Data injectie op komst bij mobile Vikings

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Eerst krijg je een sms met veranderingen waaronder die data injectie , daarna krijg je een mail dat het eind januari pas van kracht gaat :bang:
Nu ze zijn helaas door proximus overgenome en proximus werkt wel graag op gemak... :roll:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Het is 23/01, het lijkt wel of er doden gaan vallen als die data injectie er niet snel komt :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 42 keer

Bericht

lithion schreef: 22 jan 2024, 18:58 Ze gaan toch iets moeten doen denk ik. Ik heb nog slechts één abbo bij hun voor de cashbacks, maar de andere zijn al lang over naar Hey/Orange.
Ik wacht eind januari ook af, maar verwacht inderdaad wel íets. If not, dan stap ik ook over naar Hey, en ik veronderstel dat er velen zo over denken.
Doden zullen er niet vallen in mijn geval :-D
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Dizzy schreef: 23 jan 2024, 09:17 Het is 23/01, het lijkt wel of er doden gaan vallen als die data injectie er niet snel komt :)
Het krijgt inderdaad de proporties van levensbedreigend probleem zo te zien.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 41 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

De nieuwe tarieven zijn er precies:
Screenshot from 2024-01-24 09-11-51.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member

Bericht

[media][/media]
dupondje schreef: 24 jan 2024, 08:12 De nieuwe tarieven zijn er precies:
Screenshot from 2024-01-24 09-11-51.png
Inderdaad ,zo'n groot injectie ist toch ook niet , had gedacht aan 100Gb minimum ! :evil:
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Bericht

Wij gaan waarschijnlijk ook weg naar Hey als er niet een pak meer data bij komt tov Hey. De laatste maanden ook heel veel last van cashbacks die gewoon niet toekomen en je telkens claims moet zitten indienen.
VossyGamer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 27 keer

Bericht

Wow, teleurstellend. Ik verander zeker naar Hey nu.
Int.: Afbeelding hey! internet (29 €/maand)
Tel.:Afbeelding hey!: 50GB BE + 20GB EU (9 €/maand)

Totaal = 38 €/maand
thmj
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Hier happy bij Undo 200 Gb voor 30 € in Europa en geen 31 GB en daarna betalen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 216 keer

Bericht

Teleurstellend idd.

Ik gebruik af en toe een data sim 8 Gb -> niets update prepay. Dus moet je bijna die 4 keer dat ik het per jaar gebruik -> omzetten naar abbo 15 euro en dan weer prepay. Pffft sinds het proximus is begrijpen ze hun markt niet meer.

Dit is geen update - dit is niet eens aansluiting zoeken. Ze moeten minstens Hey matchen in mijn ogen.

Ik wil binnenkort overgaan - zit nu op een corporate abonnement maar 8 GB data is te weinig - probleem is wel buitenland qua gratis roaming in wereldwijd.

Maar moet proximus netwerk zijn want zitten in een gebouw waar enkel proximus deftige indoor covering geeft.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Wat waren de oorspronkelijke voorwaarden/prijzen?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Bericht

Tomsworld schreef: 24 jan 2024, 11:07 Teleurstellend idd.

Ik gebruik af en toe een data sim 8 Gb -> niets update prepay. Dus moet je bijna die 4 keer dat ik het per jaar gebruik -> omzetten naar abbo 15 euro en dan weer prepay. Pffft sinds het proximus is begrijpen ze hun markt niet meer.

Dit is geen update - dit is niet eens aansluiting zoeken. Ze moeten minstens Hey matchen in mijn ogen.

Ik wil binnenkort overgaan - zit nu op een corporate abonnement maar 8 GB data is te weinig - probleem is wel buitenland qua gratis roaming in wereldwijd.

Maar moet proximus netwerk zijn want zitten in een gebouw waar enkel proximus deftige indoor covering geeft.
Inderdaad... ik hoop dat prepaid nog aangepast moet worden en dat het dus niet alleen de abonnementen zijn die data krijgen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 92 keer

Bericht

Teleurstelling inderdaad orange en base zijn nog steeds goedkoper....in maart toch ook eens kijken voor over te gaan.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 218 keer
Bedankt: 136 keer

Bericht

Top, 50% erbij voor dezelfde prijs
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 47 keer

Bericht

Yes, kreeg de mail ook juist. Hopelijk wordt dat een trend de komende jaren
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member

