Handen omhoog!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 23 keer
https://www.hln.be/buitenland/live-aanh ... ~ae3fc8dd/
LIVE. Aanhangers van extreemrechts vechten met baseballknuppels tegen betogers in Angers - Al ruim 200.000 euro ingezameld voor agent die Nahel doodschoot
Update De begrafenis van Nahel verloopt in een serene maar gespannen sfeer. Het geweld was voorbije nacht minder intens, maar toch werden er in heel Frankrijk ruim 1.300 arrestaties verricht. In Brussel vonden 100 preventieve aanhoudingen plaats, maar bleven grote onlusten uit. Volg hier alles op de voet in onze liveblog.
RL 01-07-23, 06:35 Laatste update: 17:25 Bron: BFMTV, Belga, ANP
LIVE. Aanhangers van extreemrechts vechten met baseballknuppels tegen betogers in Angers - Al ruim 200.000 euro ingezameld voor agent die Nahel doodschoot
Update De begrafenis van Nahel verloopt in een serene maar gespannen sfeer. Het geweld was voorbije nacht minder intens, maar toch werden er in heel Frankrijk ruim 1.300 arrestaties verricht. In Brussel vonden 100 preventieve aanhoudingen plaats, maar bleven grote onlusten uit. Volg hier alles op de voet in onze liveblog.
RL 01-07-23, 06:35 Laatste update: 17:25 Bron: BFMTV, Belga, ANP
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Natuurlijk kan een achtervolging gevaar opleveren.
De standaard tactiek bij een gevaarlijke achtervolging (waarbij de chauffeur roekeloos begint te rijden) is dan meestal afstand nemen en desnoods (als er geen eenheden zich vooraan op de weg bevinden om spijkerstrips te leggen) de wagen laten verderrijden; volgen via helikopter, andere eenheden oproepen om de wagen op te zoeken, nummerplaat nagaan en een eenheid naar het huis sturen, etc.
De chauffeur beschieten is en blijft cowboygedrag, want die kogels kunnen ook anderen raken (herinner je nog de agent die een kind in een bestelwagen doodschoot door op de banden te mikken).
Mss moeten ze ns lessen in de UK gaan nemen, die hebben geen pistolen bij (de standaard agenten toch niet), en moeten het ook anders oplossen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
- Bedankt: 140 keer
Je doet precies of ze hebben hem met z'n rug tegen de muur gezet waarna het vuurpeleton z'n werk heeft gedaan ?
Allerlaatste optie... moet je dan als agent wachten tot je eerst zelf een kogel tussen je twee ogen krijgt ? Iedere dag onder stress staan niet wetende wie er voor je zit in de auto zit en wat zijn intenties zijn (nadat hij eerst al enkele overtredingen heeft begaan). Vergeet niet dat de persoon is doorgereden terwijl de agent nog in het raam hing.
Als jij weet dat er op het stopcontact stroom zit dan blijf je er ook af volgens mij... dat respect moet je ook hebben voor de politie. Heb je dan niet dan moet je de risico's en de gevolgen er maar bijnemen... dan dat kan een stevig schok zijn of erger.
De persoon is niet afgeschoten omdat hij louter geen rijbewijs had... wel omdat hij na een controle en aanmaningen is doorgereden terwijl een agent aan z'n auto hing.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 467 keer
- Bedankt: 56 keer
Dit is nu het gevolg van een jarenlang laks en falend beleid en ik zie geen remedie om dit te kunnen keren we zijn als het ware veel te ver heen.
Ik ben bijna 30 jaar busbestuurder bij de Lijn en als ik over de Turnhoutsebaan rijd dan vraag ik me vaak af waarom daar verkeerslichten staan.
Maar ook het gedrag van mensen op het openbaar vervoer word alsmaar erger, heb je het lef om te vragen of mensen hun muziek uit willen zetten dan riskeer je een slag in je gezicht.
Het is trouwens niet alleen op het openbaar vervoer maar het zit overal als het ware.
Echtgenote is tandartsassistente en vorige week had ze opnieuw de telefoon in de hand om bijstand van de Politie te vragen wegens agressie van mensen die amper een woord Nederlands spreken maar wel even zullen vertellen hoe het allemaal moet.
Ik heb me een tijdje geleden toevallig eens bezig gehouden om te kijken wat de Politie in de US allemaal voor de kiezen krijgt en dat is echt ontluisterend. (Youtube staat vol met dolgedraaide filmpjes van Karen's)
Ik heb mateloos veel respect voor de ordediensten en voor de hopeveelheid bagger die ze over zich heen krijgen.
Zo heb ik zelf tijdens de lockdown veel last gehad van buren die de ganse nacht gingen feesten, *tig keren is de Politie daar geweest en het was niet te beschrijven wat daar allemaal gebeurde.
Wat Frankrijk nu betreft is er slechts 1 mogelijke oplossing en dat is de inzet vh leger, weet immers dat ze daar nu al rondlopen met pistolen en andere zware oorlogswapens omdat er heel wat Politiekantoren en wapenwinkels zijn geplunderd.
