hey! internet voor 29 €/maand levenslang
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 10 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier ondertussen 5 dagen aangesloten, verbinding is stabiel en vlot.
Dit aanbod gaat Edpnet pijn doen: dubbel zo snel in download komende van VDSL en goedkoper.
Dit aanbod gaat Edpnet pijn doen: dubbel zo snel in download komende van VDSL en goedkoper.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik blijf systematisch op de website kijken en het blijft daar 29€ for life op staan...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 75 keer
Inderdaad, maar uiteindelijk zullen de kleine letters van het contract de doorslag geven.
Doet mij herinneren aan een software waar je ook een levenslange licentie kon kopen.
Echter was het niet het leven van de koper, maar het leven van de software.
Dus wanneer deze end-of-life was was de licentie niet meer geldig.
Misschien is de levenslange korting hier ook enkel zolang de bundel bestaat en niet jouw levensduur
Doet mij herinneren aan een software waar je ook een levenslange licentie kon kopen.
Echter was het niet het leven van de koper, maar het leven van de software.
Dus wanneer deze end-of-life was was de licentie niet meer geldig.
Misschien is de levenslange korting hier ook enkel zolang de bundel bestaat en niet jouw levensduur

-
- Elite Poster
Installatie is gebeurd op nog geen half uur tijd. Het is een Siligence modem hier, vermoedelijk refurb want zat in een gewoon witte doos zonder opschriften. Snelheid is gewoon zoals het hoort. Dit ging vlot en prima. Nu Px opzeggen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 17 keer
Iemand die al bestaande klant was bij hey en deze promotie heeft gepakt? Is het nu 6 maand als bestaande klant of degelijk "for life" ?
Ben echt aan het twijfelen - als het écht for life is - om te overstappen.
Heb nu MV aan 40€ 100/40
Edpnet doet 32€ (voor een jaar alleen, daarna 36€) 100/40
Hey zou dan 29€ 200/10 (of is het nu 150/10 ?)
EDIT: en scarlet 34€ aan 100/20
Ik upload af en toe naar m'n youtube kanaal, geen idee of ik de 4x tragere upload impact zal voelen eigenlijk + veel thuiswerk, wat misschien wel een impact zal geven?
EDIT: kay, 't is toch maar 150, dus de vraag is 50 mbit download erbij en 30 mbit upload er af ... of naar edpnet
Ben echt aan het twijfelen - als het écht for life is - om te overstappen.
Heb nu MV aan 40€ 100/40
Edpnet doet 32€ (voor een jaar alleen, daarna 36€) 100/40
Hey zou dan 29€ 200/10 (of is het nu 150/10 ?)
EDIT: en scarlet 34€ aan 100/20
Ik upload af en toe naar m'n youtube kanaal, geen idee of ik de 4x tragere upload impact zal voelen eigenlijk + veel thuiswerk, wat misschien wel een impact zal geven?
EDIT: kay, 't is toch maar 150, dus de vraag is 50 mbit download erbij en 30 mbit upload er af ... of naar edpnet
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik heb als bestaande klant korting gekregen nadat ik het gevraagd heb.
29€ voor 150/15 voldoet prima hier.
Enkel de upload is weinig. Ik kom van het verleden 500/100 profiel op fiber via edpnet. Maar verhuis en enkel coax binnen.
Voor de prijs die ik nu betaal, geen klagen.
29€ voor 150/15 voldoet prima hier.
Enkel de upload is weinig. Ik kom van het verleden 500/100 profiel op fiber via edpnet. Maar verhuis en enkel coax binnen.
Voor de prijs die ik nu betaal, geen klagen.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.5_5
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

ISP:

