AVM FRITZ!Box Giveaway
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik doe mee! Maar ben helemaal niet origineel...
Ik doe louter mee omdat ik eindelijk een cheapskate ben en niet snel zelf een AVM FRITZ!Box ga aankopen, ondanks die BBox al even serieus op mijn zenuwen werkt.
Ik doe louter mee omdat ik eindelijk een cheapskate ben en niet snel zelf een AVM FRITZ!Box ga aankopen, ondanks die BBox al even serieus op mijn zenuwen werkt.
-*-
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 18 keer
Beste Userbase,
Ik kan niet wachten om te genieten van een snelle internetlijn
Gigabytes in enkele seconden binnenhalen, niets zo fijn
Zelfs mijn DECT telefoon krijgt een upgrade, weg met die vaste telefoonlijn!
Ja, alles gaat nu wel vooruit met die Fritzbox - precies een TGV trein
O ja Proximus, een cleane installatie, dat maakt me blij
Die glasvezelmodem van jullie is schone schijn
Maar mijn nieuwe Fritzbox, die is als top-wijn
Ik kan niet wachten om te genieten van een snelle internetlijn
Gigabytes in enkele seconden binnenhalen, niets zo fijn
Zelfs mijn DECT telefoon krijgt een upgrade, weg met die vaste telefoonlijn!
Ja, alles gaat nu wel vooruit met die Fritzbox - precies een TGV trein
O ja Proximus, een cleane installatie, dat maakt me blij
Die glasvezelmodem van jullie is schone schijn
Maar mijn nieuwe Fritzbox, die is als top-wijn
Laatst gewijzigd door simon1991 22 dec 2023, 13:59, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 909 keer
- Bedankt: 3500 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Toen ik met pensioen ging, was er een feestje ...
Mijn collega's hadden een liedje geschreven, en gezongen: "If I had a FritzBox"
Op de tonen van "If I were a rich man"
Mijn collega's hadden een liedje geschreven, en gezongen: "If I had a FritzBox"

Op de tonen van "If I were a rich man"

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 208 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ok, als we dan toch liedjes gaan gebruiken ...
Maar dan de text aanpassen naar
Gimme a fritz! ... box
Gimme a fritz! ... box
yeah a fritz! ... box
Net notice gekregen dat ze de VDSL zullen afsluiten dus de box komt binnenkort van pas.
Maar serieus nu mannekes ...
Gimme a fritz! ... box

Maar dan de text aanpassen naar
Gimme a fritz! ... box
Gimme a fritz! ... box
yeah a fritz! ... box
Net notice gekregen dat ze de VDSL zullen afsluiten dus de box komt binnenkort van pas.
Maar serieus nu mannekes ...
Gimme a fritz! ... box
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 818 keer
- Bedankt: 533 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik voel een video competitie komen!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1470 keer
- Bedankt: 1291 keer
- Recent bedankt: 8 keer
@philippe_d @duizend als het gemakkelijker is, dan kan je je video naar mij sturen per whatsapp en dan post ik het op youtube voor jullie! PB daarvoor
. Komaan mensen, deze Fritzbox zijn wel wat inspanning waard!

-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Leuk initiatief!
Hier de voorbije jaren een heel parcours van routers overlopen: OpenWrt gedraaid op een TP-Link Archer C7, even overgeschakeld naar pfSense op een VM (in combinatie met een UniFi AP) om erna dan toch een UniFi USG aan te schaffen (allemaal achter de Telenet/Proximus modem-router in bridge modus). Uiteindelijk dan de overstap gemaakt naar een FRITZ!Box 7590. Heel tevreden van deze keuze: een apparaat minder (geen bbox meer), stabielere dsl verbinding en ook onder de indruk van het wifi bereik/snelheid. Kan het iedereen aanraden.
Ondertussen is hier in de gemeente Fiberklaar aan de slag, deze week zat de uitnodiging voor een huisbezoek van de aannemer in de bus dus geen beter moment om mij kandidaat te stellen voor de FRITZ!Box 5590 XGS-PON!
Hier de voorbije jaren een heel parcours van routers overlopen: OpenWrt gedraaid op een TP-Link Archer C7, even overgeschakeld naar pfSense op een VM (in combinatie met een UniFi AP) om erna dan toch een UniFi USG aan te schaffen (allemaal achter de Telenet/Proximus modem-router in bridge modus). Uiteindelijk dan de overstap gemaakt naar een FRITZ!Box 7590. Heel tevreden van deze keuze: een apparaat minder (geen bbox meer), stabielere dsl verbinding en ook onder de indruk van het wifi bereik/snelheid. Kan het iedereen aanraden.
Ondertussen is hier in de gemeente Fiberklaar aan de slag, deze week zat de uitnodiging voor een huisbezoek van de aannemer in de bus dus geen beter moment om mij kandidaat te stellen voor de FRITZ!Box 5590 XGS-PON!
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Hier ook een potentieel gelukkig winnaar.
Al jaren edpnet klant, tevreden klant. En dit met een FB7490 aan mijn kant van de Proximus lijn.
Fiberklaar is ook in mijn stad glasvezel aan het aanleggen, dus ik hoop binnenkort de switch te kunnen maken.
Onze FB is goed gebruikt/misbruikt. Los van de 3 schijven om intern media te streamen. Is hij met 2 thuiswerkers, 3 studenten, meerdere Nvidea shields, tablets, smartphones, laptops en desktops en enkele IP cams, deurbel, Nintendo switch(en?) en Xbox series X eigenlijk nooit op zijn gemak. Bekabeld hangt er nog eens een 24 poort switch aan die helemaal vol zit. Op een gemiddelde moment hangen er 35 clients aan, maar meer dan het dubbele komt ook voor.
De grote update van Avm een 3-tal maanden geleden hebben wel geleid tot een hogere belasting van het systeem bij eenzelfde gebruik. De keren dat hij vastliep/overbelast was, kan ik op een hand tellen en de jaren in gebruik niet meer. Er zijn weinig toestellen die zo stabiel zijn. Op kantoor draai ik een UDM pro en zelfs na vele software releases later, er is altijd wel wat mee. Moest ik niet winnen, komt er sowieso een upgrade voor de FB in de vorm van de te winnen FB, maar het zou een mooie afsluiter zijn moest er hier een winnaar zitten.
Succes aan allen en alvast veel plezier voor de winnaars

Al jaren edpnet klant, tevreden klant. En dit met een FB7490 aan mijn kant van de Proximus lijn.
Fiberklaar is ook in mijn stad glasvezel aan het aanleggen, dus ik hoop binnenkort de switch te kunnen maken.
Onze FB is goed gebruikt/misbruikt. Los van de 3 schijven om intern media te streamen. Is hij met 2 thuiswerkers, 3 studenten, meerdere Nvidea shields, tablets, smartphones, laptops en desktops en enkele IP cams, deurbel, Nintendo switch(en?) en Xbox series X eigenlijk nooit op zijn gemak. Bekabeld hangt er nog eens een 24 poort switch aan die helemaal vol zit. Op een gemiddelde moment hangen er 35 clients aan, maar meer dan het dubbele komt ook voor.
De grote update van Avm een 3-tal maanden geleden hebben wel geleid tot een hogere belasting van het systeem bij eenzelfde gebruik. De keren dat hij vastliep/overbelast was, kan ik op een hand tellen en de jaren in gebruik niet meer. Er zijn weinig toestellen die zo stabiel zijn. Op kantoor draai ik een UDM pro en zelfs na vele software releases later, er is altijd wel wat mee. Moest ik niet winnen, komt er sowieso een upgrade voor de FB in de vorm van de te winnen FB, maar het zou een mooie afsluiter zijn moest er hier een winnaar zitten.
Succes aan allen en alvast veel plezier voor de winnaars
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 909 keer
- Bedankt: 3500 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Het is een fragmentje van 3 minuten, uit een Video van 25 min.Goztow schreef: 22 dec 2023, 15:04 @philippe_d @duizend als het gemakkelijker is, dan kan je je video naar mij sturen per whatsapp en dan post ik het op youtube voor jullie! PB daarvoor. Komaan mensen, deze Fritzbox zijn wel wat inspanning waard!
Zal eens zien met welk progje ik die eruit kan knippen en posten

