Telenet brengt TV-box IP met wifi naar alle klanten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Heb gebeld, ze konden geen nieuwe activeren/opsturen (zelfs de shop waar ik was kon dat niet, in de week zouden ze wel de "achterliggende dienst" kunnen bellen) omdat het TN systeem blokkeerde omdat er geen enkele box actief stond op dat moment.
Dan de "foute" box een tijdje aan de TV, coax en netwerk gehangen, dan opnieuw gebeld naar TN en dan zagen ze wel een geactiveerde box staan dus in orde, daarna de 2 coax boxen gaan inruilen in de shop voor een IP TVbox en dat ging dan zonder problemen.
Die laatste werkt nu, bediening net zoals de vorige enkel nu alles via ethernet ipv coax.
Had gelezen hierboven dat de kleuren beter zouden zijn maar is gewoon hetzelfde als de vorige IMO...
Heb ook de coax kabel rechtstreeks in de TV gestoken en de "compact signaal" basiskanalen ingesteld als backup.
Dan de "foute" box een tijdje aan de TV, coax en netwerk gehangen, dan opnieuw gebeld naar TN en dan zagen ze wel een geactiveerde box staan dus in orde, daarna de 2 coax boxen gaan inruilen in de shop voor een IP TVbox en dat ging dan zonder problemen.
Die laatste werkt nu, bediening net zoals de vorige enkel nu alles via ethernet ipv coax.
Had gelezen hierboven dat de kleuren beter zouden zijn maar is gewoon hetzelfde als de vorige IMO...
Heb ook de coax kabel rechtstreeks in de TV gestoken en de "compact signaal" basiskanalen ingesteld als backup.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 912 keer
- Bedankt: 3523 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Gezien je nu op de TV ook nog het coax signaal hebt (waarvan de VRT zenders in HD), kan je perfect de 2 bronnen vergelijken (switchen tussen TV ontvangst en HDMI) ...splinterbyte schreef: 05 okt 2024, 20:03 Had gelezen hierboven dat de kleuren beter zouden zijn maar is gewoon hetzelfde als de vorige IMO...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 114 keer
euh kunnen jullie mods de offtopic discuties niet gewoon afsplitsen ipv elke post hiervan te censureren? Nu zien we de 6 laatste posts hier onder elkaar met een kader "Modbreak: off-topic" nutteloos staan...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 360 keer
- Bedankt: 520 keer
Van mij mag die boel ook gewoon weg.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 546 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Kunnen jullie on topic blijven? En als je toch off-topic wil gaan een nieuw topic starten?splinterbyte schreef: 4 maanden geleden euh kunnen jullie mods de offtopic discuties niet gewoon afsplitsen ipv elke post hiervan te censureren? Nu zien we de 6 laatste posts hier onder elkaar met een kader "Modbreak: off-topic" nutteloos staan...
Het moet van twee kanten komen, hé (en nee, ik heb de posts niet gewist)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 12 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Deze is beschikbaar voor alle klanten met een oude tv box, voor €50 activering kun je de nieuwe ip box in huis halen. Klanten met een digibox of corder ruilen gratis om. Vele TN verkooppunten doen ook acties met gratis omruilen. Maar dus al lang niet meer voor alleen nieuwe klanten.Kun schreef: 4 maanden geleden Wanneer zal dat beschikbaar zijn voor alle Telenet klanten I.p.v enkel nieuwe klanten?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb de TV box v2 (hun laatste versie met coax). Ik mag dat nog niet krijgen.Nordic schreef: 4 maanden geledenDeze is beschikbaar voor alle klanten met een oude tv box, voor €50 activering kun je de nieuwe ip box in huis halen. Klanten met een digibox of corder ruilen gratis om. Vele TN verkooppunten doen ook acties met gratis omruilen. Maar dus al lang niet meer voor alleen nieuwe klanten.Kun schreef: 4 maanden geleden Wanneer zal dat beschikbaar zijn voor alle Telenet klanten I.p.v enkel nieuwe klanten?
De nieuwe tv boxen zijn natuurlijk beschikbaar voor mensen met hun antieke digicorders.
ISP+TV: TN
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 52 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Die is misschien nog groter en zal een fractie meer verbruiken, maar langs de andere kant heb je misschien wel het beste van beide werelden, gezien die hybride is.Kun schreef: 4 maanden geledenIk heb de TV box v2 (hun laatste versie met coax). Ik mag dat nog niet krijgen.
Ik heb afgelopen vrijdag die IP-box geïnstalleerd bij mijn ouders ter vervanging van een DC-AD2100 uit 2013, maar persoonlijk vind ik deze niet zonder nadelen.