-
- Elite Poster
Ik was al Hey klant voor 3 mobiele nummers. Bij de aanvraag (via de website, dus niet in de klantenomgeving) stond direct 10€ for life in het contract.
150/15 is het in Vlaanderen inderdaad en ik kom van een 500/500 lijn. Voor het overgrote deel van de zaken hier thuis met een gezin van 4 volstaat dat prima. Enige is dat grotere bestanden ietsje langer duren, maar ach het valt best mee. Echter voor die prijs kan je echt niet sukkelen vind ik.
150/15 is het in Vlaanderen inderdaad en ik kom van een 500/500 lijn. Voor het overgrote deel van de zaken hier thuis met een gezin van 4 volstaat dat prima. Enige is dat grotere bestanden ietsje langer duren, maar ach het valt best mee. Echter voor die prijs kan je echt niet sukkelen vind ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 58 keer
Waar enkele maanden geleden de support nog bereikbaar was op ongeveer 1 à 1,5u via chat, is dat nu hopeloos om zeep. Vorige week 2 keer geprobeerd via de chat en telkens na 2,5u opgegeven.
Uiteindelijk via messenger (facebook) een bericht gestuurd en dag erna boodschap gekregen dat mijn probleem te specifiek was en ik binnen de 48u gecontacteerd zou worden door een andere dienst die het zou oplossen (ik had de indruk dat ze snel alle quick wins wilden afhandelen). 48u zijn gepasseerd, nog niets gehoord ... Ik heb ondertussen dan toch al een dossiernummer ...
Als je voor internetproblemen zo contact moet opnemen, heb ik er mijn bedenkingen bij (maar geen probleem voor mij mits ik redundant internet heb). Ik ben nog steeds wel tevreden, mits ik rekening houd met hoe weinig ik betaal ...
Uiteindelijk via messenger (facebook) een bericht gestuurd en dag erna boodschap gekregen dat mijn probleem te specifiek was en ik binnen de 48u gecontacteerd zou worden door een andere dienst die het zou oplossen (ik had de indruk dat ze snel alle quick wins wilden afhandelen). 48u zijn gepasseerd, nog niets gehoord ... Ik heb ondertussen dan toch al een dossiernummer ...
Als je voor internetproblemen zo contact moet opnemen, heb ik er mijn bedenkingen bij (maar geen probleem voor mij mits ik redundant internet heb). Ik ben nog steeds wel tevreden, mits ik rekening houd met hoe weinig ik betaal ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik ben ZO hard aan het twijfelen om naar hey! over te stappen voor internet... alleen de zondvloed aan negatieve berichten over de klantendienst houden me nog wat tegen. Eens alles draait heb je hen in principe niet meer nodig natuurlijk, maar toch. Ik neem aan dat ze altijd een technieker sturen voor de installatie? Dan ben je in principe toch al redelijk zeker dat het werkt voor hij vertrekt (anders laat je hem niet vertrekken
). Nog een 10-tal dagen voor de promo voorbij is.. nog 10 dagen tijd om te twijfelen dus 

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 94 keer
@BMaster Het is nu eenmaal een feit dat men bijna nooit een review plaatst over een positieve ervaring bij een bedrijf. Neem dan ook in overweging dat je veel minder betaalt, en dat je de klantendienst misschien een keer om de 2 jaar nodig hebt voor een storing, die hoogstwaarschijnlijk aan Telenet (Wyre) ligt die dan ook door hun opgelost wordt. Daarnaast zijn de back-end servers gewoon van het A-merk Orange. Ik heb het hey! internet nu bijna 1 maand en heb nog geen miliseconde downtime gehad. Echt waar. Voor 29 €/maand mag ik zeker niet klagen. De technieker was trouwens erg vriendelijk en heeft zelfs al mijn coax kabels op de NIU vervangen door nieuwe (die hij zelf maakte met zijn toolbox), omdat hij zei dat ze al "enkele jaren oud" waren. Ik ben zeer tevreden.
Toegevoegd na 2 minuten 22 seconden:
+ Je kan zo veel zelf configureren in de modem/router, in vergelijking met Telenet/BASE en Proximus/Scarlet. Je moet het eens opzoeken. Wat je allemaal wel niet kan aanpassen in die modem/router van Orange/hey!. Je vraagt je af of het wel oké is dat Telenet & Proximus bijna niets toelaten in je eigen netwerk.
Toegevoegd na 2 minuten 22 seconden:
+ Je kan zo veel zelf configureren in de modem/router, in vergelijking met Telenet/BASE en Proximus/Scarlet. Je moet het eens opzoeken. Wat je allemaal wel niet kan aanpassen in die modem/router van Orange/hey!. Je vraagt je af of het wel oké is dat Telenet & Proximus bijna niets toelaten in je eigen netwerk.
-
- Elite Poster
Klopt helemaal wat je zegt. Merci voor het bemoedigende bericht 
We zijn nu bij Base, en daar kan je inderdaad zo goed als niets instellen in de modem. Daarvoor hadden we Orange, en dat is inderdaad een verademing. Niet dat ik er veel van gebruikte, maar gewoon al weten dat het kan is toch een geruststelling.