Dus ja ze hebben zelfs uniformen van de riot Politie.
En we weten dat elk excuus om alles plat te branden en te plunderen goed genoeg is.
Hebben ze verloren of gewonnen bij het voetbal? Maakt niet uit, de beuk erin!
Hier een voorbeeldje van hoe rot de maatschappij is geworden, hoe moeilijk is het om gewoon te gehoorzamen aan een gezagdrager.
Als het fout is dan volgt er nog alle tijd om op een wettelijke manier verhaal te halen.
Ik snap dergelijke klootviolen niet, elke Politieagent heeft een bodycam maar dat weerhoud hen er niet van om helemaal los te gaan.
Ik ben bijna 30 jaar busbestuurder bij de Lijn en als ik over de Turnhoutsebaan rijd dan vraag ik me vaak af waarom daar verkeerslichten staan.
Maar ook het gedrag van mensen op het openbaar vervoer word alsmaar erger, heb je het lef om te vragen of mensen hun muziek uit willen zetten dan riskeer je een slag in je gezicht.
Het is trouwens niet alleen op het openbaar vervoer maar het zit overal als het ware.
Echtgenote is tandartsassistente en vorige week had ze opnieuw de telefoon in de hand om bijstand van de Politie te vragen wegens agressie van mensen die amper een woord Nederlands spreken maar wel even zullen vertellen hoe het allemaal moet.
Ik heb me een tijdje geleden toevallig eens bezig gehouden om te kijken wat de Politie in de US allemaal voor de kiezen krijgt en dat is echt ontluisterend. (Youtube staat vol met dolgedraaide filmpjes van Karen's)
Ik heb mateloos veel respect voor de ordediensten en voor de hopeveelheid bagger die ze over zich heen krijgen.
Zo heb ik zelf tijdens de lockdown veel last gehad van buren die de ganse nacht gingen feesten, *tig keren is de Politie daar geweest en het was niet te beschrijven wat daar allemaal gebeurde.
Wat Frankrijk nu betreft is er slechts 1 mogelijke oplossing en dat is de inzet vh leger, weet immers dat ze daar nu al rondlopen met pistolen en andere zware oorlogswapens omdat er heel wat Politiekantoren en wapenwinkels zijn geplunderd.
Dus ja ze hebben zelfs uniformen van de riot Politie.
En we weten dat elk excuus om alles plat te branden en te plunderen goed genoeg is.
Hebben ze verloren of gewonnen bij het voetbal? Maakt niet uit, de beuk erin!
Hier een voorbeeldje van hoe rot de maatschappij is geworden, hoe moeilijk is het om gewoon te gehoorzamen aan een gezagdrager.
Als het fout is dan volgt er nog alle tijd om op een wettelijke manier verhaal te halen.
Ik snap dergelijke klootviolen niet, elke Politieagent heeft een bodycam maar dat weerhoud hen er niet van om helemaal los te gaan.
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
Dit heeft inderdaad niets meer te maken met de jongeman die neergeschoten is... het is gewoon een bende krapuul dat iedere mogelijkheid gebruikt om rellen te veroorzaken en winkels te plunderen.
-
- Elite Poster
Enige reden wat de actie van de Politieman in kwestie kan rechtvaardigen is wanneer de 17-jarige naar een vuurwapen greep.
In de US word je dan zonder pardon neergeschoten, die mensen willen na hun shift immers nog graag naar huis om vrouw en kinderen te zien.
Maar zelfs als die politieman in Parijs zwaar in de fout is gegaan dan is dit nog altijd geen reden om gans het land plat te branden.
Alles staat op video + geluid dus het gerecht kan dit afhandelen.
Maar ja.. zo verleidelijk om de Apple Store en Louis Vitton te plunderen. (ja ik heb de beelden gezien waarbij ze vol trots naar de labels aan het kijken waren om te weten voor hoeveel euro ze hadden buit gemaakt)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
Datzelfde youtube staat ook vol met "dolgedraaide filmpjes van agenten met een power trip" hoor.Petrikske schreef: ↑01 jul 2023, 18:58 Ik heb me een tijdje geleden toevallig eens bezig gehouden om te kijken wat de Politie in de US allemaal voor de kiezen krijgt en dat is echt ontluisterend. (Youtube staat vol met dolgedraaide filmpjes van Karen's)
Het is van alle kanten miserie.
Daar worden flikken trouwens voor opgeleid om mee om te gaan (in europa althans, want in de US is dat vaak een ramp van een opleiding).
Diezelfde agenten zijn trouwens de professionals die hun job aan het doen zijn; daar verwacht ik dus meer professionaliteit en strengere normen voor dan de burger waarmee ze in aanraking komen.
Ik heb ook superveel respect voor de ordediensten, maar ze horen zich nog altijd aan de regels te houden.
En die regels zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat de politie, die het monopolie op "geweld" uitoefent binnen de samenleving, daar geen misbruik van gaat maken.
Ja, hun handen zijn vaak gebonden, maar daar zijn even vaak zeer goeie redenen voor.
