ANPR scanwagen en legale verwerking persoonsgegevens

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 204 keer
Bedankt: 650 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

FredericV schreef: 5 maanden geleden Van zodra ze de nummerplaat capteren zijn ze volgens haar al met de verwerking bezig.

Verder confirmeert ze dat het niet antwoorden op de vragen hoe het parkeerbedrijf te werk gaat ivm privacy (dus op basis van het vragenlijstje van de GBA), tevens de privacy schendt.
IANAL, maar dit lijkt mij een correcte interpretatie van de situatie.
Van zodra ze data van jou registreren, slaan ze het op, en dat valt idd onder verwerken.
Niet antwoorden op correspondentie die oa inzage van die gegevens vraagt, is normaal ook een overtreding.
FredericV schreef: 5 maanden geleden 2. Er staat ook niet bij of het nu gaat om blauwe zone of betalend parkeren, enkel geen geldige parkeervergunning, zonder daarvan het bewijs te leveren.
3. Er staat ook niet bij welke regel er overtreden is in het retributiereglement.
Ook praktijken waar je je vragen bij kan stellen.

EDIT:
En met je nieuwste update: idd, die schijf ligt zichtbaar voor een mens; dat hun systeem dat niet kan lezen maakt niet uit, en het zou verboden moeten zijn voor zulke bedrijven om te mogen "schuldig bevinden tenzij onschuld bewezen is".
Zelfs als die ene foto geen parkeerschijf bevatte, ga je daar bij een rechter toch echt wel terecht mee kunnen met het argument dat op de foto een groot deel van het dashboard onzichtbaar is.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 108 keer

Bericht

De wegcode zegt ook dit:
De aanwijzingen in de ruit moeten door een waarnemer die zich voor het voertuig bevindt, kunnen gelezen worden.
https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1 ... n%20worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 466 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Wat op de foto's wel het geval is, alleen hebben ze niet 'voor het voertuig' gescanned. Dit zou hun probleem moeten zijn, niet het jouwe.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Het zou me verbazen dat ze maar 1 foto hebben van je auto. Het aantal camera's op zo een scancar en hun opstelling doet toch vermoeden dat ze beelden maken in allerlei richtingen.
En over die plaatsing van de schijf: de 2 foto's die je hier plaatst zijn discutabel. De schijf ligt op het dashboard, maar ligt die echt zichtbaar aan de voorruit? Lijkt me eerder weggestopt naast de A-pilar en dan nog naar binnengericht door de helling van dat dashboard. Zelf een fysieke agent moet al moeite doen om die schijf te kunnen lezen.
Ik wil zelf nooit dat risico lopen en gebruik een clip aan de voorruit om schijf of ticket te presenteren. Ook geen risico op wegvliegend ticket dan.
En over de al dan niet "verwerking" van het kentekennummer: dan geldt dat ook voor de parkeerautomaten waar je zelf je nummerplaat moet in opgeven?
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 56 keer

Bericht

Op VRT staat er artikel over de betreffende firma. (Heb niet gezien op de link hier al werd gepost)
Als je op exact dezelfde plaats terug gaat staan, kunnen ze het niet detecteren, als je een paar meter verder gaat staan wel. Ze lezen dus ook niet de parkeerschijf, maar linken de foto aan de geo locatie.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/14 ... eerboetes/

Mod edit: link gefixed
FredericV
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Bericht

Ze hebben wel degelijk meerdere foto's, maar die laten niet toe de blauwe schijf altijd te zien liggen, als deze links ligt.

Ze hebben de twee retributies ondertussen kwijtgescholden:
Bedankt voor uw bericht.

We hebben uw dossier grondig nagekeken en merken op dat u een onterechte retributie heeft ontvangen.

Bij deze bevestigen we dat de retributies met referenties A - B werden geannuleerd in ons systeem. U bent ons voor deze dossiers geen betaling meer verschuldigd.

