De post was niet sarcastisch. Het is inderdaad geen aanslag. En 16 oktober, dat bijna gelijkaardig is aan gisteren, was dat ook niet. Evenmin de andere vormen van geweld met wapens die statistisch elke 8 dagen voorvallen in Brussel. Als iets zo frequent voorvalt is het een faits divers. Reeds in mijn eerste post in deze topic rook ik gebakken lucht en vroeg ik mij af wat er op 16 oktober zo anders was dat het plots een "terreurincident" was. Daar is nooit een antwoord op gekomen.
Sommigen hier zeiden omdat de dader nog voortvluchtig was. Wel, dat is die van gisteren ook, maar nu geen terreuralarm.
Sommigen zeiden hier omdat de slachtoffers willekeurig waren. Wel, gisteren leek dat ook zo (onderzoek nog afwachten natuurlijk), de man schoot gewoon op de menigte.
Sommigen zeiden hier omdat het geen drugs was, dat het terrorisme was. Wel, of het drugs is of niet, dat weet men nu ook nog niet zeker.
Dus dat was allemaal de reden niet voor het terreuralarm van 16 oktober. Ik blijf erbij dat het toen een verkeerde inschatting was, verkeerd gekaderd in de actualiteit van toen (Israel/Gaza). Het kwam wel goed uit voor Van Quickenborne.