Oorlog Palestina Israël
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ondertussen zijn de vliegprijzen naar Jordanië gekelderd (waar vluchtroute veranderd is over Egypte), november en december kan je vliegen voor 12,8 euro enkeltje vanuit Charleroi en 11 dollar naar Abu Dhabu vanuit Aqaba. en Offtopic: vanuit Abu Dhabi kan je voor 60 euro vliegen naar Mumbai en zo bereik ik hopelijk India voor minder dan 100 euro!
Waar zijn we allemaal mee bezig
Waar zijn we allemaal mee bezig
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 467 keer
- Bedankt: 56 keer
Ja en ik probeer ze online te vinden maar dat lukt me niet, ben dan ook geen goede internetspeurder vrees ik.
Kan ze dus niet delen of het moet via mail ofzo.
Beelden zijn vermoedelijk gemaakt door Mohamed Al masri en zijn vermoedelijk net gefilmd.
Vind net wel vergelijkbare beelden op Youtube en ik zou je willen vragen om deze eens te bekijken en jou mening te geven.
Er zouden dus zeker 500 mensen zijn omgekomen, ik zeg niet dat het niet kan want weet dat veel mensen proberen te schuilen in gebouwen die nog rechtop staan van de UN zijn etc etc..
Maar op de beelden is er nergens zware schade te zien aan de infrastructuur vh hospitaal, moesten daar daken of muren zijn ingestort dan hadden ze dat zeker gefilmd. Enkel zie je dakpannen die naar beneden zijn gekomen.
Verder zie je uitgebrande auto's en dat is het dan.
Maar alle bekende nieuwssites nemen wel lekker het nieuws van elkaar over, "minstens 500 doden"
En nee ivob ik ga verder niet mee in jou discussie , probeer gewoon eens on topic te blijven.
We weten dat dat moeilijk is voor jou maar doe toch eens een poging aub. En verdere persoonlijke aanvallen van jou ga ik laten passeren.
Kan ze dus niet delen of het moet via mail ofzo.
Beelden zijn vermoedelijk gemaakt door Mohamed Al masri en zijn vermoedelijk net gefilmd.
Vind net wel vergelijkbare beelden op Youtube en ik zou je willen vragen om deze eens te bekijken en jou mening te geven.
Er zouden dus zeker 500 mensen zijn omgekomen, ik zeg niet dat het niet kan want weet dat veel mensen proberen te schuilen in gebouwen die nog rechtop staan van de UN zijn etc etc..
Maar op de beelden is er nergens zware schade te zien aan de infrastructuur vh hospitaal, moesten daar daken of muren zijn ingestort dan hadden ze dat zeker gefilmd. Enkel zie je dakpannen die naar beneden zijn gekomen.
Verder zie je uitgebrande auto's en dat is het dan.
Maar alle bekende nieuwssites nemen wel lekker het nieuws van elkaar over, "minstens 500 doden"
En nee ivob ik ga verder niet mee in jou discussie , probeer gewoon eens on topic te blijven.
We weten dat dat moeilijk is voor jou maar doe toch eens een poging aub. En verdere persoonlijke aanvallen van jou ga ik laten passeren.
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Dat is nu het probleem met mensen die een probleem hebben met de MSM, ze gaan gewoon achter andere bronnen aan... die vaak nog onbetrouwbaarder zijn.
Het is ook niet omdat je bronnen volgt dat je ze blindelings moet geloven of er niet kritisch over kan zijn. Een zo breed mogelijk beeld is beter dan in de eigen bubbel blijven zitten. Ik heb het al meermaals herhaald, je leert meer van tegenovergestelde meningen dan van echo's van je eigen gelijk.
En ja, kom buiten en spreek met mensen dan krijg je een ander beeld dan welke media ook je zou willen oplepelen.
Het is ook niet omdat je bronnen volgt dat je ze blindelings moet geloven of er niet kritisch over kan zijn. Een zo breed mogelijk beeld is beter dan in de eigen bubbel blijven zitten. Ik heb het al meermaals herhaald, je leert meer van tegenovergestelde meningen dan van echo's van je eigen gelijk.
En ja, kom buiten en spreek met mensen dan krijg je een ander beeld dan welke media ook je zou willen oplepelen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Je schrijft net in het topic over de "Oorlog Palestine Israël" letterlijk dat de reguliere media over de door jou geciteerde aanslag fake nieuws verspreiden.
Dat is dus geen aanval op jou maar belangrijk nieuws en dat vraagt dus om een onafhankelijke bronvermelding om de reguliere media daarmee te kunnen confronteren.
Je schrijft zelf, je eigen woorden, dat je het internet niet afspeurt naar beelden oorlogstaferelen waar je, weer je eigen woorden, steeds banger van wordt, om vervolgens binnen hetzelfde uur nieuwe beelden te posten die je niet zelf gemaakt hebt maar duidelijk wel van het internet via copie/past elders (zoals hier) repost.
Dat is geen "aanaval" op jou persoon maar gewoon een confrontatie met je eigen uitlatingen.
Dat dit blijkbaar je lange teentjes raakt en dat je daarom van strategie verandert en daar verder niet op wil ingaan is je goed recht (en hou je er dan voor een keer ook aan) maar heb je zelf uitgelokt.
Je bent zelf de aanleiding tot een confrontatie met je eigen inconsequente uitlatingen. Dat is iets anders dan aangevallen worden zonder dat daar een reden toe is.
Maar goed. Ik neem er kennis van dat je die confrontatie vanaf nu bewust uit de weg gaat. Geen probleem voor mij maar dat neemt de bestaande situatie niet weg.
Er zullen nog wel andere gebruikers interesse hebben in je bronvermelding naar dat fake nieuws en de tijd zal wel opheldering brengen of dat fake nieuws was of niet. Indien fake nieuws zoveel te beter voor de bewoners van dat gebied want dat zijn dan weer een paar burgerslachtoffers minder.
msm => in deze context de Mainsteam media => reguliere media/massa media
Laatst gewijzigd door ivob 18 okt 2023, 11:39, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
MSM=media die men niet wenst te geloven en die niet behoren tot de media die men wel wil geloven.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Gezien de vrije pers en/of vrije verslaggeving geen vrije toegang krijgt tot de Gazastrook is dat in deze context wel niet zo makkelijk.
In het "beginstadium" van een oorlog zal berichtgeving, zeker als er geen onafhankelijke berichtgeving op het terrein beschikbaar is, altijd gekleurd zijn volgens het belang van de partijen die ze brengen.
Toegevoegd na 3 minuten 35 seconden:
Dat lijkt me wel een heel persoonlijke (gekleurde) interpretatie.
Of een uiting van sarcasme/cynisme?
Laatst gewijzigd door ivob 18 okt 2023, 11:47, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Bedankt, weeral iets bijgeleerd op de oude dag.
Ik zit veel op Telegram en als ik m'n telefoon aanzet loopt alles gelijk binnen, dus nee ik hoef het internet of MSM niet af te speuren.
Zit er onzin, fake en andere bucht op Telegram? Zeer zeker ook dus het is zaak om te blijven vergelijken en filteren.
Maar heel vaak staat er info op van mensen ter plaatse die onmiddellijk alles doorsturen, en dat kan in Brussel, Gaza maar ook in Oekraine zijn.
En dus dergelijke beelden zijn dan vaak niet te vinden op het reguliere internet of MSM.
En ja ik deel die info in sommige topics omdat er mensen zijn die graag in de wetenschap zijn zonder zelf veel moeite te moeten gaan doen op MSM of andere delen vh internet.
En nu nog snel een tas koffie, met de hond gaan wandelen en dan naar... de autokeuring.
Ik kom echt wel buiten dus haha...
Ik zag net de meest recente (vermoed ik) bijdrage van Rudi Vranckx en na eerdere heftige uitlatingen aangaande de zogezegde aanval op het Al-Ahli Arab hospitaal. "dit is een gamechanger.."
Was hij nu al veel gematigder en nam hij de woorden 'propaganda' in de mond en 'wie moeten we nog geloven'
En net om die reden probeer ik niet teveel aandacht te besteden aan reguliere media, ik krijg het mee dat wel maar ik denk dat de waarheid hard, brutaal en soms helemaal ongefilterd vaak elders zit.
En dat hoeft an sich niet slecht te zijn, niet alle beelden zijn geschikt voor TV of krant.
-
- Elite Poster
Elke info is gekleurd omdat mensen nu eenmaal niet kleurloos bestaan, dat maakt ons menselijk. Het is iets heel anders om er dan maar meteen van uit te gaan dat die kleuring altijd bewust en eenzijdig is (complot). Wil men een nieuwsitem volgen dan is het beter om berichten van alle kanten te ontvangen en deze ook nog persoonlijk af te wegen. Zelf zijn we ook gekleurd in onze meningen/opvattingen.
Ook rekening houden dat nieuws ook een verkoopbaar goed is waarbij het strafste nieuws de meeste verkoopwaarde kan opleveren. Het is dus logisch dat men snel met berichten afkomt die spectaculair zijn maar onbevestigd (scoop). Vaak is het beter even af te wachten en voor de zoveelste keer te realiseren dat de soep vaak minder heet gegeten wordt.
Bij berichtgeving kan men zich altijd de vraag stellen of men dit bericht wil verkopen voor geld of om beïnvloeding van de publieke opinie. Wie zegt wat en waarom zegt men dat? Wij van WC-eend...
Ook is er de blinde hoek door de eigen kleuring. Is iets waar omdat het bevestigt wat we zelf graag zouden zien als DE waarheid terwijl DE waarheid niet bestaat.
De indeling/definitie van MSM was dus inderdaad eerder een interpretatie met enige ironie.
Ook rekening houden dat nieuws ook een verkoopbaar goed is waarbij het strafste nieuws de meeste verkoopwaarde kan opleveren. Het is dus logisch dat men snel met berichten afkomt die spectaculair zijn maar onbevestigd (scoop). Vaak is het beter even af te wachten en voor de zoveelste keer te realiseren dat de soep vaak minder heet gegeten wordt.
Bij berichtgeving kan men zich altijd de vraag stellen of men dit bericht wil verkopen voor geld of om beïnvloeding van de publieke opinie. Wie zegt wat en waarom zegt men dat? Wij van WC-eend...
Ook is er de blinde hoek door de eigen kleuring. Is iets waar omdat het bevestigt wat we zelf graag zouden zien als DE waarheid terwijl DE waarheid niet bestaat.
De indeling/definitie van MSM was dus inderdaad eerder een interpretatie met enige ironie.
-
- Elite Poster
Enkele minuten geleden heeft Torsten Heinrich M.A z'n analyse van de aanval op het al-Ahli Arab Hospitaal online geplaatst.
En hij komt eveneens tot de conclusie dat het 1 groot opgezet spektakel betreft georkestreerd door Hamas.
Een boute verklaring dat besef ik ook maar bekijk zijn analyse en beslis zelf maar.
Ik blijf er verder ook bij dat Israël ook heel wat boter op z'n hoofd heeft, maar welke dokter geeft onmiddellijk na de feiten
een persconferentie en gebruikt dode kinderen als beeldvulling?
En hij komt eveneens tot de conclusie dat het 1 groot opgezet spektakel betreft georkestreerd door Hamas.
Een boute verklaring dat besef ik ook maar bekijk zijn analyse en beslis zelf maar.
Ik blijf er verder ook bij dat Israël ook heel wat boter op z'n hoofd heeft, maar welke dokter geeft onmiddellijk na de feiten
een persconferentie en gebruikt dode kinderen als beeldvulling?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 23 keer
En hier een analyse v.Sky news (Uk) over beide hun versies
https://news.sky.com/story/what-we-know ... a-12986795
https://news.sky.com/story/what-we-know ... a-12986795
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 465 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Het is ook niet logisch dat Israël zo'n ziekenhuis zou bombarderen de dag voor Biden komt. Daarmee zouden ze niet alleen zichzelf maar ook hun grootste bondgenoot de VS in een lastig parket steken, en dat is wel het laatste dat ze moeten doen nu. Zomaar een ziekenhuis bombarderen is ook helemaal niet hun manier van doen (wel die van Hamas).
Het zal idd wellicht staged geweest zijn door Hamas. Maar voor de Arabische wereld maakt het uiteindelijk toch niets uit: Israël heeft het gedaan en bewijzen van het tegendeel gaan daar niets aan veranderen.
Het zal idd wellicht staged geweest zijn door Hamas. Maar voor de Arabische wereld maakt het uiteindelijk toch niets uit: Israël heeft het gedaan en bewijzen van het tegendeel gaan daar niets aan veranderen.
-
- Elite Poster
Inderdaad, en euhm... hospitaal werd zelfs niet geraakt maar het was de parking van het ziekenhuis waar hun huis, tuin en keukenfabricaat op terecht kwam.
Maar je moet goed opletten als je naar bewegende beelden kijkt en je kan de onzin er zo tussenuit halen.
Foto's is makkelijker te faken maar overtuigend beeldmateriaal aanleveren is al wat anders.
Wel jammer inderdaad dat het voor de fanatiekelingen allemaal geen reet uitmaakt.
En ook nog, moesten er 500 dodelijke slachtoffers gevallen zijn dan zouden we daar zeer zeker beelden van zien.
Maar je moet goed opletten als je naar bewegende beelden kijkt en je kan de onzin er zo tussenuit halen.
Foto's is makkelijker te faken maar overtuigend beeldmateriaal aanleveren is al wat anders.
Wel jammer inderdaad dat het voor de fanatiekelingen allemaal geen reet uitmaakt.
En ook nog, moesten er 500 dodelijke slachtoffers gevallen zijn dan zouden we daar zeer zeker beelden van zien.
-
- Elite Poster
https://www.hln.be/israel-palestina/liv ... ogle.be%2F
LIVE ISRAËL. “We hebben groen licht”: Israëlische minister kondigt grondoffensief aan bij troepen
UPDATE
Volgens Israëlische media heeft minister van Defensie Yoav Gallant in de nabije toekomst een grondoffensief aangekondigd in de Gazastrook. “Het bevel zal komen”, zei hij naar verluidt tegen troepen in het grensgebied. Amerikanen in Libanon worden door de Amerikaanse ambassade opgeroepen “zo snel mogelijk” het land te verlaten. En het aantal Palestijnse doden is sinds het begin van de oorlog gestegen tot minstens 3.785. Volg alle ontwikkelingen in onze liveblog.
Redactie 19-10-23, 18:56 Laatste update: 20:01 Bron: Reuters, CNN, The Guardian, Times of Israel, Haaretz, Al Jazeera, ANP, Belga, The New York Times
ByABC NEWS
Last Updated: October 19, 2023, 5:14 PM ET
LIVE ISRAËL. “We hebben groen licht”: Israëlische minister kondigt grondoffensief aan bij troepen
UPDATE
Volgens Israëlische media heeft minister van Defensie Yoav Gallant in de nabije toekomst een grondoffensief aangekondigd in de Gazastrook. “Het bevel zal komen”, zei hij naar verluidt tegen troepen in het grensgebied. Amerikanen in Libanon worden door de Amerikaanse ambassade opgeroepen “zo snel mogelijk” het land te verlaten. En het aantal Palestijnse doden is sinds het begin van de oorlog gestegen tot minstens 3.785. Volg alle ontwikkelingen in onze liveblog.
Redactie 19-10-23, 18:56 Laatste update: 20:01 Bron: Reuters, CNN, The Guardian, Times of Israel, Haaretz, Al Jazeera, ANP, Belga, The New York Times
ByABC NEWS
Last Updated: October 19, 2023, 5:14 PM ET
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
De Amerikanen zouden tot nu zo'n 350 aanvragen hebben gekregen van landgenoten om Gaza te verlaten, daarbij horen nog eens zo'n 400 familieleden en aanverwanten.
De US Navy zou ondertussen met een hele vloot onderweg zijn en ik denk niet dat dit zal zijn om een kleurtje op te doen.
1. USS Gerald R. Ford (aircraft carrier)
2. USS Eisenhower (aircraft carrier)
3.Ticonderoga-class guided missile cruiser
4. USS Normandy (destroyer)
5. USS Thomas Hudner (destroyer)
6. USS Ramage (Destroyer)
7. USS Carney (Destroyer)
8. USS Roosevelt (destroyer)
9. USS mount Whitney (command ship)
10. USS Bataan (Amphibious helicopter carrier and rapid intervention force)
De US Navy zou ondertussen met een hele vloot onderweg zijn en ik denk niet dat dit zal zijn om een kleurtje op te doen.
1. USS Gerald R. Ford (aircraft carrier)
2. USS Eisenhower (aircraft carrier)
3.Ticonderoga-class guided missile cruiser
4. USS Normandy (destroyer)
5. USS Thomas Hudner (destroyer)
6. USS Ramage (Destroyer)
7. USS Carney (Destroyer)
8. USS Roosevelt (destroyer)
9. USS mount Whitney (command ship)
10. USS Bataan (Amphibious helicopter carrier and rapid intervention force)
-
- Elite Poster
Je bent de UK navy vessels nog vergeten .....
Ik denk dat het Iran nucliar program eraan gaat als ze ook maar een ietsje aanleiding geven .....dat programma is al heel lang een doorn in het oog van uncle Sam ...en vriend Israel ...
Ik denk dat het Iran nucliar program eraan gaat als ze ook maar een ietsje aanleiding geven .....dat programma is al heel lang een doorn in het oog van uncle Sam ...en vriend Israel ...
Laatst gewijzigd door on4bam 20 okt 2023, 08:37, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote verwijderd
Reden: full quote verwijderd
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
De Royal Navy is al lang niet meer wat het ooit geweest is, ze sturen 2 support schepen. (als m'n info juist is.)
Iran laat vooral anderen de kastanjes uit het vuur halen.
Iran laat vooral anderen de kastanjes uit het vuur halen.
-
- Elite Poster
De Israëlische legerleiding heeft de "Go" gekregen van de politieke leiding.
Het lot van de Palestijnse bevolking hangt nu volledig af van een militaire operatie op eigen grondgebied.
Los daarvan wil Biden "moreel gezag" gaan uitoefenen in het buitenland terwijl op hetzelfde ogenblik zijn eigen land praktisch politiek onbestuurbaar wordt en de tegenstellingen er met de dag duidelijker worden en meer gericht zijn op ego gestuurde confrontaties dan op gezamenlijke oplossingen.
Maar de man is wel zo eerlijk om openlijk toe te geven dat het leveren van wapentuig aan buitenlandse legers de eigen economie doet boomen. Duidelijk deze Amerikaanse visie op "moraliteit".
Het lot van de Palestijnse bevolking hangt nu volledig af van een militaire operatie op eigen grondgebied.
Los daarvan wil Biden "moreel gezag" gaan uitoefenen in het buitenland terwijl op hetzelfde ogenblik zijn eigen land praktisch politiek onbestuurbaar wordt en de tegenstellingen er met de dag duidelijker worden en meer gericht zijn op ego gestuurde confrontaties dan op gezamenlijke oplossingen.
Maar de man is wel zo eerlijk om openlijk toe te geven dat het leveren van wapentuig aan buitenlandse legers de eigen economie doet boomen. Duidelijk deze Amerikaanse visie op "moraliteit".
Sol Invictus!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Israël heeft op voorhand gevraagd om de ziekenhuizen te ontruimen, dus ziekenhuizen bombarderen is niet "per ongeluk", maar gewoon deel van het plan.CCatalyst schreef: ↑18 okt 2023, 15:21 Het is ook niet logisch dat Israël zo'n ziekenhuis zou bombarderen de dag voor Biden komt. Daarmee zouden ze niet alleen zichzelf maar ook hun grootste bondgenoot de VS in een lastig parket steken, en dat is wel het laatste dat ze moeten doen nu. Zomaar een ziekenhuis bombarderen is ook helemaal niet hun manier van doen (wel die van Hamas).
Al zijn er veel indicaties dat dit ziekenhuis niet door Israël platgelegd is, noch dat er zoveel doden gevallen zouden zijn.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20231018_97676076
De Palestijnse ambassadeur bij de VN, Riyad Mansour, verwijst naar het evacuatiebevel van het Israëlische leger aan de bewoners van Gaza. Dat was ook gericht op ziekenhuizen. ‘Een week geleden waarschuwde het Israëlische leger dat de ziekenhuizen moesten evacueren. Anders werden ze het doelwit van aanvallen.’
Het Israëlische leger gaf vorige week inderdaad het bevel aan twintig ziekenhuizen, waaronder het Al-Ahli Arab-ziekenhuis, om op korte termijn te evacueren. Dat was volgens betrokken artsen onhaalbaar. Het ziekenhuis Al Awda, waar Artsen Zonder Grenzen actief is, zou slechts enkele uren de tijd hebben gekregen om te evacueren.
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie zijn er minstens 17 ziekenhuizen en 23 ambulances in Gaza getroffen door aanvallen. Tot nu toe zijn er minstens vier ziekenhuizen, het Al-Ahli Arab-ziekenhuis niet meegerekend, buiten dienst. In de voorbije tien dagen zijn meer dan 4.000 burgers – onder wie een derde kinderen – in Gaza om het leven gekomen en hebben meer dan een miljoen mensen hun huizen verlaten.
-
- Elite Poster
Het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant is nu al een veelvoud van deze na de hamasaanval en toch moet de echte slachting nog beginnen. Eerst nog zoveel mogelijk Amerikanen laten vertrekken en dan kan men eraan beginnen. Het mensdom doet zijn naam nog eens alle eer aan.
-
- Moderator
Gek genoeg is de aanval van Hamas (terreurgroep) op de burgerbevolking van Israël voor velen wél een probleem,
maar de aanval van het Israëlische leger op de burgerbevolking van de Gazastrook voor diezelfden géén probleem.
maar de aanval van het Israëlische leger op de burgerbevolking van de Gazastrook voor diezelfden géén probleem.
-
- Elite Poster
En hoeveel vreemde mogendheden gaan er landen om hun landgenoten en eventuele gijzelaars te ontzetten en dit temidden van het aan de gang zijnde strijdgewoel?
Heb deze nacht nog een pb naar m'n dochter gestuurd dat haar vrienden zich in veiligheid moeten stellen want dit kan heftig worden.
Toegevoegd na 6 minuten :
Ze doen dit omdat Hamas erom bekend staat hun militaire commandoposten op te zetten in kelders van ziekenhuizen en personeel en patienten dus te gebruiken als menselijk.
Als desbetreffende ziekenhuizen ontruimd worden ze dus inderdaad een legitiem doelwit.
Toegevoegd na 5 minuten 50 seconden:
Van wie komen die cijfers? Van Hamas?
Die zijn immers totaal niet te vertrouwen, die zogezegde 500 doden bij die ontploffing op de parking vh ziekenhuis waren naar alle waarschijnlijk eerder 10 tot max 50 dodelijke slachtoffers.
Mocht het daadwerkelijke cijfer 500 zijn geweest dan waren deze in het lang en het breed uitgesmeerd geworden in de media.
Wat we nu zagen waren vooral in scene gezette opnames van kinderen op brancards waar er dan nergens verwondingen waren te zien.
Toegevoegd na 3 minuten 51 seconden:
Wat moeten ze doen wanneer die terroristen zich onder het gewone volk gaan mengen en geen uniformen dragen?
Ik vind ook dat ze beter aan huiszuivering zouden gaan doen maar dan word het lichamen stapelen aan beide kanten.
Laat me duidelijk zijn, ik ben ook niet akkoord wat daar allemaal aan het gebeuren is en ik vind het verschrikkelijk al die burgerslachtoffers (aan beide kanten) maar ergens denk ik ook dat er niet veel opties meer zijn.
Toegevoegd na 6 minuten 19 seconden:
Die man is reeds lange tijd geleden overleden hé, word stilaan tijd dat iemand hem dat gaat vertellen.
Altijd die bange blik van z'n medewerkers als hij een speech of interview gaat geven, "ai ai wat gaat hij nu weer uit z'n botten slaan"
Toegevoegd na 1 uur 58 minuten 8 seconden:
Ben benieuwd naar de uitleg van Israël waarom ze een kerk vol vluchtelingen (christenen) hebben plat gegooid.
Als de verhalen kloppen natuurlijk.. (St. Porphyrios Orthodox Church)
-
- Elite Poster
Neen of media als NOS moeten bij hamas horen
https://nos.nl/liveblog/2493745-dodenta ... -eindhoven
Het exacte aantal is het discussiepunt niet maar wel dat, zeker bij een nieuwe grondactie, het aantal slachtoffers de doden door hamas zeker ruimschoots zal overtreffen. Ik weet niet wat de rate Palestijn/Israeliet is vandaag.
-
- Elite Poster
Wanneer de Israëli de voorschriften van hun eigen oude boek respecteren (een oog voor een oog, een tand voor een tand, een leven voor een leven,....) respecteren zal het uiteindelijk nog wel meevallen voor de Palestijnse bevolking.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Israël kwam heel snel op de proppen met bewijsmateriaal dat Hamas verantwoordelijk was voor de brakke raket die neerplofte op de parking van het hospitaal.
Wel.. dat ze nu ook maar met een verklaring komen waarom ze een kerk plat leggen, door te zwijgen zal de haat die al niet min is enkel maar toenemen.
Wel opvallend, dit keer een krater van jewelste en ook al waren er veel mensen in de kerk aan het schuilen voor de bombardementen er zouden 'maar' 17 doden zijn gevallen.
Als ik de beelden zie lijkt me dat echt wel een wonder, het zal god geweest zijn.
Toegevoegd na 11 minuten 4 seconden:
2 Amerikaanse gijzelaars (moeder en dochter) zouden ondertussen zijn vrijgelaten door Hamas.
Wil Hamas de lijnen open houden voor overleg? Daar lijkt het wel op met zulke actie.
Laat ons alvast hopen dat er gepraat kan worden ipv bombarderen.
-
- Elite Poster
En dat doen ze al jaren niet dus waarom zouden ze er in deze crisis mee beginnen? Sprookjesboeken worden ook maar gebruikt als het hen goed uitkomt oftewel het verschil tussen de theorie en de praktijk.
Ik zag onlangs deze video waarin een humorist op een geweldige manier en met humor een aantal zaken in perspectief plaatst en hij heeft het over de rate, hoeveel Palestijnen is een Jood waard en omgekeerd:
-
- Moderator
Het "bewijsmateriaal" was zo brak en zo gecontesteerd, dat nog steeds niet onomstotelijk vaststaat wie deze aanval op dat ene ziekenhuis gepleegd had.
Op een pak andere ziekenhuizen en scholen is het wel duidelijk, daar niet van (tip: het was telkens het Israëlische leger).
-
- Elite Poster
Dat zelfs landen als Rusland ondertussen hebben moeten toegeven dat Israël niet verantwoordelijk was.
Krater van de inslag had ook niets te betekenen, enkele omgewoelde klinkers, de grote vuurbal werd vermoedelijk veroorzaakt door de brandstof in de raket die nog maar net was opgestegen, maar er word ook vermoed dat de benzine van de auto's tot ontbranding is gekomen.
Vergelijk dat eens met een krater veroorzaakt door artillerie van Israël
https://www.telegraaf.nl/images/1680x94 ... 1aa1d7.jpg
Was trouwens ook vrij duidelijk te zien dat de raketten afgevuurd door Hamas over het hospitaal zouden vliegen, ettelijke seconden
na het starten van de barrage zien we eerst een ontploffing in de lucht en nadien een grotere ontploffing op de grond.
https://apnews.com/article/israel-pales ... 72132452e3
Als het Qassam-raketten waren (ze knutselen die zelf in elkaar), is het ook normaal dat er bij momenten iets fout gaat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Qassam-raket
-
- Moderator
https://www.standaard.be/cnt/dmf20231021_95619306
Bij de explosie in het Ahli Arab-ziekenhuis in Gaza-stad dinsdagavond vielen volgens de Palestijnse autoriteiten en een inschatting van de VS honderden doden. De gereputeerde onderzoeksgroep Forensic Architecture concludeert op basis van eigen voorlopige studie dat het ziekenhuis ‘waarschijnlijk’ geraakt werd vanuit ‘de richting van door Israël gecontroleerd gebied’.
Elke partij (Israël, Hamas, IJ) claimt maar wat, zonder bewijs.Tot hiertoe is er geen sluitend bewijs dat welke partij ook voor de ontploffing verantwoordelijk is. De Palestijnse militante groepering Islamitische Jihad, door Israël beschuldigd van de ontploffing, zegt een stuk van een Israëlische raket te hebben, maar heeft die tot hiertoe niet getoond.
Vrijdag stelde Forensic Architecture, een onderzoeksgroep verbonden aan Goldsmiths, University of London, op basis van analyse van de krater na de inslag dat een Israëlische artilleriegranaat waarschijnlijker is dan een fout afgevuurde (Palestijnse) raket.
Niet alleen Forensic Architecture heeft twijfel bij Israëls claim dat dit het werk was van de Palestijnen tegen de eigen bevolking. Om die claim kracht bij te zetten, gaf Israël een geluidsopname vrij van twee Arabische mannen, die worden voorgesteld als Hamas-leden die zeggen te geloven dat de Palestijnse groepering Islamitische Jihad achter de explosie zit. Earshot, een non-profitorganisatie die geluidsanalyses doet om mensenrechtenschendingen te documenteren, stelde vast dat beide stemmen op twee verschillende geluidskanalen zijn opgenomen, en deelde die bevindingen via X, het vroegere Twitter.
De twee stemmen werden afzonderlijk geregistreerd, daarna samengevoegd, en aan het geheel zijn geluidseffecten toegevoegd. Categoriek stellen dat de geluidsopname daardoor sowieso fake is, doet Earshot niet. Wel stelt de organisatie dat dit niveau van bewerking de geluidsopname niet geloofwaardig maakt als bewijsmateriaal.
-
- Elite Poster
Dat die geluidsopname naar alle waarschijnlijkheid fake is dat is al langer bekend.
Zo doet er ook een video de ronde waarbij je ziet dat Palestijnen worden ingesmeerd met fake bloed en waarbij grote glasscherven op armen en benen worden aangebracht als ware het verwondingen opgelopen na een ontploffing.
Is dit echt of ook het zoveelste fake propaganda filmpje of gewoon een hele oude eerste hulp opleidingsvideo?
In dit conflict is het aantal fake verhalen niet te tellen.
Bevindingen van Forensic Architecture staan in ieder geval niet online, reden?
https://forensic-architecture.org/locat ... ine-israel
Zo doet er ook een video de ronde waarbij je ziet dat Palestijnen worden ingesmeerd met fake bloed en waarbij grote glasscherven op armen en benen worden aangebracht als ware het verwondingen opgelopen na een ontploffing.
Is dit echt of ook het zoveelste fake propaganda filmpje of gewoon een hele oude eerste hulp opleidingsvideo?
In dit conflict is het aantal fake verhalen niet te tellen.
Bevindingen van Forensic Architecture staan in ieder geval niet online, reden?
https://forensic-architecture.org/locat ... ine-israel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
Ziekmakende oorlog en verslaggeving. Nu ook weer een kop in HLN.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel Palestijnse vaders/moeders en dochters, die ook vol levenlust zitten, intussen onder het puin van hun huis liggen. Of verdreven werden naar het Zuiden
Nu en dan eens een visje gooien om de aangaande genocide in Gaza goed te praten.Britse moeder en twee dochters vermoord door Hamas: “Noiya (16) zat vol levenslust, haar glimlach verlichtte de kamer”
Ik zou wel eens willen weten hoeveel Palestijnse vaders/moeders en dochters, die ook vol levenlust zitten, intussen onder het puin van hun huis liggen. Of verdreven werden naar het Zuiden
-
- Elite Poster
Alles voor de clicks en de likes hé.
Iemand anders opgevangen dat die Hamas strijders stijf zouden staan van de dope? (captagon)
https://www.aljazeera.com/news/2023/5/9 ... d-in-syria
Ondertussen, hoe kan het ook anders is deze drug ook te 'krijgen' in Antwerpen.
De Morgen artikel (Pay) https://www.demorgen.be/nieuws/captagon ... ~bba048e9/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 37 keer
Wat Israël aan het doen is en mag doen van het "beschaafde" Westen gaat echt ver boven mijn verstand. Wij die altijd mensenrechten hoog in het vaandel dragen. Het is om van te kotsen. Wij zijn zo hypocriet als heel het universum samen. Ik hoop stiekem dat er wel een God bestaat en ons allemaal van de kaart veegt. Wij verdienen dit mooie leventje niet. Amen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
Idd. Langs de ene kant staan we klaar met geld, hulp en middelen om de gazastrook bij te staan, maar langs de andere kant zijn we te tam om te zeggen tegen Israel dat ze moeten stoppen met de boel aan flarden te bombarderen. En oja, de moslims mogen vooral niet radicaliseren