DIGI Belgium

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
clvictor
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Volgens de kop van het artikel zo' n 10% goedkoper dan Telenet en Proximus.
Dat hebben we toch all? (Edpnet, Hey, ...)
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 25 keer

Bericht

Extra info zonder paywall : https://tweakers.net/nieuws/222022/nieu ... -jaar.html

Zouden ze hun Edpnet prijzen gebruiken als basis, of nog iets anders in mekaar steken?
(Edpnet=Digi)
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Zucht.

Edpnet =/= Digi
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 29 keer

Bericht

Ratface schreef: 17 mei 2024, 03:13 Zucht.

Edpnet =/= Digi
Toch wel. Het is zelfs niet zeker of de naam edpnet behouden blijft met de lancering van digi.

Bron : https://www.test-aankoop.be/hightech/t ... dpnet-over
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1443 keer
Bedankt: 1167 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

In ieder geval is het internet aanbod van digi met enkel fiber voor 60.000 huishoudens twee keer niks. Terwijl edpnet nationaal actief is. De twee doen samenwerken lijkt niet onlogisch?
beuntje
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Nexus1980 schreef: 17 mei 2024, 04:21

Edpnet =/= Digi
Toch wel. Het is zelfs niet zeker of de naam edpnet behouden blijft met de lancering van digi.

"Hij liet verrassend ook uitschijnen dat de door Citymesh overgenomen operator Edpnet buiten Digi Belgium wordt gehouden. De Geest bevestigde dat in een reactie. Die zei dat het Citymesh niet zozeer te doen was om de tienduizenden klanten van Edpnet, waardoor Digi Belgium niet van nul zou moeten starten, maar wel om het personeel en de IT-systemen voor onder meer de opvolging van bestellingen en de helpdesk."

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 30090.html
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 193 keer

Bericht

Bij mij komen direct 2 vragen op:

1. Als ze enkel fiber willen aanbieden, zullen ze dan ook via bv Fiberklaar internet aanbieden of enkel via hun eigen fiber netwerk? Dat laatste zou willen zeggen dat er 3 fiber kabels in de grond komen...
2. Gaan ze een eigen TV aanbieding doen via een app of zal het opnieuw reseller van TV Vlaanderen worden? Ik hoop ergens het eerste, want TV Vlaanderen is verre van compleet vind ik.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 1645 keer
Recent bedankt: 30 keer

Bericht

Alle vragen zijn beantwoord op de persconferentie (voor de goede verstaander).

1) Digi wil zelf de fibervezels belichten om symmetrische snelheden te kunnen aanbieden. Digi eist dus zogenaamde passieve toegang tot de bestaande fibernetwerken tegen een betaalbare prijs. Voor Fiberklaar-gebied zal dat uiteindelijk wel in orde komen. Maar mogelijks zal Digi pas actief worden op het Fiberklaar-netwerk als het BIPT een nieuwe marktanalyse heeft gemaakt.
In Proximus-fibergebieden is passieve toegang zeer problematisch. De netwerktopologie die Proximus gekozen heeft, laat niet toe dat andere operatoren passieve toegang krijgen. Proximus heeft momenteel een monopolie om de fiber te belichten en bepaalt zelf de snelheden op de fibervezels.

Daarom legt Digi eigen fiber aan in Brussel en zullen er nog andere steden volgen waar al Proximus fiber ligt.

2) Digi heeft een eigen tv-app en decoder in de andere Europese landen waar ze actief zijn. Ook in België zal men dezelfde technologie gebruiken. Die tv-app zal je ook kunnen afnemen zonder internet bij Digi te nemen.
Laatst gewijzigd door raf1 17 mei 2024, 06:08, in totaal 2 gewijzigd.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 25 keer

Bericht

beuntje schreef: 17 mei 2024, 05:38 "Hij liet verrassend ook uitschijnen dat de door Citymesh overgenomen operator Edpnet buiten Digi Belgium wordt gehouden. De Geest bevestigde dat in een reactie. Die zei dat het Citymesh niet zozeer te doen was om de tienduizenden klanten van Edpnet, waardoor Digi Belgium niet van nul zou moeten starten, maar wel om het personeel en de IT-systemen voor onder meer de opvolging van bestellingen en de helpdesk."

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 30090.html
Dat lijken mij twee tegengestelde uitspraken: buitenhouden maar wel het personeel, de IT-systemen, bestellingen en helpdesk integreren.
Dan is het niet buitenhouden hé.
Enfin we zullen wel zien
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 107 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Weet iemand waar in Brussel DIGI al eigen glasvezel heeft liggen?
En welke gebieden gepland zijn?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 471 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

R2D2 schreef: 17 mei 2024, 07:56 Weet iemand waar in Brussel DIGI al eigen glasvezel heeft liggen?
was een tijdje terug in het nieuws een buurt die DIGI een proces gingen aandoen omdat ze daar kabels op de gevel hadden gelegd ergens in brussel.
daar ligt er dus alvast al :)
Ratface
Premium Member
Premium Member

Bericht

Nexus1980 schreef: 17 mei 2024, 04:21

Edpnet =/= Digi

Ik snap uw punt. Mijn punt was dat Digi voor mij het aparte bedrijf Digi is (Digi Roemenië dus). Digi Belgium is een joint venture tussen datzelfde Digi Roemenië en Citymesh. Dat maakt dat edpnet=Digi een uitspraak te kort door de bocht is.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Splitter schreef: 17 mei 2024, 11:14
R2D2 schreef: 17 mei 2024, 07:56 Weet iemand waar in Brussel DIGI al eigen glasvezel heeft liggen?
was een tijdje terug in het nieuws een buurt die DIGI een proces gingen aandoen omdat ze daar kabels op de gevel hadden gelegd ergens in brussel.
daar ligt er dus alvast al :)
BRUZZ to the rescue dan:
https://www.bruzz.be/actua/samenleving/ ... ezelkabels
https://www.bruzz.be/videoreeks/journaa ... lacht-neer

Volgens die artikelen zou het dus om wijken in Anderlecht, Molenbeek en Schaarbeek gaan.
Maar preciezer wordt het niet.
Vooral benieuwd of en wanneer Digi ook naar mijn wijk komt. Maar over hun uitrolplannen zijn andere spelers ook alles behalve transparant.
Gaan ze heel Brussel bedienen of gaan ze wacht tot ze toegang krijgen tot het glas van de anderen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 139 keer

Bericht

raf1 schreef: 17 mei 2024, 06:04 2) Digi heeft een eigen tv-app en decoder in de andere Europese landen waar ze actief zijn. Ook in België zal men dezelfde technologie gebruiken. Die tv-app zal je ook kunnen afnemen zonder internet bij Digi te nemen.
En hoe werkt die decoder?
Is dat IPTV, DVB-C (via Telenet kabel), satelliet, ...?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 323 keer

Bericht

boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Datanews schreef:De meeste consumenten nemen hun abonnement in een pack met vast internet en, hetzij in dalende mate, een tv-abonnement.Ook daar wil Digi een aanbod hebben, maar voorlopig zonder details. Onmogelijk is dat niet, zelfs zonder directe deal met de operatoren heeft Citymesh vandaag al de alternatieve operator Edpnet in handen. Voor de lokale tv-zenders wordt er momenteel onderhandeld met de betrokken partijen. De ambitie is om ook dat te kunnen aanbieden via een eigen Digi-interface.
Dat snap ik niet.
Ze verwijzen naar Edpnet, maar EDPnet biedt toch geen TV aan?
En ze blijven schrijven "via een eigen Digi-interface", maar dan weet je nog niet of het via kabel, IPTV, satelliet is of wat dan ook.
Als ik kijk op de Portugese en Spaanse sites zie ik niets over TV.
Op de Spaanse (https://www.digimobil.es/) gaat het over "fibra y móvil" (fibre en mobiel dus), bij de Portugese (https://digi.pt) blijkt dat Digi daar ook nog maar net van start gaat ("A DIGI está a chegar a Portugal!" --> "DIGI komt eraan in Portugal!").
Ik lees er ook dat Digi al een tijdje actief is in Italië, Roemenië en Spanje ("Estamos presentes na Roménia, Espanha e Itália há já algum tempo." --> "We zijn al geruime tijd aanwezig in Roemenië, Spanje en Italië").
Op de Italiaanse (https://www.digimobil.it/) gaat het enkel over belminuten en Gb volume, dus enkel mobiel bellen.
Blijft alleen nog de Roemeense over om te zien hoe ze elders TV aanbieden.
Daar lees ik dan, na wat zoeken : "Cablu digital, încât să ai multe canale HD și oricând acces la Ultra HD." --> "Digitale kabel, zodat je veel HD zenders hebt en altijd toegang tot Ultra HD".
Dus dan toch digitale TV via de kabel.
Zou het in Vlaanderen/België dan ook via de kabel zijn?
Er staat ook "TV online inclus cu Digi Online dacă ai Digi Net", dus TV online is inbegrepen als je via hun netwerk internet hebt.
(gevonden op : https://www.digi.ro/servicii/televiziun ... la/digital)
Ratface
Premium Member
Premium Member

Bericht

DIGI Roemenië biedt inderdaad televisie aan over de coax. Aangezien het daar zelfs mogelijk is om DIGI over de kabel te krijgen zonder decoder impliceert denk ik ook dat DIGI daar in sommige gebieden dezelfde rol speelt als 'telenet' hier: netbeheerder van de coax (naast het fibernetwerk in RO waar DIGI ook eigenaar van is).
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 1645 keer
Recent bedankt: 30 keer

Bericht

Logischerwijs zal Digi het tv-aanbod in België zo efficiënt mogelijk willen verdelen volgens de technologie die anno 2024 het meest flexibel is, dus over-the-top via IP.

Via schotelantenne vinden ze in België geen klanten, via DVB-C maken ze Liberty Global of Orange rijk. En doorverkoop van Proximus IPTV is gewoon niet gereguleerd en feitelijk dus niet beschikbaar.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 101 keer

Bericht

Het zal gewoon afwachten worden, speculatie heeft geen nut.

Het is gelukkig niet al te lang meer dus nog even nieuws in de gaten houden over updates maar ze zullen zeker competitief aanbod lanceren.

Had gehoopt dat EDPnet,citymesh en DIGI > als 1 iets verschenen in BE dat maakt alles wat makkelijker.
Merknaam zal in deze use case "DIGI" zijn. Lijkt me?

Misschien kan in de eerste post eens alle effectieve info over de provider vastgezet worden?
Kan misschien ook toegepast worden voor de andere providers topics zoals website, contact gegevens, support nr/gegevens, etc etc ( @Admin @admin.meon )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Ratface
Premium Member
Premium Member

Bericht

Ik vrees voor een scheet in een netzak. We zullen zien...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1443 keer
Bedankt: 1167 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

@buthead indien je zin hebt, aarzel niet om het wat samen te vatten en dan maken we je topic sticky!
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

buthead schreef: 5 maanden geleden Het zal gewoon afwachten worden, speculatie heeft geen nut.
OK, maar anderen (Raf) zei dat alles bekend was op de persconferentie.
Daarom dacht ik dat ik iets gemist had, en het al duidelijk was.
buthead
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Goztow schreef: 5 maanden geleden @buthead indien je zin hebt, aarzel niet om het wat samen te vatten en dan maken we je topic sticky!
Momenteel weinig tijd > maar heb daarnaast niet alle correcte info vrees ik :P
Internet = EDPnet
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 323 keer

Bericht

Mxds02
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Bericht

Ben toch benieuwd. In Brussel gaat de uitrol van fiber zo tergend traag door Proximus, maar Digi zie ik wel installeren ondanks alle protesten van bewoners over nog een kabel aan hun gevel. Fiber kabel steekt al meer dan een jaar aan de oprit uit de grond, maar er gebeurt niets dus maar internet van Hey! genomen, werkt goed.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Het is natuurlijk wat speculatie, maar ik heb uit nieuwsgierigheid de Spaanse website eens goed doorgenomen (ja ik weet het, ander land, andere markt, maar ja je wilt toch een beetje zien hoe ze het in andere landen doen, wat ze aanbieden)..

Op zich vrij netjes, basic, niet teveel poespas voor weinig geld.

De tarieven liggen inderdaad lager dan de rest daar.
Toch als ik ze dan vergelijk met bijvoorbeeld Hey en Base hier in België dan zijn ze niet altijd (ongezien) goedkoper.
Natuurlijk kan het wel tellen vergeleken met Telenet en Proximus vooral.

Natuurlijk die fiber is wel echt welkom, de combinatie waar ze hard op inzetten.

Toch ben ik erg benieuwd, want zolang ze geen eigen netwerk hebben, kopen ze toch via Proximus aan wholesale tarieven alles in, Tenzij je met zwaar verlies wilt verkopen, ga je de prijzen van Hey bijvoorbeeld toch niet kunnen evenaren lijkt mij.