Bericht

johan.devos schreef: 24 jan 2024, 11:48 Top, 50% erbij voor dezelfde prijs
Voor jou kei leuk maar mense die hun duurste abo hebben is dit niet bepaald een grote upgrade ....
Ik vind dat ze dan tenminste na die 31Gb ook onbeperkt voor de EU hadden mogen maken en die 85Gb had ik me bij neergelegd.
Nu ga ik zeker naar proximus en hun full unlimited abo nemen ook voor EU en 300 Gb , mss 50Euro ma nu kan proximus dat in mijn oge verantwoorden
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 52 keer

Bericht

Dizzy schreef: 24 jan 2024, 11:11 Wat waren de oorspronkelijke voorwaarden/prijzen?
Oude tarieven vs nu:
  • €10. 2 GB mobiele data, 150 belminuten => +2 GB
  • €12. 4 GB mobiele data, 150 belminuten => geschrapt
  • €15. 10 GB mobiele data, onbeperkt bellen => +5 GB
  • €20. 20 GB mobiele data, onbeperkt bellen => +10GB
  • €29. 70 GB mobiele data, onbeperkt bellen => +15GB
De vorige databoost dateert van maart 2023
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 88 keer

Bericht

zwaar teleurstellend, die upgrade van de abbonnementen.
Extreem teleurstellend, is dat de herlaadkaarten geen upgrade krijgen.

Artikel met vergelijking oud/nieuw die vermeld dat voor herlaadkaarten niets gebeurd: https://datanews.knack.be/nieuws/teleco ... biele-data

Internet en 1 herlaadkaart (3€ korting combo) zal ik ongewijzigd laten voorlopig.
Alle andere herlaadkaarten ga ik naar HEY (abbo dan wel) migreren, hun lopende promo is zeer goed.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik vind wel dat ze hier een communicatieve blunder begaan hebben door te spreken van een massale data-injectie. Ze hebben nodeloos hoge verwachtingen gecreëerd bij sommigen.

Ik heb 2 abo's van 10 EUR en deze verdubbelen, da's aardig maar de rest neemt minder (50%) toe terwijl het om duurdere abo's gaat. Het duurste abo krijgt geen 30GB maar de helft erbij. De duurdere abo's worden dan toch minder interessant in verhouding tot het goedkoopste?
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Wat je altijd ziet bij dit soort acties is dat ze niet willen dat bestaande klanten hun tarief verlagen naar een goedkopere bundel (kannibalisatie) maar ondertussen moeten ze wel mee met de markt en een beetje gunstig uit de prijsvergelijkers komen.

Ik had ze al langer opgegegeven en ben ook al een tijdje over naar Hey, puur op basis van prijs, niet omdat ik erg enthousiast ben over hun netwerk / diensten / service.

Uiteindelijk maakt iedereen z’n rekening en is het aanbod van mobile Vikings al lang niet meer interessant, ook na vandaag niet. Ik verwacht dat meer en meer mensen zullen overstappen naar Hey, tel maar eens uit wat je dat scheelt op een jaar. Onklopbaar.

En voor wie cashback wilt, zonder gedoe: Shopbuddies werkt fantastisch.
Werkt ook bij het nemen van een Hey abonnement trouwens.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 24 jan 2024, 14:18, in totaal 3 gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 97 keer

Bericht

Zou hun hoogte abonnement van 85,- nu écht het "meest gekozen" zijn, zoals ze op hun website vermelden?!

Spijtig dat de data only op 8 GB voor 15 euro/maand blijft steken...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik win/verlies er niet veel mee aangezien ik voor de goedkoopste abo's ga. Ik krijg 2 x dubbel zoveel data en 1 x 50% extra voor hetzelfde geld terwijl ik nu al gerust ben met de vorige hoeveelheid. 1 abo levert ook 3 EUR korting op.

Ik kan 1 abo schrappen voor een tablet (enkel data), de prijs is hetzelfde maar ik heb dan meer data maar ik gebruik deze niet, wat maakt het dan uit. Ben al lang blij dat ik geen abo's van 85 EUR heb, daar kom ik al 8,5 maand mee toe :)
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

Voor een "massale data-injectie" inderdaad wel erg droevig, zeker in vergelijking met de huidige abonnementen van hey! telecom...
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

Zit met 3 abbo's bij mobile vikings. Ding dat me daar houdt is dat je kan instellen dat je niet buiten bundel kan gaan. Bij scarlet was dat niet zo en zo ben ik is 40 euro buiten bundel gegaan aan data. Kan dat bij hey ook ? Dus limiteren van buiten bundel te gaan.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 75 keer

Bericht

Dat is bij mij ook de reden dat ik twijfel om weg te gaan. Ik betaal de abo's van mijn kinderen en deze optie is wel makkelijk.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
DiffieHM
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

yaris schreef: 24 jan 2024, 16:59 Dus limiteren van buiten bundel te gaan.
Bij Proximus kan je dit ook optioneel aanzetten
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

vanpeers
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Bericht

Hiermee lopen ze nog steeds achterop tov de concurrentie..

Voor €10 zou ik nu van 2 naar 4gb gaan!
Met de herlaadkaart blijf het 500mb of 1gb met de data optie. :eek:

Bij Undo heb ik voor dezelfde €10 20gb!

Van de oorspronkelijke Mobile vikings was al niets over en is volgens mij nu net begraven...
gunnix
Plus Member
Plus Member

Bericht

Limiet bij mobile Vikings is wel een voordeel. Dit kan ook bij Orange, maar via de Hey app kun je dit níet aanpassen en staat die standaard op 50 euro. Vroeger was het mogelijk als Hey klant die in te stellen via de Orange app maar weet niet of dat nog kan.

De data boost bij MV is voor mij wel mooi meegenomen voor op reis, anders kom ik sowieso niet in de buurt van de limiet.

Als je de concurrentie bekijkt krijg je meer waar voor je geld dan bij Proximus en Edpnet (mobiel) maar dat is het dan ook ongeveer.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

boonpwnz schreef: 24 jan 2024, 19:34 https://tweakers.net/nieuws/217924/mobi ... hogen.html

Afbeelding

magertjes moet ik zeggen.
De reacties op Tweakers zijn ook niet mals.
Ik denk inderdaad dat mobile Vikings zichzelf compleet irrelevant heeft gemaakt nu.

Iedereen die een beetje vergelijkt of gewoon vroeg of laat van het aanbod van Hey of anderen hoort is weg hè je zou wel gek zijn.. €10 voor 4GB.. bij Hey krijg je daar 20 voor en uiteindelijk 40 plus kans dat ze ook nog wat data gaan verhogen natuurlijk zoals ze vorig jaar gedaan hebben..
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Bericht

Waaraan doen jullie zoveel data op gaan jullie zelden op wifi dan?
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

bartman schreef: 24 jan 2024, 20:01 Waaraan doen jullie zoveel data op gaan jullie zelden op wifi dan?
Operatoren als MV en Hey richten zich op jongeren / studenten die veel data wensen omdat ze meer buitenshuis zijn en/of ook veel pendelen, denk aan social media als TikTok, Instagram etc dat toch wel wat data verbruikt.

Voor mij persoonlijk is het meer seizoensgebonden, als je meer buiten bent of onderweg verbruik je wat meer. Toch denk ik dat een ruime databundel vooral een relaxed gevoel geeft, zorgeloos gebruik dus.
Ook al zal een groot deel van de klanten bijna nooit die bundel helemaal opmaken.

Net als het aanbieden van onbeperkt bellen en sms, wie doet dat nog. Ik bel enkel naar instanties als het moet. Maar de rest gaat toch vaak via allerlei apps hè.
Ik vermoed dat een groot merendeel van de klanten amper belt, net als dat een ander deel maar 20% van die databundel verbruikt.
Maar je wilt er ook niet heel strak op blijven letten denk ik.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 368 keer

Bericht

bartman schreef: 24 jan 2024, 20:01 Waaraan doen jullie zoveel data op gaan jullie zelden op wifi dan?

Wel deze week rampzalig ! orange en telenet valen hier na 12 uur om de haverklap uit en dan moet je tv boxen ook verbinden met mobiele data.
Jah dat is de vooruitgang vroeger kon je kijken wat op de hdd stond nu heb je overal internet nodig.
Dusja moet je mobiele data verstoken.
Ze zoude beter de volgende nieuwe generatie modems voorzien van esim zodat ze kunnen overschakelen.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
Bedankt: 3315 keer
Recent bedankt: 32 keer

Bericht

MrBlueSky schreef: 24 jan 2024, 12:59 Oude tarieven vs nu:
  • €12. 4 GB mobiele data, 150 belminuten => geschrapt
Ik kreeg een mail:
€12. 4GB mobiele data, 150 belminuten => 5GB

Blijkbaar blijft de 12€ formule voor bestaande klanten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De opmerking aan wat men die data op doet is niet belangrijk, het is gewoon een realiteit dat er steeds meer data gebruikt wordt. Er zijn meer toepassingen en video wint aan beland en dat vreet data.