-
- Elite Poster
Klopt helemaal, maar je mag ook niet uit het oog verliezen dat gevaarlijke situaties er ook voor zorgen dat je lichaam in overdrive gaat.
Maar rotte appels zitten overal en ja dus ook bij de Politie bij de US en ook in Belgie.
Een opleiding voor dergelijke noodsituaties staat mooi op papier, tot je in het echte leven een mes op je keel krijgt of een pistool tegen je voorhoofd, dan is het de natuur die gaat bepalen.
Maar rotte appels zitten overal en ja dus ook bij de Politie bij de US en ook in Belgie.
Een opleiding voor dergelijke noodsituaties staat mooi op papier, tot je in het echte leven een mes op je keel krijgt of een pistool tegen je voorhoofd, dan is het de natuur die gaat bepalen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 123 keer
Het is vooral ontluisterend dat een hele gemeenschap dit weer misbruikt om zich in een slachtoffer rol te wentelen.
"Justice for..."
Het zijn hoegenaamd steeds weer "engeltjes"... en de politie zijn de grote racistische moordenaars
Maar ik vraag mij af, waar blijft de "Justice voor Lola"? Het 12 jarige meisje dat gefolterd verkracht en vermoord werd door 2 personen van Algerijnse origine?
Ik hoop van harte dat Marine Le Pen de volgende verkiezingen wint en eens terug op zaken stelt, want dat is heel dringend nodig om parijs en andere grote steden van de ondergang te redden Nu het nog misschien kan.
"Justice for..."
Het zijn hoegenaamd steeds weer "engeltjes"... en de politie zijn de grote racistische moordenaars
Maar ik vraag mij af, waar blijft de "Justice voor Lola"? Het 12 jarige meisje dat gefolterd verkracht en vermoord werd door 2 personen van Algerijnse origine?
Ik hoop van harte dat Marine Le Pen de volgende verkiezingen wint en eens terug op zaken stelt, want dat is heel dringend nodig om parijs en andere grote steden van de ondergang te redden Nu het nog misschien kan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Respect voor de ordediensten. Vragen ze om te stoppen, dan doe je dat, punt aan de lijn.
Verdere discussie is niet nodig en dan zat de ‘brave jongen’ nog thuis.
Dan krijg je dus van die toestanden zoals nu in Lyon. Daar wordt op de politie geschoten met jachtgeweren.
Vitrines ingeslagen en winkels leeggeplunderd. Maar ja dat moeten we maar allemaal normaal vinden, lees ik hier.
De politie moet maar toekijken of beleefd gaan vragen of ze willen stoppen.
Verdere discussie is niet nodig en dan zat de ‘brave jongen’ nog thuis.
Dan krijg je dus van die toestanden zoals nu in Lyon. Daar wordt op de politie geschoten met jachtgeweren.
Vitrines ingeslagen en winkels leeggeplunderd. Maar ja dat moeten we maar allemaal normaal vinden, lees ik hier.
De politie moet maar toekijken of beleefd gaan vragen of ze willen stoppen.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 741 keer
- Bedankt: 476 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Respect voor de orde diensten en hulp diensten.
Alle idioten die brandweer of ambulance aanvallen mogen gelijk van al hun burgerrechten ontzegd worden.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Alle idioten die brandweer of ambulance aanvallen mogen gelijk van al hun burgerrechten ontzegd worden.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Klootzakken hebben nu een hoop dieren uit de zoo los gelaten, zebra's, olifanten, leeuwen...lopen allemaal door de straten en Macron grijpt nog steeds niet in.
Bron: https://t.me/beholdisraelchannel
Toegevoegd na 30 minuten 22 seconden:
Bron: https://t.me/beholdisraelchannel
Toegevoegd na 30 minuten 22 seconden:
Pistolen, machinegeweren en zelfs Amerikaanse sniper geweren die aan Oekraïne werden geleverd zie je nu in de straten van Frankrijk. (al heb ik altijd wel gedacht dat die oorlogswapens wel tot hier zouden geraken)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 133 keer
Op wat trekt dat toch?
De echtgenote van de burgemeester van de Franse plaats L'Hay-les-Roses, even ten zuiden van Parijs, is gewond geraakt toen ze met twee jonge kinderen op de vlucht sloeg voor betogers die brandstichtten bij hun huis. Er is een onderzoek geopend voor poging tot moord. Dat heeft het parket bevestigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik weet niet hoe het er in Frankrijk aantoe gaat, maar als in België de daders gevonden worden en blijkt dat ze minderjarig zijn (zou niet mogen als ze met de auto reden maar dat was het begin van heel het verhaal...) komt men tot de conclusie dat er geen plaats is in een gesloten instelling en worden ze waarschijnlijk naar huis gestuurd met de vraag of ze dat alsjeblieft niet meer zouden willen doen. Waarna er een wet gestemd wordt die in de toekomst geweld gericht tegen partners van burgemeesters strenger gaat bestraffen waardoor het wetboek weer wat langer wordt.
