Reis en of annuleringsverzekering ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 20 keer
Mijn dochter gaat in augustus 3 weken naar Colombia.
Nu was mijn vraag kan ik naast een annuleringsverzekering er ook best een reisverzekering bijnemen en heeft iemand een tip waar ik dit het best kan doen ?
Nu was mijn vraag kan ik naast een annuleringsverzekering er ook best een reisverzekering bijnemen en heeft iemand een tip waar ik dit het best kan doen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik denk dat je inderdaad best een reisverzekering neemt (steeds trouwens) en vooral met voldoende dekking voor buiten Europa (medische kosten lopen daar al snel op tot tienduizenden euro's)... misschien kan je eens informeren bij de maatschappij waar je je annuleringsverzekering (wat trouwens iets totaal anders is) hebt.
Verder zijn er tal van maatschappijen zoals Europ Assistance, Ethias, ... waar je terecht kan.
Verder zijn er tal van maatschappijen zoals Europ Assistance, Ethias, ... waar je terecht kan.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 9 keer
+1 Voor Europ Assistance
Ooit iets voor gehad in Spanje, met hun support in het Spaans was plots alles mogelijk.
Met ons Frans, Engels en Duits hadden we in Spanje evengoed Swahili kunnens spreken: niemand verstond daar iets anders dan Spaans.
EA is niet goedkoop, maar - vind ik - wel het geld waard.
Zorg wel dat je een credit card hebt, anders maak je het uzelf onmogelijk in het buitenland (oa vervangwagen, ...).
Ooit iets voor gehad in Spanje, met hun support in het Spaans was plots alles mogelijk.
Met ons Frans, Engels en Duits hadden we in Spanje evengoed Swahili kunnens spreken: niemand verstond daar iets anders dan Spaans.
Zorg wel dat je een credit card hebt, anders maak je het uzelf onmogelijk in het buitenland (oa vervangwagen, ...).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gebruik al jaren een reisverzekering van Touring. Zonder verzekering zou ik het niet meer riskeren al heb ik al die tijd geen verzekering nodig gehad (hout vasthouden).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 108 keer
Slechte ervaring met Touring Assistance.
In het buitenland in panne gevallen met een nieuwe auto. In een lokale merkgarage werd de auto hersteld en omdat het onder garantie was kreeg ik geen factuur. Alle andere bijkomende kosten (lokaal hotel, 2 overnachtingen voor het gezin, herboeking ferry, ....) weigerde Touring te betalen omdat ik geen factuur van de herstelling kon voorleggen.
Men was echt van slechte wil.
In het buitenland in panne gevallen met een nieuwe auto. In een lokale merkgarage werd de auto hersteld en omdat het onder garantie was kreeg ik geen factuur. Alle andere bijkomende kosten (lokaal hotel, 2 overnachtingen voor het gezin, herboeking ferry, ....) weigerde Touring te betalen omdat ik geen factuur van de herstelling kon voorleggen.
Men was echt van slechte wil.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb dat nog maar zelden genomen maar ga het wel beginnen doen.
Mijn broer ging mee zijn vrouw en kleine op reis, geen goedkope reis en ze hadden reisverzekering en vroegboek gedaan ook enz... En daardoor hebben ze hun geld terug gekregen, zijn vrouw moest vlka ervoor geopereerd geworden, iets dat onvoorzien er tussen kwam, had plots last. Daardoor konden ze niet op reis gaan.
Gelukkig hadden ze allen een annulatieverzekering.
Ik weet het; tis direct weer duurder en je hebt het mss voor noppes betaald ook maar wat als het voorvalt he of daar zelf? Vanaf nu neem ik er ook alles bij. Ik wil safe zitten.
Mijn broer ging mee zijn vrouw en kleine op reis, geen goedkope reis en ze hadden reisverzekering en vroegboek gedaan ook enz... En daardoor hebben ze hun geld terug gekregen, zijn vrouw moest vlka ervoor geopereerd geworden, iets dat onvoorzien er tussen kwam, had plots last. Daardoor konden ze niet op reis gaan.
Gelukkig hadden ze allen een annulatieverzekering.
Ik weet het; tis direct weer duurder en je hebt het mss voor noppes betaald ook maar wat als het voorvalt he of daar zelf? Vanaf nu neem ik er ook alles bij. Ik wil safe zitten.
-
- Elite Poster
Door corona was onze reis naar Canada niet mogelijk, toch hebben we vrij vlot ons geld terug gekregen, niet via de verzekering maar gewoon aandringen.
We hebben ook een keer gehad dat onze planning compleet overhoop gehaald werd in Z-Amerika door een spontane staking. Alle verblijven voor een trekking moesten herboekt worden en dat in tijden dat internet nog maar net bestond. Dat is ons toen ook gelukt zonder verzekering terwijl we anderen ontmoet hebben die hun geld kwijt waren.
Het grootste risico is de vlucht want de rest is meestal niet geboekt. Voor Canada zat er ook de huur van de RV bij en dat was wel een aardig bedrag. De campgrounds waren nog goed te annuleren. Nadien is ons opgevallen dat Canadezen gewoon alles boekten en nadien annuleerden als het niet uitkwam.
We hebben ook een keer gehad dat onze planning compleet overhoop gehaald werd in Z-Amerika door een spontane staking. Alle verblijven voor een trekking moesten herboekt worden en dat in tijden dat internet nog maar net bestond. Dat is ons toen ook gelukt zonder verzekering terwijl we anderen ontmoet hebben die hun geld kwijt waren.
Het grootste risico is de vlucht want de rest is meestal niet geboekt. Voor Canada zat er ook de huur van de RV bij en dat was wel een aardig bedrag. De campgrounds waren nog goed te annuleren. Nadien is ons opgevallen dat Canadezen gewoon alles boekten en nadien annuleerden als het niet uitkwam.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Bij welk ziekenfonds aangesloten.karine schreef: 03 apr 2024, 09:08 Mijn dochter gaat in augustus 3 weken naar Colombia.
Er is er nog een die wereldwijd bijstand geeft.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 4 keer
BIj de CM is er al lang geen wereldwijde dekking meer.
Heb je een kredietkaart dan kan het zijn dat je al een reisverzekering (en annuleringsverzekering) hebt.
Bij de meeste gold of platina kaarten of hoe de bank ze ook noemt zitten meestal wel verzekeringen bij in.
Bij Keytrade bv heb je zelfs bij de gratis gold en platina kaarten uitgebreide verzekering.
Mvg
Heb je een kredietkaart dan kan het zijn dat je al een reisverzekering (en annuleringsverzekering) hebt.
Bij de meeste gold of platina kaarten of hoe de bank ze ook noemt zitten meestal wel verzekeringen bij in.
Bij Keytrade bv heb je zelfs bij de gratis gold en platina kaarten uitgebreide verzekering.
Mvg
-
- Elite Poster
Interessant allemaal.
Zij zit zelf bij Cm. Bij Argenta allemaal een Green pakket dus een standaard Mastercard waar je niet ver mee komt.
Ikzelf zit ook bij keytrade, dat ga ik ook eens verder bekijken.
En anders bij een externe maatschappij een annuleringsverzekering en reisverzekering nemen.
Zij zit zelf bij Cm. Bij Argenta allemaal een Green pakket dus een standaard Mastercard waar je niet ver mee komt.
Ikzelf zit ook bij keytrade, dat ga ik ook eens verder bekijken.
En anders bij een externe maatschappij een annuleringsverzekering en reisverzekering nemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 31 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Sommige landen zitten er nog in uit commerciële overwegingen, ik dacht in Jordanië en Georgië terugbetaald geweest te zijn door CM... Wel een franchise van 200 euro. Enfin, mijn reisverzekering vraagt altijd een attest van de mutualiteiten dat ze niet tussen komen bij het dossier voor ze uitbetalen.
Paar dagen geleden nog dit gekregen van CM:
Het was ambulante zorg.Wat is er gebeurd in Vietnam dat u medische verzorging nodig had? Was u daar opgenomen of gaat het over ambulante verzorging? Deze vragen worden gesteld om zeker uit te sluiten dat u mogelijks geen recht heeft op tussenkomst.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Het probleem daarbij is dat je de reis dan ook moet betalen met die kredietkaart en dat is vaak een probleem.edwin.d schreef: 03 apr 2024, 18:53 Heb je een kredietkaart dan kan het zijn dat je al een reisverzekering (en annuleringsverzekering) hebt.
KBC is hier de enige uitzondering die ik ken... daar kan je betalen met "eender welk KBC betaalmiddel" om te vallen onder de verzekering.
PS. De Silver, Gold en Platiunium kaarten bij KBC vervallen trouwens en worden vervangen door extra paketten (reis, sport, ...) die je kan bijkopen.