Het aanbod van MV is gewoon zwak in vergelijking met de rest en dat is wat telt als klant die vergelijkt. Ik gebruik die data nu ook niet op maar soms heb ik kort wel behoefte aan meer data (op reis) en dan voel je je bekocht omdat je minder krijgt dan elders voor hetzelfde geld.

Ik ben tevreden van MV want ik gebruik vooral de fiberverbinding en ook de vikingdeals zijn een grote besparing maar ze geven wel de indruk dat mobile hen niet meer interesseert. Misschien de naam gewoon veranderen naar Vikings?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer

Bericht

Ik vraag me oprecht af hoe je in godsnaam 50GB mobiele data opkrijgt op een maand en ben oprecht geinteresseerd in het antwoord. Dus ja, ook ik snap niet waar het levensbedreigende hier van komt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

ik was eens door mijn data aan het gaan van afgelopen jaar... gemiddeld 3 a 5gb, maar in juli (2de deel) toch bijna 30gb verbruik gehad.

de reden? geen vaste verbinding beschikbaar waar ik was, en dus moest ik doorheen de dag als ik ergens was waar er deftig 4g was dan een aantal films van mijn plex op gsm downloaden voor offline te kijken savonds.

voor mij zou een ideaal abbo dus 10gb/maand zijn, maar met overdracht het hele jaar (dus in januari 3gb verbruiken = februari 17 beschikbaar, februari 5 gebruiken = maart 22gb beschikbaar, ...)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 42 keer

Bericht

philippe_d schreef: 25 jan 2024, 08:58 Blijkbaar blijft de 12€ formule voor bestaande klanten?
Idem hier. Als je naar de pagina gaat om te wijzigen van formule staat er ook volgende melding bij:
Even opletten: als je met dit nummer naar een ander abonnement of een herlaadkaart switcht, zal het abonnement van € 12 daarna niet opnieuw beschikbaar zijn. Je kunt het nu natuurlijk ook gewoon actief houden.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 92 keer

Bericht

Joe de Mannen schreef: 25 jan 2024, 09:36 Ik vraag me oprecht af hoe je in godsnaam 50GB mobiele data opkrijgt op een maand en ben oprecht geinteresseerd in het antwoord. Dus ja, ook ik snap niet waar het levensbedreigende hier van komt.
Ik zat rond de 7-800mb per dag door gewoon 1a2uur per dag m.hln, m.nieuwsblad, deredactie, instagagram reels etc
Soms heel lang in de auto en spotify en stubru streaming laaste keer op 20uur 3GB dacht ik.
Nu op 1week 900mb
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
Bedankt: 3315 keer
Recent bedankt: 32 keer

Bericht

Splitter schreef: 25 jan 2024, 10:46 ik was eens door mijn data aan het gaan van afgelopen jaar... gemiddeld 3 a 5gb, maar in juli (2de deel) toch bijna 30gb verbruik gehad.
Je kan bij MV toch heel flexibel wissel van abonnement?
Als je voorziet dat je in juli een hoger vebruik verwacht, kan je voor die maand de hogere formule nemen, en daarna terugschakelen dacht ik
Splitter schreef: 25 jan 2024, 10:46 voor mij zou een ideaal abbo dus 10gb/maand zijn, maar met overdracht het hele jaar (dus in januari 3gb verbruiken = februari 17 beschikbaar, februari 5 gebruiken = maart 22gb beschikbaar, ...)
je wilt het systeem van de terugdraaiende teller: alles wat je in de zomer "gespaard" hebt, in de winter gebruiken :-D
proximusboyke schreef: 25 jan 2024, 00:41 Wel deze week rampzalig ! orange en telenet valen hier na 12 uur om de haverklap uit en dan moet je tv boxen ook verbinden met mobiele data.
Jah dat is de vooruitgang vroeger kon je kijken wat op de hdd stond nu heb je overal internet nodig.
Dusja moet je mobiele data verstoken.
Als je mobiele data moet verstoken, omdat jouw vast internet zo regelmatig uitvalt, dan heb je de verkeerde provider voor vast internet & TV gekozen?
Mobiel is toch voor "onderweg" gedacht?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.