Waarna men bij een volgende gelegenheid opnieuw tot de conclusie komt dat men de daders niet kan straffen, omdat er in dat lange strafwetboek ergens een artikel staat dat zegt dat als zo'n aanslag gebeurt op een dag met een R in de naam, dan de rechtbank van het kanton van de woonplaats van de dader bevoegd is en niet de rechtbank van het kanton waar de aanslag gebeurd is. Of zo.
Die mannen weten goed genoeg dat ze hier waarschijnlijk niet serieus voor gestraft gaan worden.
Waarna men bij een volgende gelegenheid opnieuw tot de conclusie komt dat men de daders niet kan straffen, omdat er in dat lange strafwetboek ergens een artikel staat dat zegt dat als zo'n aanslag gebeurt op een dag met een R in de naam, dan de rechtbank van het kanton van de woonplaats van de dader bevoegd is en niet de rechtbank van het kanton waar de aanslag gebeurd is. Of zo.
Die mannen weten goed genoeg dat ze hier waarschijnlijk niet serieus voor gestraft gaan worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 109 keer
Dat is helemaal niet het geval. Er werd een airsoftwinkel geplunderd, waardoor het op filmpjes leek dat sommigen met oorlogswapens rondliepen. Maar een echt M249 kan je moeilijk met een hand vasthouden laat staan afvuren.
-
- Elite Poster
Bron: https://t.me/France_Riots
Er staan op Telegram heel wat filmpjes waarbij zware wapens worden gebruikt en dat zijn duidelijk geen airsoft wapens waar mee geschoten word.
Minstens 1 politieman werd al geraakt door een kogel (9mm) gelukkig droeg hij een kogelvrije vest.
Ik heb 1 filmpje gezien waarbij een jonge kerel een zwaar machinegeweer droeg geen idee of het daadwerkelijk een M249 was, ik zag wel een bipod maar geen lader en ik denk dat het gewicht dan zo'n 7,5kg is.
Er werden ook heel wat politiekantoren overvallen en daar werd ook veel buit gemaakt.
Zo zag ik het schorremorrie rondlopen in uniformen van de oproerpolitie.
Er staan op Telegram heel wat filmpjes waarbij zware wapens worden gebruikt en dat zijn duidelijk geen airsoft wapens waar mee geschoten word.
Minstens 1 politieman werd al geraakt door een kogel (9mm) gelukkig droeg hij een kogelvrije vest.
Ik heb 1 filmpje gezien waarbij een jonge kerel een zwaar machinegeweer droeg geen idee of het daadwerkelijk een M249 was, ik zag wel een bipod maar geen lader en ik denk dat het gewicht dan zo'n 7,5kg is.
Er werden ook heel wat politiekantoren overvallen en daar werd ook veel buit gemaakt.
Zo zag ik het schorremorrie rondlopen in uniformen van de oproerpolitie.
-
- Elite Poster
Daarnet op het vrtnieuws...
Deze meisjes kloegen erover dat ze vandaag en gisteren al 4 keer gecontroleerd werden door de politie. En hoe bevooroordeeld/racistisch de politie wel niet is!
Ik verzin dit niet!
Deze meisjes kloegen erover dat ze vandaag en gisteren al 4 keer gecontroleerd werden door de politie. En hoe bevooroordeeld/racistisch de politie wel niet is!
Ik verzin dit niet!
-
- Elite Poster
Ondertussen de oma van het slachtoffer
En dan dit:µ
"We willen niet dat ze dingen kapotmaken, we willen dat ze hun mond houden", klonk het. "Het is goed dat de politie er is. Aan de mensen die dingen kapotmaken, zeg ik 'stop'. Ze hebben Nahel als dekmantel gebruikt."
Ze uitte eveneens verontwaardiging over het feit dat er al bijna 500.000 euro ingezameld is voor de gearresteerde agent die haar kleinzoon neerschoot. "Mijn hart doet pijn, maar hij zal gestraft worden zoals iedereen. Ik heb vertrouwen in gerechtigheid."
En dan dit:µ
Volgens passagier Fouad zou Nahels voet - door de impact van de kolfslagen - plots van het rempedaal geschoten zijn. “En omdat een automaat is, gaat die plots vanzelf vooruit. De politieagent bij het raam roept daarop tegen zijn collega: ‘Schiet hem neer!’ Daarop opent de agent langs de motorkap het vuur.” Volgens de agent zelf - zoals hij dat achteraf bij een ondervraging verklaarde - vuurde hij omdat hij een derde vluchtpoging vermoedde en “uit angst dat hij, zijn collega of iemand anders zou worden aangereden als het voertuig opnieuw zou vertrekken.” Ondanks het schot rolt de auto nog even verder om schuin bovenop een verkeersdrempel en -paal op de Place Nelson Mandela voorgoed tot stilstand te komen. Nahel is geraakt in de linkerarm en borstkas. “Hij ‘was' daar nog drie seconden, maar ineens begon hij te trillen. Hij antwoordde niet meer.” Waarna Fouad “in paniek” meteen wegvlucht. De passagier op de achterbank geeft zich wel meteen over aan de politie. De schietende agent dient Nahel de eerste zorgen toe. De opgeroepen politieversterking komt samen met de hulpdiensten om 8:21 uur aan en probeert de 17-jarige jongeman van Algerijnse afkomst nog te reanimeren. Maar tevergeefs.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Ik ken de wetgeving in Frankrijk niet voldoende om daar een uitspraak over te doen maar moest het een Belgische situatie zijn zat je er toch volledig naast. Er zijn nog andere wapens dan een vuurwapen die vuurwapengebruik rechtvaardigen.
