Data injectie op komst bij mobile Vikings

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik zit toch gemiddeld aan 30-40 GB mobiel internet per maand. Zonder gek te doen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 345 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

boonpwnz schreef: 25 jan 2024, 12:18 ... Zonder gek te doen.
Dat blijkt toch relatief te zijn, ik doe ook niet gek maar let er zelfs niet op en kom toe met amper een tiende van jou en dat is inclusief professioneel gebruik.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

Een halfuurtje youtube kijken in 1080p is al 1GB, 2 uurtjes muziek streamen 0.3GB.
Dan zit je al aan 39GB/maand ...
Als je 4K wil kijken en lossless audio beluisteren zit je aan een veelvoud daarvan.

Als je dan nog eens bepaalde websites moet bezoeken die elk al 100MB zijn, kan het toch serieus snel oplopen.

Je kan natuurlijk zeggen dat die videos en muziek op voorhand gedownload kunnen worden, en dat doen de meeste ook, maar ik denk dat de meeste mensen daar juist vanaf willen en dat dat hier de hoop was.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 345 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Fair enough, ik denk dat ik dus gewoon minder tijd heb om op verplaatsing youtube in 1080p te kijken of lossless audio te streamen :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

Voor mij hetzelfde, maar ik heb al gemerkt dat er hier veel de trein nemen en dan dacht ik daar meteen aan :P
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 332 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Op de trein zou ik die dingen toch eerst opslaan en dan offline bekijken.

Je komt enkel aan zo'n hoeveelheden als je veel streamt, vooral video kan wel wat verstoken.

Voor 3 weken in Canada kwam ik toe met 5GB, onlangs een week weg geweest en 1 GB verstookt, vooral google maps (GPS). Heb nu 15 GB, dat zal dus volstaan voor mijn gebruik.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 494 keer

Bericht

Luboli schreef: 25 jan 2024, 13:20 Een halfuurtje youtube kijken in 1080p is al 1GB, 2 uurtjes muziek streamen 0.3GB.
Dan zit je al aan 39GB/maand ...
Als je 4K wil kijken en lossless audio beluisteren zit je aan een veelvoud daarvan.
mobiel 4K kijken is imho een achterlijk iets... als ik me niet vergis kunnen je ogen het onderscheid niet maken tussen 1080p en 4k op de afstand van een telefoon (tenzij je mss een oud dingetje hebt dat niet genoeg pixels heeft... of misschien tegenwoordig met die folds, dat je het formaat van een tablet krijgt?), dus dan is het gewoon verspilling (van data en je batterij)

zeker dat YT zoveel verbruikt?
ik had geregeld youtube opstaan in de auto om als playlist te gebruiken (hoewel dat geminderd is nudat vanced niet meer werkt) en dat was 5 dagen in de week en vaak 4 a 5u / dag gemiddeld, en ik ben nooit echt boven de 10 a 15gb gegaan?
(reden daarvoor was dat spotify gewoon niet zo'n goede random mixen maakt voor mij)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Je kan die YT videos opslaan in veel lagere kwaliteit en dan offline bekijken. Geen haperingen, minder datagebruik, minder batterijbelasting,...

Ik denk dat er veel data op gaat bij het maken van eigen video's en die direct op asoc media plaatsen. Of er een hond naar kijkt?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 494 keer

Bericht

ik denk dat het vooral idd is van "we gebruiken het mss nooit, maar we willen gerust zijn dat het kan if needed".
ik heb ook veel liever een abbo van 20gb, waarbij ik meestal maar 2 of 3 verbruik, dan eentje van 10, waar ik 1 of 2x / jaar over zou gaan.

dat gezegd zijne is MV volgens mij al een eeuwigheid niet meer echt een challenger en is op dit moment hey idd gewoon de beste optie qua data (helaas - want ik ben fervent hater van orange)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 371 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Joe de Mannen schreef: 25 jan 2024, 09:36 Ik vraag me oprecht af hoe je in godsnaam 50GB mobiele data opkrijgt op een maand en ben oprecht geinteresseerd in het antwoord. Dus ja, ook ik snap niet waar het levensbedreigende hier van komt.
J.

zoals ik hierboven al melde telenet valt hier in de streek nu bijna iedere dag uit dus ook orange, als je opgenomen tv programmas wilt bekijken moet ge wel een tv box of digicorder met mobiele data verbinden en kan u verzekeren als je dan verder tv kijkt slorpt het gb
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 516 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Kunnen we het bij de data verhoging houden en geen discussie voeren over hoeveel en hoe iemand data verbruikt?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 13 keer

Bericht

Persoonlijk vind ik ook dat de B-merk van Orange het zelfs goed doet in vergelijking met Mobile Vikings.
Heel jammer ergens dat ze door Proximus zijn overgenome , Proximus melkt via hen nu ons ook uit zoals bij scarlet ... Scarlet heeft bij vele mense nog een heel goed naam MAAR vele vergeten nog altijd dat ze de B-merk zijn van Proximus en het ergste is ook dat Scarlet totaal niet cometetief is.
Mobile Vikings word nog een beetje (NOG) omgekeke door proximus ma da zal ook wel ooit verwatere :'( .
VossyGamer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 39 keer

