Mobile Vikings internet probleem (nieuwe setup)

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Robert Lewandowski
Starter
Starter

Bericht

Zonet MV internet fiber geïnstalleerd, de app geeft aan dat het in orde is. Contract met vorige provider is opgezegd via easyswitch.
Ik zie de modem in de app maar hij komt niet in de lijst van de wifi. Als ik een ethernet rechtstreeks op de modem aansluit krijg ik ook geen verbinding. Iemand hulp? De helpdesk is blijkbaar maar tot 17.30h bereikbaar en in het weekend ook al niet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
Bedankt: 3315 keer
Recent bedankt: 32 keer

Bericht

Welke router?
Is de installateur dan vertrokken zonder internet te testen?

Nieuwe installatie op een vrijdag plannen is nooit een goed idee
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Bij mij gebeurde de installatie ook op een vrijdag en erg laat door iemand die van Frankrijk kwam. De verbinding moet ook geactiveerd worden en dan kan de installateur de verbinding testen. Omdat het zo laat op een vrijdag was duurde de activatie door PX veel langer dan normaal. De installateur is echter de volgende dag terug gekomen en heeft de lijn alsnog getest.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Robert Lewandowski
Starter
Starter

Bericht

Aangezien ik reeds Fiber had van Proximus heb ik de installatie zelf uitgevoerd. Had de internet box van Proximus eruit gehaald en deze van MV er tussen gezet. Op een bepaald moment kreeg ik de melding dat alles in orde was, echter bleven de lampjes op de modem flikkeren en zag ik het wifi netwerk niet in de lijst komen. Ondertussen had ik de melding gekregen dat de easyswitch was opgestart. Dus omdat we toch wel tv wouden kijken had ik de internetbox+ van Proximus er terug tussen gezet. Daar kreeg ik op de decoder de melding dat de tv service niet beschikbaar was. Dus bleek ik alsnog op het MV netwerk te zitten, echter lukt dit enkel via de box van Proximus en niet van MV zelf. (Proximus = internetbox+ & MV = internetbox)
Laatst gewijzigd door philippe_d 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
master-magic
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

zijn de juiste instellingen in de MV internetbox dan ingesteld??? daar moeten ook dingen ingesteld worden dat de installateur doet zodat die gelinkt is aan de lijn van jou (fiber lijn).
greets
master-magic
MV Fiber 3500/1500 met fiber 5Gbps/1Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

Ik kon zonder tussenkomst van technieker een overstap doen van proximus naar Mobile vikings
Dus dat is zeker mogelijk.

Wat hier dan misloopt weet ik niet, bij mij ging het vlekkeloos.