Sol Invictus!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik volg niet alle details maar als het klopt dat die kerel in een achtervolging gestopt is geweest er dan opnieuw probeert vandoor te gaan dan heb ik vooral te doen met die politieagent die is aangehouden..moet die wachten met reageren tot hij dood gereden of geschoten wordt .. zoals hier al paar keer gezegd is als de politie zegt stop..handen op je stuur dan doe je dat ..als je dat niet doet moet je zelf maar instaan voor de gevolgen...ik begrijp de ouders en die grootmoeder..mijn kind braaf kind maar komaan..die kerel is er wel opnieuw proberen van door te gaan...Als die wat later 3 mensen had dood gereden zouden diezelfde die nu die agent veroordelen diezelfde kerel tegen de muur nagelen omdat hij ze heeft laten gaan...Die politieagent is ook maar een mens die na zijn werk graag heelhuids naar huis gaat. Die politieman zijn leven is ook in de vernieling. Wat die rellen betreft, leger inzetten, geen compassie...Frankrijk heeft echter al lang een probleem en als je er komt vraag je je soms af of je nog in Europa bent...In Frankrijk is het overal brussel..
Maar tja..nu zal ongetwijfeld heel links belgie roepen dat ik een racist ben nochtans betaal ik netjes mijn belasting, ga alle dagen netjes werken slaag niks kort en klein en ga nergens liggen plunderen..
Maar tja..nu zal ongetwijfeld heel links belgie roepen dat ik een racist ben nochtans betaal ik netjes mijn belasting, ga alle dagen netjes werken slaag niks kort en klein en ga nergens liggen plunderen..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 456 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Je kan hier wel mee lachen, maar dat is net het probleem.
Als jij, als kleurling, echt goede bedoelingen hebt en constant gecontroleerd wordt. Op den duur heb je het echt wel gehad hoor.
In mijn jonge jaren (toen de beesten nog spraken) had ik een redelijk afwijkend uiterlijk en dito kleding. Meestal gaf dat geen problemen, maar als ik in het duister over straat wandelde werd ik ook tegen gehouden door politie met de hele reutemeteut. Dat is bij mij niet zo vaak voorgevallen, maar wel te veel naar mijn goesting. dat steekt tegen hoor.
Los van het feit dat je er tijd mee verliest is het echt niet leuk om verschillende keren als krapuul versleten te worden, puur op uiterlijke kenmerken.
Het bevordert echt geen goede verstandhouding.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Blijkbaar was die gast al 2 keer tegengehouden en gevlucht dus de derde keer zal de politie er wel van uitgegaan zijn dat hij ook een derde keer zou proberen weg te geraken. De reden dat ze hem tegen hielden was naar verluid het rijden door een voetgangerszone waarbij hij voetgangers en fietsers in gevaar bracht plus nog andere overtredingen.
Hij stond ook al bekend voor eerdere feiten en was daarvoor al voor de rechter gekomen.
Is dat een reden om hem dood te schieten? Nee, maar het schetst wel een beeld van de situatie waarin de politie zich bevond.
Hij stond ook al bekend voor eerdere feiten en was daarvoor al voor de rechter gekomen.
Is dat een reden om hem dood te schieten? Nee, maar het schetst wel een beeld van de situatie waarin de politie zich bevond.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik begrijp de reactie over veelvuldig controleren niet zo goed...de politie controleert bezonnen met de meeste kans op succes me dunkt...weinig werken met veel kans op succes, doen we dat niet allemaal. neen het zijn niet allemaal criminelen maar wel veel haantjesgedrag daar ..beetje opscheppen...de oorzaak en gevolg zijn hier omgedraaid denk ik..als je weet dat er al aanslagen gebeurt zijn met auto's die inrijden op publiek , aanslagen op luchthavens is het dan onlogisch dat die politie voorzichtig is. Ik lees vooral excuses voor die jonge die dood is maar weet je, was die niet roekeloos gaan rondrijden (haantjesgedrag) , had die er niet proberen vandoor te gaan dan had die politieagent zijn pistool niet moeten trekken..
Voor al diegene die moord roepen.. ik stel voor neem de plaats van die agenten, brandweer, ziekenwagen maar is over ..kom uit je cocon en zie wat er ah gebeuren is
Voor al diegene die moord roepen.. ik stel voor neem de plaats van die agenten, brandweer, ziekenwagen maar is over ..kom uit je cocon en zie wat er ah gebeuren is
-
- Elite Poster
Volgens 'Le Parisien' zijn inmiddels 210 scholen in brand gestoken of beschadigd. Klaslokalen, maar ook leraarskamers en administratieve kantoren werden geviseerd en soms zelfs volledig vernield. Ongeveer tien scholen zullen aanstaande maandag hun deuren niet kunnen openen voor de laatste lesweek.
