Storing EDPnet? / cyberaanval
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 30 apr 2006, 06:31
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 7 keer
EDP telefonie: mijn telefoonverbinding werkt normaal, maar:
Ik kan niet meer inloggen bij my IDPnet, niet met telefoonnummer of GSM nummer.
Bovendien zijn ze telefonisch niet bereikbaar.
Ik zie nergens een melding van storingen?-?
Ik kan niet meer inloggen bij my IDPnet, niet met telefoonnummer of GSM nummer.
Bovendien zijn ze telefonisch niet bereikbaar.
Ik zie nergens een melding van storingen?-?
-
- Pro Member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 17:39
- Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
- Bedankt: 43 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Het klantenportaal geeft inderdaad een 503 Service Unavailable bij mij
Toegevoegd na 26 seconden:
Zie https://issues.edpnet.be/
Toegevoegd na 26 seconden:
Zie https://issues.edpnet.be/
-
- Elite Poster
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 15:19
- Locatie: 8930 Rekkem
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 113 keer
mailtje van daarnet:
Beste Klant,
We hebben vastgesteld dat onbevoegden zich toegang hebben verschaft tot de administratieve systemen bij edpnet door een cyberaanval.
Door snel en adequaat te reageren is het incident beperkt gebleven tot enkele administratieve systemen en is er geen impact op de connectiviteitsdiensten van klanten.
Technische problemen
We ervaren momenteel technische problemen als gevolg van deze inbreuk, wat betekent dat u momenteel niet kan inloggen op my edpnet. We werken met de hoogste prioriteit aan een oplossing om de toegang te herstellen en de beveiliging verder te versterken.
Wat hebben we tot nu toe ondernomen?
We hebben onmiddellijk de nodige stappen gezet om de systemen extra te beveiligen tegen verdere blootstelling, en zijn een onderzoek gestart in samenwerking met cyberbeveiliging experts om ons te helpen bij de aanpak van het incident.
De werking van de diensten naar klanten toe is gevrijwaard, waardoor u geen impact ondervindt in uw connectiviteit.
Het incident is op dit moment onder controle en alle betrokken partijen zijn op de hoogte gebracht.
We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Van zodra we meer informatie hebben, zullen we verdere communicatie verstrekken.
Met vriendelijke groeten,
Het edpnet team
Beste Klant,
We hebben vastgesteld dat onbevoegden zich toegang hebben verschaft tot de administratieve systemen bij edpnet door een cyberaanval.
Door snel en adequaat te reageren is het incident beperkt gebleven tot enkele administratieve systemen en is er geen impact op de connectiviteitsdiensten van klanten.
Technische problemen
We ervaren momenteel technische problemen als gevolg van deze inbreuk, wat betekent dat u momenteel niet kan inloggen op my edpnet. We werken met de hoogste prioriteit aan een oplossing om de toegang te herstellen en de beveiliging verder te versterken.
Wat hebben we tot nu toe ondernomen?
We hebben onmiddellijk de nodige stappen gezet om de systemen extra te beveiligen tegen verdere blootstelling, en zijn een onderzoek gestart in samenwerking met cyberbeveiliging experts om ons te helpen bij de aanpak van het incident.
De werking van de diensten naar klanten toe is gevrijwaard, waardoor u geen impact ondervindt in uw connectiviteit.
Het incident is op dit moment onder controle en alle betrokken partijen zijn op de hoogte gebracht.
We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Van zodra we meer informatie hebben, zullen we verdere communicatie verstrekken.
Met vriendelijke groeten,
Het edpnet team
-
- Elite Poster
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 82 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Waarschijnlijk de Russen die er achter zitten. Als de klantendienst of support vanuit Rusland komt kon men wel eens gaan aannemen dat dit kon gaan gebeuren.
Telecomoperator edpnet slachtoffer van cyberaanval: “We ervaren momenteel technische problemen”
https://www.hln.be/binnenland/telecomop ... ~ad63682a/
Telecomoperator edpnet slachtoffer van cyberaanval: “We ervaren momenteel technische problemen”
https://www.hln.be/binnenland/telecomop ... ~ad63682a/
-
- Elite Poster
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
Volg mee hopelijk valt het allemaal mee en zijn ze voorzien op zulke toestanden
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 5508
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 470 keer
- Recent bedankt: 2 keer
dat was vroeger het geval, afaik heeft edpnet (belgie) géén medewerkers (meer) in rusland.Data technicus schreef: ↑11 maa 2024, 18:19 Als de klantendienst of support vanuit Rusland komt kon men wel eens gaan aannemen dat dit kon gaan gebeuren.
-
- Premium Member
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 00:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Waar ik alvast aan denk is dat naast het wachtwoord van het klantenportaal/mailbox ook het PPPoE wachtwoord best gewijzigd wordt wanneer het portaal terug is. Dat laatste is daar namelijk gewoon in plaintext te zien.
TV:
ISP:
Tel.:
-
- Elite Poster
- Berichten: 2500
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 173 keer
Geen idee hoe oud precies maar dat klantenportaal is al jaren niet meer gewijzigd. Front end zegt niet over backend natuurlijk maar ik vrees dat het ding niet meer up to date gehouden werd...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 5508
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 470 keer
- Recent bedankt: 2 keer
je zag geregeld toch een andere release-date op de pagina.
dat de frontend hetzelfde bleef, wil dus idd niets zeggen (en is soms te verkiezen: if it works, don't fix it)
wat er aangepast werd kan je natuurlijk niet zien, maar dat er "niets meer gewijzigd" werd is dus ook niet correct.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 10:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 110 keer
Vind het spijtig dat telkens dat Edpnet Rusland verhaal terug wordt aangehaald terwijl het al zo vaak gezegd is geweest dat dat niet meer het geval is.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 15:27
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 8 keer
Heb helaas niet veel kennis van netwerken, maar hier een overzicht
En hier staat onderaan de 'gedeactiveerde gebruiker'
En hier staat onderaan de 'gedeactiveerde gebruiker'
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Plus Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02 sep 2017, 17:26
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Die gedeactiveerde gebruiker hoeft niet noodzakelijk de oorzaak van het probleem te zijn. Ik zie in mijn logs ook problemen met pppoe time-outs een kleine 2 weken geleden, maar wel s nachts dus ik heb hier niets van gemerkt...
Wat zegt de effectieve synchronisatie met de DSLAM (internet -> DSL-informatie)? Dit geeft de verbinding met het Proximus-netwerk aan. Als dit in orde is, zit het probleem zo goed als zeker bij EDPnet anders bij Proximus
Wat zegt de effectieve synchronisatie met de DSLAM (internet -> DSL-informatie)? Dit geeft de verbinding met het Proximus-netwerk aan. Als dit in orde is, zit het probleem zo goed als zeker bij EDPnet anders bij Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 5781
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
- Bedankt: 486 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik had er gisteren niet aan gedacht maar normaal had ik gisteren mijn factuur moeten krijgen (de 12e) en dat was niet het geval. Ik ga er dus van uit dat momenteel er ook geen facturatie kan gebeuren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Moderator
- Berichten: 5781
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
- Bedankt: 486 keer
- Recent bedankt: 5 keer
OK, misschien werkt de facturatie dan toch maar worden mails niet uitgestuurd, misschien zijn papieren facturen nog net voor de aanval geprint?
We zien het wel.
We zien het wel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 15:27
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 8 keer
Het probleem bleek bij Proximus te liggen.peroxide schreef: ↑12 maa 2024, 21:01 Die gedeactiveerde gebruiker hoeft niet noodzakelijk de oorzaak van het probleem te zijn. Ik zie in mijn logs ook problemen met pppoe time-outs een kleine 2 weken geleden, maar wel s nachts dus ik heb hier niets van gemerkt...
