Blijkbaar zijn er toch nog altijd mensen (ook op dit forum) die dat nu pas beseffen.
Regeringsvorming België
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 533 keer
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 312 keer
- Bedankt: 503 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Is inderdaad weinig nieuws aan, dat sommigen ontsnappen aan belastingen is geen geheim en dat dat vaak ook nog mensen zijn die het minst problemen zouden hebben om die belastingen te betalen ook. Degenen die de regels maken doen dat zelden op zo'n manier dat ze zelf de pineut zijn, herinner de vergeten aanpassing van de pensioenregeling van politici, oops glad vergeten
Momenteel is men bezig om ballonetjes op te laten over de pensioenen van ambtenaren. Men wil daar een pak geld vinden... om daarmee dan een lastenverlaging voor de hoogste belastingsschaal mee te betalen, tja. Men zet daarbij verschillende groepen tegen elkaar op (ambtenaren, bedienden/arbeiders, zelfstandigen) maar geen woord over de pensioenen van... de politici die deze ingrepen bedenken. We zitten nog altijd met 7 regeringen, parlementen, senaten en alle bijhorende diensten. Brussel heeft nog altijd 19 politiediensten,...
Dit is niet in de gloria, het is geen fictie en nog niet zo erg lang geleden:
Momenteel is men bezig om ballonetjes op te laten over de pensioenen van ambtenaren. Men wil daar een pak geld vinden... om daarmee dan een lastenverlaging voor de hoogste belastingsschaal mee te betalen, tja. Men zet daarbij verschillende groepen tegen elkaar op (ambtenaren, bedienden/arbeiders, zelfstandigen) maar geen woord over de pensioenen van... de politici die deze ingrepen bedenken. We zitten nog altijd met 7 regeringen, parlementen, senaten en alle bijhorende diensten. Brussel heeft nog altijd 19 politiediensten,...
Dit is niet in de gloria, het is geen fictie en nog niet zo erg lang geleden:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
- Bedankt: 203 keer
- Recent bedankt: 1 keer
UBS beweert dat we minstens 565.000 miljonairs tellen in dit landje! En Mateke zit moederziel alleen aan die tafel om de "erfenis van de babyboomers" onderuit te halen...
https://p-magazine.com/nl/articles/wij- ... ter-wereld
https://p-magazine.com/nl/articles/wij- ... ter-wereld
Laatst gewijzigd door wied 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Miljonair ben je snel in België als je ook de huizen erbij telt. Hier in de wijk zijn al geen huizen te vinden van minder dan een half miljoen en sommige zelfs dik erover.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 135 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Het beseffen is één zaak, het ook nog toegeven én (durven) benoemen, dat is blijkbaar een paar ander mouwen ...Jack Daniels schreef: ↑1 week geledenBlijkbaar zijn er toch nog altijd mensen (ook op dit forum) die dat nu pas beseffen.
-
- Elite Poster
Weet je wat ik zo vreemd vind, mensen die over alles klagen hier... maar zo kwaad zijn om... niet naar al die andere landen te gaan waar het zoveel beter is. Onbegrijpelijk die tegenstelling.
Ik heb geen probleem met de inderdaad hoge belasting of schuld, zelf leef ik nl goed, heb ik geen schuld maar wel een mooi loon en een nieuw huis met alle comfort. Ik rij rond in een gesubsidieerde wagen en ga meermaals op reis. Met het grootste deel van mijn inkomen weet ik niet eens wat gekocht dus beleg ik het maar. Ondanks dat ik al zo goed als overal geweest ben was er nooit een plaats bij waarvan ik dacht, hier is het beter alles in beschouwing genomen, nergens. Nu, dat is mijn mening maar wie er anders over denkt kan er beter wat aan doen ipv te zeuren, dat levert meer op.
Ik heb geen probleem met de inderdaad hoge belasting of schuld, zelf leef ik nl goed, heb ik geen schuld maar wel een mooi loon en een nieuw huis met alle comfort. Ik rij rond in een gesubsidieerde wagen en ga meermaals op reis. Met het grootste deel van mijn inkomen weet ik niet eens wat gekocht dus beleg ik het maar. Ondanks dat ik al zo goed als overal geweest ben was er nooit een plaats bij waarvan ik dacht, hier is het beter alles in beschouwing genomen, nergens. Nu, dat is mijn mening maar wie er anders over denkt kan er beter wat aan doen ipv te zeuren, dat levert meer op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Er zijn er wel hoor Dizzy.
Vrouwelijke collega heeft gisteren haar laatste werkdag gedaan, alles is al verkocht en zondag is ze weg, voorgoed. (Spanje)
Heb haar eens aangesproken over de alsmaar toenemende hitte tijdens de zomermaanden aldaar, ach ja.. als het in de kop zit hé..
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
Samengevat: wie in België blijft en zaagt en klaagt, die moet maar naar een ander land verhuizen. Wie naar een ander land verhuist, die krijgt dan te horen dat het daar toch niet zo goed of interessant is. Mja, weten dizzy en petrikske nu eigenlijk wat ze willen? Hier blijven is niet goed en verhuizen is ook niet goed.
Laatst gewijzigd door on4bam 1 week geleden, in totaal 3 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd (alweer)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het is een gemakkelijkheidsoplossing om dan maar weg te lopen.
Neem nu de situatie in Afghanistan, waar vrouwen serieus onderdrukt worden door een dictatoriaal moslimbewind.
Als bijv. 20% van de vrouwen daar wegloopt, zal er dan iets veranderen voor die 80% die gebleven is?
Of zou er misschien wel iets kunnen veranderen als 20% in opstand zou komen tegen het barbaarse regime?
Dat gaat niet over jouw mening, maar over jouw situatie.Dizzy schreef: ↑1 week geleden Ik heb geen probleem met de inderdaad hoge belasting of schuld, zelf leef ik nl goed, heb ik geen schuld maar wel een mooi loon en een nieuw huis met alle comfort. Ik rij rond in een gesubsidieerde wagen en ga meermaals op reis. Met het grootste deel van mijn inkomen weet ik niet eens wat gekocht dus beleg ik het maar. Ondanks dat ik al zo goed als overal geweest ben was er nooit een plaats bij waarvan ik dacht, hier is het beter alles in beschouwing genomen, nergens. Nu, dat is mijn mening maar wie er anders over denkt kan er beter wat aan doen ipv te zeuren, dat levert meer op.
Het idee dat het voor iedereen zo is, of dat het hun schuld is als het niet zo is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik heb dat in 2009 gedaan tot 2022.....(TH) zaalig ! Eigenlijk spijt van terugkomst ....Als ik zie tot wat Belgikistan verworden is ! Maat ja iedereen hier zag dat maar van dag tot dag of maand veranderen ....ik echter zie NU de verandering in 14 jaar in 1 keer , kan die vrouwelijke collega goed begrijpen !
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
Je moet natuurlijk wel alles bekijken.
De lonen in Spanje liggen bijlange niet op het niveau van hier, sommige zaken zijn goedkoper dan hier, maar andere zijn dan weer net zo duur.
De medische zorgen gaan je veel meer kosten, en je zit met lange wachttijden als je in het publieke gezondheidssysteem zit.
De ideale situatie zal wel zijn als je als expat in Spanje werkt met een Belgisch loon.
Dan heb je je hoge Belgische inkomen, terwijl je het verteert in een land waar veel zaken een pak goedkoper zijn (horeca bijvoorbeeld).
Qua hitte zijn er natuurlijk zijn er natuurlijk wel grote verschillen.
Galicië is Andalusië niet.
De lonen in Spanje liggen bijlange niet op het niveau van hier, sommige zaken zijn goedkoper dan hier, maar andere zijn dan weer net zo duur.
De medische zorgen gaan je veel meer kosten, en je zit met lange wachttijden als je in het publieke gezondheidssysteem zit.
De ideale situatie zal wel zijn als je als expat in Spanje werkt met een Belgisch loon.
Dan heb je je hoge Belgische inkomen, terwijl je het verteert in een land waar veel zaken een pak goedkoper zijn (horeca bijvoorbeeld).
Qua hitte zijn er natuurlijk zijn er natuurlijk wel grote verschillen.
Galicië is Andalusië niet.
Laatst gewijzigd door on4bam 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Jack ik sprak in mijn bericht over een collega dus niet ten persoonlijke titel.Jack Daniels schreef: ↑1 week geleden Mja, weten dizzy en petrikske nu eigenlijk wat ze willen? Hier blijven is niet goed en verhuizen is ook niet goed.
Ik heb ooit met de gedachte bezig geweest om naar het zuiden te emigreren, maar met zomers die alsmaar heter worden, nee bedankt.
Zal ik het nooit doen dat zeg ik ook niet, een echtgenote uit een Baltisch land schept mogelijkheden.
Maar zoals ik reeds vertelde, dan zal er toch eerst heel veel water naar de zee moeten vloeien.
Maar zeg nooit nooit..
Vrouwelijke collega heeft ons altijd verteld dat het haar droom was en dat ze zou vertrekken zodra het kon, heb met haar daarover gesproken, opwarming van de aarde etc... kijk maar wat er onlangs gebeurde in Valencia.Matt555 schreef: ↑1 week geledenIk heb dat in 2009 gedaan tot 2022.....(TH) zaalig ! Eigenlijk spijt van terugkomst ....Als ik zie tot wat Belgikistan verworden is ! Maat ja iedereen hier zag dat maar van dag tot dag of maand veranderen ....ik echter zie NU de verandering in 14 jaar in 1 keer , kan die vrouwelijke collega goed begrijpen !
Maar ieder is vrij in zijn keuze, jij, ik en wij allemaal.
Slechts 1 advies.. denk goed na voor je beslist.
Voor mijn collega is loon niet langer aan de orde aangezien ze sinds vandaag met pensioen is.
Ik ergens ook wel, je moet dat eens opzoeken.
Er zijn daar enclaves of hoe je het ook mag benoemen,Vlamingen a volonté..
Is dat goed of slecht dat laat ik aan de lezer over, maar het bestaat dus hé..
Zoveel Vlamingen en Antwerpenaars dat je er mottig van word daar aan die Costa's.
Nee geef me dan maar de mooie natuur en het klimaat van Polen ofzo.
-
- Elite Poster
Ook daar moet je mee opletten.
In de supernota van De Wever over hoe hij de pensioenen zou hervormen, stond bijv. dat de IGO (inkomensgarantie voor ouderen) zou veranderen, en afhankelijk gemaakt worden van de laatste 5 jaar in België gewoond te hebben, en 40 jaar in totaal hier gewoond te hebben.
Ik zie het nog gebeuren dat ze dat met de pensioenen zelf ook doen, want inderdaad, het pensioen van hier verteren in een land waar veel zaken veel goedkoper zijn is een aantrekkelijke optie, zeker als je de taal spreekt.
Ik zou er ook geen zin in hebben.Petrikske schreef: ↑1 week geleden Er zijn daar enclaves of hoe je het ook mag benoemen,Vlamingen a volonté..
Zoveel Vlamingen en Antwerpenaars dat je er mottig van word daar aan die Costa's.
Als ik in Spanje of Portugal zit, wil ik niet het gevoel hebben dat ik eigenlijk toch weer tussen allemaal Vlamingen zit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik heb nooit de behoefte gevoeld om in die 14 jaar Thailand steevast Belgen Vlamingen of zelfs Antwerpenaars rond mij te hebben , mocht iedereen zijn die mondje Engels of Frans of Duits verstond eventueel ....., ik vond het wel heel aangenaam alleen al dat mijn pensioenwaarde x 2 tot 2, 5 ging voor gebruikPetrikske schreef: ↑1 week geleden
Er zijn daar enclaves of hoe je het ook mag benoemen,Vlamingen a volonté..
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
Idem hier. Zelfs als ik gewoon met vakantie ben in Spanje, dan zijn de Vlamingen/ Belgen daar ter plaatste wel het minste van mijn zorgen. Mocht ik ooit België definitief ruilen voor Spanje, dan gaan ze mij alvast niet moeten komen zoeken in een of andere Belgische enclave. Het gedacht alleen al doet mij huiveren. Maar hey, genoeg Belgen die de halve wereldbol afreizen om aan de andere kant van de planeet hun biefstuk friet met een Jupiler te bestellen. Hoe bekrompen van geest kun je zijn? Doet mij denken aan familie die naar een bepaald Chinees restaurant gaat hier in de streek. Ah ja, ze hebben daar toch zulke lekkere biefstuk friet.
@petrikske: ik weet dat het over een collega ging maar blijkbaar kon je het niet laten om haar er op aan te spreken door haar wat “reisadvies” te geven. Iemand die met pensioen gaat, haar hele hebben en houden hier verkoopt en definitief naar het buitenland trekt, denk je niet dat die persoon oud en wijs genoeg is om te doen wat ze graag doet? Dat ze zich vooraf niet goed geïnformeerd heeft? Of voel jij je verplicht om zo iemand op haar (in jouw ogen) verkeerde keuze te wijzen?
-
- Elite Poster
Dat is nu toch niet typisch voor de Vlaming, hoor.Jack Daniels schreef: ↑1 week geleden Idem hier. Zelfs als ik gewoon met vakantie ben in Spanje, dan zijn de Vlamingen/ Belgen daar ter plaatste wel het minste van mijn zorgen. Mocht ik ooit België definitief ruilen voor Spanje, dan gaan ze mij alvast niet moeten komen zoeken in een of andere Belgische enclave. Het gedacht alleen al doet mij huiveren. Maar hey, genoeg Belgen die de halve wereldbol afreizen om aan de andere kant van de planeet hun biefstuk friet met een Jupiler te bestellen. Hoe bekrompen van geest kun je zijn? Doet mij denken aan familie die naar een bepaald Chinees restaurant gaat hier in de streek. Ah ja, ze hebben daar toch zulke lekkere biefstuk friet.
Ooit eens een reis in Mexico gedaan in internationaal gezelschap, de reisgids was een Amerikaanse, en er zaten Denen, Vlamingen en anderen tussen, de meesten dertigers.
Na een week vroeg de reisgids wie er zin had in pizza, quasi iedereen wilde dat, ondanks dat je misschien een keertje in Mexico komt en dan de gelegenheid hebt het lokale eten te proeven.
Ze voelen zich allemaal wereldburger, maar als puntje bij paaltje komt willen ze toch hun vertrouwde voeding.
-
- Elite Poster
Ik hoef haar helemaal geen advies te geven aangezien ze meermaals per jaar naar Spanje ging om verschillende regio's te bezoeken woningen te bekijken etc..Jack Daniels schreef: ↑1 week geleden@petrikske: ik weet dat het over een collega ging maar blijkbaar kon je het niet laten om haar er op aan te spreken door haar wat “reisadvies” te geven. Iemand die met pensioen gaat, haar hele hebben en houden hier verkoopt en definitief naar het buitenland trekt, denk je niet dat die persoon oud en wijs genoeg is om te doen wat ze graag doet? Dat ze zich vooraf niet goed geïnformeerd heeft? Of voel jij je verplicht om zo iemand op haar (in jouw ogen) verkeerde keuze te wijzen?
Als er iemand reisadvies kon geven was zij wel de aangewezen persoon.
Ik heb haar wel ooit eens de simpele vraag gesteld of ze geen schrik had van de zomers die alsmaar warmer worden.
-
- Elite Poster
Uit ervaring kan ik helaas meedelen dat de Vlamingen er zeker niet in onderdoen om een eufemisme te gebruiken. Zelfs hier woont men graag rond de kerktoren en noemt men 2 dorpen verder al ver.boulder schreef: ↑1 week geleden Dat is nu toch niet typisch voor de Vlaming, hoor.
Ooit eens een reis in Mexico gedaan in internationaal gezelschap, de reisgids was een Amerikaanse, en er zaten Denen, Vlamingen en anderen tussen, de meesten dertigers.
Na een week vroeg de reisgids wie er zin had in pizza, quasi iedereen wilde dat, ondanks dat je misschien een keertje in Mexico komt en dan de gelegenheid hebt het lokale eten te proeven.
Ze voelen zich allemaal wereldburger, maar als puntje bij paaltje komt willen ze toch hun vertrouwde voeding.
Het voorbeeld is een voorbeeld van een bepaald type toerisme, georganiseerd voor mensen die niet kunnen/willen organiseren of voor zichzelf zorgen. Logisch dat die flippen bij ander eten. Er zijn genoeg anderen die zich wel mengen met de locals en net die voeding opzoeken, goedkoper en vaak beter en je leert nog iets bij. Het is het massatoerisme dat veel kapot maakt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik eet altijd lokaal: hond en slang in Nagaland, kat in Hanoi en nu wat game meat in Kaapstad.
Hond was toch wel het lekkerst.
Nu nog onderdetoog apenvlees uit Matonge proberen.
Te lokaal gaan houd ook wel risicos in hoor: de parasiet in me darmen die ik in Mombasa heb opgelopen bijvoorbeeld heeft permanente schade aangebracht. Om nog maar te zwijgen over de littekens van schurft in west bengalen!
Hond was toch wel het lekkerst.
Nu nog onderdetoog apenvlees uit Matonge proberen.
Te lokaal gaan houd ook wel risicos in hoor: de parasiet in me darmen die ik in Mombasa heb opgelopen bijvoorbeeld heeft permanente schade aangebracht. Om nog maar te zwijgen over de littekens van schurft in west bengalen!
-
- Elite Poster
Hond is courant in oa Vietnam en slag is best lekker en lijkt wat op een mengeling van kip en vis. Game meat is ook lekker.
Eet geregeld in Matonge maar apenvlees heb ik er nog niet gevonden, heb je tips?
Eet geregeld in Matonge maar apenvlees heb ik er nog niet gevonden, heb je tips?
-
- Elite Poster
Hoe kun jij dat nu weten?Dizzy schreef: ↑1 week geleden Het voorbeeld is een voorbeeld van een bepaald type toerisme, georganiseerd voor mensen die niet kunnen/willen organiseren of voor zichzelf zorgen. Logisch dat die flippen bij ander eten. Er zijn genoeg anderen die zich wel mengen met de locals en net die voeding opzoeken, goedkoper en vaak beter en je leert nog iets bij. Het is het massatoerisme dat veel kapot maakt.
Ik heb niet gezegd welke organisatie het was, en je was niet bij de reis, maar je bent daar toch al direct met je oordeel.
Wat ik vind is dat een bepaald soort Vlamingen neerkijkt op de eigen cultuur, en denkt dat het elders allemaal beter is.
Dan doe je zo'n reis in internationaal gezelschap, en merk je dat in die andere landen er toch ook heel wat simplisme is.
Dat zijn dan nog mensen van Europa en de VS die ervoor openstaan om met andere nationaliteiten te reizen, en een vreemde cultuur te gaan verkennen.
Zelf wilde ik wél graag de inheemse keuken proberen, zoals de mole poblano.
Het was geen massale reis, als ik mij goed herinner waren we met een stuk of 9 of mensen in totaal, dus geen grote groep.
Tijdens de rondreis waren er ook veel momenten die je zelf kon invullen.
De plaatsen waar je overnachtte waren ook geen sterrenhotels, maar eerder speciaal.
