Prijsverschil/kwaliteit Airfryer ?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Wij hebben jarenlang 2 Philips airfryers gehad, het basismodel en een XXL. Zoals velen een voor het bakken van frieten, de andere voor de snacks. Na jaren gebruik kregen we de roosters niet meer schoongemaakt.

Dus opzoek naar nieuwe airfryers. Philips blijft nog steeds de gaasroosters gebruiken, terwijl andere merken veelal voor een ‘bakplaat met gaten’(geen idee hoe ik het moet noemen :P ) gaan.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een dubbele airfryer van Ninja. 1 toestel met twee lades en makkelijker schoon te maken roosters. Ik was eerst wat huiverig om een ander merk aan te kopen, want Philips is toch wel hét airfryer merk. Maar na enkele maanden gebruik hebben we geen spijt van onze aankoop. Ja, het is een groot toestel, maar het neemt minder ruimte(en een stopcontact minder) in beslag dan twee losse airfryers.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

bruma schreef: 13 okt 2023, 14:56 Waarom zou dit niet lukken, is nog geen 20A
En zekeringen kunnen een tijd overbelast worden, dus meer dan 20A vooraleer ze eruit klappen (+10 zal het zeker een uur duren)
Echter niet van toepassing gezien de air fryers aan/uit toestellen zijn eenmaal op temperatuur (na enkele minuten)
Houd altijd als vuistregel aan dat er maximaal 3500 Watt aan stroom door een groep mag lopen. Als je 3500 Watt als standaard aanhoudt zit je altijd goed.
2200(Philips)+1400(Princess)=3600 Watt. Inderdaad kortere tijde en waarschijnlijk niet constant.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 199 keer

Bericht

bruma schreef: 13 okt 2023, 14:56 Waarom zou dit niet lukken, is nog geen 20A
Inderdaad, 20A aan 230V is minstens 4600W continu beschikbaar.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Klopt, ik zie trouwens dat onze airfryer maar een 3G 0.75 mm2 kabel heeft.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 136 keer

Bericht

Is een warmeluchtoven eigenlijk ook geen Airfryer? Wij maken hiermee ook soms ovenfrietjes,….
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer
Bedankt: 112 keer

Bericht

Ja, maar een airfryer is meestal iets warmer en meer directe warmte.
Tegenwoordig kunnen ovens ook die temperaturen aan, er zijn er zo wel.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

johan.devos schreef: 14 okt 2023, 07:12 Is een warmeluchtoven eigenlijk ook geen Airfryer? Wij maken hiermee ook soms ovenfrietjes,….
Verschil warmeluchtoven en airfryer
Beide werken op basis van hete lucht, maar de airfryer maakt eten knapperiger dan een oven. Ook heeft de airfryer minder lang de tijd nodig om voor te verwarmen, namelijk 2 à 3 minuten. De nieuwere modellen hoeven zelfs helemaal niet voorverwarmd te worden.
Kleine maaltijden bereid je gemakkelijk in een airfryer. Wil je grotere maaltijden bereiden, zoals ovenschotels, grote taarten en vlees dat langzaam moet garen? Dan is een oven zeer geschikt. Als je krokante patat wilt, kun je deze beter in een aifryer klaarmaken.
Wat is goedkoper aan stroom oven of airfryer?
Wist u dat... Koken in een elektrische oven 5x meer (energie) kost dan koken in een airfryer of elektrische snelkookpan? Je kunt dus heel veel op je energierekening besparen door te kopen met een elektrische snelkookpan en airfryer, in plaats van een elektrische oven. Het energieverbruik is tot wel 84% lager
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
Bedankt: 81 keer

Bericht

Als ze zekeringen van 16A hebben voor de stopcontacten dan is er wel een probleem,
Block vermeld het gewoon even.

Edit: Oops zag niet dat er al een volgende pagina was.
Kan men de berichten niet meer verwijderen?
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 152 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Hier gebruiken we al 10 jaar een SEB Actifry voor 2 personen. Enige nadeel, daar kun je enkel frieten in bakken.
AnD schreef: 14 okt 2023, 10:34 Edit: Oops zag niet dat er al een volgende pagina was.
Kan men de berichten niet meer verwijderen?
Dan kan je de quote toch nog gebruiken ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

lacer schreef: 14 okt 2023, 11:44 Hier gebruiken we al 10 jaar een SEB Actifry voor 2 personen. Enige nadeel, daar kun je enkel frieten in bakken.
Nee hoor... Je kan daar ganse schotels in bereiden. Kip met ananas en gember is daar super lekker in.

Snacks is inderdaad wel een probleem. :)
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 152 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Thanks, 't proberen waard :-D
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 136 keer

Bericht

karine schreef: 14 okt 2023, 09:05
johan.devos schreef: 14 okt 2023, 07:12 Is een warmeluchtoven eigenlijk ook geen Airfryer? Wij maken hiermee ook soms ovenfrietjes,….
Verschil warmeluchtoven en airfryer
Beide werken op basis van hete lucht, maar de airfryer maakt eten knapperiger dan een oven. Ook heeft de airfryer minder lang de tijd nodig om voor te verwarmen, namelijk 2 à 3 minuten. De nieuwere modellen hoeven zelfs helemaal niet voorverwarmd te worden.
Kleine maaltijden bereid je gemakkelijk in een airfryer. Wil je grotere maaltijden bereiden, zoals ovenschotels, grote taarten en vlees dat langzaam moet garen? Dan is een oven zeer geschikt. Als je krokante patat wilt, kun je deze beter in een aifryer klaarmaken.
Wat is goedkoper aan stroom oven of airfryer?
Wist u dat... Koken in een elektrische oven 5x meer (energie) kost dan koken in een airfryer of elektrische snelkookpan? Je kunt dus heel veel op je energierekening besparen door te kopen met een elektrische snelkookpan en airfryer, in plaats van een elektrische oven. Het energieverbruik is tot wel 84% lager
Dit is natuurlijk verkoopspraat van een online winkel en fabrikant :-D

De ene oven is natuurlijk de andere niet. In mijn geval gaat het over een combi oven die in een nis van 45 cm is ingebouwd. Deze is in een paar minuten opgewarmd en eenmaal op temperatuur verbruikt deze bijna niets meer en zeker geen 5x meer dan een airfryer.

Onze ovenfrietjes van verse aardappelen zijn klaar in 30 minuten maar meestal gebruiken we een traditionele frietpot omdat wij deze frietjes lekkerder vinden.

Als je, zoals je openingstopic zegt, frietjes en vlees voor 3 personen wenst te maken dan denk ik dat een airfryer niet de beste oplossing is tenzij het natuurlijk allemaal diepvriesmaaltijden zijn.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

johan.devos schreef: 15 okt 2023, 07:02 Als je, zoals je openingstopic zegt, frietjes en vlees voor 3 personen wenst te maken dan denk ik dat een airfryer niet de beste oplossing is tenzij het natuurlijk allemaal diepvriesmaaltijden zijn.
De voor ons beste oplossing hebben we inmiddels gevonden.
Twee AIrfryers.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 37 keer

Bericht

Toevallig zit ik ook met een Airfryer vraagje. Kunnen jullie me helpen?

Ik heb al meer dan 10 jaar het "oermodel" Philips Airfryer HD9220/20 met de draaiknoppen. Zeer tevreden en echte fan geworden van het concept ovenfrietjes. Toen woonde ik echter alleen op een appartement en nu woon ik met een gezin en twee kinderen in een huis. We merken dat het toestel te klein wordt. Wat doe ik best?
- Een tweede Philips Airfryer XL of XXL aankopen?
- Een dubbele Airfryer kopen? Ik had het Ninja AF300EU op het oog.

Alvast bedankt voor jullie advies?
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Matomatisch
Plus Member
Plus Member

Bericht

ToMiKoN schreef: 15 okt 2023, 19:20 Toevallig zit ik ook met een Airfryer vraagje. Kunnen jullie me helpen?

Ik heb al meer dan 10 jaar het "oermodel" Philips Airfryer HD9220/20 met de draaiknoppen. Zeer tevreden en echte fan geworden van het concept ovenfrietjes. Toen woonde ik echter alleen op een appartement en nu woon ik met een gezin en twee kinderen in een huis. We merken dat het toestel te klein wordt. Wat doe ik best?
- Een tweede Philips Airfryer XL of XXL aankopen?
- Een dubbele Airfryer kopen? Ik had het Ninja AF300EU op het oog.

Alvast bedankt voor jullie advies?
Als je voor een dubbele airfryer gaat zou ik, zeker gezien je een gezin met kinderen bent, voor de Ninja AF400EU gaan, die is groter dan de 300 die toch wat aan de kleine kant is voor veel frieten.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Matomatisch schreef: 16 okt 2023, 15:34 Als je voor een dubbele airfryer gaat zou ik, zeker gezien je een gezin met kinderen bent, voor de Ninja AF400EU gaan, die is groter dan de 300 die toch wat aan de kleine kant is voor veel frieten.
Heb deze eens opgezocht bij Test-aankoop en daar heeft deze heel slecht resultaat betreft frieten bakken.
Matomatisch
Plus Member
Plus Member

Bericht

karine schreef: 16 okt 2023, 21:08
Matomatisch schreef: 16 okt 2023, 15:34 Als je voor een dubbele airfryer gaat zou ik, zeker gezien je een gezin met kinderen bent, voor de Ninja AF400EU gaan, die is groter dan de 300 die toch wat aan de kleine kant is voor veel frieten.
Heb deze eens opgezocht bij Test-aankoop en daar heeft deze heel slecht resultaat betreft frieten bakken.
Ik merk geen verschil tov onze oude Philips airfryers.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ze zullen het zelf ook niet goed weten bij Test-aankoop denk ik want in 2021 was het nog het beste model. :lol:

Baktest 2023 NinjaAF400E, daar spreken ze zelfs over 40 minuten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.