Gelieve de blauwe schijf in het midden van uw dashboard te leggen voor controle om retributies in de toekomst te vermijden.

Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
Ik heb de blauwe schijf nu in het midden gelegd, en heb een foto ervan gemaakt samen met de tijd van de infotainment.

Puur juridisch gezien maakt de scan wagen dus geen wettelijke waarneming, gezien dit niet voldoet aan de wegcode, tenzij ze telkens een parkeerwachter nasturen die een integrale foto maakt, en er dus een waarnemer is die zich voor het voertuig bevindt. Maar die kost geld en dit knaagt aan hun verdienmodel.

Ik heb ook reeds een email van de 1e schepen ontvangen, en we mogen de communicatie met OPC doorsturen, want deze false positives daar zitten ze ook niet op te wachten.

Ivm de scan wagen, dit is iets wat bedrijven zoals OPC kant en klaar kopen van Genetec, de Genetec Patroller.

Patroller kopen, service verkopen aan gemeentes en dik cashen maar:

https://www.genetec.com/fr/a/curb-sense

Toegevoegd na 1 uur 22 minuten 27 seconden:
sky schreef: 5 maanden geleden Op VRT staat er artikel over de betreffende firma. (Heb niet gezien op de link hier al werd gepost)
Als je op exact dezelfde plaats terug gaat staan, kunnen ze het niet detecteren, als je een paar meter verder gaat staan wel. Ze lezen dus ook niet de parkeerschijf, maar linken de foto aan de geo locatie.
Ik kreeg een retributie voor parkeren om 09:45, en in onze gemeente begint het vanaf 09u
De parkeerduur kan per definitie nog niet vervallen zijn, gezien deze ten vroegste om 11u verviel.

Ze lezen niet de streepjes en stand van de parkeerschijf.

Maar ze doen wel een automatische check of er een blauw object ligt, en dit vanaf een kijkhoek die niet sluitend en reglementair is, waardoor ik een onwettelijke retributie kreeg.

En een frontale overzichtsfoto maken ze ook niet.

Iemand zou dus elke retributie in de blauwe zone als volgt kunnen aanvechten:

"Gelieve ons een integrale foto van het dashboard te bezorgen, die in overeenstemming is met de wegcode, dus een foto van een waarneming VOOR het voertuig (en dus niet naast het voertuig), waarop duidelijk te zien is dat er geen geldige blauwe schijf ligt.

Bij gebrek aan dit wettelijk bewijs, gelieve de retributie te annuleren."
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Bericht

Klopt. De wetgever verwacht dat een parkeerschijf zodanig ligt dat iemand die voor de wagen staat, hem kan lezen.
Als ze dan zelf aangeven dat "je de schijf in het midden moet leggen om dit soort fouten te voorkomen", dan kan je impliciet vaststellen dat ze geen wettige waarneming uitvoeren, maar gewoon voorbijrijden en zijwaartse foto's trekken, ipv bij elk twijfelgeval ook uit te stappen en hun op de correcte plaats op te stellen.

Ik apprecieer het dat er eindelijk ns iemand nuchter de compleet scheefgegroeide situatie aanpakt.

Verder:
R2D2 schreef: En over de al dan niet "verwerking" van het kentekennummer: dan geldt dat ook voor de parkeerautomaten waar je zelf je nummerplaat moet in opgeven?
Ja.
Van zodra ze iets van data registreren, valt dat onder "verwerking".
Gewoon zoals vroeger een ticketje kopen is geen verwerking; je betaalde cash en als je correct geparkeerd stond, wist zelfs niemand ooit dat je wagen daar geweest was, want dan werd je nooit genoteerd. Van zodra iemand PII (personally identifiable information, noemen ze dat in het engels) begint te noteren, is er sprake van verwerking.