Zo was een van de overnachtingen in een klein hotelletje, dat vroeger nog een bordeel geweest was.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik ken net een aantal Spanjaarden en Indiërs die naar hier zijn gekomen:Petrikske schreef: ↑1 week geledenEr zijn er wel hoor Dizzy.
Vrouwelijke collega heeft gisteren haar laatste werkdag gedaan, alles is al verkocht en zondag is ze weg, voorgoed. (Spanje)
Heb haar eens aangesproken over de alsmaar toenemende hitte tijdens de zomermaanden aldaar, ach ja.. als het in de kop zit hé..
- Indiërs: onderwijs en temperaturen - de verloning etc tussen IN en BE was gelijkaardig, dus speelde niet echt mee
- Spanjaarden: jobs/loon en temperaturen
En in Spanje, net als in FR wonen heel wat mensen in een boerengat, maar echt tientallen kilometers weg van eender wat van infrastructuur (ziekenhuis, dokter, ...).
Ik hou niemand tegen om te vertrekken, dat moet ieder voor zich maar uitmaken.
Al dan niet besluiten of plannen om in België te blijven ontzegt u echter niet het recht om te eisen dat het in BE/VL beter moet.
-
- Elite Poster
Eugh, ik heb gewoon uw post gelezen waar je spreekt over een gids en internationaal gezelschap, dat is typisch voor een georganiseerd gegeven.boulder schreef: ↑1 week geleden Hoe kun jij dat nu weten?
Ik heb niet gezegd welke organisatie het was, en je was niet bij de reis, maar je bent daar toch al direct met je oordeel.
Wat ik vind is dat een bepaald soort Vlamingen neerkijkt op de eigen cultuur, en denkt dat het elders allemaal beter is.
Dan doe je zo'n reis in internationaal gezelschap, en merk je dat in die andere landen er toch ook heel wat simplisme is.
Dat zijn dan nog mensen van Europa en de VS die ervoor openstaan om met andere nationaliteiten te reizen, en een vreemde cultuur te gaan verkennen.
Zelf wilde ik wél graag de inheemse keuken proberen, zoals de mole poblano.
Het was geen massale reis, als ik mij goed herinner waren we met een stuk of 9 of mensen in totaal, dus geen grote groep.
Tijdens de rondreis waren er ook veel momenten die je zelf kon invullen.
De plaatsen waar je overnachtte waren ook geen sterrenhotels, maar eerder speciaal.
Zo was een van de overnachtingen in een klein hotelletje, dat vroeger nog een bordeel geweest was.
Ik kijk zeker niet neer op cultuur, van waar dan ook want ik apprecieer zelfs Aalst carnaval, het culturele luik dan.
Cultuur is elders ook niet beter, onze eigen cultuur is ook boeiend en rijk en ik woon in Gent oa om die reden, de sterke culturele aanwezigheid.
Naast die eigen cultuur geniet ik ook graag van andere invloeden. Ik vind dat een aanvulling geen concurrentie.
Zelf reis ik liever alleen (als koppel), groepen doe ik enkel als het absoluut moet en beperkt in tijd. Het is vaak een georganiseerde schoolreis voor mensen die al lang niet meer op school zitten. Je hangt enorm af van de deelnemers en de gids. Soms is het ook te commercieel en wil men je vooral zaken aansmeren. Maar vooral, je bent niet vrij en dat is net waar ik van geniet op reis. Ik wil mijn eigen interesses volgen, mijn eigen keuzes maken. Gaan waar ik naartoe wil en vertrekken als ik het niet meer leuk vind. Dat heb je niet met georganiseerde groepsreizen. Ik heb er ook een hekel aan dat alles geregeld is en een vast programma dat afgewerkt wordt. ik wil me laten verrassen door toevalligheden. Niets is dus geboekt tenzij absoluut noodzakelijk.
Vaak komen we wel groepen tegen maar ik probeer steeds meer niet te laten merken dat we Belgen zijn want anders heb je hun aandacht. Ze komen soms dingen vragen alsof wij hun gids zijn of zagen over hoe slecht de sfeer in de groep is
Men voegt de kleine groepen vaak ook samen waardoor je toch in een grote groep terecht komt. De hotels worden inderdaad soms goed gekozen... vooral voor de organisator die er een fikse korting krijgt. Zelf verblijven we soms in dezelfde zaak... voor minder geld. Heel die organisatie moet je immers betalen plus een winstmarge. Met het budget van een groepsreis per persoon kunnen we vaak de reis met 2 doen en voor een langere periode. Je moet dan uiteraard zelf dingen doen maar dat is nu eenmaal mijn hobby, ik heb interesse in waar ik naartoe wil en lees me in. De rest staat in de reisgids of verneem ik van de locals bij wie ik verblijf. Internet heeft reizen ook zoveel makkelijker gemaakt, je hebt alle kaarten en een vertaler op zak, je kan iedereen opbellen en navigeren of het weerbericht zijn beschikbaar.
Iedereen reist zoals ze zelf willen en voor sommige mensen is zo'n manier goed omdat ze niet helemaal alleen kunnen/willen/durven reizen maar voor mij persoonlijk hoeft het niet. Het enige voordeel van massatoerisme is dat ze allemaal bijeengedreven worden in hun eigen betaalde biotoop zodat de rest er minder last van heeft. Hoe verder weg van de groepen, hoe beter je reiservaring
Voor de rest beveel ik het programma "ik vertrek" aan, telkens mensen die vinden dat het in Nederland/België niet meer hoeft en elders beter denken te vinden, een groot deel keert al snel ontgoocheld terug. Vaak zijn hun dromen gebaseerd op een geidealiseerd beeld dat ze op vakantie opdeden maar dat toch afwijkt van dagelijks leven in dat land en er voor een inkomen zorgen.
Men mag best kritisch zijn op de vele dingen die hier verkeerd gaan maar dan wel met het besef dat het overal wel iets is en dat iets is vaak nog erger dan hier. Denk je er anders over neem dan de proef op de som en stuur ons een kaartje. Doei!
-
- Elite Poster
De klimaatverandering is inderdaad niet voor iedereen een hoax, vele jaren geleden had ik ook interesse om op de oude dag te gaan genieten aan een lekker warme costa.
Sinds diezelfde costa is beginnen veranderen in een bakkende woestijn is die droom weg.
Ik heb in 2018 een hond geadopteerd uit Portugal, zomerse temperaturen daar al eens bekeken de laatste jaren?
Die gaan makkelijk richting 45 graden, m'n hond uit Portugal vind hier 20 graden al warm genoeg dus dat 'beesje' moet ginder afgezien hebben.