Wat zegt de effectieve synchronisatie met de DSLAM (internet -> DSL-informatie)? Dit geeft de verbinding met het Proximus-netwerk aan. Als dit in orde is, zit het probleem zo goed als zeker bij EDPnet anders bij Proximus
Sinds deze voormiddag werkt alles weer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
Wie heeft zijn haar factuur al betaald en wie nog todo?
Gelukkig hier nog factuur op mail voor volgende maand april
Veronderstel dat het veilig is te betalen gewoon op de gegevens van de factuur
Gelukkig hier nog factuur op mail voor volgende maand april
Veronderstel dat het veilig is te betalen gewoon op de gegevens van de factuur
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Moderator
- Berichten: 5781
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
- Bedankt: 486 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Alles zal afhangen van de facturatiedatum zeker, van de cyberattack zullen wss geen facturen meer buitengegaan zijn via mail.
Misschien dat @Joachim hier even een update kan over geven. Zelf betaal ik manueel (geen domi) dus moet ik wachten op de factuur aangezien de vaste lijn gesprekken bij het internetabo moeten geteld worden.
Misschien dat @Joachim hier even een update kan over geven. Zelf betaal ik manueel (geen domi) dus moet ik wachten op de factuur aangezien de vaste lijn gesprekken bij het internetabo moeten geteld worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- ISP Staff
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 21:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 553 keer
Hey, allereerst mijn excuses dat ik nu pas boven water kom, er waren wat dingen die mijn aandacht vroegen
Het klopt dus dat we een cyberaanval gehad hebben op onze administratieve omgeving, samen met externe experts zijn we bezig om alles terug online te brengen met de veiligheid van de klantendata als hoogste prioriteit. Dit zal nog wel even duren, we kiezen er voor om geen enkel risico te nemen.
We trachten de meest voorkomende vragen hier te bundelen: www.edpnet.be/cyberaanval
Jullie hoeven jullie in elk geval geen zorgen te maken over vervallen facturen etc, die systemen draaien voorlopig ook niet
Moest je toch nog andere vragen hebben, kan je steeds met user EDPnet DM'en.
Bedankt voor jullie begrip!!!
Het klopt dus dat we een cyberaanval gehad hebben op onze administratieve omgeving, samen met externe experts zijn we bezig om alles terug online te brengen met de veiligheid van de klantendata als hoogste prioriteit. Dit zal nog wel even duren, we kiezen er voor om geen enkel risico te nemen.
We trachten de meest voorkomende vragen hier te bundelen: www.edpnet.be/cyberaanval
Jullie hoeven jullie in elk geval geen zorgen te maken over vervallen facturen etc, die systemen draaien voorlopig ook niet
Moest je toch nog andere vragen hebben, kan je steeds met user EDPnet DM'en.
Bedankt voor jullie begrip!!!
-
- Elite Poster
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
- Bedankt: 195 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik pik toch graag in op een paragraaf op die cyberaanval-pagina:
Wordt hierdoor het kapen van ADSL/VDSL-verbindingen niet mogelijk?
Heeft deze aanval potentiële impact op TR-069 waarbij jullie de modem vanop afstand kunnen beheren (en dus ook mismeesteren als die door een bad actor benaderd kan worden)? Een MitM-attack wordt dan echt wel een eitje...
De PPPoE-verbindingsgegevens zijn echter niet-versleuteld opgeslagen (anders zou ik ze niet kunnen zien in My Edpnet).Is mijn wachtwoord voor my edpnet zichtbaar voor onbevoegden?
Nee, jouw my edpnet account wachtwoord is beveiligd met onomkeerbare encryptie in onze systemen. Dit maakt het onmogelijk om jouw wachtwoord te ontcijferen. Zodra onze systemen terug beschikbaar zijn, kan je je wachtwoord wijzigen. We informeren je zodra dit het geval is.
Wordt hierdoor het kapen van ADSL/VDSL-verbindingen niet mogelijk?
