Effortel is een Virtual Network Enabler (mvne) die zijn diensten aanbied
aan merken, die als mobiele operator willen starten. Ze zijn actief in verschillende landen.
In België o.a. Carrefour Mobile, Neibo en nu dus ook het nieuwe Undo.
Andere mvne's zoals Effortel zijn o.a. Transatel (Mobile Vikings, EDPnet, L-Mobi Mobile)
en ook Pareteum (het vroeger Artilium) (United Telecom, Ello Mobile, Astrid)
UNDO - nieuwe mvno?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 133 keer
@ghostboy1993 Als je eens heel het topic las dan zie je dat Pico alle providers met hun MVNE's erbij vermeld.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 69 keer
Correctie: Mobile Vikings gebruikt al een tijdje Transatel niet meer. Ze gebruiken nu Proximus.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Iemand die zou kunnen testen of hun sim kaartjes in een 4g hotspot werkt? Zou wel interessant zijn icm de 200GB/€30.
TV:
ISP:
Tel.:
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik heb vrijdag ook mijn fysieke simkaart ontvangen. Wel opmerkelijk dat de simkaart in een hele kleine enveloppe zit, die op zijn beurt in een grote (plastic) A4-omslag wordt verstuurd door een bedrijf dat zich focust op het verkleinen van onze ecologische voetafdruk.
Nog niet geactiveerd omdat ik even niet kon riskeren onbereikbaar te zijn op het over te dragen nummer, maar ben wel benieuwd hoe vlot dat zou gaan. Ik heb voor de nummeroverdracht enkel mijn klantennummer van de vorige provider moeten doorgeven, geen simkaartnummer o.i.d.
Nog niet geactiveerd omdat ik even niet kon riskeren onbereikbaar te zijn op het over te dragen nummer, maar ben wel benieuwd hoe vlot dat zou gaan. Ik heb voor de nummeroverdracht enkel mijn klantennummer van de vorige provider moeten doorgeven, geen simkaartnummer o.i.d.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 96 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bij mij werkte dit onmiddellijk na overstap (kwam wel van orange)
Net nog eens getest en met Wifi aan en 4G uit en ik kon toch naar de voicemail bellen... (Samsung Galaxy M51)
nvm ik dacht dat over heytelecom ging...
Net nog eens getest en met Wifi aan en 4G uit en ik kon toch naar de voicemail bellen... (Samsung Galaxy M51)
nvm ik dacht dat over heytelecom ging...
Greetz cyberbug
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 31 keer
- Recent bedankt: 4 keer
"De eerste Belgische mobiele operator die focust op het klimaat" Bij mij zijn ze wel heel erg gefocust op het klimaat, ik kan namelijk geen mobiele data gebruiken. Het is gewoon al 3 dagen geblokkeerd. Ik heb contact opgenomen, maar ik heb nog steeds niks gehoord. Ik betaal hier 30 euro per maand voor... Ik ben teleurgesteld en ik ga terug naar Hey!. Het irriteert me ook dat er "UNDO" staat als ik niet met Wi-Fi verbonden ben en "Orange B WiFi" als ik wel met Wi-Fi verbonden ben als aanbieder, het zou duidelijker zijn als ze het "UNDO WiFi" zouden noemen. Zijn ze vergeten zeker? Samengevat, niet zo'n fantastische ervaring, maar voor een nieuwe MVNO is dit nog wel acceptabel, looking at you Telenet.
Int.: hey! internet (29 €/maand)
Tel.: hey!: 50GB BE + 20GB EU (9 €/maand)
Totaal = 38 €/maand
Tel.: hey!: 50GB BE + 20GB EU (9 €/maand)
Totaal = 38 €/maand
-
- Plus Member
Ik vraag mij af of dat een MVNO-dingetje is. Ik heb hetzelfde met Youfone. Als ik VoWiFi gebruik, staat er 'Proximus'.VossyGamer schreef: ↑30 jul 2023, 15:15 Het irriteert me ook dat er "UNDO" staat als ik niet met Wi-Fi verbonden ben en "Orange B WiFi" als ik wel met Wi-Fi verbonden
-
- Member
- Bedankt: 12 keer
Ik ben laatst van Hey naar een andere provider overgestapt waar ik het simkaartnummer moest doorgeven. De overdracht werd geweigerd wegens fout simkaartnummer. Toen ik een foto nam van het simkaartnummer en inzoomde bleek in die hele cijferreeks er 1 hoofdletter B te staan wat ik als een 8 had ingegeven. Als je dat van de simkaart zelf afleest, zie je dat dus nooit.