Verder wens ik ook veel success aan alle deelnemers

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Member
Ik wil ook graag (op de valreep?) nog meedoen. Kan deze goed gebruiken als er hier later fiber komt...
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik doe ook graag mee. Komt ook hier zeker van pas ter vervanging van een oudere FRITZ!Box 7581 die ik eens tweedehands op de kop tikte (die dan verder als extra access point dienst zou kunnen doen). Zeker als er hier ook nog eens glasvezel uitgerold wordt...
-
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 12 keer
Wil er ook wel voor gaan :
Na jaren verschillende proximus B-Boxen is het tijd voor een upgrade naar iets wat goed is voor vandaag en de nabije toekomst.
De FRITZ!Box 5590 XGS-PON kan me helpen om niet enkel gebruik te maken van fiber (als men die hier ooit eens wil komen aansluiten) maar ook van het in dienst stellen van de server die ik al 10 jaar bezit en nooit 100% heb kunnen benutten.
Zal wel wat userbase info kunnen gebruiken om hem dan naar men noden in te stellen want ondanks men informatica opleiding ben ik geen genie in die zaken.
- een guest-netwerk opzetten
- deftig afschermen van de server
- voorrang instellen van een aantal serverapps, iptv, PS5.
- ...
Kortom alles wat ik al geruime tijd wil doen maar met de huidige setup niet mogelijk is.
Uiteraard probeer ik de nodige foto's, in dienst stelling en andere zaken te delen wanneer deze men richting zou uitkomen.
Aan al de collega-deelnemers veel succes!
Na jaren verschillende proximus B-Boxen is het tijd voor een upgrade naar iets wat goed is voor vandaag en de nabije toekomst.
De FRITZ!Box 5590 XGS-PON kan me helpen om niet enkel gebruik te maken van fiber (als men die hier ooit eens wil komen aansluiten) maar ook van het in dienst stellen van de server die ik al 10 jaar bezit en nooit 100% heb kunnen benutten.
Zal wel wat userbase info kunnen gebruiken om hem dan naar men noden in te stellen want ondanks men informatica opleiding ben ik geen genie in die zaken.
- een guest-netwerk opzetten
- deftig afschermen van de server
- voorrang instellen van een aantal serverapps, iptv, PS5.
- ...
Kortom alles wat ik al geruime tijd wil doen maar met de huidige setup niet mogelijk is.
Uiteraard probeer ik de nodige foto's, in dienst stelling en andere zaken te delen wanneer deze men richting zou uitkomen.
Aan al de collega-deelnemers veel succes!
-
- Administrator
Ik heb dit net ontvangen dus binnen de voorziene tijd maar zal het pas volgend jaar kunnen uploaden wegens feestelijkheden.philippe_d schreef: 27 dec 2023, 22:19Het is een fragmentje van 3 minuten, uit een Video van 25 min.Goztow schreef: 22 dec 2023, 15:04 @philippe_d @duizend als het gemakkelijker is, dan kan je je video naar mij sturen per whatsapp en dan post ik het op youtube voor jullie! PB daarvoor. Komaan mensen, deze Fritzbox zijn wel wat inspanning waard!
Zal eens zien met welk progje ik die eruit kan knippen en posten![]()
Verder wens ik ook veel success aan alle deelnemers![]()
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik waag ook graag een kans om de FRITZ!Box 5590 XGS-PON te winnen.
Ik heb momenteel een Telenet-aansluiting met enkel internet, gezien ik dit jaar de digicorder heb buitengesmeten en voor telefonie ben overgestapt op VOIP van OVH. Voor dat laatste heb ik het afgelopen jaar een aantal keer op jullie expertise kunnen rekenen, waarvoor nogmaals dank!
Momenteel is Fiberklaar in onze straat bezig met een glasvezelproject. Het "blauwe buisje" is al binnengetrokken in huis. We verwachten dat we binnenkort kunnen genieten van onze glasvezelaansluiting. Plan is om dan edpnet te nemen. We zouden er dan een heel stuk op vooruit gaan ten opzichte van Telenet wat de uploadsnelheid en de prijs betreft.
De FRITZ!Box 5590 XGS-PON winnen zou de aanschafkost van een andere Fritzbox bij edpnet doen wegvallen. Ook zou dan in plaats van een modem (of NTU fiber -> ethernet), een router en een VOIP ATA slechts één apparaat hebben. Dit lijkt dus het perfecte toestel voor mij!
Ook lees ik op Userbase en op andere sites veel goede ervaringen met AVM. Ik ben zelf altijd geïnteresseerd om nieuwe toestellen te testen. Wat mij bovendien ook aanspreekt aan de Fritzboxen is de NAS-functie. We hebben nu geen NAS en hiermee belooft het bestanden delen tussen de verschillende PC's in huis ook een stuk handiger te worden. Ook met VLAN"s zou ik willen experimenteren (heb nog een managed switch liggen die niet gebruikt wordt).
Ik heb momenteel een Telenet-aansluiting met enkel internet, gezien ik dit jaar de digicorder heb buitengesmeten en voor telefonie ben overgestapt op VOIP van OVH. Voor dat laatste heb ik het afgelopen jaar een aantal keer op jullie expertise kunnen rekenen, waarvoor nogmaals dank!
Momenteel is Fiberklaar in onze straat bezig met een glasvezelproject. Het "blauwe buisje" is al binnengetrokken in huis. We verwachten dat we binnenkort kunnen genieten van onze glasvezelaansluiting. Plan is om dan edpnet te nemen. We zouden er dan een heel stuk op vooruit gaan ten opzichte van Telenet wat de uploadsnelheid en de prijs betreft.
De FRITZ!Box 5590 XGS-PON winnen zou de aanschafkost van een andere Fritzbox bij edpnet doen wegvallen. Ook zou dan in plaats van een modem (of NTU fiber -> ethernet), een router en een VOIP ATA slechts één apparaat hebben. Dit lijkt dus het perfecte toestel voor mij!
Ook lees ik op Userbase en op andere sites veel goede ervaringen met AVM. Ik ben zelf altijd geïnteresseerd om nieuwe toestellen te testen. Wat mij bovendien ook aanspreekt aan de Fritzboxen is de NAS-functie. We hebben nu geen NAS en hiermee belooft het bestanden delen tussen de verschillende PC's in huis ook een stuk handiger te worden. Ook met VLAN"s zou ik willen experimenteren (heb nog een managed switch liggen die niet gebruikt wordt).
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
- Bedankt: 208 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Voila, we zijn er uit. En de winnaars zijn.....
1. Sinna (Random gekozen)
2. malinwa001 (Random gekozen)
3. bvhalst (Eerste originele post)
Proficiat aan de winnaars, kunnen jullie je adresgegevens doorgeven zodat we de FRITZ!boxen jullie kant kunnen opsturen?
Aan de rest, binnenkort delen we de details over ons userevent waar je jullie troostprijs kunnen ophalen
1. Sinna (Random gekozen)
2. malinwa001 (Random gekozen)
3. bvhalst (Eerste originele post)
Proficiat aan de winnaars, kunnen jullie je adresgegevens doorgeven zodat we de FRITZ!boxen jullie kant kunnen opsturen?
Aan de rest, binnenkort delen we de details over ons userevent waar je jullie troostprijs kunnen ophalen
-
- Administrator
Je wint onze troostprijs: een magnifieke Userbase.be balpen! Je krijgt hem tijdens ons ledeneventClemens2 schreef: 04 jan 2024, 20:41 En zoals altijd, niets gewonnen(al scheelde het niet veel)
Proficiat aan de winnaars!

