Modem blijft in een loop doorheen de dag herstarten
Geplaatst: 05 dec 2023, 10:21
Hi all,
Wegens ten einde raad wou ik graag via deze weg toch eens wat advies vragen aan mogelijkse kenners met deze problematiek.
Sinds een 6tal maanden ben ik verhuisd naar de Antwerpse stad in een appartementsblok weliswaar. Hier kwam natuurlijk ook een overzet van Telenet adres bij kijken samen met een nieuwe installatie. Na een 4-tal techniekers over de vloer te hebben gehad eindelijk toch een modem geinstalleerd gekregen, de eerste weken verliep het internet vlot zonder enige echte problemen.
Na ongeveer een 3 weken bleef de Wi-Fi in een loop van 10-15 minuten wegvallen en terug online komen voor een minuut of 2. Bij het bellen van Telenet konden ze zien dat de modem steeds elke 15 minuten herstartte, langs hun kant konden ze vanop afstand weinig doen. Ondertussen zitten we aan technieker nummer 8 voor ik iemand met toch een beetje kennis over de vloer heb gehad. Hij maakte de volgende conclusie, de vertakkingen van de Telenet kabels naar de appartement zitten op het 3rde verdiep (ik zit op het 6de) daar zijn we gaan kijken in de schacht en vonden we de vertakkingsdoos en zag hij meteen dat daar "HP" filters waren opgedraaid die volgens hem voor het probleem zouden zorgen. Vervolgens heeft hij dan alle HP filters er af gedraaid waar hopelijk mijn kabel tussenzat. Hij probeerde de kabel te testen die getagged was met mijn appartementsnummer maar hij was zeker dat dit niet mijn kabel was die naar bovenliep.
Ondertussen zijn een een half jaar verder en heb ik nog steeds geen stabiel internet, weten niet 100% zeker wat dit veroorzaakt & weet Telenet niet waar de kabels in de appartementsblok liggen ook al hebben zij of een onderaannemer dit destijds getrokken in de schachten. Iemand die nog een gelijkaardig probleem heeft meegemaakt met modems die in een restart loop zitten? Hoe kan ik Telenet forceren van toch die bekabelingsplannen te bekijken en in het appartementscomplex te zoeken naar de juiste kabel waar deze filter mogelijks opgedraaid zit?
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groeten,
Lander
Wegens ten einde raad wou ik graag via deze weg toch eens wat advies vragen aan mogelijkse kenners met deze problematiek.
Sinds een 6tal maanden ben ik verhuisd naar de Antwerpse stad in een appartementsblok weliswaar. Hier kwam natuurlijk ook een overzet van Telenet adres bij kijken samen met een nieuwe installatie. Na een 4-tal techniekers over de vloer te hebben gehad eindelijk toch een modem geinstalleerd gekregen, de eerste weken verliep het internet vlot zonder enige echte problemen.
Na ongeveer een 3 weken bleef de Wi-Fi in een loop van 10-15 minuten wegvallen en terug online komen voor een minuut of 2. Bij het bellen van Telenet konden ze zien dat de modem steeds elke 15 minuten herstartte, langs hun kant konden ze vanop afstand weinig doen. Ondertussen zitten we aan technieker nummer 8 voor ik iemand met toch een beetje kennis over de vloer heb gehad. Hij maakte de volgende conclusie, de vertakkingen van de Telenet kabels naar de appartement zitten op het 3rde verdiep (ik zit op het 6de) daar zijn we gaan kijken in de schacht en vonden we de vertakkingsdoos en zag hij meteen dat daar "HP" filters waren opgedraaid die volgens hem voor het probleem zouden zorgen. Vervolgens heeft hij dan alle HP filters er af gedraaid waar hopelijk mijn kabel tussenzat. Hij probeerde de kabel te testen die getagged was met mijn appartementsnummer maar hij was zeker dat dit niet mijn kabel was die naar bovenliep.
Ondertussen zijn een een half jaar verder en heb ik nog steeds geen stabiel internet, weten niet 100% zeker wat dit veroorzaakt & weet Telenet niet waar de kabels in de appartementsblok liggen ook al hebben zij of een onderaannemer dit destijds getrokken in de schachten. Iemand die nog een gelijkaardig probleem heeft meegemaakt met modems die in een restart loop zitten? Hoe kan ik Telenet forceren van toch die bekabelingsplannen te bekijken en in het appartementscomplex te zoeken naar de juiste kabel waar deze filter mogelijks opgedraaid zit?
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groeten,
Lander