Storing EDPnet? / cyberaanval

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 20 keer

Bericht

Grappig, als de slechtste van de klas ineens gaat les geven
Laatst gewijzigd door on4bam 22 maa 2024, 09:06, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fulltime quote verwijderd
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 504 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Bericht

on4bam schreef: 22 maa 2024, 07:48 op who.is:
https://who.is/dns/onff.be
www.onff.be A 21600 212.71.2.65
zoals ik dus zei:
- je onff.be record heeft géén ip (maakt niet uit, zolang je altijd www. gebruikt - zonder de www. kom je sowieso niet op de site)
- je WWW.onff.be heeft een cname (redirect) dewelke naar "redirect.edpnet.net" wijst, en die heeft dat IP. (vandaar dat het me een redirect naar een ander platform lijkt)

het kan dat die server offline is door de aanval, het kan ook dat het fout ingesteld is door iemand bij de club (en niet kan aangepast worden nudat my.edpnet niet beschikbaar is)

on4bam schreef: 22 maa 2024, 07:48 In elk geval zou het vanop een TN verbinding werken,
"werkt" het, of heeft die persoon gewoon nog alles in de cache zitten?

Sinna schreef: 22 maa 2024, 09:02 Ik heb vorige vrijdag een PM naar Joachim gestuurd, maar die is tot op heden onbeantwoord gebleven.
misschien dat hij maar 1x / week of om de 2 weken ofzo op UB kijkt ?

also:
Joachim schreef: 14 maa 2024, 09:00 Moest je toch nog andere vragen hebben, kan je steeds met user EDPnet DM'en.
heb je joachim een DM gestuurd, of deze EDPnet user ?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 283 keer
Bedankt: 540 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Bericht

Splitter schreef: 22 maa 2024, 09:07
"werkt" het, of heeft die persoon gewoon nog alles in de cache zitten?
Hij was rechtstreeks naar Blogger gegaan :-D
Het zal afwachten zijn tot EDPnet de zaken weer op orde heeft.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
Bedankt: 203 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Splitter schreef: 22 maa 2024, 09:07
Sinna schreef: 22 maa 2024, 09:02 Ik heb vorige vrijdag een PM naar Joachim gestuurd, maar die is tot op heden onbeantwoord gebleven.
misschien dat hij maar 1x / week of om de 2 weken ofzo op UB kijkt ?

also:
Joachim schreef: 14 maa 2024, 09:00 Moest je toch nog andere vragen hebben, kan je steeds met user EDPnet DM'en.
heb je joachim een DM gestuurd, of deze EDPnet user ?
Normaliter is @Joachim behoorlijk snel met reageren, deze keer niet, maar uit eerdere reacties hier is dat niet verwonderlijk.
Ik heb @Joachim een DM gestuurd, niet @EDPnet. Ik had het onderscheid niet gemaakt, en het is ook niet duidelijk wélke gebruiker(s) er nog actief zijn. Tijdens het typen van dit bericht komen nl. volgende gebruikers aan bod als ik @edp ingeef: @edp-net, @EDPnet en @EDPnet Team. (@EDPLover zal 'm wel niet zijn :)).

Ik heb mijn DM net doorgestuurd naar @EDPnet.
Computer(k)nul
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 407 keer
Bedankt: 787 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Sinna schreef: 22 maa 2024, 09:02 De tips omtrent wat we zelf kunnen doen zijn wel mooi en aardig maar daar staan we zelf geen stap mee verder.
Een voorbeeld van "de vis verdrinken": allerlei zooi op tafel leggen die er gewoon niets mee te maken heeft.
Waarom geen tips hoe je uw huis kan beveiligen, of pickpockets te slim af kan zijn: allemaal prima, maar geen fluit te maken met de hacking bij EDPnet.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

Los van het feit dat je je paswoorden niet kan veranderen want dat deel van de site ligt er uit. Momenteel kunnen we niets doen, behalve afwachten.

BTW, blijkbaar hebben klanten met een domein bij EDPnet (maar daarom nog geen hosting) geen mail gekregen over de hacking.
Bye, Maurice
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Twitter: jslabbaert
Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
Bedankt: 555 keer

Bericht

Hey iedereen, alvast sorry voor het uitblijven van een antwoord.

We hebben de situatie samen met externe security experten volledig onderzocht en zijn tot de conclussie gekomen dat de klantendatabase niet benaderd is geweest, dat was onze grootste zorg.

Verder hebben we ervoor gekozen om een héél pak zaken van nul terug op te bouwen om ons ervan te verzekeren dat deze problemen zoveel mogelijk vermeden kunnen worden naar de toekomst.

Er zijn dus geen wachtwoorden publiek gemaakt, maar toch even verduidelijken dat de VoIP wachtwoorden versleuteld zijn, maar de PPPoE wachtwoorden niet. Deze laatste kan je enkel gebruiken op een edpnet lijn, waarbij bij het opbouwen van de sessie ook de fysieke locatie van de verbinding zit omvat, ook is bij ons ongelimiteerd verbruik ook weinig nut in het 'delen' van deze wachtwoorden. We zagen dan ook geen reden om deze te versleutelen, en maakt het voor de gebruiker makkelijk om deze meteen terug op te vragen als daar nood voor is. We zullen de komende weken alles nog grondig herbekijken, misschien dat we er alsnog voor kiezen om deze alsnog te versleutelen.