Ik heb al 1 collega op rust in Spanje, nu vertrekt er dus nog 1 en spoedig zal er nog iemand die met pensioen zal gaan naar ginder vertrekken.
Iedereen beslist zelf wanneer en waarheen, naarmate het ouder worden is voor mij de drang om te vertrekken toch aan het afnemen.
Heb ook eens iemand gesproken die terug is gekomen, de reden..zich stierlijk vervelen.
Elke dag op een terras zitten pintelieren wegens niet weten wat te doen, de taal niet spreken niks kennen van de culturele agenda, activiteiten etc..
Daar heb je dan een ganse leven voor gewerkt.
Sinds diezelfde costa is beginnen veranderen in een bakkende woestijn is die droom weg.
Ik heb in 2018 een hond geadopteerd uit Portugal, zomerse temperaturen daar al eens bekeken de laatste jaren?
Die gaan makkelijk richting 45 graden, m'n hond uit Portugal vind hier 20 graden al warm genoeg dus dat 'beesje' moet ginder afgezien hebben.
Ik heb al 1 collega op rust in Spanje, nu vertrekt er dus nog 1 en spoedig zal er nog iemand die met pensioen zal gaan naar ginder vertrekken.
Iedereen beslist zelf wanneer en waarheen, naarmate het ouder worden is voor mij de drang om te vertrekken toch aan het afnemen.
Heb ook eens iemand gesproken die terug is gekomen, de reden..zich stierlijk vervelen.
Elke dag op een terras zitten pintelieren wegens niet weten wat te doen, de taal niet spreken niks kennen van de culturele agenda, activiteiten etc..
Daar heb je dan een ganse leven voor gewerkt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 495 keer
En als het nu eens over de regeringsvorming moest gaan i.p.v. op pensioen gaan in het buitenland?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
We trekken terug richting pensioenen want met de plannen van de mannen die bezig zijn met de regeringsvorming zal er mogelijk niet veel meer van overschieten om nog (elders) van je pensioen te genieten
-
- Elite Poster
Ik merk toch een enorme minachting voor al wie niet jouw systeem volgt van alles op je eentje doen.
Die reis bevatte in elk geval veel momenten waarop je vrij was en zelf dingen kon kiezen om te ontdekken.
Er werden geen groepen samengevoegd, er werd wel met lokale gidsen gewerkt, wat mij ook logisch lijkt als je piramides gaat bezoeken wil je toch wel iets van uitleg hebben.
Je spreekt jezelf tegen.Dizzy schreef: ↑1 week geleden Voor de rest beveel ik het programma "ik vertrek" aan, telkens mensen die vinden dat het in Nederland/België niet meer hoeft en elders beter denken te vinden, een groot deel keert al snel ontgoocheld terug. Vaak zijn hun dromen gebaseerd op een geidealiseerd beeld dat ze op vakantie opdeden maar dat toch afwijkt van dagelijks leven in dat land en er voor een inkomen zorgen.
Enerzijds zeg je dat mensen die altijd maar klagen, maar beter weggaan uit België, in plaats van te proberen zaken te veranderen.
En anderzijds zeg je dat ze dan op een muur gaan botsen, en zullen zien dat het elders niet beter is.
De conclusie van beiden is dat je wilt dat er hier niets verandert, alles moet maar blijven zoals het is, en mensen die niet tevreden zijn moeten maar hun mond houden.
Dat is geen positieve manier om naar de maatschappij te kijken.
Het is precies omdat het overal wel iets is, dat die klagers gelijk hebben: zij willen dat er hier bepaalde zaken veranderen, in plaats van weg te lopen.
Maar daar kijk je dan ook weer op neer...
Toegevoegd na 59 seconden:
OK, maar pensioenen zijn wel een belangrijk deel van de onderhandelingen over die regeringsvorming.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 495 keer
De pensioenen wel maar in het buitenland rentenieren en (groeps)reizen zijn dat niet.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
En toch is er een link met dat rentenieren, want zoals ik eerder schreef: de IGO (inkomens garantie voor ouderen) zou in de supernota van De Wever als voorwaarde hebben dat je de laatste 5 jaar in België gewoond hebt, en ook 40 jaar in totaal in België gewoond hebt.
Dat betekent dat mensen die in het buitenland rentenieren (en daar hun domicilie hebben) die IGO zouden verliezen (als ze daar gebruik van maken).
-
- Elite Poster
Zoals ik al zei reist iedereen zoals men wil. Ik heb gewoon gezegd waarom ik het anders doe. Als jij blij bent dat de leider je af en toe vrij laat dan is dat goed voor u, ik hoef dat niet ik wil altijd ZELF kiezen. Uitleg krijg je overal want zo'n plaatsen zijn bezaaid met gidsen, velen kennen er soms minder van dan jijzelf of verzinnen gewoon dingen ter plaatse
Ik spreek mezelf niet tegen, er bestaan meerdere mensen en dus houdingen. Wel denk ik dat mensen die vooral uitblinken in geklaag elders OOK tegen een muur gaan botsen als ze inderdaad vaststellen dat het er ook niet altijd rozengeur en maneschijn is. Iemand die hier niet zijn plan kan trekken zal dat elders ook ondervinden of er verkeerdelijk vanuit gaan dat de overheid daar alles voor je regelt. Soit, van mij mag iedereen het proberen maar zoals uit die uitzendingen blijkt, is het vaak toch wat minder positief.
Dat ik niet wil veranderen is niet juist, ik ben net voorstander van veranderingen maar dan wel in positive zin. Klagen en zagen is geen verandering, dat kunnen we al sinds de spraak is ontwikkeld. Je kan beter ZELF dingen ondernemen, dat is veel effectiever als staan bleiten langs de kant en te hopen dat uw gebleit een ander gaat aanzetten om u te helpen.
Om op de verkiezingen en regeringsvorming terug te komen. Er zijn hier mensen die denken dat de problemen van België gaan opgelost raken.... door iemand die België kapot wil maken, tja. Anderen zijn dan weer van mening dat alles opgelost is zodra de buitenlanders in lucht zijn opgelost. Zelf wil men niets veranderen en dus blijft alles bij het oude. Je stemt zelf conservatief, hoe kan je dan verandering willen, dat is pas een tegenspraak. Je zou graag hebben dat de tijd in omgekeerde richting zou gaan maar dat is nog nooit ergens gelukt. Zelf wil je niets veranderen maar wel over alles klagen/zagen als een volleerde calimero. Jij bent goed en de rest is de reden van uw problemen, geruststellend maar niet echt effectief. Survival of the fittest en de fittest is degene die zich (zelf) aanpast aan de veranderingen die er hoe dan ook zullen blijven komen. Wie niet wil aanpassen zal veel problemen kennen en als een don quichote vechten tegen de verandering die men niet kan/wil aanvaarden. Er blijft maar één constante in de geschiedenis en dat is dat alles zal veranderen... maar dus niet door geklaag/gezaag.
