De dure cola (hoge loonkost)die van Belgie naar Duitsland en Frankrijk gaat.
In sommige landen is er dan nog eens statie geld en toch goedkoper wordt verkocht dan in ons Belgenland.
Leg het me eens uit.
Boodschappen doen net over grens
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Dat is al tig keer gedaan: Belgen betalen graag.
Waarom zou je als ondernemer minder vragen als het merendeel van de klanten, al is het af en toe met wat gemor, je vraagprijs blijft betalen?
Zolang het merendeel niet elders zijn inkopen gaat doen of beter, je producten niet meer koopt, is er geen enkele reden om een lagere prijs te vragen. Het hoofddoel van een onderneming is zoveel mogelijk winst maken. Niet aan vrijwilligerswerk doen om klanten te plezieren.
Laatst gewijzigd door ivob 15 jul 2023, 07:34, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 466 keer
- Recent bedankt: 8 keer
en dus, wat moet "de belg" dan volgens jou doen ? geen eten meer kopen ? de boel in brand steken zoals "de fransen" ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Dat was de vraag van @thmj niet.
Jij stelt een nieuwe vraag.
Een nieuw antwoord dus: iedere Belg mag van mij doen wat hun denkt dat voor de eigen situatie het beste is.
Je hebt dan enkele opties zoals elders je inkopen gaan doen of inderdaad, wat - mijn mening - het meest effectief is, de producten die (extreem) overprijsd zijn niet meer kopen (in de warenhuizen). Of gewoon blijven betalen.
Je mag, indien om welke reden dan ook je van mening bent dat een van deze opties niet gewenst zijn, ook nog altijd andere opties aanreiken.
Je neerleggen bij de prijspolitiek van de Belgische warenhuizen is uiteraard de gemakkelijkse weg en is wat de ondernemers ook het liefst zien. Dus iedereen is vrij om ook die laatste optie te kiezen.
Vraag je naar mijn persoonlijke mening: ik kies voor een combinatie van flessenwater noch frisdranken kopen in een warenhuis (ook al denken sommigen dat je daar niet zonder kan leven, maar dat is eerder hun persoonlijk probleem), voor het overige warenhuizen zoveel mogelijk mijden en zoveel mogelijk instaan voor je eigen voedselproductie en bereiden van eigen drank. Op eigen grond is hier immers meer dan voldoende (kraantjes)water beschikbaar en groenten, fruit, kruiden, ...... om zelf - naar onze smaak - eigen lekkere (suikerloze) dranken te bereiden.
Maar laat het duidelijk zijn, dat is louter een persoonlijke mening en handelswijze. Niets op tegen dat anderen voor andere opties kiezen. Ieder zijn ding.
Jij stelt een nieuwe vraag.
Een nieuw antwoord dus: iedere Belg mag van mij doen wat hun denkt dat voor de eigen situatie het beste is.
Je hebt dan enkele opties zoals elders je inkopen gaan doen of inderdaad, wat - mijn mening - het meest effectief is, de producten die (extreem) overprijsd zijn niet meer kopen (in de warenhuizen). Of gewoon blijven betalen.
Je mag, indien om welke reden dan ook je van mening bent dat een van deze opties niet gewenst zijn, ook nog altijd andere opties aanreiken.
Je neerleggen bij de prijspolitiek van de Belgische warenhuizen is uiteraard de gemakkelijkse weg en is wat de ondernemers ook het liefst zien. Dus iedereen is vrij om ook die laatste optie te kiezen.
Vraag je naar mijn persoonlijke mening: ik kies voor een combinatie van flessenwater noch frisdranken kopen in een warenhuis (ook al denken sommigen dat je daar niet zonder kan leven, maar dat is eerder hun persoonlijk probleem), voor het overige warenhuizen zoveel mogelijk mijden en zoveel mogelijk instaan voor je eigen voedselproductie en bereiden van eigen drank. Op eigen grond is hier immers meer dan voldoende (kraantjes)water beschikbaar en groenten, fruit, kruiden, ...... om zelf - naar onze smaak - eigen lekkere (suikerloze) dranken te bereiden.
