Internet van Orange, TV van Telenet?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
guest11
Starter
Starter

Ik ben momenteel klant voor TV(only) bij Telenet.
Kan ik op dezelfde dropkabel internet afnemen van Orange?
Ik meen hier eens iets te hebben gelezen over een NIU met twee data-uitgangen, maar wordt dit überhaupt nog gedaan?
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Ik heb een aantal jaren geleden bij de overstap van Telenet naar Orange (al heel lang geleden bedenk ik me) eerst Orange aangevraagd en toen dat werkte pas Telenet opgezegd. Tijdelijk dus even een dubbele internetaansluiting gehad. Op mijn NIU was nog één uitgang vrij en die werd toen gebruikt om de 2de modem op aan te sluiten.

Geen idee of dit je vraag enigzins beantwoord, maar ik zie technisch eigenlijk geen probleem ...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1952 keer
Recent bedankt: 18 keer

guest11 schreef: 21 mei 2024, 22:06 Ik ben momenteel klant voor TV(only) bij Telenet.
Ja, dat kan, coaxkabel is een gedeeld medium. Alle modems in je wijk zitten uiteindelijk op dezelfde coaxkabel.
Je netwerkverdeler (NIU) zal dan vervangen worden door een model met twee kabelmodem-uitgangen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 627 keer
Bedankt: 391 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

guest11 schreef: 21 mei 2024, 22:06 Ik ben momenteel klant voor TV(only) bij Telenet.
Ik meen hier eens iets te hebben gelezen over een NIU met twee data-uitgangen, maar wordt dit überhaupt nog gedaan?
je kan zelfs Orange hebben, en Telenet kijken met een tv met een kaartje (die actief staat natuurlijk)
guest11
Starter
Starter

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ben intussen in contact met Orange. Dit blijkt een niet-standaard vraag voor de klantendienst maar men volgt het goed op.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”