My edpnet is intern ondertussen al even in gebruik, en we werken er hard aan om deze zo snel als mogelijk publiek te zetten.

Bedankt in elk geval voor jullie geduld!
ourobrs
Starter
Starter

Bericht

Waarom blijft iedereen zo verdoken positief tov edpnet. Dit klopt toch niet??
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 407 keer
Bedankt: 787 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

ourobrs schreef: 22 maa 2024, 17:51 Waarom blijft iedereen zo verdoken positief tov edpnet. Dit klopt toch niet??
In het land der blinden is éénoog koning.
Het is niet dat je beter af bent bij het duopolie, wel. Je kan dan de enige valabele concurrent van dat gigantisme lopen afzeiken over alles wat beter kan, of je kan aangeven dat je ontevreden bent, maar tegelijk wel klant blijven. Het alternatief is nóg slechter.
Ik zit namelijk niet te wachten op facturen die constant in de soep draaien (ex-Proximus en ex-UPC/Leuven klant) of om de haverklap prijsverhogingen "omdat het kan".
Verder kan de vrije modemkeuze me wel bekoren.

Bovenstaande argumenten zijn door die ene hack niet plots verdwenen.
Opnieuw: ik beoordeel beide duopolisten vele malen slechter/erger dan EDPnet.

Maar: it's a free world, stem vooral met uw voeten en zoek anders en beter (veel succes met de zoektocht :)).
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

Ik vroeg mij af waarom iemand speciaal registreert om deze vraag te stellen als niet EDPer :wink:

En inderdaad kosten/baten enz... dan is de keuze vlug gemaakt.
Bye, Maurice
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 113 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Liever dat ze alles goed bekijken en goed doen ipv snel snel wat oplapwerk

Daarom zijn we allemaal zo tevreden ook al duurt het enige weken.

Vergeet niet EDPnet is de laatste prijsvechter en ze doen het zeer goed op alle vlakken.

Denk maar eens aan anderen niet genoemde operatoren die zouden een mooi verhaal verkopen maar niet de halve waarheid vertellen en op de kop toe hier wat extra data ofz

Liever eerlijk en betrouwbare service

Tevens ieder bedrijf kan het voorhebben IT is nu eenmaal heel complex naar beveiliging toe.
Internet = Telenet
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
fmcstaartmees
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

ourobrs schreef: 22 maa 2024, 17:51 Waarom blijft iedereen zo verdoken positief tov edpnet. Dit klopt toch niet??
Wij zijn niet verdoken maar openlijk positief over EDPnet. Misschien heb jij liever de administratieve rotzooi en problemen bij Telenet, helaas laten wij die kelk aan ons voorbijgaan. EDPnet pakt deze hacking heel positief aan en zet hun systeem laag per laag terug op, en ze houden ons op de hoogte.
ubremoved_34089
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Bericht

Sinds vandaag weer mogelijk om online te bestellen (daarjuist gedaan) en ik kon meteen ook op My EDPnet.
Website bij momenten wel nog heel traag.
Laatst gewijzigd door ubremoved_34089 25 maa 2024, 18:40, in totaal 1 gewijzigd.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

Joachim schreef: 22 maa 2024, 16:21Er zijn dus geen wachtwoorden publiek gemaakt, ...
Dank u voor de verduidelijking. Het probleem met e-mail wachtwoorden niet kunnen veranderen is dat alle gelinkte accounts ondertussen risico lopen. Al wat nodig is om toegang te krijgen tot zo'n gelinkte account is een nieuw wachtwoord voor de betreffende account aanvragen via e-mail. Redelijk stresserend, op z'n minst. Gelukkig zijn de wachtwoorden blijkbaar niet gelekt, anders was dit een catastrofe geweest en zou ik razend zijn geweest! Ik hoop dat Edpnet in de toekomst dan ook de nodige beveiligingsmaatregelen neemt om dit te voorkomen!!
Sinna schreef: 22 maa 2024, 09:02De tips omtrent wat we zelf kunnen doen zijn wel mooi en aardig maar daar staan we zelf geen stap mee verder.
Inderdaad de verkeerde boodschap. Misschien projectie...
Uloga
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Bericht

Wat ik wel heb gemerkt is dat mijn IPv6 niet meer werkte, heb die op de My Edpnet site moeten uitschakelen, wachten tot connectie gereset was en dan terug aanvinken. Hierna kreeg ik weer netjes IPv6 binnen.
:banana:
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 112 keer
Provider

Bericht

hier is ipv6 ook kapot...

edit: blijkbaar bevatte mijn vorig PPPoE paswoord ook speciale karakters die nu niet meer ondersteund worden... ineens dat paswoord ook maar eens gereset.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

Vandaag mijn factuur gekregen, dat deel van de administratie lijkt dus ook opnieuw in orde zijn.
Bye, Maurice
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 112 keer
Provider

Bericht

Vandaag kan ik niet meer inloggen. Het paswoord dat ik ingesteld had op my edpnet werkt niet meer. Een nieuw aanvragen lukt me ook niet, dan krijg ik "Account not found, please try again":(
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Bericht

Ik heb vanmiddag nog ingelogd om mijn factuur te betalen, geen problemen ondervonden