We zijn nu bij Base, en daar kan je inderdaad zo goed als niets instellen in de modem. Daarvoor hadden we Orange, en dat is inderdaad een verademing. Niet dat ik er veel van gebruikte, maar gewoon al weten dat het kan is toch een geruststelling.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Hier sinds december bij Hey.
Komende van Telenet. Technieker installeert de modem: simpel coax in de modem en stekker in stopcontact.
Wat administratie en die man was na kwartiertje terug buiten.
Qua facturatie loopt alles perfect.
Ik kom van Telenet abo 64€/m nu naar 29€/m.
Te gek voor woorden wat ik jaarlijk uitbespaar.
Dat ik iets langer moet wachten op support neem ik erbij. (Prijs/kwaliteit afweging)
Komende van Telenet. Technieker installeert de modem: simpel coax in de modem en stekker in stopcontact.
Wat administratie en die man was na kwartiertje terug buiten.
Qua facturatie loopt alles perfect.
Ik kom van Telenet abo 64€/m nu naar 29€/m.
Te gek voor woorden wat ik jaarlijk uitbespaar.
Dat ik iets langer moet wachten op support neem ik erbij. (Prijs/kwaliteit afweging)
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

-
- Elite Poster
't begint al goed
Na de stap waar je 3 installatiedatums kiest, vul ik in de volgende stap de easyswitch gegevens in... en daarna springt dat ding zonder enige foutmelding terug naar de datums-stap. Zucht. Zal morgen nog eens proberen...

Na de stap waar je 3 installatiedatums kiest, vul ik in de volgende stap de easyswitch gegevens in... en daarna springt dat ding zonder enige foutmelding terug naar de datums-stap. Zucht. Zal morgen nog eens proberen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 232 keer
- Bedankt: 97 keer
Of telefonisch bestelling doorgeven aan hey!
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Plus Member
Hier eerste factuur binnen gehad en blijkbaar 59euro opstartkosten aangerekend, ondanks dat men mij bevestigde via chat dat dit niet aangerekend zou worden.
-
- Plus Member
In de bestelbevestiging spreekt men van 59euro opstartkosten, echter zoals gezegd heeft de klantendienst tot twee keer toe bevestigd dat dit foutief is. Hun systeem zal nog wel niet aangepast zijn aan hun huidige promotie vermoed ik...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Die 59 euro hebben ze mij ook ooit geflikt, bij Orange denk ik. Dan gebeld en ze hebben het gecrediteerd.
Je moet bij Hey en Orange (en bij de anderen ook) wel goed controleren dat de fakturen kloppen en zoniet achter hun veren zitten...
Je moet bij Hey en Orange (en bij de anderen ook) wel goed controleren dat de fakturen kloppen en zoniet achter hun veren zitten...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 75 keer
Dat is bij Proximus en vooral Telenet ook het geval. En nog nooit gehad in mijn voordeel. Vraag mij soms af of niet expres is, merendeel van de schapen betaalt uit gemakzucht toch wat hun voorgeschoteld wordt.splinterbyte schreef: 21 sep 2024, 07:43 Die 59 euro hebben ze mij ook ooit geflikt, bij Orange denk ik. Dan gebeld en ze hebben het gecrediteerd.
-
- Elite Poster
Het is me gelukt om de bestelling te plaatsen, na contact met de klantendienst. Ik had al wel een mobiel abonnement kunnen bestellen, en ze hebben me dan het klantnummer gegeven zodat ik daarmee dan het internet kon bestellen. Of da nu de oorzaak was of niet, geen idee, maar nu is het gelukt.
PS: Bij mij staat in de bestelbevestiging wel duidelijk dat levering en installatie gratis zijn!
PS: Bij mij staat in de bestelbevestiging wel duidelijk dat levering en installatie gratis zijn!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 36 keer
Zegt toch ook wat over hoe onvolwassen we als samenleving nog over internet denken als mensen het perfect normaal vinden dat een contract voor residentieel internet een labyrint is van tijdelijk promoties op eenmalige kosten, "eeuwige" kortingen voor wie op het juiste moment overstapt, combinatievoordelen, tijdelijke kortingen voor wie om het jaar eens naar de klantendienst belt om er een af te bedelen,... Ja, akkoord, mensen met kennis van zaken weten in hun binnenste wel dat het eigenlijk niet normaal is, ze spelen dat spel mee om dan op online fora tegen elkaar kunnen wedijveren over wie de meest gesofisticeerde consument is die meer krijgt dan de massa en er minder voor betaalt dan de massa. Maar 't is niet omdat je zelf profiteert van dat spel dat het een goede situatie is.
Ik kan me bv. niet indenken dat veel mensen het aanvaardbaar zouden vinden als levenslang 25% korting krijgt op elektriciteit gewoon omdat hij of het juiste moment overstapt. Dat we dat blijkbaar wel aanvaardbaar vinden voor internet, bewijst toch dat we ondanks de platitudes over hoe internet niet meer weg te denken is, we onbewust toch er van uitgaan dat het toch nog steeds heel wat minder essentieel is dan bv. elektriciteit of water.
Ik kan me bv. niet indenken dat veel mensen het aanvaardbaar zouden vinden als levenslang 25% korting krijgt op elektriciteit gewoon omdat hij of het juiste moment overstapt. Dat we dat blijkbaar wel aanvaardbaar vinden voor internet, bewijst toch dat we ondanks de platitudes over hoe internet niet meer weg te denken is, we onbewust toch er van uitgaan dat het toch nog steeds heel wat minder essentieel is dan bv. elektriciteit of water.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
- Bedankt: 494 keer
- Recent bedankt: 6 keer
OK, 't is geen elektriciteit maar gas, maar het blijft wel 't zelfde.stefan1234 schreef: 21 sep 2024, 13:03 Ik kan me bv. niet indenken dat veel mensen het aanvaardbaar zouden vinden als levenslang 25% korting krijgt op elektriciteit gewoon omdat hij of het juiste moment overstapt.
Mijn 2 jarig contract in mei '24 afgesloten:

