Hallo,
Tijdens mijn verlof 3 data esims in Vietnam geprobeerd met wisselend succes:
1. Red bull mobile:
- 2 euro per GB. Je kan met de slider vrij je GB’s kiezen, heel flexibel
- customer care had me gezegd dat ik kon roamen op 3 netwerken 4G
- in de praktijk was het slechts 1 3G netwerk. Op de 2 andere kan ik niet inloggen. Ik kreeg dus bijna een onbruikbaar signaal
- IP adres is Oostenrijks (eSIM is van A1)
- eindscore 0/10. Ter info: in Turkije werkte dit wel goed op 4G. Ter info 2: ik heb ze per mail ingelicht. Laatste reactie was een week terug, ze gingen het bekijken met de operatoren.
Ik vind het jammer want IP adres in EU en A1 leek me een heel gevestigde waarde te zijn. Ik geef ze in de toekomst nog een kans.
2. Ubigi:
- verschillende pakketten. Wat ik genomen had was 12 euro voor 10gb. Heel goedkoop voor Vietnam.
- 4G / LTE connectie. Deftig.
- mijn iCloud+ Private relay bescherming werd wel afgezet na connectie. Vreemd, want Vietnam kent daarin geen restricties (China vb wel)
- IP is Peking, China
- eSIM is Transatel
- ze een mailtje gestuurd: waarom krijg ik van een Frans bedrijf een IP in China? Antwoord: al onze connecties in Azië passeert via China. Heel vreemd want op hun website maken ze reclame over security (esims zijn veiliger dan hotel wifi; wat waar is… maar dan heb ik toch mijn bedenkingen over China IP). Ze een opvolg mail gedaan over deze bedenking, nog geen antwoord.
- eindscore 0/10 voor iemand die data privacy minded is. 5/10 want ze werken maar met 1 lokale operator in Vietnam.
Ik heb nu nog 9,7gb over die ik niet zal gebruiken
3. Airalo
- verschillende pakketten. Ik had 10GB genomen voor 21 USD, maar dan uiteindelijk minder betaald want ik had punten door referrals.
- ik kan roamen op 2 netwerken, waarvan 1 met heel goede dekking (Viettel). Bijna overal 4G.
- IP is van Singapore (eSIM kaart is van Singtel)
- snelheid is zelfde als hotel wifi of soms beter. Ik moet niet wachten op filmpjes van insta of X. (Wat soms op hotel wifi wel het geval is)
- wifi hotspot werkt. Bellen over FaceTime en whatsapp ook.
- eindscore: 9/10. Een 9 omdat het iets duurder is, maar hoge score omdat ik bijna overal wel 4G heb (noord, centraal en zuid Vietnam) door Viettel.
Wat reclame als het mag
Referral met 3usd korting voor de eerste gebruikers: Use code BRUNO2103 when you sign up or check out. https://ref.airalo.com/fkQy
Nu ieder land is anders. Airalo gebruikt dan ook andere eSIM leveranciers per land en kwaliteit kan verschillen. Misschien best met een klein aantal GB beginnen en uittesten.
In Zuid-Afrika vorig jaar was het een Israëlische provider die de esim via Airalo meeleverde. Werkte goed, maar misschien willen sommige mensen hun data niet via Israël laten passeren.
Wat je altijd kan doen is een VPN installeren. Biedt ook een bescherming. Zeker een aanrader voor vb hotel wifi. Jammer genoeg schakelt die van mij regelmatig uit en moet ik opletten of ik er nog opzit. Ik moet even zoeken naar het juiste protocol om te verbinden denk ik (meerdere opties).
Vietnam: data esims
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 15 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik was enkele maanden terug in Vietnam. Mijn telefoontoestel destijds ondersteunde geen eSIMs dus gebruikte ik MTX Connect met een klassieke sim kaart. Wegens technische problemen kreeg ik niet meer dan 3G erdoor, op geen enkel netwerk werkte 4G of 5G, ondanks dat MTX Connect beloofde dat dit wel zou werken. Ticketje aangemaakt bij MTX Connect en de laatste dag voor mijn terugtrek hadden ze het gefixt. Blijkbaar een probleem bij één van hun partners. Klinkt identiek aan jouw verhaal met Red bull mobile.
Mijn partner had een GigSky eSIM. Ze had het enkel geactiveerd bij aankomst. Blijkbaar ging dit niet zo smooth. Tussenkomst klantendienst om het manueel aan de praat te krijgen was noodzakelijk.
Mijn partner had een GigSky eSIM. Ze had het enkel geactiveerd bij aankomst. Blijkbaar ging dit niet zo smooth. Tussenkomst klantendienst om het manueel aan de praat te krijgen was noodzakelijk.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 70 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Airalo leek me in Vietnam de beste optie en je kan die best al in België installeren voor vertrek (wel voor iedere bestemming een andere esim installeren - roaming aanzetten op de esim). Momenteel in Kaapverdië en opnieuw werkt het smoothly op 4G (niet dat er veel andere goedkope opties waren).
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore