Tax The Rich

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

DarkV schreef: 5 maanden geledenInderdaad... net daarom dat we ons de vraag moeten stellen wat het ons opbrengt in het land met één van de hoogste belastingschalen te leven.

Maar blijkbaar is een kristische blik bij sommigen not done en gaat men zelfs mee in het populisme achter de Tax The Rich.
Dat is het mooie aan ons land, je mag vandaag nog vertrekken naar één van de vele plaatsen waar het veel beter is. Jij bent toch slim genoeg om uw theorie aan de realiteit te toetsen? Juist.

Je zou beter wat kritischer zijn op je eigen blik, het is eerder populistisch om eigen voordelen als verworven te beschouwen en te doen alsof je een arm schaap bent zelfs met al die voordelen. Calimero had geen kritische blik.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 199 keer

Bericht

DarkV schreef: 5 maanden geleden
Wie zegt dat het over firmawagens gaat... Tax The Rich is heus wel wat meer in de ogen van sommigen.
Ne zekere topicstarter DarkV zegt dat in de openingspost… :angel:
DarkV schreef: 12 apr 2024, 09:26 ‘Tax the rich’, einde aan salariswagens

Oh sorry, het ging blijkbaar over salariswagens ipv firmawagens … :lol:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Als ik dit allemaal lees dan ben jij gewoon de perfectie... van PV expert tot en met weldoener die tienduizenden euro's cadeau geeft.

Sorry, hier kan ik niet tegenop :roll:

Toegevoegd na 1 minuut 4 seconden:
duizend schreef: 5 maanden geleden Ne zekere topicstarter DarkV zegt dat in de openingspost… :angel:
Je vergist je... het artikel zegt dat (uit puur populisme), ik niet.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

DarkV schreef: 5 maanden geleden Als ik dit allemaal lees dan ben jij gewoon de perfectie... van PV expert tot en met weldoener die tienduizenden euro's cadeau geeft.
Bwa nee, ik wil jouw mening niet betwisten want dat is nog meer off topic maar zelf vind ik dat niet.
Ik heb de gewoonte alleen te reageren in topics over een materie waar ikzelf mee vertrouwd ben, zelf voldoende ervaring mee heb en/of genoeg informatie uit de eerste hand heb.
Op de rest van de topics (de meerderheid dus) reageer ik persoonlijk niet eens (wat niet wil zeggen dat ik dan niet gewoon meelees om bij te leren.
Wanneer jij je alleen op het eerste gaat focussen begrijp ik wel dat je dan een vertekend beeld van de werkelijkheid krijgt.
Als dat jouw overtuiging is wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken? Jij kent tenslotte jezelf beter dan ik dat doe.

On topic, het is hier een discussieplatform. Het is dus de bedoeling om meningen en ervaringen uit te wisselen. Inherent daar aan is dat er dan meningen voorbij komen waarmee je het niet eens bent. Die kan je dan gewoon weerleggen en/of andere ervaringen naar voor brengen. "Er tegenop kunnen" is niet aan de orde. Het is geen wedstrijd over wat dan ook.
Je dient je dan ook niet te veronderschuldigingen.

Toegevoegd na 27 minuten 11 seconden:
ivob schreef: 5 maanden geleden
DarkV schreef: 5 maanden geleden Als ik dit allemaal lees dan ben jij gewoon de perfectie... van PV expert tot en met weldoener die tienduizenden euro's cadeau geeft.
Bwa nee, ik wil jouw mening niet betwisten want dat is nog meer off topic maar zelf vind ik dat niet.
Ik heb de gewoonte alleen te reageren in topics over een materie waar ikzelf mee vertrouwd ben, zelf voldoende ervaring mee heb en/of genoeg informatie uit de eerste hand heb.
Op de rest van de topics (de meerderheid dus) reageer ik persoonlijk niet eens (wat niet wil zeggen dat ik dan niet gewoon meelees om bij te leren.
Wanneer jij je alleen op het eerste gaat focussen begrijp ik wel dat je dan een vertekend beeld van de werkelijkheid krijgt.
Overigens heb ik wel wal expertises maar PV behoort daar niet bij. Wel heb ik in de afgelopen jaren daar heel wat persoonlijke ervaring mee opgedaan door me in te lezen en het vervolgens in de praktijk toe te passen. Was, zelfs voor een niet hoger geschoolde, niet zo moeilijk want de informatie is vrij beschikbaar en redelijk eenvoudig toegankelijk en het is ook geen rocket science. In feite dus redelijk eenvoudige kennis die ook nog eens relatief makkelijk toegankelijk is. Of men daar dan wel of niets mee doet is een vrije keuze.
Een weldoener zoals je het nogal overdreven beschrijft zou ik mezelf ook niet noemen. Heb zelf al meermaals aangegeven een individualist te zijn die eerst opkomt voor zijn eigen belangen en dan pas voor die van een ander.
Persoonlijk lijkt me dat de logica zelve want je kan anderen pas goed helpen wanneer je zelf geen of minder problemen hebt. En anderen proberen te helpen terwijl je zelf voortdurend in de shift zit lijkt me ook niet zo constructief. Dat duurt dan meestal niet lang. Dat anderen daar een andere mening over hebben en anders handelen kan en mag van mij ook.
Niemand moet navolgen van wat ikzelf doe. En omgekeerd.
Zelf, en dat is een persoonlijke keuze, lijkt het me niet zo'n probleem dat wanneer ik meer middelen heb dan ik zelf nodig heb daar anderen mee vooruit help. Daar zit zelfs ook een vorm van eigenbelang in. :angel:
Maar ook dat is een vrije keuze die niet moet nagevolgd worden. Ik zal niemand tegenhouden zoveel mogelijk geld voor zichzelf bijeen te schrapen en dat niet met anderen te willen delen.
Je licht hier trouwens weer iets uit zijn context om het met een bepaald doel te personaliseren. Beetje doorzichtige stategie. De grond van de discussie was dat in België, inzonderheid Vlaanderen, zeker de hogere middenklassers geen reden tot klagen heeft en nog minder bang moeten zijn dan ze moeten inbinden omdat ze bij wijlen wat voordelen zouden kunnen verliezen. Niets staat voor eeuwig in steen gebeiteld en verandering is een onderdeel van alle tijden.
Men is zich daar van bewust of niet en kan daar dan naar handelen of niet.
Als dat jouw overtuiging is wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken? Jij kent tenslotte jezelf beter dan ik dat doe.

On topic, het is hier een discussieplatform. Het is dus de bedoeling om meningen en ervaringen uit te wisselen. Inherent daar aan is dat er dan meningen voorbij komen waarmee je het niet eens bent. Die kan je dan gewoon weerleggen en/of andere ervaringen naar voor brengen. "Er tegenop kunnen" is niet aan de orde. Het is geen wedstrijd over wat dan ook.
Je dient je dan ook niet te veronderschuldigingen.
Sol Invictus!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 199 keer

Bericht

DarkV schreef: 5 maanden geleden Je vergist je... het artikel zegt dat (uit puur populisme), ik niet.
Oh my mistake.
Het artikel heeft dus zichzelf gepost en daar jouw nickname voor gebruikt :angel:
Vandaar dat de opening post enkel het artikel zelf bevat en verder geen nuance. :lol:
Modbreak:
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten