Nu vraag ik me af: heeft iemand ervaring met hoe het daar is in juli - augustus? Een flinke bui in de namiddag maakt me niet uit. Maar als het dan de hele dag zo triestig grijs is als 355 dagen per jaar in België dan kan ik net zo goed thuis blijven natuurlijk.
Indonesië valt af omdat ik al genoeg heb gehoord dat het toerisme vooral in Bali extreme vormen aanneemt en bijgevolg de infrastructuur die overbelast raakt, afval, drukte.. nee, mijn ding niet.
Nu leek Thailand me een leuk idee omdat het daar rustiger zou kunnen zijn vanwege dat regenseizoen, maar het vereist natuurlijk nog wat meer uitzoekwerk.
Ik heb wel zin in een verre reis en ook wat langer bijv 3 weken.. maar dan dus wel in een betaalbaar land waar het de moeite is.
Natuurlijk als we zon willen kunnen we ook gewoon naar Sicilië maar de zomers in Europa worden ook steeds extremer natuurlijk.
Ik heb nog nooit zo hard getwijfeld als dit jaar. Er is tijd en er is budget maar ik wil op m’n gemak zijn niet constant in de massa en het hoeft ook geen 40 graden te zijn

Toegevoegd na 5 minuten 44 seconden:
Had ook gekeken naar Costa Brava, prachtige strandjes, mooi groen, kleinschaliger als je wegblijft bij de zuip en feest stranden vol Engelsen natuurlijk.
Blijkt dat het overtoerisme in Catalonië ervoor heeft gezorgd dat ongeveer de helft van de vergunningen voor Airbnb enzo zijn ingetrokken. Ik vind het een goede zaak natuurlijk maar dit bewijst wel weer een tendens die je bijna overal likt te zien: heel veel vraag, beperkt aanbod, steeds hogere prijzen, en ik die bijgevolg steeds meer zin heb om thuis te blijven deze zomer en dan in de winter naar Curaçao ofzo te gaan