Mmm... wist ik niet maar voorgaand probleem is hier volgens mij van toepassing.edwin.d schreef: 03 apr 2024, 18:53 Bij Keytrade bv heb je zelfs bij de gratis gold en platina kaarten uitgebreide verzekering.
-
- Elite Poster
Wil je een reis verzekeren neem dan een reisverzekering, de andere vormen zijn telkens beperkt en dienen eerder om een ander product vlotter te verkopen. Uiteindelijk is het een beperkte kost en kan het u veel problemen en hoge kosten besparen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 135 keer
Mutas is intermutualistisch. Dus weet niet hoe de voorwaarde zijn bij de CM hiervoor?(voor de reisbijstand, niet de reisverzekering)
Ah ik zie het al:
Ah ik zie het al:
De juiste modaliteiten en voorwaarden van deze bijstand kunnen verschillen per ziekenfonds
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 27 keer
Op vakantie in Spanje kwam de zoon snachts is binnen gestormd, een van zijn vrienden daar had iets voor en moest nr het ziekenhuis... Waren gasten van 17-18j die daar alleen zaten...Die heb ik dan iets verder naar het ziekenhuis gedaan, daar vroegen ze uiteraard gegevens, moest 100€ direct betaald worden wat we hebben voorgeschoten.heist_175 schreef: 03 apr 2024, 10:04 +1 Voor Europ Assistance
Die kerel wist niet bij wel ziekenfonds hij was dus heb dat van mij opgebeld (midden in de nacht), heb toen de gegevens van die kerel door gegeven. Die hebben me vlot geholpen en gemeld dat ze het desbetreffende ziekenfonds van die kerel zouden verwittigen...
Sowieso buiten de EU neem ik ook altijd een europe assitance of zoiets maar binnen europa geraak je al heel ver met je eigen ziekenfonds en is die europe assitance niet altijd nodig...
Tom
-
- Elite Poster
Binnen EU kan je ook best een EZVK bij hebben. In sommige landen vragen ze daar achter als bewijs van verzekering. Je kan die kaart gratis bij je ziekenfonds bekomen en ze is 1 jaar geldig. Dat bespaart je ook het contacteren van je ziekenfonds ter bevestiging van je verzekering.
In bepaalde landen moet je ook opletten dat ze je niet naar een privéziekenhuis brengen waar ze je een gepeperde rekening bezorgen.
In bepaalde landen moet je ook opletten dat ze je niet naar een privéziekenhuis brengen waar ze je een gepeperde rekening bezorgen.
-
- Elite Poster
Op de site van Test-aankoop kan je reis en annuleringsverzekeringen vergelijken maar deze is momenteel in onderhoud.
Master en Visa kaarten zullen geen optie zijn daar één persoon van hun groepje van 4 met haar Visa kaart de vluchten betaald heeft.
Master en Visa kaarten zullen geen optie zijn daar één persoon van hun groepje van 4 met haar Visa kaart de vluchten betaald heeft.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 510 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Bij Befius niet, de platinum rekening is genoeg. Dat kan overschrijving of cc zijn.DarkV schreef: 04 apr 2024, 06:47
Het probleem daarbij is dat je de reis dan ook moet betalen met die kredietkaart en dat is vaak een probleem.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Blijkbaar moeten hier velen op forum eens starten met de kleine lettertjes te lezen van hunne deal.
Wist het niet, komt hier dikwijls naar voren.
Als het langs de kassa passeren is heel altijd goed op de hoogte.
Nu ja bij sommige kredietkaarten is betalen met een betaal middel voldoende om van verzekeringen te genieten.
Het heel jammere niet bij alle kaarten op zelfde manier.
Och ja de mosterd is al dan niet op forums te vinden.
Wist het niet, komt hier dikwijls naar voren.
Als het langs de kassa passeren is heel altijd goed op de hoogte.
Nu ja bij sommige kredietkaarten is betalen met een betaal middel voldoende om van verzekeringen te genieten.
Het heel jammere niet bij alle kaarten op zelfde manier.
Och ja de mosterd is al dan niet op forums te vinden.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 510 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Het probleem is dat de voorwaarden relatie veranderen en niet iedereen steeds gaat lezen wat er veranderd is.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Bij Belfius is dit ook zo, zolang je maar betaalt met middelen die op de rekening staan waaraan de kredietkaart gekoppeld is.DarkV schreef: 04 apr 2024, 06:47 Het probleem daarbij is dat je de reis dan ook moet betalen met die kredietkaart en dat is vaak een probleem.