Ik heb al een paar keer haperingen gemerkt in de stream, terwijl het geluid doorloopt en bij kleinere zenders merk je nog meer compressie dan bij DVB-C. Sommige zijn zelfs naar SD gedowngraded of hooguit iets ertussenin. Het excuus plaatsgebrek op de kabel zou nu niet meer van toepassing mogen zijn. Dit nam ik waar op een 32" tv, dus ik denk niet dat ik blij ga worden om dit op mijn 55 inch te zien. Verder heb je nog kleine typische eigenschappen zoals teletekst die nu volledig ontbreekt bij zenders waar die nog op beschikbaar was en een grotere vertraging (+/- 20 seconden i.p.v. een paar).
Voor de rest werkt de decoder naar behoren, met nog steeds een goede zapsnelheid.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
-
- Moderator
Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen?Kun schreef: 4 maanden geleden Wanneer zal dat beschikbaar zijn voor alle Telenet klanten I.p.v enkel nieuwe klanten?
- nieuwe Telenet TV-klanten.
- bestaande Telenet-internetklanten die TV Iconic bestellen.
- bestaande Telenet TV-klanten met een Telenet TV-box (v1, v2 of IP) die een extra TV-box willen.
- bestel een extra TV Box en vraag de IP versie.
- beoordeel zelf of je beter beeld hebt dan met de huidige TV Box (live TV via coax).
- beslis welke box je gaat houden en geef de andere terug.
Dus enkele Euro als je de 2de Box binnen 1-2 weken terug inlevert.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 35 keer
Het is niet alsof je kan kiezen welke technologie je gebruikt natuurlijk. Om live TV te kijken moet deze nog steeds in de coax worden geplugd dus zie daar niet echt een voordeel.Amazor schreef: 4 maanden geledenDie is misschien nog groter en zal een fractie meer verbruiken, maar langs de andere kant heb je misschien wel het beste van beide werelden, gezien die hybride is.Kun schreef: 4 maanden geledenIk heb de TV box v2 (hun laatste versie met coax). Ik mag dat nog niet krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 255 keer
- Bedankt: 206 keer
Daarom heb ik voor een Nokia 8000 (ca 65€) gekozen en stream alle app's rechtstreeks vanuit mijn bbox...Ratface schreef: 4 maanden geleden ...Om live TV te kijken moet deze nog steeds in de coax worden geplugd...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 35 keer
Ja, maar het moet toch niet ELKE keer worden herhaald dat er een publiek bestaat van mensen die nog graag zappen door hun kanalen, iets dat jij met je nokia-box niet kan.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 546 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Het topic gaat dan ook over de TV-BOX en NIET over apps en andere streaming apparaten. Het is blijkbaar moeilijk om on-topic te blijven.
Hopelijk moeten er weer geen posts gewist worden (hint, hint..)
Hopelijk moeten er weer geen posts gewist worden (hint, hint..)
Bye, Maurice
-
- Moderator
De "regels" zijn intussen blijkbaar versoepeld (ook in het licht van de uitfasering van DVB-C en de overgang naar "all IP").philippe_d schreef: 4 maanden geledenWie kan een Telenet TV-box IP krijgen?Kun schreef: 4 maanden geleden Wanneer zal dat beschikbaar zijn voor alle Telenet klanten I.p.v enkel nieuwe klanten?
- nieuwe Telenet TV-klanten.
- bestaande Telenet-internetklanten die TV Iconic bestellen.
- bestaande Telenet TV-klanten met een Telenet TV-box (v1, v2 of IP) die een extra TV-box willen.
bron: De Netweters@FilipD schreef:
Hey!
Ondertussen zijn de spelregels wat veranderd. Als een klant met een Digibox/Digicorder binnenbelt bij de klantendienst of via Social Media om zijn/haar Digibox/Digicorder om te ruilen, zal er nu standaard een TV-box IP geboekt worden.
Als de klant hiervoor langs een winkelpunt passeert, juist hetzelfde, tenzij de Telenet TV-box IP niet op voorraad is. Dan krijgt de klant een Telenet TV-box mee.
Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
- Recent bedankt: 2 keer
En als je een tv box v1 of v2 hebt krijg je nog altijd geen ip tv box?
Wat als je tv box kapot is, krijg je dan ook een ip tv box of krijg je gewoon een tv box v2?
DOCSIS 4.0 komt een beetje dichterbij, maar helaas is het een beetje te laat voor Telenet.
Wat als je tv box kapot is, krijg je dan ook een ip tv box of krijg je gewoon een tv box v2?
DOCSIS 4.0 komt een beetje dichterbij, maar helaas is het een beetje te laat voor Telenet.
ISP+TV: TN