Bericht

Beetje off-topic, maar desondanks de kleine data verhoging wil ik klant worden bij Mobile Vikings. Maar ik zou dus graag in een clan gaan (extra data). Zouden er mensen een clan willen vormen of kan ik bij een clan aansluiten? Stuur me gerust een DM. Alvast bedankt!
Int.: Afbeelding hey! internet • (AVM) F!B 6660 Cable (29 €/m)
Tel.:Afbeelding hey! mobile L: 80GB BE + 20GB EU (9 €/m)
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 47 keer

Bericht

Data-injectie is super, maar in onze situatie was eigenlijk de overschakeling van PxS naar MV al voldoende.
We doen echt hetzelfde met de smartphones en toch zit het verbruik bij MV een stuk lager.
Ik weet, misschien ook wat off-topic, maar ik snap er niets van hoe de ene t.o.v. de andere rekent.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 803 keer
Bedankt: 527 keer

Bericht

Had je ook al voLTE/voWifi op px?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 47 keer

Bericht

Dacht wel hoor.
Alle, mijn vrouw zei toch dat het geluid bij het bellen wat anders was.
Kun
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Komt er in januari 2025 nog een data-injectie?
De laatste verhoging was… triest en met de aankomst van Digi en de bizarre hoge data van Hey!, het lijkt me tijd voor Proximus om eens actie te ondernemen.
ISP+TV: TN
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 72 keer

Bericht

Kun schreef: 5 maanden geleden Komt er in januari 2025 nog een data-injectie?
De laatste verhoging was… triest en met de aankomst van Digi en de bizarre hoge data van Hey!, het lijkt me tijd voor Proximus om eens actie te ondernemen.
Als ze tot 2025 wachten zullen ze niet veel klanten meer over houden denk ik :lol:
De vraag is natuurlijk of proximus de concurrentie wil aangaan of MV liever ziet verdwijnen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik denk dat er wel wat moet gebeuren gezien de veranderingen bij andere providers.

MV laten verdwijnen is niet aan de orde, Proximus houdt zo een pak klanten bij zich die anders naar de echte concurrentie zouden gaan. Ze investeren ook veel geld in publiciteit dus dat is ook een teken dat ze ermee verder gaan.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer

Bericht

Ze doen zelfs niet een klein beetje moeite om te concurreren met Hey. Alle mensen in mijn omgeving, die klant waren bij Mobile Vikings, zijn al allemaal overgeschakeld naar Hey. Een gewone data-injectie is dus al veel te laat om het tij nog te doen keren.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Bericht

Voor mij is het heel simpel: met Hey heb ik bijna geen ontvangst, zowel thuis als op’t werk. Met MV heb ik perfecte ontvangst.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 112 keer

Bericht

Met het netwerk van Proximus(Mobile Vikings) heb ik beter bereik dan het netwerk van Hey!(Orange).
Komt daar nog bij dat ik met de VikingDeals, serieus goedkoper af ben.
Meer data is leuk, maar aangezien ik mijn limiet niet overschrijd, is het voor mij geen reden om over te stappen naar een minderwaardig en duurder netwerk.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik heb juist altijd het gevoel gehad dat je als MV lagere prioriteit had op het proximus netwerk. Op drukke plaatsen (waar veel mensen samen zijn) met goed 4G/5G bereik had ik amper een internetverbinding terwijl de rest happy aan het surfen was. Ondertussen een andere smartphone met exact hetzelfde probleem. Wordt dit gedaan (proximus klanten voorrang geven) of is het gewoon een geval waar de mast voor iedereen overzadigd was?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat heb ik soms in Brussel maar dat is dan ook op zeer drukke plaatsen (stations).

Soit, ik heb data genoeg en ik gebruik ook de Vikingdeals die MV voor mij erg voordelig maken, een mobiel abo levert ook al korting op voor mijn internetverbinding.
Kun
Plus Member
Plus Member

Bericht

Avenger 2.0 schreef: 5 maanden geleden Ik heb juist altijd het gevoel gehad dat je als MV lagere prioriteit had op het proximus netwerk. Op drukke plaatsen (waar veel mensen samen zijn) met goed 4G/5G bereik had ik amper een internetverbinding terwijl de rest happy aan het surfen was. Ondertussen een andere smartphone met exact hetzelfde probleem. Wordt dit gedaan (proximus klanten voorrang geven) of is het gewoon een geval waar de mast voor iedereen overzadigd was?
Misschien hadden de andere Telenet/BASE of Orange, hoe wist je dat de anderen Proximus gebruikten?
nerph
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

Ze hebben zonet een nieuwe data injectie doorgevoerd, hoogst waarschijnlijk door de aanbod van DIGI?

abo's zijn nu:

8GB (150 min bellen + onbeperkt sms) = €10
30GB (onbeperkt bellen en sms) = €15
60GB (onbeperkt bellen en sms) = €20
170GB (onbeperkt bellen en sms) = €29

Ik had toch gehoopt op een prijsverlaging, ze blijven duur zelfs met deze data injectie.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Het laagste abo is dubbel zo duur voor minder dan de helft van de data.