KBC is hier de enige uitzondering die ik ken... daar kan je betalen met "eender welk KBC betaalmiddel" om te vallen onder de verzekering.
Als je de CM-app installeert, dan vervalt ze nooit. Bij mij staan de kaarten van alle gezinsleden erin.Dizzy schreef: 04 apr 2024, 08:24 Binnen EU kan je ook best een EZVK bij hebben. In sommige landen vragen ze daar achter als bewijs van verzekering. Je kan die kaart gratis bij je ziekenfonds bekomen en ze is 1 jaar geldig.
-
- Elite Poster
Niet iedereen is bij CM.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 26 keer
Mutas biedt inderdaad gewoon wat jouw mutualiteit biedt. En degene die nog buiten Europa dekken zijn ondertussen heel dun gezaaid. Net zoals je voor heel veel verzekeringen niet bij je verzekeraar terechtkomt maar in een callcenter waar ze X aantal verzekeraars als klanten hebben, elk met zijn eigen polis(je) en voorwaarden.boonpwnz schreef: 04 apr 2024, 08:10 Mutas is intermutualistisch. Dus weet niet hoe de voorwaarde zijn bij de CM hiervoor?(voor de reisbijstand, niet de reisverzekering)
Ah ik zie het al:
De juiste modaliteiten en voorwaarden van deze bijstand kunnen verschillen per ziekenfonds
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
-
- Pro Member
Voor een annuleringsverzekering moet er inderdaad vaak met de kredietkaart betaald worden’ uitgezonderd Belfius dacht ik.
Voor de bijstandsverzekering hoeft dit meestal niet.
Kinderen die thuis inwonen en jonger zijn dan 26 zijn vaak ook inbegrepen.
Mvg
Voor de bijstandsverzekering hoeft dit meestal niet.
Kinderen die thuis inwonen en jonger zijn dan 26 zijn vaak ook inbegrepen.
Mvg
-
- Elite Poster
Ik ga de verzekering bij Ethias afsluiten.
We hebben al Ethias assistance en daar moet dan enkel een optie "Annulatieverzekering" voor bijgenomen worden.
Prijs eenmailige reis 1 persoon €167, prijs 1 jaar hele gezin, €139.
We hebben al Ethias assistance en daar moet dan enkel een optie "Annulatieverzekering" voor bijgenomen worden.
Prijs eenmailige reis 1 persoon €167, prijs 1 jaar hele gezin, €139.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 149 keer
- Bedankt: 92 keer
Bij keytrade visa platium is dit inbegrepen, je reis hoeft niet betaald te worden met cc (reisverzekering enkel)
Wat is een reisbijstandsverzekering?
Ik ben houder van een Keytrade Bank VISA Gold kaart. Dankzij deze kaart geniet ik van een reisbijstandsverzekering. Kunnen mijn partner en mijn kinderen hiervan ook genieten?
Ja, de bijstandsverzekering VISA Assistance is geldig voor de houder van de Keytrade Bank VISA Gold kaart, zijn partner en ongehuwde kinderen die bij de kaarthouder gedomicilieerd zijn.
Wat houdt de reisbijstandsverzekering VISA Assistance juist in?
Bijstand aan personen in België:
Vervoer van stoffelijk overschot
Bijstand aan personen in het buitenland:
Medische bijstand
Repatriëring of vervoer van de zieke of gewonde verzekerde
Repatriëring of vervoer van de andere verzekerden
Bezoek bij verblijf in ziekenhuis
Terugkeer en begeleiding van de kinderen jonger dan 18 jaar.
Terugkeer huisdier
Verlenging van het verblijf van de verzekerde
Dringende vervroegde terugkeer van een verzekerde
Overlijden van een verzekerde tijdens een reis
Kosten voor opsporing en redding
Ski ongeval
Verzending van onmisbare medicijnen, brillen, contactlenzen en prothesen
Informatiedienst: inlichtingendienst 24/24 voor informatie over allerlei documenten nodig voor en tijdens de reis of betreffende preventie en gezondheid van de reizigers
Verlies of diefstal van reisdocumenten en vervoerbewijzen
Verlies, diefstal of vertraging van bagage
Ter beschikking van een tolk
Juridische bijstand
U vindt hier de algemene voorwaarden van de bijstandsverzekering Visa Gold Assistance.
Moet ik mijn reis met mijn Keytrade Bank VISA Gold kaart hebben betaald om van de reisbijstandsverzekering te kunnen genieten?
