ik bedoel met wie beslist wat gevoelig is: waar trek je de lijn? bij domeinen van de federale overheid? lokale zones? de zoon van een polticus zijn eigen domeintje? ....
de hoelang wou ik ook eerder mee aangeven dat je altijd nog wel mails zal ontvangen op een domein dat ooit mails aannam, dus het is nooit veilig van een gebruikt domein te releasen.
en vergoeden, an sich wel, want dns belgium is géén overheidsinstelling, maar een non-profit (en een extra 'blacklist' maintainen is nu eenmaal extra werk, of dat nu beperkt is of niet... en daar zal dus een bepaalde kost tegenover gaan staan, en die zou dan ook gedragen moeten worden door de gebruiker en niet door de prijzen voor iedereen weer maar omhoog te gooien)
om nog maar te zien in hoeverre de neutrale missie van dns belgium overeind kan blijven als je er zulke wetgeving omheen gooit (en dan zou je nog voor elk domein dat in die lijst moet komen een juridische procedure gebruiken ook, alsof ons belastingsgeld nu al niet genoeg versmeten is)
ik zeg niet dat het kan (de overheid kan ook zeggen dat be tld's gratis moeten zijn voor belgen....) maar ik zeg wel dat het niet zo zou mogen lopen.
again, wat is er op zich mis met alles van de overheid achter een .gov.be te steken? dan moeten ze maar 1 domein beheren voor de overheid,
en kunnen ze dat zelfs wat optimaler in elkaar steken.
desnoods kunnen ze dan nog steeds andere domeinen registreren om naar dat adres te redirecten, maar mails van een overheidsadres zouden dan altijd
[email protected] ofzo kunnen zijn.
(gov.be is overigens toch al eeuwen geregistreerd door een overheidsinstantie....)