Heeft deze aanval potentiële impact op TR-069 waarbij jullie de modem vanop afstand kunnen beheren (en dus ook mismeesteren als die door een bad actor benaderd kan worden)? Een MitM-attack wordt dan echt wel een eitje...
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 17:39
- Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
- Bedankt: 43 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ook de VoIP-paswoorden zijn niet geencrypteerd, en ik geloof ook niet wijzigbaar @Joachim
En dat is nog veel gevaarlijker, men kan bij uitlekken bellen op kosten vd klant, dat kan een dure zaak worden. Gelukkig werkt de telefoonlijn alleen vanop een edpnet-aansluiting.
En dat is nog veel gevaarlijker, men kan bij uitlekken bellen op kosten vd klant, dat kan een dure zaak worden. Gelukkig werkt de telefoonlijn alleen vanop een edpnet-aansluiting.
-
- Plus Member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 24 nov 2006, 14:19
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik maak mij geen zorgen om facturen, ik maak mij zorgen om mijn paswoorden, opgeslagen e-mails en gelinkte accounts!!
Ik wacht alvast op meer info...Is het mogelijk dat iemand mijn e-mails leest?
Op dit moment zijn er geen aanwijzingen dat de inloggegevens van mailboxen blootgesteld zijn. We zullen zo snel mogelijk de optie bieden om jouw wachtwoord te wijzigen, éénmaal de administratieve systemen terug beschikbaar zijn. We informeren je zodra dit het geval is.
bron: http://www.edpnet.be/cyberaanval
-
- Elite Poster
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 82 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Denk dat ze ook nog moeten onderzoeken wat de hackers vast hebben gekregen voor ze een duidelijke communicatie kunnen geven.payphoneuser schreef:Duurt wel zeeeer lang allemaal, ik vind dat verontrustend
-
- Premium Member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 06 feb 2011, 12:15
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik vermoed dat het eerder iets is dat ze zoeken naar hoe ze juist binnen zijn geraakt en of er nog entry points zijn.Data technicus schreef: ↑18 maa 2024, 17:18 Denk dat ze ook nog moeten onderzoeken wat de hackers vast hebben gekregen voor ze een duidelijke communicatie kunnen geven.
Ik wil de wachtwoorden kunnen veranderen, iets wat stom zou zijn mocht het nog steeds lek zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 5781
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
- Bedankt: 486 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Kan dit met de cyberattack te maken hebben?
Een website onff.be die beheerd wordt door iemand van onze club is offline. Een tracert geeft "Unable to resolve target system name onff.be". Het domein is geregistreerd bij edpnet en gebruikt ook de edpnet nameservers. Geen idee waar het gehost is maar het A record verwijst naar een EDPnet IP.
Een tracert naar het IP geeft een timeout
Een ander domein dat bij edpnet geregistreerd staat heeft Cloudflare nameservers en staat op mijn hosting (Hetzner) en werkt wel.
Een website onff.be die beheerd wordt door iemand van onze club is offline. Een tracert geeft "Unable to resolve target system name onff.be". Het domein is geregistreerd bij edpnet en gebruikt ook de edpnet nameservers. Geen idee waar het gehost is maar het A record verwijst naar een EDPnet IP.
Een tracert naar het IP geeft een timeout
Een ander domein dat bij edpnet geregistreerd staat heeft Cloudflare nameservers en staat op mijn hosting (Hetzner) en werkt wel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 5508
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 470 keer
- Recent bedankt: 2 keer
geen idee of dat door edp of door die persoon van jullie club is ingesteld, maar:
- voor het domein zelf is er geen A record (onff.be)
- voor de www is er een redirect ipv een A record:
dig A www.onff.be
CNAME www.onff.be. 59m37s "redirect.edpnet.net."
A redirect.edpnet.net. 59m37s 212.71.2.65
is het misschien een domein dat eigenlijk naar een andere site verwijst ofzo, ipv een domein echt "gehost" op een domein ?
(dus bv dat de site op een users.telenet ofzo -als dat nog bestaat- gehost is, en dat het domein bij edp eigenlijk dus puur redirect ofzo?)
- voor het domein zelf is er geen A record (onff.be)
- voor de www is er een redirect ipv een A record:
dig A www.onff.be
CNAME www.onff.be. 59m37s "redirect.edpnet.net."
A redirect.edpnet.net. 59m37s 212.71.2.65
is het misschien een domein dat eigenlijk naar een andere site verwijst ofzo, ipv een domein echt "gehost" op een domein ?
(dus bv dat de site op een users.telenet ofzo -als dat nog bestaat- gehost is, en dat het domein bij edp eigenlijk dus puur redirect ofzo?)
-
- Crew support
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 11:11
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 155 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Nieuwe mail:
Beste Klant,
Op 11 maart 2024 informeerden we je dat onbevoegden toegang hadden tot onze administratieve systemen door een cyberaanval. Door snel en adequaat te reageren is het incident beperkt gebleven tot enkele administratieve systemen en is er geen impact op je edpnet-verbinding.
Wat is de status vandaag?
We zijn sinds vorige week telefonisch, via e-mail en via webchat bereikbaar. Aarzel dus niet om onze helpdesk te contacteren als je een technisch probleem zou ondervinden, ons team helpt je graag verder. Ook voor administratieve vragen kan je terug bij ons terecht.
Helaas is het momenteel nog niet mogelijk om je aan te melden op my edpnet. We begrijpen dat dit vervelend is. Het edpnet team werkt met de hoogste prioriteit aan de beschikbaarheid van my edpnet.
Support site met veelgestelde vragen
We verwijzen je graag naar onze support site, waar we een overzicht hebben van de meest gestelde vragen rond dit incident: www.edpnet.be/cyberaanval. Dit overzicht wordt actueel gehouden en aangevuld van zodra we meer relevante informatie voor jou hebben. Onze medewerkers, die getraind zijn in dit soort situaties, staan te allen tijde voor je klaar.
Wat kan je zelf doen?
Dankzij ons snelle optreden hebben we kunnen verzekeren dat onze centrale database met alle klantengegevens gevrijwaard bleef bij deze aanval. Gelet op de toename aan cybercriminaliteit, bezorgen we je graag enkele algemene tips en aanbevelingen die je kan aanwenden in het kader van het voorkomen van een cyberincident:
Gebruik unieke en sterke wachtwoorden: Maak voor elke online dienst een uniek wachtwoord aan. Gebruik een mix van letters, cijfers en speciale tekens om het wachtwoord te versterken. Overweeg het gebruik van een wachtwoordmanager om sterke wachtwoorden te genereren en veilig op te slaan.
Wees alert op spam en phishing: Na een cyberincident kunnen er spam- en phishing-e-mails circuleren die proberen je persoonlijke informatie te stelen. Wees extra voorzichtig en open geen e-mails die verdacht lijken of afkomstig zijn van onbekende afzenders. Klik zeker niet op links of bijlagen in verdachte e-mails.
Gebruik veilige verbindingen: Vermijd het gebruik van openbare
Wi-Fi-netwerken voor het uitvoeren van gevoelige online handelingen, zoals financiële transacties of het invoeren van persoonlijke informatie.
Update regelmatig je software: Zorg ervoor dat jouw software, inclusief het besturingssysteem van je pc of smartphone en antivirusprogramma's, altijd up-to-date is. Softwareontwikkelaars brengen regelmatig updates uit om bekende veiligheidslekken te dichten.
We houden je verder op de hoogte zodra we meer nieuws hebben. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld.
Met vriendelijke groeten,
Het edpnet team
Beste Klant,
Op 11 maart 2024 informeerden we je dat onbevoegden toegang hadden tot onze administratieve systemen door een cyberaanval. Door snel en adequaat te reageren is het incident beperkt gebleven tot enkele administratieve systemen en is er geen impact op je edpnet-verbinding.