De verhoging is leuk maar niet in die mate dat het mensen zal tegenhouden om te veranderen. Merk ook op dat MV-klanten net prijsbewuster zijn want daar hebben ze altijd op ingespeeld.
nerph
Member
Member

Bericht

Idd, ik ga hoogst waarschijnlijk veranderen. Ik wacht enkel nog op wat Yoin van plan is, dan maar beslissen of ik naar hen ga of DIGI (of eventueel terug naar hey!).
Edram
Starter
Starter

Bericht

Niet aan verandering toe viking punten doen het hier nog 125 punten beschikbaar dus kan nog een jaar verder.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 112 keer

Bericht

Voor mij nog een extra reden om bij MV te blijven. (Maar was sowieso niet van plan om te switchen).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 143 keer

Bericht

Wel apart dat in .be je dan 30GB hebt, maar in EU maar 20... mag dat?
nerph
Member
Member

Bericht

Viking deals zijn natuurlijk goed als je genoeg gebruik van kan maken. Ik geef niet genoeg uit (aan partner webshops) om het voordelig te maken, denk ik.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

qless schreef: 1 maand geleden Wel apart dat in .be je dan 30GB hebt, maar in EU maar 20... mag dat?
Ja hoor, is bij meerdere providers zo.
nerph schreef: 1 maand geleden Idd, ik ga hoogst waarschijnlijk veranderen. Ik wacht enkel nog op wat Yoin van plan is, dan maar beslissen of ik naar hen ga of DIGI (of eventueel terug naar hey!).
Ja ze blijven inderdaad aan de dure kant. Voor mij is 30GB veel te veel en 8GB net te weinig (en ook geen 5G). Zal wel strategisch gekozen zijn zodat het merendeel toch niet echt voor een lager tariefplan kan gaan. Wel grappig dat Data Only nog steeds €15 is voor 8GB :lol:
nerph
Member
Member

Bericht

Avenger 2.0 schreef: 1 maand geleden
nerph schreef: 1 maand geleden Idd, ik ga hoogst waarschijnlijk veranderen. Ik wacht enkel nog op wat Yoin van plan is, dan maar beslissen of ik naar hen ga of DIGI (of eventueel terug naar hey!).
Ja ze blijven inderdaad aan de dure kant. Voor mij is 30GB veel te veel en 8GB net te weinig (en ook geen 5G). Zal wel strategisch gekozen zijn zodat het merendeel toch niet echt voor een lager tariefplan kan gaan. Wel grappig dat Data Only nog steeds €15 is voor 8GB :lol:
Ze bieden wel 5G aan wat yoin en DIGI momenteel niet doen, en ook Visual Voicemail. Als men dat wilt is het misschien genoeg een reden om meer te betalen. Voor mij zijn beide niet echt een meerwaarde.

Ah ja en eSIM ook.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

En twee gelijktijdige gesprekken (of hoe noem je dat?), is ook wel iets wat ik bij een andere provider zal missen (wanneer je aan het bellen bent dat je 2de gesprek kan opnemen en niet onmiddelijk naar voicemail gaat).
Laatst gewijzigd door on4bam 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 53 keer

Bericht

Ik had ook liever 8GB aan €7 gehad en 15GB aan €10 bijvoorbeeld. Ik had met een clan al 20GB en dat is meer dan voldoende, dus 30GB aan dezelfde prijs is voor mij geen meerwaarde.
Kun
Plus Member
Plus Member

Bericht

https://tweakers.net/nieuws/229816/mobi ... -data.html

[Mod] verplaatst naar bestaande discussie
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Vind het eerlijk gezegd maar een magere reactie. Het €10 abonnement is te onaantrekkelijk (geen 5G, te weinig belminuten) en voor het €15 abonnement (wat de meeste mensen hebben) is de data verdubbeling nutteloos. Misschien gunstig voor enkele grootverbruikers (van €20 abonnement) die nu kunnen downgraden. De rest blijft aan €15 gewoon teveel betalen.

Vraag me eigenlijk af welke richting Proximus met MV uit wil. Kan toch niet anders dat er veel bij MV nu gaan overschakelen naar Hey!, DIGI of Yoin.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Waarschijnlijk kijken ze even de kat uit de boom, hoeveel gaan er daadwerkelijk veranderen? Het gaat bij hen al langer meer over de fiberverbinding dan over de gsm-abo's want er was al concurrentie op dat vlak.

Het is inderdaad vreemd dat ze die 5G-beperking niet laten vallen want dat maakt een verschil met bvb Digi. Je krijgt 3 EUR korting op fiber als je 1 mobiel abo hebt maar dat maakt het verschil niet goed.

HET voordeel van MV is nu de vikingdeals waardoor je de factuur stevig kunt verlagen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geleden HET voordeel van MV is nu de vikingdeals waardoor je de factuur stevig kunt verlagen.
Als ik het goed begrijp zijn die vikingdeals ook mogelijk met enkel internet (en geen gsm abonnement). Je loopt dan inderdaad wel de €3 maandelijkse korting mis.