Voor dat probleem is het quorum uitgevonden. Als je de uitslag van een stemming naar believen mag negeren als het u niet aanstaat, dan is het een niet-bindend referendum.DarkV schreef: 14 feb 2024, 10:59 De stemming vertegenwoordigde slechts 3%... mij lijkt dat totaal niet representatief en al zeker niet als de stemmers er zelf geen nadeel van ondervinden.
SUV’s onder de loep: zwaar, hoog en gevaarlijk?
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 14:55
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 161 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Er was dus duidelijk geen quorum als er slechts 3% is komen stemmen... dat valt niet echt onder de term "minimum acceptable aantal stemmers".
Het feit dat de stemmers zelf geen nadeel ondervinden maakt het trouwens helemaal absurd... je kan hen dan moeilijk representatief noemen.
Het feit dat de stemmers zelf geen nadeel ondervinden maakt het trouwens helemaal absurd... je kan hen dan moeilijk representatief noemen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 14:55
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 161 keer
Ik heb het eens opgezocht. Het was een consultatief referendum.DarkV schreef: 14 feb 2024, 12:46 Er was dus duidelijk geen quorum als er slechts 3% is komen stemmen... dat valt niet echt onder de term "minimum acceptable aantal stemmers".
Vervolgens zal de gemeenteraad (of hoe noemen ze dat daar) stemmen over de eventueel nieuwe wet die ingaat op 1 september.
Democratie aldus.
https://www.paris.fr/pages/plus-ou-moin ... rier-25381
-
- Elite Poster
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik ga er niet verder over discussieren... het referendum stond bol van de vooroordelen, de stemmers waren niet representatief, de opkomst was marginaal, ... kortom het is wat mij betreft "democratie" onwaardig, los van het feit of het nu consultatief is of niet. Dat jij er geen graten in ziet is je volste recht maar ik zou me zorgen maken hoe Parijs omgaat met democratie op deze manier.
-
- Elite Poster
- Berichten: 11466
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als het consultatief was dan was zowel de opkomst als de uitslag eerder een teken om er niet mee door te gaan, de wereldwijde aandacht dat het referendum opgeleverd heeft, is ook een teken aan de wand. Ik heb op zich niets tegen het aanpakken van wagens maar doe het dan wel op een open en eerlijke manier met objectieve criteria en niet gericht op 1 type wagen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 13:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik vind de suggestie om wagens te beboeten als die op of over de lijnen van een parkeervak staan nog niet zo’n slecht idee. Dit zijn dan niet enkel oversized SUV’s maar ook lomperiken die niet kunnen parkeren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 11466
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Kijk dat krijg je dan met zo'n voorstellen, mensen gaan los uit ergernis of jaloezie tegenover anderen. Het is een feit dat wagens groter en zwaarder worden, daar heeft niemand echt achter gevraagd het is een evolutie van de markt en ook gekoppeld aan technische veranderingen. Parkeerplaatsen zijn benepen om zoveel mogelijk wagens kwijt te kunnen, het feit dat een wagen een paar cm over een lijn staat was nooit echt een probleem maar wordt nu aangegrepen om een categorie te bestraffen terwijl steeds meer wagens gewoon niet meer in de parkeervakken passen. Wagens die ver buiten de lijn staan en hinderen bvb de passage van een tram, daar kan ik inkomen maar de rest is puur problemen zoeken.
Men moet het aantal wagens verminderen en dat gaat over alle types en modellen, het richten op 1 type wagen is contraproductief en ondergraaft het draagvlak voor wat wel nodig is.
Men moet het aantal wagens verminderen en dat gaat over alle types en modellen, het richten op 1 type wagen is contraproductief en ondergraaft het draagvlak voor wat wel nodig is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
- Berichten: 15768
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Dat is de wegcode inderdaad.johan.devos schreef: 14 feb 2024, 18:08 Ik vind de suggestie om wagens te beboeten als die op of over de lijnen van een parkeervak staan nog niet zo’n slecht idee. Dit zijn dan niet enkel oversized SUV’s maar ook lomperiken die niet kunnen parkeren.
https://www.gva.be/cnt/dmf20240212_92962509
Sommige SUV’s passen gewoon niet meer binnen de afgelijnde parkeerplaatsen. Staan ze op of over de lijn, dan staan ze in principe foutgeparkeerd en kunnen ze worden beboet.”
een met witte verf afgelijnd parkeervak dient strikt genomen om in te staan. Wie dus op of buiten de witte lijnen staat, is – ook op het rijexamen – in overtreding. En daar kunnen nogal wat zware wagens of SUV’s niet omheen, gezien het feit dat zij, prominenter nog dan andere personenwagens, al jaren iets breder worden, breder dan een parkeervak zelfs.
-
- Moderator
- Berichten: 6057
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 510 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Maar wel binnen de wettelijke normen. Ze worden zelfs gehomologeerd. Dat parkeervakken kleiner worden gemaakt dan de wettelijk toegelaten afmetingen van auto's is dus een designfout.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Moderator
- Berichten: 15768
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Misschien is er ook gewoon niet genoeg plaats om én voetpad én fietspad én rijbaan voor bussen en vrachtwagens én parkeervakken voor super brede SUV-ers te voorzien?
Dan maak je een parkeervak zoals het altijd al gemaakt werd (1,75 - 1,8m breed) en pas je er niet in: pech?
