Je kan vandaag de dag inderdaad TV gewoon streamen, dat kan via een dongle of een toestel als AppleTV. De bediening is niet moeilijker dan een tablet bedienen, dat lijkt toch iedereen te lukken. Wie toch wil blijven zappen zoals voorheen kan TVV gebruiken, dan heb je praktisch dezelfde manier van TV-kijken als voorheen.
Opnemen opgeven vond ik ook jammer maar het werd al sterk belemmerd door de providers. Anderzijds kan je veel zaken terugkijken via de streaming apps. Opnemen is dus minder nodig.
Het is een andere manier van kijken maar daarom niet minder want je kijkt meer naar wat je wil op het moment dat je wil ipv naar een programma dat door anderen is samengesteld en waar jij je naar moet schikken.
Telenet prijsverhoging juni 2024
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Ik heb gewoon een Samsung TV van al enkele jaren oud (de updates zijn al verlopen) en dan heb je, afhankelijk van het eigen kijkgedrag, geen dongle,, AppleTV nog een ander extern apparaat voor nodig.
De apps om te streamen kan je gewoon downloaden op het toestel zelf en nadien klik je gewoon met de afstandsbediening op de app van de zender van voorkeur.
Opnemen is idd dan nog maar zelden nodig want de meeste programm's (bv. VRT Max) blijven ruim beschikbaar.
Wie nog nood heeft om content van enkele jaren oud terug op te halen en/of de keuze wil uit tig zenders zal daar idd niet genoeg aan hebben. Vandaar dat het steeds een individuele keuze blijft welke provider voor iedere consument de beste en meest betaalbare is.
Net zoals wie dagelijks uren zit te gamen niet genoeg zal hebben aan een beperkt volume en gelimiteerde snelheden en bijgevolg een andere keuze met andere prijzen zal maken dan voor wie dat niet belangrijk is.
De apps om te streamen kan je gewoon downloaden op het toestel zelf en nadien klik je gewoon met de afstandsbediening op de app van de zender van voorkeur.
Opnemen is idd dan nog maar zelden nodig want de meeste programm's (bv. VRT Max) blijven ruim beschikbaar.
Wie nog nood heeft om content van enkele jaren oud terug op te halen en/of de keuze wil uit tig zenders zal daar idd niet genoeg aan hebben. Vandaar dat het steeds een individuele keuze blijft welke provider voor iedere consument de beste en meest betaalbare is.
Net zoals wie dagelijks uren zit te gamen niet genoeg zal hebben aan een beperkt volume en gelimiteerde snelheden en bijgevolg een andere keuze met andere prijzen zal maken dan voor wie dat niet belangrijk is.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Dat hangt af van de leeftijd van de TV. Na een tijd is het mogelijk dat de apps niet meer werken. Mijn TV is al erg oud +10jaar en was één van de eerste met internetverbinding, de apps werkten al vrij snel niet meer. Nu gebruik ik een AppleTV en mijn oude bak kan weer alle apps weergeven. Het probleem van die ingebouwde "smart" toestanden is dat ze vaak goedkope versies zijn met alle beperkingen vandien. Domme TV's verkopen ze echter nog amper dus je betaalt er toch voor, ook als je het niet gebruikt of als het niet meer werkt.
De beperkte bewaring van programma's is net de reden waarom het wegvallen van opname vervelend is. Vroeger bepaalde je zelf wanneer je naar wat keek, nu moet je rekening houden met de bewaartijd. Ik kijk bvb niet veel TV en nog minder in de zomer, de programma's van de zomer kijk ik dan in de winter... als ze nog beschikbaar zijn. Ik nam vooral films op die ook laat uitgezonden worden en kon ze dan bekijken wanneer het mij past.
De beperkte bewaring van programma's is net de reden waarom het wegvallen van opname vervelend is. Vroeger bepaalde je zelf wanneer je naar wat keek, nu moet je rekening houden met de bewaartijd. Ik kijk bvb niet veel TV en nog minder in de zomer, de programma's van de zomer kijk ik dan in de winter... als ze nog beschikbaar zijn. Ik nam vooral films op die ook laat uitgezonden worden en kon ze dan bekijken wanneer het mij past.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 456 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik kan me hier in vinden.Dizzy schreef: ↑5 maanden geleden De beperkte bewaring van programma's is net de reden waarom het wegvallen van opname vervelend is. Vroeger bepaalde je zelf wanneer je naar wat keek, nu moet je rekening houden met de bewaartijd. Ik kijk bvb niet veel TV en nog minder in de zomer, de programma's van de zomer kijk ik dan in de winter... als ze nog beschikbaar zijn. Ik nam vooral films op die ook laat uitgezonden worden en kon ze dan bekijken wanneer het mij past.
Alleen, doordat ik van een compleet pakket van telenet ben overgestapt naar een internet only geef ik ruim €30/maand minder uit aan telecom.
Dat maakt dat er ruim budget over is voor streaming. Cinémember, sooner, ... vervangt goed de opgenomen kwaliteitsfilms van vroeger.
Netflix, disney+,... vervangt goed de opgenomen pulp en entertainment van vroeger.
Sport op tv interesseert me 0,0. Dus daar heb gelukkig geen last van.
-
- Elite Poster
Weeral verschillende uitgangspunten dus.
Hier werken de apps na al die jaren nog altijd (geen idee hoe oud de TV al is want al jaren geleden).
Actua en duiding dat ik om wat voor reden dan ook gemist heb moet ik uitgesteld ook niet meer zien want niet meer relevant.
Nieuws volg ik al een tijd niet meer op TV want dat is doorgaans een herhaling van wat ze door de dag al uitgebreid op hun eigen nieuwsapps de wereld in hebben gestuurd.
Duiding volg ik bij voorkeur ook niet rechtstreeks (maar enkele uren later) zodat een studiogast die weinig te vertellen heeft en/of alleen zijn debatfiches nog eens komt herhalen kan doorgespoeld worden.
Films die ik echt wil zien en bioscoopwaardig zijn ga ik bekijken op het medium waar ze voor gemaakt werden (en kost mij ook niets extra want een deel van mijn vrijwilligerswerk wordt o.a. uitbetaald in bioscooptickets).
Andere films worden op de zenders zoveel herhaald dat ze vroeg of laat nog wel eens voorbij komen.
Toegegeven wat betreft series heb ik het geluk dat mijn voorkeuren door mijn huidige partner gedeeld wordt en het aanbod op Canvas ruimschoots daarin voorziet.
Waarbij de voorbije jaren de theoretische volumelimiet van 150 GB soms, vooral in de winter, al eens kantje boordje was moet ik nu meer en meer vaststellen dat ik die limiet niet meer haal en er iedere maand meer en meer "overschot" is.
Dan zijn we, wat mij betreft, zowat rond wat betreft streaming TV kijken.
Dat een ander een ander verbruikersprofiel heeft en belangstelling heeft voor andere en/of meer content maakt uiteraard mijn rekening niet en zal dus de keuze voor mijn provider niet beïnvloeden.
En omgekeerd is dat ook van toepassing. Wanneer iemand zich beter thuisvoelt bij een meer gesofisticeerde provider om zichzelf dan te kunnen beschouwen als een meer gesofisticeerde consument mij niet gelaten. Andere keuzes, andere gevolgen. Zolang ieder met zijn eigen keuzes overweg kan is er niets aan de hand.
Ik kan me dus ook vinden in jouw keuze van provider want je bent wijs genoeg om voor jezelf te beslissen wat voor jou het beste is. Maar dat beïnvloed mijn keuze niet want andere uitgangspunten.
Beschikbaar budget is hier het probleem ook niet. Er moet dus niets verdwijnen/gewijzigd worden zodat iets anders de vrijgekomen ruimte/budget kan invullen.
Ik zie, persoonlijk, gewoon het punt niet in van meer te gaan betalen omdat het kan noch ga ik door een overstap naar een of andere fanclub me plots gesofisticeerder voelen.
Wanneer de apps op TV het "begeven" is er hier nog altijd te optie om rechtstreeks te streamen vanaf de Samsung Tablet. Blijkbaar zijn de tablet en TV nog altijd goeie vriendjes en vinden ze elkaar probleemloos indien nodig.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Het probleem is dat de betere films verspreid zijn over diverse streamers met telkens een ander abosysteem. Het zou ideaal zijn als er een soort Netflix bestond voor dat soort films.
De zenders zenden ook steeds minder films uit en zeker de betere films al blijft dat uiteraard een persoonlijke quotering. Canvas gaf vroeger bijvoorbeeld meer van dat soort films. Nu zie je vooral films waarvan de bioscooprechten net vervallen zijn en dezelfde film op één week op 3 verschillende kanalen te zien is. Films zijn ook vaak maar beperkt beschikbaar in tegenstelling tot eigen programma's. Dat systeem heeft ook z'n voordelen zo is er een nieuwe reeks van Alleen Elvis tegen dat ik de vorige volledig heb gezien
Kleine tip: binnenkort is triangle of sadness te zien op VRTmax
De zenders zenden ook steeds minder films uit en zeker de betere films al blijft dat uiteraard een persoonlijke quotering. Canvas gaf vroeger bijvoorbeeld meer van dat soort films. Nu zie je vooral films waarvan de bioscooprechten net vervallen zijn en dezelfde film op één week op 3 verschillende kanalen te zien is. Films zijn ook vaak maar beperkt beschikbaar in tegenstelling tot eigen programma's. Dat systeem heeft ook z'n voordelen zo is er een nieuwe reeks van Alleen Elvis tegen dat ik de vorige volledig heb gezien
Kleine tip: binnenkort is triangle of sadness te zien op VRTmax
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Dat probleem is niet inherent aan het soort provider.
Om films op bv. VRT Max te zien maakt het niet uit of je provider Telenet, Proximus, EDPnet,..... is.
Triangle of Sadness zal dus ook via Telenet als provider over VRT Max te streamen zijn.
En wie, zoals eerder geschreven, ervoor kiest de films van voorkeur te gaan bekijken op het medium waar ze voor gedraaid werden is dat probleem ook al niet van toepassing.
Dune, Tenet, Napoleon, .... zou ik dus nooit eerst op TV willen zien ook al was dat deel van de "home cinema".
Maar ieder zijn voorkeuren en eigen kijkgedrag. Vandaar dat het een individuele keuze met telkens andere gevolgen blijft en niet automatisch een gevolg van domheid en luiheid noch minder gesoftificeerd zijn.
Om films op bv. VRT Max te zien maakt het niet uit of je provider Telenet, Proximus, EDPnet,..... is.
Triangle of Sadness zal dus ook via Telenet als provider over VRT Max te streamen zijn.
En wie, zoals eerder geschreven, ervoor kiest de films van voorkeur te gaan bekijken op het medium waar ze voor gedraaid werden is dat probleem ook al niet van toepassing.
Dune, Tenet, Napoleon, .... zou ik dus nooit eerst op TV willen zien ook al was dat deel van de "home cinema".
Maar ieder zijn voorkeuren en eigen kijkgedrag. Vandaar dat het een individuele keuze met telkens andere gevolgen blijft en niet automatisch een gevolg van domheid en luiheid noch minder gesoftificeerd zijn.
Sol Invictus!