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 72 keer
Super bedankt! Berichtje aan BertG3 gestuurd, staat nu in mijn postvak uit (niet in verzonden items). Ik veronderstel dat die toch verstuurd is?
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 818 keer
- Bedankt: 533 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ja hoor. Bert heeft die gewoon nog niet gelezen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Administrator
Het lot was je gunstig gezind!malinwa001 schreef: 05 jan 2024, 00:46 Zalig, en dat met een last-minute deelname op de laatste dag.
Ik hou jullie op de hoogte
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Proficiat aan onze winnaars. Veel plezier met de Fritzbox en deel zeker jullie bevindingen 

Internet = Telenet
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Premium Member
Dikke merci! Hopelijk kan ik me er morgen al mee bezig houden! 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobileVikings
MobileVikings
-
- Administrator
De boxen kunnen vandaag al via de 2.5 Gig WAN poort worden aangesloten, maar bevatten ook een XGS-PON SFP module. Mochten jullie liever een GPON of AON module inzetten dan regelen we dat.
Het zou leuk zijn als jullie je ervaringen delen op userbase / social media
!
Het zou leuk zijn als jullie je ervaringen delen op userbase / social media

-
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 12 keer
Hier is hem ook aangekomen, nu nog Fiberklaar/Basix zover krijgen om die kabel naar binnen te brengen zodat ik er ook van kan genieten.
Nogmaals bedankt aan AVM en iedereen die betrokken is met de actie!!
De snoepjes waren alvast lekker
De rest volgt later!

Nogmaals bedankt aan AVM en iedereen die betrokken is met de actie!!
De snoepjes waren alvast lekker

De rest volgt later!