Ik spreek mezelf niet tegen, er bestaan meerdere mensen en dus houdingen. Wel denk ik dat mensen die vooral uitblinken in geklaag elders OOK tegen een muur gaan botsen als ze inderdaad vaststellen dat het er ook niet altijd rozengeur en maneschijn is. Iemand die hier niet zijn plan kan trekken zal dat elders ook ondervinden of er verkeerdelijk vanuit gaan dat de overheid daar alles voor je regelt. Soit, van mij mag iedereen het proberen maar zoals uit die uitzendingen blijkt, is het vaak toch wat minder positief.
Dat ik niet wil veranderen is niet juist, ik ben net voorstander van veranderingen maar dan wel in positive zin. Klagen en zagen is geen verandering, dat kunnen we al sinds de spraak is ontwikkeld. Je kan beter ZELF dingen ondernemen, dat is veel effectiever als staan bleiten langs de kant en te hopen dat uw gebleit een ander gaat aanzetten om u te helpen.
Om op de verkiezingen en regeringsvorming terug te komen. Er zijn hier mensen die denken dat de problemen van België gaan opgelost raken.... door iemand die België kapot wil maken, tja. Anderen zijn dan weer van mening dat alles opgelost is zodra de buitenlanders in lucht zijn opgelost. Zelf wil men niets veranderen en dus blijft alles bij het oude. Je stemt zelf conservatief, hoe kan je dan verandering willen, dat is pas een tegenspraak. Je zou graag hebben dat de tijd in omgekeerde richting zou gaan maar dat is nog nooit ergens gelukt. Zelf wil je niets veranderen maar wel over alles klagen/zagen als een volleerde calimero. Jij bent goed en de rest is de reden van uw problemen, geruststellend maar niet echt effectief. Survival of the fittest en de fittest is degene die zich (zelf) aanpast aan de veranderingen die er hoe dan ook zullen blijven komen. Wie niet wil aanpassen zal veel problemen kennen en als een don quichote vechten tegen de verandering die men niet kan/wil aanvaarden. Er blijft maar één constante in de geschiedenis en dat is dat alles zal veranderen... maar dus niet door geklaag/gezaag.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hop dan: pensioenen.
Hoe gaat BDW zorgen dat Zuhal (Vlaamse regering, Onderwijs) toch de leerkrachten in de ogen kan kijken én het tekort niet hand over hand toeneemt, als ze aan het pensioen van leerkrachten (ahja, ambtenaren) zitten?
Niet vergeten dat leerkrachten hoger opgeleid zijn en geen groepsverzekering van een paar €100K krijgen.
Gaat de Vlaamse regering dan een groepsverzekering afsluiten voor de leerkrachten?
Hoe gaat BDW zorgen dat Zuhal (Vlaamse regering, Onderwijs) toch de leerkrachten in de ogen kan kijken én het tekort niet hand over hand toeneemt, als ze aan het pensioen van leerkrachten (ahja, ambtenaren) zitten?
Niet vergeten dat leerkrachten hoger opgeleid zijn en geen groepsverzekering van een paar €100K krijgen.
Gaat de Vlaamse regering dan een groepsverzekering afsluiten voor de leerkrachten?
-
- Elite Poster
Klagen gaat toch niet altijd daarover?Dizzy schreef: ↑6 dagen geleden Wel denk ik dat mensen die vooral uitblinken in geklaag elders OOK tegen een muur gaan botsen als ze inderdaad vaststellen dat het er ook niet altijd rozengeur en maneschijn is. Iemand die hier niet zijn plan kan trekken zal dat elders ook ondervinden of er verkeerdelijk vanuit gaan dat de overheid daar alles voor je regelt.
Om maar een voorbeeld te geven: de graaipensioenen van politici zelf, dat heeft toch niets te maken me zijn plan niet kunnen trekken?
En bovendien, we betalen allemaal massa's belastingen, als je nadien toch alles wat de taak van de overheid is toch zelf zou moeten doen, dan mogen ze die belastingen ook wel schrappen.
En tot slot van dit punt, politiek gaat toch juist over het veranderen van zaken?
Als alles moet blijven zoals het is, dan heb je geen politiek nodig.
Dat is wat Mark Elchardus in zijn boek schreef: dat er een onbegrip heerst, waarbij men de eigen verzuchtingen als positief en terecht ziet, en die van de ander miskent en negatief plaatst.
Dat doe jij dus ook, jouw verzuchtingen zijn positief, die van een ander zijn toch maar gezaag en geklaag.
Zoals de koning?
Je stelt altijd alles heel simplistisch voor, de stromantactiek.
Niemand zegt dat ALLE problemen opgelost zijn als "de buitenlanders" weg zijn.
Het gaat over ongecontroleerde migratie, dat is iets helemaal anders.
Conservatisme betekent in de politiek het goede bewaren, zoals bijv. je kinderen leren om beleefd te zijn.
Als het progressief is om er brutale, respectloze wezens van te maken, dan ben ik liever conservatief, ja.
Niet alle verandering betekent verbetering.
En alweer die stroman.
Jij bent mijn woordvoerder niet, want je verdraait alles wat ik zeg.
Toegevoegd na 5 minuten 43 seconden:
Het is inderdaad gevaarlijk om te veel aan dat statuut te prutsen.heist_175 schreef: ↑6 dagen geleden Hop dan: pensioenen.
Mij ergert het als de overheid u doet beslissingen nemen op langere termijn, en dan achteraf de voorwaarden met terugwerkende kracht aanpast.
Leerkrachten hebben voor dat vak gekozen, wetende dat ze wat minder verloond werden, maar dat dit gecompenseerd werd door een hoger pensioen later.
Als men dan die leeftijd nadert, en dan te horen krijgt dat de voorwaarden veranderd zijn, is dat een vorm van contractbreuk.
De enige oplossing is dus met overgangsmaatregelen werken, maar dat betekent dat het langer duurt voordat je besparingen realiseert.
Het is hetzelfde verhaal als zonnepanelen installeren, om achteraf te horen dat de terugdraaiende teller niet meer zal werken.