Nee, om van deze bijstand te kunnen genieten moet u enkel houder zijn van de Keytrade Bank VISA Gold kaart.
Wat is een reisbijstandsverzekering?
Ik ben houder van een Keytrade Bank VISA Gold kaart. Dankzij deze kaart geniet ik van een reisbijstandsverzekering. Kunnen mijn partner en mijn kinderen hiervan ook genieten?
Ja, de bijstandsverzekering VISA Assistance is geldig voor de houder van de Keytrade Bank VISA Gold kaart, zijn partner en ongehuwde kinderen die bij de kaarthouder gedomicilieerd zijn.
Wat houdt de reisbijstandsverzekering VISA Assistance juist in?
Bijstand aan personen in België:
Vervoer van stoffelijk overschot
Bijstand aan personen in het buitenland:
Medische bijstand
Repatriëring of vervoer van de zieke of gewonde verzekerde
Repatriëring of vervoer van de andere verzekerden
Bezoek bij verblijf in ziekenhuis
Terugkeer en begeleiding van de kinderen jonger dan 18 jaar.
Terugkeer huisdier
Verlenging van het verblijf van de verzekerde
Dringende vervroegde terugkeer van een verzekerde
Overlijden van een verzekerde tijdens een reis
Kosten voor opsporing en redding
Ski ongeval
Verzending van onmisbare medicijnen, brillen, contactlenzen en prothesen
Informatiedienst: inlichtingendienst 24/24 voor informatie over allerlei documenten nodig voor en tijdens de reis of betreffende preventie en gezondheid van de reizigers
Verlies of diefstal van reisdocumenten en vervoerbewijzen
Verlies, diefstal of vertraging van bagage
Ter beschikking van een tolk
Juridische bijstand
U vindt hier de algemene voorwaarden van de bijstandsverzekering Visa Gold Assistance.
Moet ik mijn reis met mijn Keytrade Bank VISA Gold kaart hebben betaald om van de reisbijstandsverzekering te kunnen genieten?
Nee, om van deze bijstand te kunnen genieten moet u enkel houder zijn van de Keytrade Bank VISA Gold kaart.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 28 keer
Op de site van Keytrade https://www.keytradebank.be/nl/bankiere ... /visa-gold staat :silencer schreef: 14 apr 2024, 19:03 Moet ik mijn reis met mijn Keytrade Bank VISA Gold kaart hebben betaald om van de reisbijstandsverzekering te kunnen genieten?
Reisannulering en –onderbreking
Een reis betaald met uw VISA Gold wordt voorzien van een reisannulatie- en -onderbrekingsverzekering.
-
- Pro Member
Reisbijstand is nog wat anders dan annuleringsverzekering of onderbrekingsverzekering.AfAX schreef: 3 maanden geledenOp de site van Keytrade https://www.keytradebank.be/nl/bankiere ... /visa-gold staat :silencer schreef: 14 apr 2024, 19:03 Moet ik mijn reis met mijn Keytrade Bank VISA Gold kaart hebben betaald om van de reisbijstandsverzekering te kunnen genieten?
Reisannulering en –onderbreking
Een reis betaald met uw VISA Gold wordt voorzien van een reisannulatie- en -onderbrekingsverzekering.
Mvg
-
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 128 keer
Ik had hier voor een Gold pakket bij Argenta, maar net een mail ontvangen dat (o.a.) de reisverzekering er vanaf 1 januari 2025 uit gaat (en vervangen wordt door een verzekering voor huurwagens, zucht). Uitleg is ook vreemd: "De dekkingen Bijstand online veiligheid, Reisbijstand en Diefstal bij geldafhaling verdwijnen
vanaf 1 januari 2025 uit het verzekeringspakket, omdat ze niet langer voldoen aan onze vereisten.". Vreemd, omdat de nieuwe verzekeraar net Europ Assistance is, toch vooral gekend van de reisverzekeringen?! Soit, bij Argenta kan het dus niet meer!
https://www.argenta.be/nl/pakketten/pakketten2025.html
vanaf 1 januari 2025 uit het verzekeringspakket, omdat ze niet langer voldoen aan onze vereisten.". Vreemd, omdat de nieuwe verzekeraar net Europ Assistance is, toch vooral gekend van de reisverzekeringen?! Soit, bij Argenta kan het dus niet meer!
https://www.argenta.be/nl/pakketten/pakketten2025.html
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
De prijs zal zeker niet aangepast worden, tenzij naar boven?