-
- Premium Member
3 uurtjes van zoekwerk terug
Na 1 uur was de router up en running, de 1200 en 1200 ax repeaters waren wat nukkig.
Setup:
ethernet kabel van ONT
- MV fiber (Proximus ONT) via WAN. Ik had deze eerst in LAN1 gestoken, maar op deze fritzbox is er een WAN poort van 2,5 Gbps aanwezig
-> kwestie van gewoonte door de FB7530
Internet / account info
- credentials: nummer@wholesale_pro / paswoord is dat nummer (nummer te verkrijgen via MV of sticker van de installateur)
- VLAN 10 (heb initieel een bbox nog)
- IPv6: enabled - use native IPv4 connection
- Use DHCPv6 Rapid Commit
- LISP afgezet (geen idee wat het is)
- DNS: 1.1.1.1 of 1.0.0.1 (en equivalente IPV6) om zo de DNS van Proximus niet te hoeven gebruiken
WIFI:
- Wifi network: ontkoppelen van 2.4 en 5Ghz - Different names for the Wi-Fi networks on 2.4 and 5 GHz. Er zijn hier in de buurt (appartement in Schaarbeek zo een 35 2.4 Ghz netwerken -> hier heb je geen deftige wifi op)
- Wifi kanalen manueel kiezen en Wi-Fi coexistence enabled (2.4-GHz frequency band) afzetten (anders doet onze Canon printer ambetant - die werkt enkel op de 2.4Ghz en als dit niet afstaat dan wil die meestal niet printen).
waarom manueel? Op de DFS kanalen zit radar detectie. We wonen onder een vliegroute en dicht bij NATO (?) en iedere keer dat vliegtuig passeert wordt je er af gekikt. Aangezien ik de 2.4Ghz ontkoppelt heb, selecteer ik een niet DFS kanaal (36-48).
dan de 1200 en 1200 ax repeater
- 15 seconden op de rode knop om een volledige reset te doen
- inloggen op wifi van de repeater en dan op repeater zelf met browser
- WPS gebruiken voor connectie
- dan zien of de mesh geactiveerd werd.
er zijn nog andere methodes, maar deze werkte het best. Mocht het niet werken, router heropstarten helpt.
resultaat:
- dicht bij router
750-790mbps down / 450-460 up (vroeger: 600-650 down / 250 up) (op zelfde 5Ghz kanaal (lijn is 1000-500)
Nog eens een dikke merci !

Setup:
ethernet kabel van ONT
- MV fiber (Proximus ONT) via WAN. Ik had deze eerst in LAN1 gestoken, maar op deze fritzbox is er een WAN poort van 2,5 Gbps aanwezig

-> kwestie van gewoonte door de FB7530
Internet / account info
- credentials: nummer@wholesale_pro / paswoord is dat nummer (nummer te verkrijgen via MV of sticker van de installateur)
- VLAN 10 (heb initieel een bbox nog)
- IPv6: enabled - use native IPv4 connection
- Use DHCPv6 Rapid Commit
- LISP afgezet (geen idee wat het is)
- DNS: 1.1.1.1 of 1.0.0.1 (en equivalente IPV6) om zo de DNS van Proximus niet te hoeven gebruiken
WIFI:
- Wifi network: ontkoppelen van 2.4 en 5Ghz - Different names for the Wi-Fi networks on 2.4 and 5 GHz. Er zijn hier in de buurt (appartement in Schaarbeek zo een 35 2.4 Ghz netwerken -> hier heb je geen deftige wifi op)
- Wifi kanalen manueel kiezen en Wi-Fi coexistence enabled (2.4-GHz frequency band) afzetten (anders doet onze Canon printer ambetant - die werkt enkel op de 2.4Ghz en als dit niet afstaat dan wil die meestal niet printen).
waarom manueel? Op de DFS kanalen zit radar detectie. We wonen onder een vliegroute en dicht bij NATO (?) en iedere keer dat vliegtuig passeert wordt je er af gekikt. Aangezien ik de 2.4Ghz ontkoppelt heb, selecteer ik een niet DFS kanaal (36-48).
dan de 1200 en 1200 ax repeater
- 15 seconden op de rode knop om een volledige reset te doen
- inloggen op wifi van de repeater en dan op repeater zelf met browser
- WPS gebruiken voor connectie
- dan zien of de mesh geactiveerd werd.
er zijn nog andere methodes, maar deze werkte het best. Mocht het niet werken, router heropstarten helpt.
resultaat:
- dicht bij router
750-790mbps down / 450-460 up (vroeger: 600-650 down / 250 up) (op zelfde 5Ghz kanaal (lijn is 1000-500)
Nog eens een dikke merci !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobileVikings
MobileVikings