Maar goed, dat zullen sommigen dan weer als geklaag en gezaag afdoen...
-
- Elite Poster
Waar zeg ik dat we ALLES zelf moeten doen? Ik zeg dat je beter je eigen leven in handen neemt dan te wachten tot anderen het voor u komen doen, dat gaat ook verder dan enkel de overheid. Bovendien is het niet zo dat de overheid niets doet, onze voorzieningen zijn nog altijd bij de betere. Ik zeg gewoon dat als je wil klagen je ook de positieve kanten in rekening moet brengen en als je vergelijkt komen we er vaak helemaal niet zo slecht uit.
Politiek zou moeten gaan over aanpakken van problemen maar men is vaker enkel bezig met de eigen belangen, iets heel anders. Wie verandering wil via politiek moet niet conservatief stemmen, die zijn tegen verandering. Het gaat niet om het goede bewaren, dat wil iedereen, men wil teveel bewaren/behouden wat eigenlijk vooruitgang belemmert. Dingen veranderen en dat kan positief zijn, dingen behouden terwijl ze voorbijgestreefd zijn is dat niet. Niemand wil beleefdheid weg. De kracht van verandering was inderdaad geen verbetering, daar komen we overeen
Inderdaad mensen kijken vooral naar hun eigen belang, de rest kan hen niets schelen en politici zijn ook mensen. Ik probeer dat zo weinig mogelijk te doen en ook tegen mijn eigen winkel te spreken. Ik heb bvb kritiek op de overheid inzake mobiliteit en klimaat/milieu maar dat betekent wel dat mijn eigen EV salariswagen daardoor kan verdwijnen. Inzake klimaat heb ik zelf al voor een energiezuinige woning gekozen en investeringen gedaan. Kortom, ik wacht niet op de overheid om alles voor mij te regelen, ik pas me aan aan de veranderingen die ook de overheid niet zal kunnen tegenhouden.
Tiens, de koning wil België kapot zodat zijn job eraan is
Neen, het gaat niet enkel om gecontroleerde migratie, men pakt ook mensen aan die hier geboren zijn. Alles wat niet wit is, is een probleem en problemen worden te vaak enkel in hun schoenen geschoven. Punt is dat de kleurlingen niet meer uit onze maatschappij zullen verdwijnen en we dus beter stoppen met energie te steken in een oplossing die niet meer kan. Ze gaan nooit meer weg, live with it.
Wat verdraai ik dan?
De regels voor de leraren zijn deze voor alle ambtenaren. Het lijkt me inderdaad moeilijk om tijdens een carrière de regels fundamenteel te wijzigen. Men kan dat doen voor nieuwe leraars die dan kunnen kiezen om een andere carrière maar waren er niet net leraren tekort? Ook de benoeming wil men aanpakken, opnieuw minder reden om voor die job te gaan. Het lijkt alsof men geen leraars meer wil.
Dat is niet hetzelfde als de zonnepanelen want die investering is een nobrainer en verdien je wel terug. Zo'n pensioen is wat anders, het is soms een bewuste keuze om minder te verdienen maar een hoger pensioen als compensatie ALS men het pensioen haalt. Ook dit kan zorgen dat ambtenaren en leraars hogere eisen stellen inzake verloning. De kern van het probleem ligt in het feit dat wij voor alles 3 tot7 instellingen hebben en dus veel ambtenaren. Schaf dat af en we doen een echte besparing want dan zullen ook heel veel politieke posten niet meer nodig zijn. Zo doet zo goed als de rest van de wereld het.
Politiek zou moeten gaan over aanpakken van problemen maar men is vaker enkel bezig met de eigen belangen, iets heel anders. Wie verandering wil via politiek moet niet conservatief stemmen, die zijn tegen verandering. Het gaat niet om het goede bewaren, dat wil iedereen, men wil teveel bewaren/behouden wat eigenlijk vooruitgang belemmert. Dingen veranderen en dat kan positief zijn, dingen behouden terwijl ze voorbijgestreefd zijn is dat niet. Niemand wil beleefdheid weg. De kracht van verandering was inderdaad geen verbetering, daar komen we overeen
Inderdaad mensen kijken vooral naar hun eigen belang, de rest kan hen niets schelen en politici zijn ook mensen. Ik probeer dat zo weinig mogelijk te doen en ook tegen mijn eigen winkel te spreken. Ik heb bvb kritiek op de overheid inzake mobiliteit en klimaat/milieu maar dat betekent wel dat mijn eigen EV salariswagen daardoor kan verdwijnen. Inzake klimaat heb ik zelf al voor een energiezuinige woning gekozen en investeringen gedaan. Kortom, ik wacht niet op de overheid om alles voor mij te regelen, ik pas me aan aan de veranderingen die ook de overheid niet zal kunnen tegenhouden.
Tiens, de koning wil België kapot zodat zijn job eraan is
Neen, het gaat niet enkel om gecontroleerde migratie, men pakt ook mensen aan die hier geboren zijn. Alles wat niet wit is, is een probleem en problemen worden te vaak enkel in hun schoenen geschoven. Punt is dat de kleurlingen niet meer uit onze maatschappij zullen verdwijnen en we dus beter stoppen met energie te steken in een oplossing die niet meer kan. Ze gaan nooit meer weg, live with it.
Wat verdraai ik dan?
De regels voor de leraren zijn deze voor alle ambtenaren. Het lijkt me inderdaad moeilijk om tijdens een carrière de regels fundamenteel te wijzigen. Men kan dat doen voor nieuwe leraars die dan kunnen kiezen om een andere carrière maar waren er niet net leraren tekort? Ook de benoeming wil men aanpakken, opnieuw minder reden om voor die job te gaan. Het lijkt alsof men geen leraars meer wil.
Dat is niet hetzelfde als de zonnepanelen want die investering is een nobrainer en verdien je wel terug. Zo'n pensioen is wat anders, het is soms een bewuste keuze om minder te verdienen maar een hoger pensioen als compensatie ALS men het pensioen haalt. Ook dit kan zorgen dat ambtenaren en leraars hogere eisen stellen inzake verloning. De kern van het probleem ligt in het feit dat wij voor alles 3 tot7 instellingen hebben en dus veel ambtenaren. Schaf dat af en we doen een echte besparing want dan zullen ook heel veel politieke posten niet meer nodig zijn. Zo doet zo goed als de rest van de wereld het.