We hadden toch iemand op dit forum die regelmatig "prive" of "privacy" als nummerplaat intikte, om dan de uiteindelijke boete aan te vechten want "het enige dat telt is het ticketje in de wagen"?
Tegenwoordig krijg je geen ticketjes meer op vele plaatsen, dat terzijde :-)
FredericV
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

ITnetadmin schreef: 5 maanden geleden Klopt. De wetgever verwacht dat een parkeerschijf zodanig ligt dat iemand die voor de wagen staat, hem kan lezen.
Als ze dan zelf aangeven dat "je de schijf in het midden moet leggen om dit soort fouten te voorkomen", dan kan je impliciet vaststellen dat ze geen wettige waarneming uitvoeren, maar gewoon voorbijrijden en zijwaarste foto's trekken, ipv bij elk twijfelgeval ook uit te stappen en hun op de correcte plaats op te stellen.
Dit legt een bom onder de handhaving van blauwe zones via een scan wagen. Dit is ook de reden waarom ze niet antwoorden op vragen daarrond (zie verder).

Geen bijkomende overzichtsfoto frontaal genomen = geen wettelijke vaststelling of parkeerschijf wel of niet correct werd geplaatst.
Daarvoor moet een parkeerwachter de straat op, en dit knabbelt aan hun verdienmodel - dus die gaat er wellicht niet opnieuw komen.

OPC is blijkbaar geen geliefd bedrijf, een bedrijf wat systematisch in opspraak komt en de schuldindustrie steunt:

https://sint-niklaas.pvda.be/nieuws/sca ... et-stoppen

En dit is in mijn gemeente ingevoerd door de groenen, die dus een firma toelaten die de wet dus overtreedt.

In de brief van OPC, die naar mijn thuis adres werd gestuurd, staat ook dat deze brief de retributie onder de ruitenwisser vervangt. Maar deze constructie schendt de privacy, gezien bij een retributie onder de ruitenwisser de DIV gegevens pas worden opgevraagd, bij niet betaling - en nu altijd.

Op FB lees ik dat OPC weigert uitleg te geven hoe ze de blauwe zone checken / hoe ze parkeerkaart checken. Als ze dit zouden doen, kunnen ze enkel toegeven dat ze niet legaal bezig zijn. Bij mij hebben ze nog steeds mijn recht op inzage geweigerd, waarin gevraagd werd hoe de besluitvorming werkt - iets wat bijna 1:1 werd overgenomen van de site van de GBA. Dit zijn dus gefundeerde vragen met een wettelijk kader waarop OPC geen antwoord wil geven.

Ivm de schijf, op FB staan er reacties zoals:
Net hetzelfde gehad. Ze moeten een foto kunnen voorleggen van de voorkant van je auto waar je parkeerkaart duidelijk zichtbaar is, anders is de boete niet correct. Bij mij hebben ze die na klacht geannuleerd. Ze zijn nog niet van ons vanaf want ze hebben onrechtmatig privé gegevens opgevraagd.
-> dit is de bom onder scan auto's
In Knokke willen ze niet antwoorden op mijn vraag hoe ze een parkeerschijf kunnen lezen met hun scanauto…ze willen hun technieken niet prijsgeven…
-> als ze dit zouden doen, dan moeten ze toegeven dat ze illegaal bezig zijn - en door wat ik voor heb gehad, is er er die bevestiging
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht

FredericV schreef: 5 maanden geleden

-> als ze dit zouden doen, dan moeten ze toegeven dat ze illegaal bezig zijn - en door wat ik voor heb gehad, is er er die bevestiging
Als u denkt benadeeld te zijn wat houdt u tegen om een klacht in te dienen.
En of fb posts in deze de correcte info geven.

En veel simpeler hou u aan alle regels.
FredericV
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

thmj schreef: 5 maanden geleden En veel simpeler hou u aan alle regels.
Stop met het om te draaien.

Het is het parkeerbedrijf wat zich niet aan de regels houdt en de wet overtreedt.

Anderen op FB hebben ondertussen ook door dat de waarneming gemaakt door de scan auto illegaal zijn:
https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1 ... q1rrr4iaw7
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Bericht

thmj schreef: 5 maanden geleden En veel simpeler hou u aan alle regels.
Aangezien het hier gaat om legaal geparkeerde wagens met juist geplaatste wettige parkeerschijf, doet deze opmerking niks ter zake.
Het is het parkeerbedrijf dat de kantjes eraf loopt, en wss stiekem hoopt dat niet iedereen gaat klagen.
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 13 keer

Bericht

Dit is best wel een interessante case.
We hebben het ondertussen wel over 2 verschillende zaken:
  • Het negeren van vragen omtrent algemene verordening gegevensbescherming (AVG)
    (de hoe-wat-waarom vragen omtrent de manier van verzamelen en de hoe-wat-waarom vragen omtrent de verwerking / delen / bewaren van deze verzamelde data)
  • Hoe ze de handhaving van de wegcode uitvoeren
Je zal hier wel een duidelijk verschil moeten in maken. Alles wat te maken heeft met het capteren, registreren en verwerken van de data (persoonsgegevens) zal met de AVG moeten afgetoetst worden. Indien het bedrijf je vragen niet beantwoord, kan je de gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) hieromtrent in kennis stellen. De manier waarop ze de handhaving uitvoeren dient dit bedrijf (denk ik) niet te beantwoorden. Of die handhaving correct verloopt is normaal ook geen zaak meer voor de GBA maar zal je via juridische wegen moeten aftoetsen.

Via https://parkeren.be/privacy-cookie-policy kan je trouwens de privacy verklaring van OPC terugvinden, het gaat daar niet enkel over het gebruik van de website parkeren.be, maar ook over hun taak als concessiehouder betreft parkeren in verschillende steden en gemeenten. Je kan in die privacy verklaring o.a. hun contactgegevens terugvinden alsook deze van hun data protection officer (DPO). Ik lees ook een verwijzing naar artikel 10/2 van het Vlaams Decreet van 16 mei 2008. Dit zou hen bevoegdheid geven om binnen hun taken als concessiehouder bepaalde gegevens op te vragen met het oog om tot inning van parkeerretributies of -belastingen te kunnen overgaan.
...
worden bij een bezoek aan de website en vanuit onze taak als concessiehouder inzake parkeren van steden en gemeenten
...
...
Voorts machtigt het Vlaams Decreet van 16 mei 2008 (meer in het bijzonder artikel 10/2) de concessiehouders van Vlaamse steden en gemeenten om de identiteit van de nummerplaathouder die een parkeerretributie verschuldigd is bij de DIV (Dienst Inschrijvingen Voertuigen - FOD Mobiliteit en Vervoer) op te vragen.
...
Ik zou je vragen eens opnieuw stellen aan hun DPO alvorens naar de GBA te gaan.
Mocht er daarop nog steeds geen antwoord komen, kan je met je gehele verhaal en bewijs dat je meermaals contact opnam naar de GBA gaan.
-*-
thmj
Pro Member
Pro Member

Bericht

ITnetadmin schreef: 5 maanden geleden
Aangezien het hier gaat om legaal geparkeerde wagens met juist geplaatste wettige parkeerschijf, doet deze opmerking niks ter zake.
Het is het parkeerbedrijf dat de kantjes eraf loopt, en wss stiekem hoopt dat niet iedereen gaat klagen.
Is niet omdat iemand beweerd legaal geparkeerd te staan dat het zo was.
Dat halve metertje vooruit of achteruit ontsnapt niet aan een scan wagen.
Is hij in zijn gelijk dat hij klacht indient.
Of een forum het gaat oplossen.
Zelf een paar maand terug 2 maal mogen betalen om te kunnen uitrijden uit parkeer garage.
Klacht ingediend en na 6 weken eindelijk reactie met vraag om bewijs van bewering, paar dagen later centjes op rekening.
Kon daar ook een hele heisa over maken en denken dat ze het systematisch uitvoeren.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Was dat qpark?
FredericV
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

depeje schreef: 5 maanden geleden Was dat qpark?
Optimal Parking Control
OPC
dutske.jpg

Ondertussen heeft hun DPO eindelijk gereageerd, dat ik die gegevens kan opvragen.