Dan maak je een parkeervak zoals het altijd al gemaakt werd (1,75 - 1,8m breed) en pas je er niet in: pech?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3127
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 196 keer
In het Venetië van het Noorden: Te kleine parkeerplaatsen verdwijnen in Brugge: "Auto's staan half op fietspad en dat is gevaarlijk".
Op een aantal plaatsen is het parkeervak inderdaad té smal (o.a. Sint-Pieterszuidstraat tussen Blankenbergsesteenweg en Slachthuisstraat).
Maar inderdaad: én 1,5m breed voetpad én parkeervak én moordstrookje én rijvak is op veel plaatsen teveel van het goede...
Op een aantal plaatsen is het parkeervak inderdaad té smal (o.a. Sint-Pieterszuidstraat tussen Blankenbergsesteenweg en Slachthuisstraat).
Maar inderdaad: én 1,5m breed voetpad én parkeervak én moordstrookje én rijvak is op veel plaatsen teveel van het goede...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 11466
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als er geen plaats is voor parkeerplaatsen dan laat je ze inderdaad beter weg. Dat is op vele plaatsen zo en ook in Gent hinderen geparkeerde wagens soms de trams. Ik ben niet tegen minder parkeerplaatsen maar deze die er zijn mogen wel gebruikt worden... door iedereen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Inderdaad... men tracht het weeral om te keren. Er zijn homologaties voor voertuigen dus dan moet je maar zorgen dat het parkeervak daar ook aan voldoet.on4bam schreef: 14 feb 2024, 18:56 Maar wel binnen de wettelijke normen. Ze worden zelfs gehomologeerd. Dat parkeervakken kleiner worden gemaakt dan de wettelijk toegelaten afmetingen van auto's is dus een designfout.
Dat zijn geen "super brede SUV-ers" maar gehomologeerde auto's.
Ga je straks iedereen beboeten in de bus of op de trein die meer dan 85 kg weegt en niet netjes op z'n zitje past soms... zijn dat dan ook super brede mensen
-
- Elite Poster
- Berichten: 11466
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Op het vliegtuig kan je al prijs hebben en populair wordt je er ook niet door.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:48
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 64 keer
Ga je eerder met bmi moeten werken of je gaat lange mensen onnodig uitsluitenDarkV schreef: 15 feb 2024, 09:58 Ga je straks iedereen beboeten in de bus of op de trein die meer dan 85 kg weegt en niet netjes op z'n zitje past soms... zijn dat dan ook super brede mensen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 09:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 128 keer
Wat is dat toch met die fixatie op SUV's?!
BMW X3: 1891mm
Mercedes GLC: 1890mm
Skoda Kodiaq: 1864mm
Porsche Panamera: 1937mm
Mercedes EQE: 1961mm
BMW 5-reeks: 1900mm
Zowel élke auto wordt telkens groter, breder, hoger, zwaarder, etc. Dat heeft niets met SUV's te maken. Hou de discussie dan over "brede wagens" ofzo?
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Het is gewoon een eenvoudig criteria om een aantal mensen achter je kar te spannen die niet verder nadenken (want hun niet-SUV zou wel eens breder kunnen zijn).
Vooroordelen, vooroordelen en nogmaals vooroordelen... en ondertussen kunnen de burgers elkaar verwensen (en lacht de politiek in z'n vuistje).
-
- Elite Poster
- Berichten: 11466
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
verdeel en heers, zeiden de Romeinen
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6489
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1031 keer
- Bedankt: 355 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Op BG is hier ook een discussie over, en de conclusie was toch inderdaad overduidelijk dat ALLE auto's gewoon groter worden, en wagens tegenwoordig qua grootte vergelijkbaar zijn als een categorie hoger van 15 jaar terug, en al zeker in de breedte. bvb: https://www.carsized.com/en/cars/compar ... hatchback/
-
- Elite Poster
- Berichten: 3210
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 13:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 670 keer
- Bedankt: 220 keer
- Recent bedankt: 1 keer
In "the old days" werd er zo'n spel gemaakt van het zicht naar achteren maar tegenwoordig zijn veel achterruiten wel serieus klein geworden.
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:56
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb vandaag een Porsche gespot, over de witte lijn,
die ook nog eens een lasso had om fietsen te vangen:
Niks tegen die Porsche, wel tegen het laden op straat.
(ik zou daar zelfs niet willen laden)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1830
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 12:45
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 60 keer
gisteren gelezen, maar niet meteen terug te vinden, dat in duitsland men per lengte van de auto al of niet nog een bewonerskaart tegen betaling afleveren. De lengte van de de wagen bepaalt de kostprijs van die bewonerskaart (100, 110 of 120€), boven de 5,6m geen recht meer op een kaart (voornamelijk voor US voertuigen en (bestel)busjes
dus Parijs betalen per kg en Duitsland per lopende meter
dus Parijs betalen per kg en Duitsland per lopende meter
-
- Moderator
- Berichten: 6057
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 510 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Toch wel vreemd dat men het altijd wil duurder maken maar nooit een voorstel doet dat kleine auto's korting zouden krijgen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 11466
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Niet zo vreemd want het probleem is teveel wagens, korting geven boven de bestaande en ongeziene subsidiëring zou nogal haaks staan
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 205 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Wie een EV wil kopen moet dringend naar Frankrijk.
Bepaalde types zijn tot 10.000 euro goedkoper dan hier in Belgie.
Met als extra bonus de 5000 euro premie!
Bepaalde types zijn tot 10.000 euro goedkoper dan hier in Belgie.
Met als extra bonus de 5000 euro premie!
Modbreak:
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten