heist_175 schreef: 5 maanden geleden
Over die teflon-man is het laatste nog niet gezegd.
Het is heus niet de eerste keer dat hij ondervraag is, en ongeschonden vrijuit gaat.
Een miljoen euro uitleggen zal toch niet simpel zijn.
Toegevoegd na 16 minuten 32 seconden:
Dizzy schreef: 5 maanden geleden
Je kan inderdaad niet alles voorzien maar nu kan je wel voorzien dat een benzinewagen niet meer toekomstbestendig is
Als het allemaal zo simpel is, leg dan eens uit waarom je zelf 2 keer een wagen gekocht hebt, die je dan weer moest verkopen omdat het de 'foute' keuze was.
Volgens mij komt dat door het zigzaggende beleid van de overheid.
wie een ZP installatie zette net voor de verandering had dat ook kunnen weten wat er was al jaren ervoor sprake van, men heeft gewoon gegokt en verloren, alé gewoon iets minder snel winst gemaakt, wat ook nog een verschil is.
Maar je verwijt de politici niet dat ze foute keuzes maken, maar de burger zou het wel ineens juist moeten doen.
Terwijl die politici zich laten informeren door allerhande dure studiebureaus, expertengroepen, enz, en dat ze zelf het beleid mogen uitstippelen...
De realiteit is inderdaad dat ook de burger de regels niet altijd volgt of zelfs rekent op medewerking van de overheid daarbij. Er werd geen teller beloofd
Niet liegen, hee.
Er werd tot op het laatst volgehouden dat de terugdraaiende teller zou behouden blijven, denk maar aan Bart Tommelein.
wel werd er geprobeerd om de bestaande teller te behouden voor een periode, iets wat voor velen vandaag nog altijd de realiteit is. Je kan dus niet beweren dat de overheid niets probeerde te doen.
Zij hebben dat systeem ingevoerd, dus als zij zaken invoeren die dan blijken illegaal te zijn, dan is het wel heel raar dat jij dat gewoon normaal vindt, en de verantwoordelijkheid bij de burger legt, en die burgers dan 'klagers' noemt.
Je komt af met een voorstelling die niet juist is, ik zit er niet aan vast dus het is hypothetisch ipv realistisch. Wil ik geen salariswagen dan geef ik dat aan bij mij werkgever en koop ik zelf een eigen wagen. Ik pas me dus aan.
De voorstelling die niet juist is, is diegene die jij houdt.
Het gaat erover dat spelregels veranderen terwijl je al geïnvesteerd hebt, en ze veranderen eenzijdig.
Als morgen jouw firmawagen plots twee keer zoveel kost, en je er niet kunt uitstappen, zul jij ook vloeken.
Zeggen dat je dat allemaal maar moest op voorhand voorspeld hebben, is intellectueel oneerlijk.
Ik vind het trouwens vreemd dat je zo'n problemen hebt met aanpassen want voor anderen eis je dat wel sneller
Ik weet niet waar dat nu weer op slaat.
Wispelturigheid verdedig ik niet maar ik stel wel vast dat ze niet nieuw is. Men past zich aan aan realiteit of men probeert de realiteit om te buigen, ik ben voor het eerste maar ieder zijn hobby.
Wispelturigheid is iets helemaal anders dan aanpassingsvermogen.
Wispelturigheid is wat de overheid doet: eerst dieselwagens aanmoedigen, dan zeggen dat benzine goed is, dan zeggen dat geen enkele verbrandingsmotor goed is, om daarna de levensduur van wagens met brandstof weer te verlengen.
Met dat laatste keer je immers terug naar een vorige toestand.
Je moet niet met iedere gril meegaan maar je zal wel de consequenties van uw keuzes moeten dragen.
De overheid zal dat ook moeten leren.
Steeds maar weer de burger met de gebakken peren presenteren, zorgt er ook voor dat de burger de politieke partijen bij verkiezingen met de rekening presenteert.
Ik beweer nergens dat ik alles correct inschat maar ik ga er niet over zagen op een forum als ik zelf een foute keuze maak DAT is het verschil.
Dat is het punt: die keuzes WAREN niet fout, ze waren heel correct, omdat niemand een glazen bol heeft, en weet wat de overheid morgen nu weer eens gaat beslissen.
Ik verwacht niet dat de overheid mij voor alles en nog wat gaat beschermen en helpen
Dat verwacht niemand.
Het gaat erover dat ze u niet iedere keer ACTIEF in de problemen duwen, door u te bestraffen waarvoor ze u net daarvoor beloond hebben.