En natuurlijk de zware investering die ze moeten doen, willen ze ook wel terugverdienen, dus dan heb je toch een flink marktaandeel nodig en wat lucratieve inkomsten.

Ik vind het spannend. Maar ben blij met hun komst en zal ze zeker een kans gunnen. Het zal nog wel een tijd duren voordat alles echt op punt staat.

Als je op hun website ziet hoeveel vacatures ze hebben, vooral ook voor de technische uitrol dan merk je wel dat ze het serieus menen.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 13 keer

Bericht

Idd ,
je moet hun orgineel website ook bekijken van romenie ,
heb zelf gedaan en hun dekking ook bekeken en ik heb wel gemerkt dat de 5G daar ook nog beperkt is terwijl ze wel in portugal en belgie ook willen investeren na spanje ...
ben idd benieuwd hoeveel goedkoper zij de markt kunnen maken en echt die monopolie gezever hier kunne doorbreken !
We zijn anno 2024 , word tijd dat er een echte eerlijk markt is :angel:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ptoeneigh schreef: 5 maanden geleden Toch ben ik erg benieuwd, want zolang ze geen eigen netwerk hebben, kopen ze toch via Proximus aan wholesale tarieven alles in
misschien is er een speciale overeenkomst voorzien waarbij de 4de effectieve operator dit in de eerste x jaar, tijdens de opstart,
goedkoper kan krijgen om de nieuwe operator een kans te geven ? (als je én evenveel moet betalen als eender welke random mvno én nog eens zelf binnen de 5 jaar masten moet hebben staan én nog budget moet hebben om klanten te winnen en die tijdspanne tot winstgevendheid te overleven.... dan zou anders toch niemand eraan beginnen?)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Splitter schreef: 5 maanden geleden misschien is er een speciale overeenkomst voorzien waarbij de 4de effectieve operator dit in de eerste x jaar, tijdens de opstart,
goedkoper kan krijgen om de nieuwe operator een kans te geven ?
Inderdaad, of ze moeten al een enorm kapitaal investeren en dan over meer dan 10 jaar afschrijven en dan pas winst maken?

Op zich (advocaat van de duivel) hebben de huidige 3 diezelfde voordelen genoten? Geen idee of er in de jaren 90 en daarna subsidies of ontheffingen zijn gegven.

Feit blijft wel dat telecom een enorme melkkoe blijft dus ik hoop dat het verandering zal brengen.

Het feit dat Digi in de landen waar het nu actief is het goed doet en het avontuur wil uitbreiden naar een moeilijke markt als België, zegt wel dat ze ruimte en kansen zien.
Ik hoop dat dit het begin van het einde is van de asociale winsten om aandeelhouders te voeden.

Al bij al als je dat bekijkt lijkt alles nog ongeveer de helft te te duur dus dat zal ook wel de ruimte zijn die digi ziet.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member

Bericht

Vind alleen bizar dat ze geen lanceer datums nog altijd wete te zegge ...
Het teste enzo kan toch niet zo lang duren?
buthead
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Geen idee wat de status is beter dat het wat langer duurt en allemaal werkt, mij lijkt het eerder de administratieve rompslomp
Internet = EDPnet
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Als je ziet hoe enorm veel vacatures er nog ingevuld moeten worden.. ze zullen wel een deftige start en een goede indruk willen maken denk ik ;-)
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

ghostboy1993 schreef: 5 maanden geleden Vind alleen bizar dat ze geen lanceer datums nog altijd wete te zegge ...
Het teste enzo kan toch niet zo lang duren?
Ik denk dat je de complexiteit van zo'n project niet mag onderschatten... Ze zijn nog op zoek naar een 100-tal nieuwe mensen.
nieuw bedrijf oprichten, samenwerking met proximus, sim kaarten, onwikkeling applicatie voor contractbeheer en volumebeheer, een digitale TV applicatie aankopen of ontwikkelen, samenwerkingen opzetten met TV aanbieders, uitrol van honderden tot duizenden antennes in tussentijd (met gans bijhorende administratie en vergunningen ed)
Mij lijkt het allemaal vrij snel te gaan. Maar ik denk dat ze niet veel anders kunnen, want momenteel hebben ze zo goed als 0 inkomsten, en alleen maar bergen kosten.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

ook de leuke legal requirements mag je niet vergeten:

- applicatie/procedure in orde brengen voor legale requests van politiediensten
- applicatie/procedure in orde brengen voor easyswitch
- applicatie/procedure in orde brengen voor de nooddiensten/CNDB nummerbeheer
- ...

en dan moeten ze nog een klantenzone hebben waar je zaken kan in orde brengen en wijzigen, die natuurlijk moet samenwerken met allerlei backends.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Het grote voordeel is natuurlijk dat ze ten eerste het wiel niet opnieuw moeten uitvinden want DIGI heeft al succesvolle ervaring elders in Europa en kan die kennis zeker voor een deel gebruiken.

Natuurlijk heeft ieder land zijn eigen regelgeving maar reken maar dat ze mensen met ervaring uit de sector hebben aangeworven zodat ze ook hier niet van nul moeten beginnen.

Het zal heel wat planning en organisatie vergen maar met de juiste mensen zal het lukken.

Ik neem aan dat het businessplan ook zo in elkaar zit dat het een forse investering is en dat het bedrijf (toch de Belgische tak) de eerste jaren verlieslatend zal zijn maar dat men eerst werkt aan het marktaandeel en optimalisatie om dan uiteindelijk na een aantal jaren rendabel te worden.

Hoe lang dat duurt, geen idee, ik heb wel eens gelezen dat het Nederlandse Orange / T-Mobile er jaren over heeft gedaan, dat was ook een prijsvechter in een competitieve markt waar uiteindelijk een 4e aanbieder bij is gekomen (Tele2).
-edit- ik zie dat de 4e aanbieder in Nederland maar 5% marktaandeel heeft gehaald en uiteindelijk gefuseerd is met partner T-Mobile en dat ze samen ‘Odido’ zijn geworden. Nog maar 3 aanbieders dus in Nederland. Bijzonder dat Digi in België wel optimistisch is, wellicht liggen er hier meer kansen gezien de asociale prijzen van Telenet en Proximus.

Mogelijk gaat het business segment lucratiever zijn omdat de marges daar wat hoger liggen, dat gaat ook een interessante beweging geven.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 368 keer

Bericht

Splitter schreef: 5 maanden geleden ook de leuke legal requirements mag je niet vergeten:

- applicatie/procedure in orde brengen voor legale requests van politiediensten
- applicatie/procedure in orde brengen voor easyswitch
- applicatie/procedure in orde brengen voor de nooddiensten/CNDB nummerbeheer
- ...

en dan moeten ze nog een klantenzone hebben waar je zaken kan in orde brengen en wijzigen, die natuurlijk moet samenwerken met allerlei backends.

En zeker niet vergeten applicatie/procedure in orde brengen met alle netwerken in belgie.
Dat ze niet voorhebben zoals mobistar in 1996 :-)
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member

Bericht

proximusboyke hoe bedoel je voor hebben zoals mobistar in 1996?
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 69 keer

Bericht

Meer nieuws over kabels aan de gevels in Brussel.
Stappen werden gezet tegen de gevelkabels en volgens dit artikel ook ontvankelijk verklaard door Ruimtelijke Ordening en Stedenbouw in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

1. De kabels moeten namelijk in de kleur van de gevel zijn. Meeste gevels zijn niet zwart…

2. De apparatuur moet worden bevestigd langs de structurele lijnen van de gevels.

3. Voor alle monumentale panden:
Het aanvragen van een bouwvergunning is verplicht.

Blijkbaar is dit een wet, was dit geweten door de operatoren, maar volg(d)en zij die niet.

Er wordt nu gevraagd om te stoppen met het leggen van nieuwe kabels en om bestaande infrastructuur verplicht te laten delen door verschillende operatoren.
Ook zal gevraagd worden dat ongebruikte oude kabels verwijderd worden…

Benieuwd wat de operatoren nu gaan doen. Verfborsteltjes nemen en kleuren? Ik zie op de facebookgroep “te veel kabels aan onze gevels” dat Digi gewoon verder doet.

https://www.dhnet.be/regions/bruxelles/ ... 2PLA3MMQU/
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik zag vandaag DIGI gevelkabels leggen in Sint Joost.
En in Schaarbeek zag ik vorige week Proximus glas geplaatst worden, door Oost Europese onderaannemer.
We zeer vreemde werkplanning. Soms komen ze in de loop van de dag, 4 man, 2 ladders. En 2 uur later zijn ze al weer weg. De installatie is dan enkele huizen opgeschoven en 2 grote test-kabelrollen hangen ergens aan een gevel te wachten om ooit verder te installeren.