-
- Elite Poster
Discussiëren met jou is zinloos, je denkt altijd dat je alles beter weet, en je verdraait er maar op los.Dizzy schreef: ↑6 dagen geleden Waar zeg ik dat we ALLES zelf moeten doen? Ik zeg dat je beter je eigen leven in handen neemt dan te wachten tot anderen het voor u komen doen, dat gaat ook verder dan enkel de overheid. Bovendien is het niet zo dat de overheid niets doet, onze voorzieningen zijn nog altijd bij de betere. Ik zeg gewoon dat als je wil klagen je ook de positieve kanten in rekening moet brengen en als je vergelijkt komen we er vaak helemaal niet zo slecht uit.
Je beweert iets zonder het aan te tonen, en redeneert daar dan op verder alsof je eigen bewering een feit was, om dan je te verbazen over de zogenaamde tegenstrijdigheden.
Zoals deze gratuite bewering.
Of je ze zult terugverdienen zal wel afhangen van leeftijd en dergelijke, maar we mogen er niet over nadenken.
Dizzy heeft echter beslist dat het voor IEDEREEN een feit is dat die zullen terugverdiend worden, met of zonder terugdraaiende teller.
Op die manier valt er niet te discussiëren.
Achteraf zal het dan zijn dat hij niet gezegd heeft dat het ALTIJD zo is, neen, dat gaat dan weer ontkend worden, en zo blijf je bezig.
Net zoals je zegt dat mensen maar hun plan moeten trekken, zonder nuancering, om dan achteraf te zeggen dat je dat nooit zo gezegd hebt.
-
- Elite Poster
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat iedereen doet wat hij zelf het beste denkt te zijn. Van mij mag je elders gaan of reizen zoals je wil, problemen zullen er echter niet door verdwijnen. Dat moet ook niet aangetoond worden want het is al sinds de eerste mens zo dat een probleem opgelost wordt door het aan te pakken. Niet door te wachten tot een ander het gaat aanpakken en nog minder door er enkel over te zagen dat anderen het niet aanpakken voor u. Dat is basiscursus psychologie, een vak waarvan ik denk dat het in het algemeen onderwijs hoort. De meeste mensen hebben zichzelf niet door en dus ook niet waarom ze steeds dezelfde problemen hebben. Het is een bijna natuurlijke reflex om schuld en oorzaak bij anderen te leggen maar je schiet pas op als je je eigen aandeel inziet en er ook wat aan doet.
Grappig, deze "gratuite bewering" komt van iemand die vaak tegen HE reageert maar er wel zelf in investeert Je zal zelf ook de tegenstelling wel vinden.
Neen, wie het geld heeft, zet een paar panelen op zijn dak en dat verdien je binnen de 10 jaar terug met de huidige prijzen. De panelen gaan gerust veel langer mee terwijl de prijzen en inflatie de rest doen. Je kan zagen over de prijzen en niets doen en klagen over het feit dat de overheid geen panelen op uw dak komt leggen maar ik denk dat zelf handelen beter is, ja een gekke gedachte blijkbaar. Uiteraard gaat dit enkel op voor wie de mogelijkheid heeft om ze te plaatsen maar ik denk wel dat tussen de klagers wel wat mensen zitten met een geschikt dak en een paar duizend euro's.
Ik ben zelf niet van rijke afkomst en ik heb elke euro die ik bezit zelf moeten verdienen. Toch is het me gelukt om 2 nieuwbouwwoningen te bouwen, om jaarlijks meermaals op reis te gaan en om te investeren in HE terwijl ik nog een aardige spaarpot en beleggingen heb. Dat is me enkel gelukt door naast werken ook beslissingen te nemen die opbrengen ipv te staan zagen over mijn problemen en te wachten tot anderen ze komen oplossen of de overheid. Ik ben blij dat ik in een land woon waar dit allemaal kan. Waar er onderwijs is ook voor kinderen wiens ouders niet naar school konden (wegens oorlog). There ain't no such thing as a free lunch.
Grappig, deze "gratuite bewering" komt van iemand die vaak tegen HE reageert maar er wel zelf in investeert Je zal zelf ook de tegenstelling wel vinden.
Neen, wie het geld heeft, zet een paar panelen op zijn dak en dat verdien je binnen de 10 jaar terug met de huidige prijzen. De panelen gaan gerust veel langer mee terwijl de prijzen en inflatie de rest doen. Je kan zagen over de prijzen en niets doen en klagen over het feit dat de overheid geen panelen op uw dak komt leggen maar ik denk dat zelf handelen beter is, ja een gekke gedachte blijkbaar. Uiteraard gaat dit enkel op voor wie de mogelijkheid heeft om ze te plaatsen maar ik denk wel dat tussen de klagers wel wat mensen zitten met een geschikt dak en een paar duizend euro's.
Ik ben zelf niet van rijke afkomst en ik heb elke euro die ik bezit zelf moeten verdienen. Toch is het me gelukt om 2 nieuwbouwwoningen te bouwen, om jaarlijks meermaals op reis te gaan en om te investeren in HE terwijl ik nog een aardige spaarpot en beleggingen heb. Dat is me enkel gelukt door naast werken ook beslissingen te nemen die opbrengen ipv te staan zagen over mijn problemen en te wachten tot anderen ze komen oplossen of de overheid. Ik ben blij dat ik in een land woon waar dit allemaal kan. Waar er onderwijs is ook voor kinderen wiens ouders niet naar school konden (wegens oorlog). There ain't no such thing as a free lunch.
-
- Elite Poster
Ja, maar je moet er wel de minachting van iemand die zichzelf moreel verheven voelt erbij nemen...
Grappig, waar heb ik tegen hernieuwbare energie gepleit?
Als hernieuwbare energie de goedkoopste en duurzaamste vorm is zal daar niemand tegen zijn.
En waar zeg ik dat ik erin geïnvesteerd heb?
Ik heb geen zonnepanelen, maar in tegenstelling tot jij heb ik wel empathie, en kan ik mij in de situatie indenken van iemand die daarin geïnvesteerd heeft, op basis van een terugdraaiende teller om daarna te zien dat die teller niet meer terugdraait...
Dat veronderstelt dus dat je NU nog moet investeren én dat je nog minstens 10 jaar te leven hebt, én dat je ook nog 10 jaar in die woning zult leven.
Maar het ging juist over het veranderen van spelregels tijdens het spel zelf, mensen dus die aan duurdere prijzen gekocht hadden, met een terugdraaiende teller.
Die hebben die voordelen van die goedkopere prijzen van nu niet...
Maar al jouw veralgemeningen houden daar geen rekening mee.