Zonet MV internet fiber geïnstalleerd, de app geeft aan dat het in orde is. Contract met vorige provider is opgezegd via easyswitch.
Ik zie de modem in de app maar hij komt niet in de lijst van de wifi. Als ik een ethernet rechtstreeks op de modem aansluit krijg ik ook geen verbinding. Iemand hulp? De helpdesk is blijkbaar maar tot 17.30h bereikbaar en in het weekend ook al niet.
Mobile Vikings internet probleem (nieuwe setup)
-
- Moderator
- Berichten: 17772
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Welke router?
Is de installateur dan vertrokken zonder internet te testen?
Nieuwe installatie op een vrijdag plannen is nooit een goed idee
Is de installateur dan vertrokken zonder internet te testen?
Nieuwe installatie op een vrijdag plannen is nooit een goed idee
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Bij mij gebeurde de installatie ook op een vrijdag en erg laat door iemand die van Frankrijk kwam. De verbinding moet ook geactiveerd worden en dan kan de installateur de verbinding testen. Omdat het zo laat op een vrijdag was duurde de activatie door PX veel langer dan normaal. De installateur is echter de volgende dag terug gekomen en heeft de lijn alsnog getest.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 mei 2017, 14:48
Aangezien ik reeds Fiber had van Proximus heb ik de installatie zelf uitgevoerd. Had de internet box van Proximus eruit gehaald en deze van MV er tussen gezet. Op een bepaald moment kreeg ik de melding dat alles in orde was, echter bleven de lampjes op de modem flikkeren en zag ik het wifi netwerk niet in de lijst komen. Ondertussen had ik de melding gekregen dat de easyswitch was opgestart. Dus omdat we toch wel tv wouden kijken had ik de internetbox+ van Proximus er terug tussen gezet. Daar kreeg ik op de decoder de melding dat de tv service niet beschikbaar was. Dus bleek ik alsnog op het MV netwerk te zitten, echter lukt dit enkel via de box van Proximus en niet van MV zelf. (Proximus = internetbox+ & MV = internetbox)
Laatst gewijzigd door philippe_d 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Reden: fullquote verwijderd
-
- Pro Member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 15 keer
zijn de juiste instellingen in de MV internetbox dan ingesteld??? daar moeten ook dingen ingesteld worden dat de installateur doet zodat die gelinkt is aan de lijn van jou (fiber lijn).
greets
master-magic
MV Fiber 3500/1500 met fiber 5Gbps/1Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
MV Fiber 3500/1500 met fiber 5Gbps/1Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
-
- Elite Poster
- Berichten: 5345
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 07:50
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik kon zonder tussenkomst van technieker een overstap doen van proximus naar Mobile vikings
Dus dat is zeker mogelijk.
Wat hier dan misloopt weet ik niet, bij mij ging het vlekkeloos.
Dus dat is zeker mogelijk.
Wat hier dan misloopt weet ik niet, bij mij ging het vlekkeloos.