Wat is de status vandaag?
We zijn sinds vorige week telefonisch, via e-mail en via webchat bereikbaar. Aarzel dus niet om onze helpdesk te contacteren als je een technisch probleem zou ondervinden, ons team helpt je graag verder. Ook voor administratieve vragen kan je terug bij ons terecht.
Helaas is het momenteel nog niet mogelijk om je aan te melden op my edpnet. We begrijpen dat dit vervelend is. Het edpnet team werkt met de hoogste prioriteit aan de beschikbaarheid van my edpnet.
Support site met veelgestelde vragen
We verwijzen je graag naar onze support site, waar we een overzicht hebben van de meest gestelde vragen rond dit incident: www.edpnet.be/cyberaanval. Dit overzicht wordt actueel gehouden en aangevuld van zodra we meer relevante informatie voor jou hebben. Onze medewerkers, die getraind zijn in dit soort situaties, staan te allen tijde voor je klaar.
Wat kan je zelf doen?
Dankzij ons snelle optreden hebben we kunnen verzekeren dat onze centrale database met alle klantengegevens gevrijwaard bleef bij deze aanval. Gelet op de toename aan cybercriminaliteit, bezorgen we je graag enkele algemene tips en aanbevelingen die je kan aanwenden in het kader van het voorkomen van een cyberincident:
Gebruik unieke en sterke wachtwoorden: Maak voor elke online dienst een uniek wachtwoord aan. Gebruik een mix van letters, cijfers en speciale tekens om het wachtwoord te versterken. Overweeg het gebruik van een wachtwoordmanager om sterke wachtwoorden te genereren en veilig op te slaan.
Wees alert op spam en phishing: Na een cyberincident kunnen er spam- en phishing-e-mails circuleren die proberen je persoonlijke informatie te stelen. Wees extra voorzichtig en open geen e-mails die verdacht lijken of afkomstig zijn van onbekende afzenders. Klik zeker niet op links of bijlagen in verdachte e-mails.
Gebruik veilige verbindingen: Vermijd het gebruik van openbare
Wi-Fi-netwerken voor het uitvoeren van gevoelige online handelingen, zoals financiële transacties of het invoeren van persoonlijke informatie.
Update regelmatig je software: Zorg ervoor dat jouw software, inclusief het besturingssysteem van je pc of smartphone en antivirusprogramma's, altijd up-to-date is. Softwareontwikkelaars brengen regelmatig updates uit om bekende veiligheidslekken te dichten.
We houden je verder op de hoogte zodra we meer nieuws hebben. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld.
Met vriendelijke groeten,
Het edpnet team
-
- Moderator
- Berichten: 5781
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
- Bedankt: 486 keer
- Recent bedankt: 5 keer
op who.is:
https://who.is/dns/onff.be
www.onff.be A 21600 212.71.2.65
Staat op een Google platform, ik vermoed blogger o.i.d.
In elk geval zou het vanop een TN verbinding werken, wat vreemd is want is.up geeft ook aan dat de site down is.
Vanop de website van onze club kreeg ik de melding dat de link niet meer werkte dus vanaf Hetzner werkt ze ook niet en hier EDPnet met cloudflare DNS ook niet.
BTW, gisteren wel een update via mail gekregen van EDPnet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
- Bedankt: 195 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb vorige vrijdag een PM naar Joachim gestuurd, maar die is tot op heden onbeantwoord gebleven.
Het lijkt mij daar alle hens aan dek te zijn.
De tips omtrent wat we zelf kunnen doen zijn wel mooi en aardig maar daar staan we zelf geen stap mee verder.
Het lijkt mij daar alle hens aan dek te zijn.
De tips omtrent wat we zelf kunnen doen zijn wel mooi en aardig maar daar staan we zelf geen stap mee verder.
Computer(k)nul