Ik heb gisteren één van mijn vrienden geholpen bij de overschakeling van Proximus (internet/TV/vaste telefoon) naar Scarlet Trio. Blijkbaar is dat sinds kort soms een puur administratieve omschakeling; de vaste telefoonlijn wordt dus niet noodzakelijk via VOIP/BBOX-3V opgeleverd maar blijft gewoon zoals ze is rechtstreeks op de telefoonkabel. Modem en decoder (V5 in dit geval) kunnen gewoon blijven staan.
Er zit nog wel een bug in de orderbevestiging waarbij je de vaste lijn nog eens extra vermeld staat, met een bedrag van 24,60 eur ernaast, maar dat klopt niet dus dat bedrag wordt niet aangerekend, in de 42 eur/maand zit alles in.
Op die manier is overstappen wel héél makkelijk geworden.
Gek genoeg doen ze het niet altijd zo, voor iemand anders (week eerder) was er wel een installatie noodzakelijk.
Overstap van Proximus - kan nu puur administratief
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 116 keer
Interessant om weten trouwens: het kan alleen bij écht nieuwe Scarlet klanten. Voor iemand anders met exact dezelfde setup (internet/TV/vaste telefoon) naar Trio moet er toch een installatie gebeuren, simpelweg omdat die persoon al een GSM-abonnement bij Scarlet had. Merk op dat we de gewone Trio genomen hebben, niet de Trio met GSM!
Het feit dat je al in de Scarlet database zit, verhindert een puur administratieve overstap.
Het zal dan wel zeker?
Het feit dat je al in de Scarlet database zit, verhindert een puur administratieve overstap.
Het zal dan wel zeker?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 116 keer
Nog bijkomende informatie: als je al in de database zit, kan je ook niet op fiber worden aangesloten. Als je al fiber binnen hebt liggen en je hebt al een GSM-nummer van Scarlet, is het te overwegen het internet-abonnement bv op naam van je partner te zetten...
-
- Starter
Ja inderdaad dit klopt.
Ik was zelf recent meer of 20 jaar klant bij Scarlet (al klant van bij Fulladsl.be, waar we een Academic Broadband abonnement hadden). Maar diende tijdelijk naar een andere provider over te gaan om te kunnen overschakelen van vennootschap naar privé. Ik zit nu bij PX en belde recent naar Scarlet om terug over te schakelen.
Toen ik belde naar Scarlet 0800 84 000 zeiden ze inderdaad dat ik met mijn huidige configuratie van PX geen technieker en installatie meer zal nodig hebben zo blijkt. Enkel de decoder V7 en Internet box zouden gewisseld moeten worden voor een BBOX3 en V5c decoder.
Ik was zelf recent meer of 20 jaar klant bij Scarlet (al klant van bij Fulladsl.be, waar we een Academic Broadband abonnement hadden). Maar diende tijdelijk naar een andere provider over te gaan om te kunnen overschakelen van vennootschap naar privé. Ik zit nu bij PX en belde recent naar Scarlet om terug over te schakelen.
Toen ik belde naar Scarlet 0800 84 000 zeiden ze inderdaad dat ik met mijn huidige configuratie van PX geen technieker en installatie meer zal nodig hebben zo blijkt. Enkel de decoder V7 en Internet box zouden gewisseld moeten worden voor een BBOX3 en V5c decoder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 98 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Bevestig ik ook, net m'n ma haar Internet+TV+vast van Proximus naar Scarlet overgebracht. Alle hardware blijft staan.
Langs de ene kant handig, langs de andere, 't is toch wel al hardware die er zeker 10+ jaar staat...
Langs de ene kant handig, langs de andere, 't is toch wel al hardware die er zeker 10+ jaar staat...