Ze vragen nu plots ook een kopie van de identiteitskaart, terwijl ik hen reeds de twee retrtibuties (met daarop het bewijs van opvragen van DIV, gezien deze gegevens bevat die ik nooit met hen deelde) en de laatste twee groene uitnodigingskaarten van de keuring heb gestuurd.

Het is dus erg onwaarschijnlijk dat iemand anders in mijn naam de data points zou opvragen, en al deze documenten uit mijn brievenbus hebben gevist ;)

Geen zin om een kopie van mijn ID te sturen, de deur naar ID fraude is te groot.

Toegevoegd na 2 uren 43 minuten 20 seconden:
Vandaag een derde !! retributie gekregen van dit rot bedrijf, opnieuw zelfde straat.

We gaan straks de foto's bekijken en opnieuw aanvechten met zelfde logica als eerdere twee retributies.

Wat een geluk dat ik in een schriftje log wanneer ik toekom.

Ik lees enkel klachten over OPC, zowel op google maps reviews, als op testaankoop.

Deze renault en de conceptfouten in de scan auto stelen mijn tijd, en kosten veel frustratie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Dat laatste is een persoonlijk probleem dat zal je dus zelf moeten oplossen.
Het eerste lijkt me niet zo'n probleem want blijkbaar nog tijd over om elke stap van je frustratie uitgebreid neer te schrijven en te delen op uiteenlopende sociale media. Daar valt dus al veel "kostbare" tijd te besparen.
In de praktijk ben je dus deels dief van je eigen kostbare tijd. En daar kan je zelf ook al iets aan doen.
Sol Invictus!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 466 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

ja, 't is uw eigen schuld.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
FredericV
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

ivob schreef: 5 maanden geleden In de praktijk ben je dus deels dief van je eigen kostbare tijd. En daar kan je zelf ook al iets aan doen.
Dit is erg kortzichtig. Het beleid en de werking van OPC dient bijgestuurd te worden.

Vandaag dus een derde retributie in de bus, en toen ik deze dan raadpleegde, was deze al automatisch geannulleerd. Dit is bijna een vorm van stalking.

Dit soort false positives waar je elke dag kans loopt om erbij te zijn, terwijl je niks fout doet, verschuift de effort van hun geautomatiseerd retributiesysteem naar de ontvanger om dit dan telkens te moeten debunken.
opc-derde-retributie.jpg
En er zijn nog slachtoffers van OPC:

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
thmj
Pro Member
Pro Member

Bericht

depeje schreef: 5 maanden geleden Was dat qpark?
P&r linker oever Antwerpen
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 22 keer

Bericht

Staat vandaag in de krant.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240806_94521075
Ook met de scanwagen, die de nummerplaten van geparkeerde auto’s checkt, liep het soms mis. “De scanwagen detecteert, maar het blijft een menselijke activiteit om te controleren of een boete terecht is. Dat kan dus nooit feilloos verlopen. In deze beginperiode zijn alle boetes die met behulp van de scanwagen zijn opgesteld, gedubbelcheckt.”
FredericV
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Het is ook op de regionale TV geweest:

https://www.tvoost.be/nieuws/nieuw-park ... ing-192779
FredericV
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ondertussen vernomen dat er al honderden false positives zijn mbt de blauwe zone (heb dit op email van een gemeenteraadslid).

In Gent rijden ze weldra ook rond met een scan auto, maar sturen ze altijd een parkeerwachter na:

https://stad.gent/nl/mobiliteit-openbar ... ercontrole
Detecteert de scanwagen een vermoedelijke overtreding zoals niet betaald parkeren of parkeren zonder geldige vergunning, dan worden de verzamelde gegevens beoordeeld op kantoor. Hierbij worden ook de overzichtsbeelden die de scanwagen maakte, bekeken. Bij bevestiging van de overtreding, wordt een parkeerwachter ter plaatse gestuurd voor opvolging.

Een parkeerwachter steekt de parkeerretributie van 40 of 80 euro achter de voorruit van de wagen.
Ik heb geen probleem met automatisatie, maar ze moeten de false positives er uit halen, en OPC kan dit niet, tenzij ze een parkeerwachter nasturen.
De retributie onder de voorruit zoals in Gent (en voordien in Wetteren), schendt de privacy niet, want ze doen geen automatische opvraging bij de DIV.

In Wetteren zijn er nu al honderden schendingen van de privacy door OPC, omwile van onterechte retributies waarbij de blauwe schijf wel degelijk correct lag, maar OPC dit door hun onwettige waarneming dit niet kon zien.
FredericV
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ik heb net antwoord gekregen van de GBA.

ivm opvragen DIV:
Het spreekt voor zich dat het onnodig ophalen van persoonsgegevens uit overheidssystemen (DIV) wringt met het beginsel van gegevensminimalisering uit de AVG, dat inhoudt dat de persoonsgegevens adequaat en relevant moeten zijn en beperkt moeten blijven tot wat nodig is in verband met het doel waarvoor ze worden verwerkt.

Bovendien kan men zich vragen stellen bij de doelmatigheid van een handhavingssysteem met te veel valse positieve resultaten. Al die valse ‘hits’ moeten immers toch opgevolgd worden, waarmee tijd en middelen gemoeid zijn, zowel voor OCP als voor de burger die zijn retributie moet contesteren. U spreekt blijkbaar van honderden gevallen in Wetteren, waarbij ook u persoonlijk al vier onterechte retributies ontving die u weliswaar aanvocht en die finaal werden geannuleerd. We spreken dan nog niet over de negatieve impact op het individu die initieel onterecht beschuldigd wordt van inbreuken op het betalend parkeren. Bovendien kan het implementeren van menselijke toezichts- en beoordelingsprocessen helpen valse positieven op te sporen voordat ze negatieve gevolgen hebben, maar OPC stuurt blijkbaar geen parkeerwachter ter controle.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

“Men kan zich vragen stellen”….

Ik stel me vragen bij zo een vrijblijvend antwoord. Maar je plaatst hier maar een deel van hun antwoord. Worden ze ergens concreter wat betreft advies of eigen interventie?
FredericV
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

R2D2 schreef: 5 maanden geleden “Men kan zich vragen stellen”….

Ik stel me vragen bij zo een vrijblijvend antwoord. Maar je plaatst hier maar een deel van hun antwoord. Worden ze ergens concreter wat betreft advies of eigen interventie?
Het ander deel van hun antwoord gaat over het feit dat het parkeerbedrijf weigert om de gegevens mede te delen waarover ze beschikken (ze sturen me daarvoor naar Wetteren, 'parkeerbedrijf is enkel verwerker niet de verantwoodelijke'), gezien ze beweren dat ze niet de gegevensverwerkingsverantwoordelijke te zijn, terwijl volgens de GBA ze dit wel zijn.
FredericV
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Het is ondertussen op de gemeenteraad besproken. Op de lastige vragen werd niet geantwoord door groen. We mochten niet weten hoeveel retributies er zijn uitgeschreven, en hoeveel tijd je hebt tussen een scan en het aankopen van parkeerrecht.

De op userbase ontdekte wetgeving ivm de plaats van de waarneming aangaande de parkeerschijf (voor het voertuig, niet schuin) werd overgenomen.

Er komt een commissie waar OPC op die vragen zal dienen te antwoorden.

Vanaf 01u36, ik was er gisteren live bij:

https://opnamegemeenteraad.wetteren.be/ ... 827_GR.mp4

Dus bedankt dat deze topic hier bestaat, want die informatie is tot bij een aantal politici geraakt.

Nu ook in de pers:
https://www.hln.be/wetteren/parkeerbedr ... a1d76d6ed/