Dit begrijp ik ook toaal niet.
-
- Elite Poster
cadsite schreef: ↑02 jul 2023, 16:54Je kan hier wel mee lachen, maar dat is net het probleem.
Als jij, als kleurling, echt goede bedoelingen hebt en constant gecontroleerd wordt. Op den duur heb je het echt wel gehad hoor.
In mijn jonge jaren (toen de beesten nog spraken) had ik een redelijk afwijkend uiterlijk en dito kleding. Meestal gaf dat geen problemen, maar als ik in het duister over straat wandelde werd ik ook tegen gehouden door politie met de hele reutemeteut. Dat is bij mij niet zo vaak voorgevallen, maar wel te veel naar mijn goesting. dat steekt tegen hoor.
Los van het feit dat je er tijd mee verliest is het echt niet leuk om verschillende keren als krapuul versleten te worden, puur op uiterlijke kenmerken.
Het bevordert echt geen goede verstandhouding.
vind je het normaal dat 2 meisjes zo gekleed gaan in de zomer, kapje op, enkel de ogen zichtbaar, wandelend tussen de grootste rellen sinds jaren?
Ik wordt hier eigenlijk heel kwaad om, het is niets meer dan provocatief gedrag.
Men kleed zich zo enkel en alleen om gecontrolleerd te willen worden om nadien een tiktok filmpje te maken van hoe erg ze wel "geviseerd" worden.
-
- Elite Poster
Wat begrijp je hier niet aan... of dacht je dat de protesten waren voor de jongen die doodgeschoten is ?
Nee, dit is gewoon een bende krapuul die misbruik maakt van de situatie om alles kort en klein te slaan... waarom, dat weten ze vermoedelijk zelf niet.
-
- Elite Poster
Eerste filmpje van de feiten dat ik zag was vanop een vrij grote afstand, gisteren zag ik een filmpje van kortbij gemaakt en hierop is duidelijk te zien dat de auto tegen een vrij hoge snelheid vertrekt en pas dan weerklinkt het schot.
1 van de agenten ligt op dat moment half op de motorkap.
De stelling die ik eerder maakte 'wanneer de 17-jarige naar een vuurwapen greep' is in de wetenschap dat de betrokken agent zekerheid had van de aanwezigheid van desbetreffend vuurwapen.
Zoniet zou ik de stelling maken de 'agent vuurde omdat hij het 'vermoeden' had van de aanwezigheid van een vuurwapen.
Wat een heel groot verschil is natuurlijk in de tenlastelegging.
Het zal hopelijk wel naar buiten komen wat er precies is gebeurd want ondertussen doen er al heel wat verschillende verhalen de ronde in de media naar het aantal afgevuurde kogels etc..
Toegevoegd na 9 minuten 26 seconden:
Ik begrijp volledig wat je hiermee wil bedoelen, ik ervaar dezelfde houding ook vaak op m'n lijnbus.
Er is totaal niets gebeurd maar je krijgt onmiddellijk een giftige blik en verbaal gaan ze gelijk los en dat voor een scheet in een fles zoals ze bij ons zeggen.
En durf je iets te antwoorden is het gelijk van... racist!
Terwijl ze eigenlijk zelf racistisch zijn want ik geef op dat moment niet meer dan een antwoord op een probleem en dat zonder stemverheffing of wapperende handjes.
Toegevoegd na 4 minuten 33 seconden:
En in september moest hij opnieuw voor de rechter verschijnen, jaja... een engeltje inderdaad.on4bam schreef: ↑02 jul 2023, 17:14 Blijkbaar was die gast al 2 keer tegengehouden en gevlucht dus de derde keer zal de politie er wel van uitgegaan zijn dat hij ook een derde keer zou proberen weg te geraken. De reden dat ze hem tegen hielden was naar verluid het rijden door een voetgangerszone waarbij hij voetgangers en fietsers in gevaar bracht plus nog andere overtredingen.
Toegevoegd na 4 minuten 11 seconden:
Passagier was zo in paniek dat deze op de vlucht sloeg maar kan achteraf wel glashelder alles uitleggen?
Sterker nog, deze passagier kan onder het dashboard kijken en zien wat daar allemaal gebeurd.
Toegevoegd na 3 minuten 44 seconden:
Vakantie? Verveling?
Een fabriek van 600 werknemers volledig afgebrand.
Volkswagen dealer, alle auto's gestolen.
Stel je, voor moest dit in de US gebeuren dan lagen de straten vol doden en gewonden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
Eigenlijk wel enkele interessante pistes.
Waarom gaat het in UK blijkbaar wel, met ongewapende agenten. Zou het kunnen liggen dat het ginder wel effectief een veel grotere "melting pot" is. Met een ander koloniaal verleden? Common Wealth? Vooral Aziatische/meer onderdanige bevolkingsgroepen? Hoe zit het sociaal stelsel in UK in elkaar? Moeten ze daar niet effectief meer werken voor ze iets krijgen?
Ligt ons probleem ook niet hoofdzakelijk in het feit dat de bevolking van die Maghreb landen van nature nogal "vurig" is? Wordt er gewoon niet teveel bepamperd? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden? Welk een nut heeft dreigen als een dreigement nooit wordt omgezet? Dat is toch zoals bij kleine kinderen. Sommige kinderen kun je het effectief uitleggen, en hebben genoeg norm- en waardenbesef om altijd het goede te kiezen. Maar andere kinderen verdienen nu eenmaal af en toe een pedagogisch tikje.
Wat betreft de huidige rellen. IMHO kunnen ze niet hard genoeg optreden. Als ze het niet leren op de zachte manier, moet het dan maar op de harde manier.
Waarom gaat het in UK blijkbaar wel, met ongewapende agenten. Zou het kunnen liggen dat het ginder wel effectief een veel grotere "melting pot" is. Met een ander koloniaal verleden? Common Wealth? Vooral Aziatische/meer onderdanige bevolkingsgroepen? Hoe zit het sociaal stelsel in UK in elkaar? Moeten ze daar niet effectief meer werken voor ze iets krijgen?
Ligt ons probleem ook niet hoofdzakelijk in het feit dat de bevolking van die Maghreb landen van nature nogal "vurig" is? Wordt er gewoon niet teveel bepamperd? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden? Welk een nut heeft dreigen als een dreigement nooit wordt omgezet? Dat is toch zoals bij kleine kinderen. Sommige kinderen kun je het effectief uitleggen, en hebben genoeg norm- en waardenbesef om altijd het goede te kiezen. Maar andere kinderen verdienen nu eenmaal af en toe een pedagogisch tikje.
Wat betreft de huidige rellen. IMHO kunnen ze niet hard genoeg optreden. Als ze het niet leren op de zachte manier, moet het dan maar op de harde manier.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Best je bronnen nog eens checken. Ik las vandaag dat die beelden over uit een circus ontsnapte dieren gingen en al redelijk oud zijn.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
Merde, tja.. alles word ook op Telegram gesmeten hé, en niet alles klopt altijd.
Al vond ik het ook al raar, ontsnapte leeuwen en niemand word opgegeten?
Toegevoegd na 42 minuten 18 seconden:
Heel interessant inderdaad, had er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan.
Maar ze zijn er wel hoor, ongeveer 1 op 20 zou een wapen dragen in de UK, maar de straatagent is steeds ongewapend en bij problemen
worden de gewapende collega's opgeroepen en deze zouden steeds zeer snel ter plaatse zijn.
Ze zoeken trouwens weer nieuwe collega's.. https://www.mod.police.uk/new-recruits/
Ik weet niet hoe het in de dagelijkse samenleving gaat in de UK maar ik weet wel dat ze het voetbalhooliganisme zwaar de kop hebben
kunnen indrukken door een stevig lik op stuk beleid, je moet echt niet zwaar over de schreef gaan om een levenslange verbanning te krijgen en de UK heeft ook zware inspanning gedaan om een heel professioneel CCTV netwerk uit te bouwen.
Maar zoals ik reeds vertelde, dit is voor mensen die naar het voetbal gaan. (maar alle Engelsen doen dat denk ik haha...)
https://www.cps.gov.uk/legal-guidance/f ... ing-orders
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 39 keer
Pik er een stuk of 20 op, die je op heterdaad betrapt bij het in brand steken van auto's/huizen of het plunderen van winkels, zet ze tegen een muur en plein public & executeren. De rest zal de boodschap snel begrepen hebben.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Dus de oplossing voor een politie-agent die iemand standrechtelijk executeert, is meer standrechtelijke executies?
Kwestie van nog wat olie op het vuur te gooien?
Kwestie van nog wat olie op het vuur te gooien?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Is er hier iemand te vinden die de vernielingen goedkeurt of als oplossing ziet?
Dit soort rellen ontstaat geregeld, ook bij andere aanleidingen. Het is dus misschien eens nuttig om zich de vraag te stellen waarom. Het is al lang niet meer verbonden aan een incident maar incidenten geven wel aanleiding tot dit soort rellen die eerder een basis hebben in een dieper geworteld ongenoegen en frustratie.
Dit soort rellen ontstaat geregeld, ook bij andere aanleidingen. Het is dus misschien eens nuttig om zich de vraag te stellen waarom. Het is al lang niet meer verbonden aan een incident maar incidenten geven wel aanleiding tot dit soort rellen die eerder een basis hebben in een dieper geworteld ongenoegen en frustratie.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier zou posten wegens gelezen op een website met duidelijk linkse invalshoek, maar bij deze toch: Open brief - Marc Vandepitte - Recept voor toekomstige rellen à la Parisienne
Het is gebaseerd op een boek uit 2001, maar blijkbaar 20 jaar later nog steeds brandend (pun intended) actueel...
Het is gebaseerd op een boek uit 2001, maar blijkbaar 20 jaar later nog steeds brandend (pun intended) actueel...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
Assessment of the sixth night of riots in France:
— 352 fires on public roads
— 297 burned vehicles
— 34 burned buildings
— 45,000 police and gendarmes deployed
— 3 police officers and gendarmes injured
— 157 people arrested
Er is blijkbaar ook 1 brandweerman om het leven gekomen tijdens het blussen van een brandende auto.
https://www.leparisien.fr/faits-divers/ ... B4MJNY.php
— 352 fires on public roads
— 297 burned vehicles
— 34 burned buildings
— 45,000 police and gendarmes deployed
— 3 police officers and gendarmes injured
— 157 people arrested
Er is blijkbaar ook 1 brandweerman om het leven gekomen tijdens het blussen van een brandende auto.
https://www.leparisien.fr/faits-divers/ ... B4MJNY.php
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
@sinna je kan het vergelijken met een druppel die de emmer doet over lopen. We zien ook nu dat men, ook hier, vooral oog heeft voor de druppel maar de zo goed als volle emmer volledig negeert.
Een ander punt is dat velen het moeilijk vinden om zich te verplaatsen in de andere situatie. Wij lopen bvb weinig risico op controle dus hebben we er ook een andere kijk op. Zelfs op een luchthaven wordt ik zo goed als nooit extra gecontroleerd. Wie dat telkens moet meemaken raakt dat moe.
Zelf maakte ik één keer een situatie mee waarbij ik op de trein naar huis iemand van Aalst bezig hoorde over de nieuwkomers. Ik voelde me aangesproken want ook ik was in Aalst komen wonen. Volgens hem veranderden die nieuwkomers de stad te fel en moesten ze dus beter vertrekken. Zijn woorden werden bevestigd door anderen in de wagon. Wie niet van Aalst is weet misschien niet dat Aalst een stad is met enorm potentieel maar ook met een nog groter probleem van achterstand. Dat probleem wordt niet geholpen door hun eigen bekrompen instelling en aanleg om zelfs hun problemen als een verwezenlijking te zien. Alcoholproblemen en armoede zijn er gigantisch maar ze lachen ermee terwijl het eerder om te huilen is. Als tweeverdieners leverden wij meer dan onze bijdrage aan de stadskas en ook een nieuwbouwwoning zorgde voor lokaal werk. Wij waren lid van lokale sportclubs en deden mee aan het culturele leven. Toch waren wij ongewenst voor de "echte" Aalstenaars waarvan velen op het OCMW leven. Toen ik thuis kwam heb ik aan mijn partner gezegd dat ik het huis te koop zou zetten en wilde verhuizen. Tot dan was ik de grootste voorstander om te blijven maar die ervaring was er teveel aan. Ik besefte dat ik voor de echte nooit aanvaard zou worden, ongeacht mijn bijdragen. Ik wilde er niet meer wonen en ben een jaar later verhuisd. Dat was maar één ervaring maar ik kan me sindsdien perfect inbeelden wat het moet zijn als je dat dagelijks mag ervaren.
Een ander punt is dat velen het moeilijk vinden om zich te verplaatsen in de andere situatie. Wij lopen bvb weinig risico op controle dus hebben we er ook een andere kijk op. Zelfs op een luchthaven wordt ik zo goed als nooit extra gecontroleerd. Wie dat telkens moet meemaken raakt dat moe.
Zelf maakte ik één keer een situatie mee waarbij ik op de trein naar huis iemand van Aalst bezig hoorde over de nieuwkomers. Ik voelde me aangesproken want ook ik was in Aalst komen wonen. Volgens hem veranderden die nieuwkomers de stad te fel en moesten ze dus beter vertrekken. Zijn woorden werden bevestigd door anderen in de wagon. Wie niet van Aalst is weet misschien niet dat Aalst een stad is met enorm potentieel maar ook met een nog groter probleem van achterstand. Dat probleem wordt niet geholpen door hun eigen bekrompen instelling en aanleg om zelfs hun problemen als een verwezenlijking te zien. Alcoholproblemen en armoede zijn er gigantisch maar ze lachen ermee terwijl het eerder om te huilen is. Als tweeverdieners leverden wij meer dan onze bijdrage aan de stadskas en ook een nieuwbouwwoning zorgde voor lokaal werk. Wij waren lid van lokale sportclubs en deden mee aan het culturele leven. Toch waren wij ongewenst voor de "echte" Aalstenaars waarvan velen op het OCMW leven. Toen ik thuis kwam heb ik aan mijn partner gezegd dat ik het huis te koop zou zetten en wilde verhuizen. Tot dan was ik de grootste voorstander om te blijven maar die ervaring was er teveel aan. Ik besefte dat ik voor de echte nooit aanvaard zou worden, ongeacht mijn bijdragen. Ik wilde er niet meer wonen en ben een jaar later verhuisd. Dat was maar één ervaring maar ik kan me sindsdien perfect inbeelden wat het moet zijn als je dat dagelijks mag ervaren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.