Als iemand anders dat nu afsluit kost hen dat:

Wat is het volgende? Klagen dat benzine aan de autostrade €0,20/l meer kost dan erbuiten?
Dat een liter cola in de delhaize veel meer kost dan in de colruyt?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 36 keer
Dat is niet vergelijkbaar. Een energiecontract aan vaste prijs is niet eeuwig, en de contractant neemt een risico aangezien de variabele prijs ook onder de bepaalde vaste prijs kan gaan.
Als je een energieleverancier kent die eeuwig 25% korting geeft op alle tarieven als je in een bepaalde periode overstapt, dan hoor ik het graag. Of een supermarkt waar je eeuwig 25% korting krijgt als je in de maand september voor het eerst in hun vestiging komt.
Als je een energieleverancier kent die eeuwig 25% korting geeft op alle tarieven als je in een bepaalde periode overstapt, dan hoor ik het graag. Of een supermarkt waar je eeuwig 25% korting krijgt als je in de maand september voor het eerst in hun vestiging komt.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Volgens mij hangt het af van het risico op wat we noemen de marginale kost, i.e. de kost om 1 extra unit te maken.
Wanneer het om het leveren van grondstoffen gaat waar een groot prijsrisico op kan zitten, of de verkoper zich niet op lange termijn kan indekken op de markt, zal een bedrijf dit niet doen. (Gas, Olie, Water, Food). Zijnde dus alle industrieën die in de recente energiecrisis zwaar geleden hebben.
En we zien het wel waar de (marginale) kost van het creëren van het verkochte minimaal is ten opzichte van diezelfde grondstof (Internet, woningkredieten, online mailboxen, officepakketten...), want de leverancier heeft de meeste kosten onder controle: investering in infrastructuur via een vaste kredietrente, etc. Hey zal ook wel de nodige contracten met Telenet hebben om dit waar te maken.
Maar, het feit dat we het nu pas zien, is inderdaad voor mij een indicatie dat er gewoon niet genoeg concurrentie is op de markt.
Klein risico is personeelkost, maar is beheersbaar want maximaal stijgend gelinkt aan inflatie en out te sourcen indien nodig (via frans moederbedrijf).
Cru gesteld is dit ook maar een contract op zeer lange termijn, met gemiddelde looptijd van 40 jaar, daarna zeggen uw klanten sowieso op... (levensloop min jaren op kot, rusthuis, en andere samenwoonconcepten).
Wanneer het om het leveren van grondstoffen gaat waar een groot prijsrisico op kan zitten, of de verkoper zich niet op lange termijn kan indekken op de markt, zal een bedrijf dit niet doen. (Gas, Olie, Water, Food). Zijnde dus alle industrieën die in de recente energiecrisis zwaar geleden hebben.
En we zien het wel waar de (marginale) kost van het creëren van het verkochte minimaal is ten opzichte van diezelfde grondstof (Internet, woningkredieten, online mailboxen, officepakketten...), want de leverancier heeft de meeste kosten onder controle: investering in infrastructuur via een vaste kredietrente, etc. Hey zal ook wel de nodige contracten met Telenet hebben om dit waar te maken.
Maar, het feit dat we het nu pas zien, is inderdaad voor mij een indicatie dat er gewoon niet genoeg concurrentie is op de markt.
Klein risico is personeelkost, maar is beheersbaar want maximaal stijgend gelinkt aan inflatie en out te sourcen indien nodig (via frans moederbedrijf).
Cru gesteld is dit ook maar een contract op zeer lange termijn, met gemiddelde looptijd van 40 jaar, daarna zeggen uw klanten sowieso op... (levensloop min jaren op kot, rusthuis, en andere samenwoonconcepten).
Laatst gewijzigd door Umpalumpa 22 sep 2024, 08:10, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
On topic, ik heb beslist om ook over te stappen, maar omwille van vikingpunten de installatie pas in november te doen. Dat kan ik precies niet aanvinken op de kalender. Zijn er mensen die als ze hun afspraak willen verzetten wel slots in november te zien krijgen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Eens geprobeerd als test kon alleen 2-3 weken erna voor installatie.
Je kan installatie doen en die dan pauzeren voor 3 maanden
dat gaat ook
Je kan installatie doen en die dan pauzeren voor 3 maanden

Internet = Telenet
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 3 keer
Heb hier ook de sprong gewaagd.
Had oorspronkelijk de data eerste helft oktober aangeduid, maar kreeg een mailtje dat omdat ik Orange klant was, ze het vroeger gingen doen (24 september), dat er een tweetal uurtjes geen internet zou kunnen zijn, en dat ik dan maar op mobiele hotspot moest werken indien nodig. Wel een grappige aanbeveling ergens, gezien hun afspraakwijziging.
Los daarvan komt het goed uit, ik ben niet thuis die dag dus heb er geen last van, en 's avonds is alles in kannen en kruiken. Of aan diggelen. Dat zien we dinsdagavond wel.
Hier ga ik van Orange home internet 49/maand naar exact hetzelfde product bij Hey Telecom aan 29/maand. De werkgever betaalt hier tot 50 euro, dus ik zie dit als indekken tegen toekomstige prijsstijgingen.
150/15 is echt meer dan genoeg voor wat ik nodig heb.
Had oorspronkelijk de data eerste helft oktober aangeduid, maar kreeg een mailtje dat omdat ik Orange klant was, ze het vroeger gingen doen (24 september), dat er een tweetal uurtjes geen internet zou kunnen zijn, en dat ik dan maar op mobiele hotspot moest werken indien nodig. Wel een grappige aanbeveling ergens, gezien hun afspraakwijziging.
Los daarvan komt het goed uit, ik ben niet thuis die dag dus heb er geen last van, en 's avonds is alles in kannen en kruiken. Of aan diggelen. Dat zien we dinsdagavond wel.
Hier ga ik van Orange home internet 49/maand naar exact hetzelfde product bij Hey Telecom aan 29/maand. De werkgever betaalt hier tot 50 euro, dus ik zie dit als indekken tegen toekomstige prijsstijgingen.
150/15 is echt meer dan genoeg voor wat ik nodig heb.
-
- Elite Poster
Ben benieuwd Ruben, uiteindelijk is het enkel aan hun kant dat er wat gewijzigd moet worden qua administratie