Feit dat ze er 1 letter insteken die dan nog enorm op een 8 lijkt, is precies alsof ze het er bewust om doen. Toen ik doorgaf dat het een B ipv 8 moest zijn, was overdracht 10 minuten later in orde.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Blijkbaar is overdracht van Orange nog steeds een probleem. Heb vandaag nog contact gehad.Yvekes schreef: ↑01 aug 2023, 15:26Ik ben laatst van Hey naar een andere provider overgestapt waar ik het simkaartnummer moest doorgeven. De overdracht werd geweigerd wegens fout simkaartnummer. Toen ik een foto nam van het simkaartnummer en inzoomde bleek in die hele cijferreeks er 1 hoofdletter B te staan wat ik als een 8 had ingegeven. Als je dat van de simkaart zelf afleest, zie je dat dus nooit.
Feit dat ze er 1 letter insteken die dan nog enorm op een 8 lijkt, is precies alsof ze het er bewust om doen. Toen ik doorgaf dat het een B ipv 8 moest zijn, was overdracht 10 minuten later in orde.
-
- Plus Member
- Bedankt: 27 keer
Er staat nu wel vermeld :Roam like homeghostboy1993 schreef: ↑31 jul 2023, 18:36 Hoeveel zou je in EU mogen verbruiken als je die 30 euro iotie neemt vb ?
staat nergens iets bij van dat je X aantel Gb's hebt voor EU
https://undo.be/nl/tariffs/roaming
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
Had de vraag ook op FB gezet... En nu is het inderdaad klaar en duidelijk
Volledige data/SMS/belminuten zijn dus beschikbaar in buitenland... geen lyca achtige toestanden dus.
Volledige data/SMS/belminuten zijn dus beschikbaar in buitenland... geen lyca achtige toestanden dus.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 755 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Als hun support en facturatie niet te hard in de soep loopt, hebben ze het potentieel om "de rest" (duopolie + kleine garnalen) toch serieus pijn te doen, niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 457 keer
- Recent bedankt: 5 keer
met de bedenking of het dan voor henzelf nog leefbaar blijft...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
Nu lijkt het precies toch wel in de soep te lopen omdat er blijkbaar nog van alles mis loopt. Overdrachten van Orange werden geblokkeerd en er is nog steeds een "technisch" probleem. Hier was de activatie van de esim vorige week aangevraagd, nu werkt sinds deze morgen mijn orange sim niet meer. Maar omdat ik niet wist welke esim aan welk nummer gekoppeld was aangezien ze dat nergens vermelden had ik op het verkeerde toestel de esim geactiveerd, en ik had deze terug verwijderd. Ik wist niet dat je dan ook een nieuwe esim nodig hebt. Nu heb ik dus geen ontvangst op mijn orange sim, en geen esim.
-
- Plus Member
Ik heb gisteren net na middernacht mijn simkaart (met nummeroverdracht vanuit Youfone) geactiveerd.
Bij de bestelling moest ik enkel mijn klantennummer van Youfone opgeven (ik had nog nooit een overdracht gedaan zonder simkaartnummer).
Bij de activatie, werd een simkaartnummer gevraagd. Ik dacht dat ze dan misschien nú wél mijn simkaartnummer van Youfone wouden, maar er stond telkens dat 'die al in gebruik' was... Heel vreemd, er werd ook niet echt gespecifieerd over welk simnr. het ging.
Uiteindelijk die van Undo zelf ingegeven, en dat werd geaccepteerd... Je moet die dus nog ingeven alvorens een activatie/overdracht start.
12 uur later nog niets vernomen... Elke overdracht dat ik heb gedaan in de afgelopen 3 jaar was op 10 à 15 minuutjes rond. Ik begon dus al te vrezen dat het simkaartnummer van Undo ingeven, niet echt klopte. Maar dan toch een sms'je gekregen dat de overdracht is gestart, en nog geen minuut later bereik weg. Undo-simkaart ingestoken en meteen bereik, maar ik kon wel nog geen diensten gebruiken tot ruim een uur later. Dus toch een dik uurtje onbereikbaar geweest.
Daarna allemaal in orde en tot nu toe werkt alles heel vlot! VoWiFi / VoLTE werken perfect. Nog wel geen 5G ontvangen, ondanks dat ik mij veel in omgevingen begeef waar al een hele tijd 5G op de conformiteitsattesten van Orange vermeld staat, maar ze zijn misschien nog niet actief (want, toegegeven: ze staan wel nog niet op de dekkingskaart van Orange zelf).
Bij de bestelling moest ik enkel mijn klantennummer van Youfone opgeven (ik had nog nooit een overdracht gedaan zonder simkaartnummer).
Bij de activatie, werd een simkaartnummer gevraagd. Ik dacht dat ze dan misschien nú wél mijn simkaartnummer van Youfone wouden, maar er stond telkens dat 'die al in gebruik' was... Heel vreemd, er werd ook niet echt gespecifieerd over welk simnr. het ging.
Uiteindelijk die van Undo zelf ingegeven, en dat werd geaccepteerd... Je moet die dus nog ingeven alvorens een activatie/overdracht start.
12 uur later nog niets vernomen... Elke overdracht dat ik heb gedaan in de afgelopen 3 jaar was op 10 à 15 minuutjes rond. Ik begon dus al te vrezen dat het simkaartnummer van Undo ingeven, niet echt klopte. Maar dan toch een sms'je gekregen dat de overdracht is gestart, en nog geen minuut later bereik weg. Undo-simkaart ingestoken en meteen bereik, maar ik kon wel nog geen diensten gebruiken tot ruim een uur later. Dus toch een dik uurtje onbereikbaar geweest.
Daarna allemaal in orde en tot nu toe werkt alles heel vlot! VoWiFi / VoLTE werken perfect. Nog wel geen 5G ontvangen, ondanks dat ik mij veel in omgevingen begeef waar al een hele tijd 5G op de conformiteitsattesten van Orange vermeld staat, maar ze zijn misschien nog niet actief (want, toegegeven: ze staan wel nog niet op de dekkingskaart van Orange zelf).
-
- Pro Member
Ja maar was gisteren inderdaad wel enkele uren offline en rond de middag ergens terug online. Ondertussen ben ik nog altijd aan het wachten op een nieuwe esim. Heb al meerdere keren telefonisch contact gehad maar ze gaan het altijd doorgeven aan de technische dienst. In hun FAQ staat er ook dit maar nergens terug te vinden in mijn account: Je kan een SIM SWAP bestellen in je app of in "My account" op undo.be.
Kunnen jullie eigenlijk inloggen op de android app? EDIT: Zie dat er een app update is sinds gisteren, zal dit al eens proberen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 878 keer
- Bedankt: 3376 keer
- Recent bedankt: 45 keer
Is hier 3 dagen geleden gepost: viewtopic.php?p=968722#p968722
“Roam like Home“: binnen de Europese Unie
Binnen de EU gelden dezelfde tarieven als in België, je verbruik zal dus gewoon hetzelfde zijn (inbegrepen in je abonnement).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
Ze worden waarschijnlijk beetje overspoeld met aanvragen.
Hopelijk volgen de andere providers zoals PX ook want hun abbo van 16-17euro amper 10GB
Hopelijk volgen de andere providers zoals PX ook want hun abbo van 16-17euro amper 10GB
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Plus Member
Gisteren supertoevallig 5G zien verschijnen
Was sowieso een beetje verrast, omdat het in Brussel was, alsook omdat de locatie nog niet aangeduid staat op de dekkingskaart van Orange.
Was sowieso een beetje verrast, omdat het in Brussel was, alsook omdat de locatie nog niet aangeduid staat op de dekkingskaart van Orange.
-
- Pro Member
Undo kan geen sim swaps uitvoeren, ze zijn dit nog aan het uittesten en weten niet wanneer dit wel mogelijk is. Ik zit dus met een nummer dat sinds woensdag niet meer bereikbaar is en geen idee wanneer dit wel zo is. Heb het ondertussen een beetje gehad. Omdat ik geen simkaart nummer heb en blijkbaar ook nergens een Undo klantennummer te vinden is kan ik mijn nummer ook niet terug overdragen naar een andere operator. Ik moet nu dus wachten tot maandag om dan hopelijk deze info te bemachtigen zodat ik terug kan overstappen. Het is wel duidelijk dat ze veel te vroeg gelanceerd hebben want er zijn nog zoveel zaken niet deftig in orde.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 82 keer
Was de noodzaak dan zo groot om "op dag 1" te switchen?
Het zou niet mogen, maar als je er over nadenkt dan is het niet verwonderlijk dat er kinderziektes komen bovendrijven.
Ze hebben eea getest in een zeer beperkte setting. Wijk je af van wat getest is (2 esims, en dan ook nog eens zelf je kaart onmiddellijk verwijderen) dan kom je dus (voor hen) op onbekend terrein.
Het zou niet mogen, maar als je er over nadenkt dan is het niet verwonderlijk dat er kinderziektes komen bovendrijven.
Ze hebben eea getest in een zeer beperkte setting. Wijk je af van wat getest is (2 esims, en dan ook nog eens zelf je kaart onmiddellijk verwijderen) dan kom je dus (voor hen) op onbekend terrein.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 83 keer
Dat is idd de pijn van de early adopter. Ik zou nooit van zijn leven een belangrijk nummer overdragen naar een net gestarte MVNO. Extra nummers die je sporadisch gebruikt en zeker niet gebruikt voor bvb. 2FA zijn een ander verhaal.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Pro Member
Wat is er zo vreemd aan 2 esims bestellen? Lijkt mij niets buitengewoon. Ik had de esim sowieso op de verkeerde telefoon geïnstalleerd dus was er sowieso niet veel mee of ik moest de telefoons ook al gaan wisselen. Stel dat je morgen uw telefoon verliest dan heb je ook pech want ze kunnen geen sim swap doen dus dan ben je ook onbereikbaar. Dat lijkt mij ook helemaal niks buitengewoon. Dat is toch iets wat in orde zou moeten zijn sinds de start.ygeffens schreef: ↑04 aug 2023, 21:03 Was de noodzaak dan zo groot om "op dag 1" te switchen?
-
- Plus Member
Ik kan bevestigen dat dat bij mij werkt. Zoals VossyGamer hierboven ook al aangaf, verschijnt er dan 'Orange B WiFi'.
VoLTE wordt i.i.g. ondersteund en 'werkt' (hoewel niet zo goed bij mij, switcht graag snel terug naar 2G wanneer ik in beweging ben (auto), terwijl ik dat bij Proximus eigenlijk nooit heb gehad in dezelfde omgeving en met het exact zelfde toestel, maar dat zal ook wel deels komen door de heuvelachtige en sterk beboste gebieden op de trajecten die ik doe en het feit dat het Orangenetwerk hier links en rechts nog wel dekkingsgaatjes heeft op 4G) — maar ze hebben zeker en vast VoLTE.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 216 keer
Wat gebruiken ze als internet apn ?
Is dit volledig orange managed - ip's routing etc. Of hebben ze een eigen apn / internet breakout ( zoals MV had lang geleden voor de proximus tijd ).
Is dit volledig orange managed - ip's routing etc. Of hebben ze een eigen apn / internet breakout ( zoals MV had lang geleden voor de proximus tijd ).