Maar laat het duidelijk zijn, dat is louter een persoonlijke mening en handelswijze. Niets op tegen dat anderen voor andere opties kiezen. Ieder zijn ding.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 466 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Het is een persoonlijke mening en handelswijze en daar mag je niet op "afgerekend" worden, maar tegelijkertijd reken je anderen wel af op hun persoonlijke mening en handelswijze. Zoals eerder gesteld, je was ziek toen ze de empathie uitdeelden, dat is wel duidelijk.
Ik kies ervoor om mee te denken met mensen die het minder hebben dan ikzelf, maar ook dat is een persoonlijke keuze.
Veel mensen hebben niet de tijd, niet de ruimte, noch het budget om niet naar de supermarkt te gaan en moeten al meerdere jobs runnen om rond te komen.
J.
Ik kies ervoor om mee te denken met mensen die het minder hebben dan ikzelf, maar ook dat is een persoonlijke keuze.
Veel mensen hebben niet de tijd, niet de ruimte, noch het budget om niet naar de supermarkt te gaan en moeten al meerdere jobs runnen om rond te komen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 480 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ondertussen heb ik mijn in Frankrijk gekochte blikjes aan de helft van de be prijs in Nederland binnen gebracht om er niet betaald statiegeld op te krijgen.
Mooi toch dat eengemaakte Europa.
-
- Elite Poster
Inderdaad.Joe de Mannen schreef: 15 jul 2023, 08:08 Veel mensen hebben niet de tijd, niet de ruimte, noch het budget om niet naar de supermarkt te gaan en moeten al meerdere jobs runnen om rond te komen.
En wat heeft dat te maken met "boodschappen doen net over de grens"?
Als ik je goed versta is je punt dat dit een non-empathisch topic is?
Of hebben veel mensen die niet de tijd, niet de ruimte noch het budget hebben om naar de supermarkt te gaan wel de tijd, de ruimte en het budget om zich naar het buitenland te verplaatsen om hetzelfde te doen?
Vergeet ook niet dat Ć©Ć©n van mijn opties, geen verplichting maar een vrije keuze, net was om kraantjeswater (in het overgrote deel van de Belgische woningen tegen een democratische prijs beschikbaar, zeker in vergelijking met gebotteld water) te kiezen en zelf je frisdranken te bereiden. Toch een goede tip voor mensen die niet de tijd, niet de ruimte noch het budget hebben om naar de supermarkt te gaan?
Ik geef/gaf mijn persoonlijke mening over het onderwerp, zelfs met de boodschap dat er geen enkele verplichting is deze te volgen noch dat de gegeven opties gelimiteerd waren. Ik laat ook iedereen duidelijk vrij in zijn keuze en te handelen naar best eigen inzicht en volgens de eigen situatie. Hoezo anderen afrekenen op wat dan ook? Lijkt me dus weer meer een situatie van de eigen gedachtengang te willen projecteren op die van een ander?
Dat mensen die meerdere jobs moeten doen om rond te komen en dan alsnog kiezen om geen kraantjeswater maar relatief duur (waar je het ook koopt) flessenwater en frisdrank te kopen en dan tijd en ruimte kunnen maken om dat ook nog eens in het buitenland te doen is hun eigen vrije keuze maar geen noodzaak. Wie het de middelen en/of tijd en ruimte ontbreekt kan even goed kiezen voor water uit de kraan en eenmalig de tijd en ruimte te nemen om te leren zelf - indien men niet zonder kan - frisdrank te maken. Dat is tenslotte geen rocket science en ligt binnen ieders talenten. Gewoon zelf even de moeite doen om bij te leren en goedkoop nieuwe vaardigheden te ontwikkelen .
Toen de "empathie" werd uitgedeeld (jouw uitdrukking want ik geloof niet dat talenten ergens worden uitgedeeld) was ik dus helemaal niet ziek. Ik voel alleen niet de behoefte online te pas en te pas over mezelf te verklaren hoe empathisch ik wel ben (want daar is geen kunst aan en wie die behoefte wel voelt valt dan nog af te wachten of dat overeenstemt met zijn handelingen in de praktijk).
Ik gaf meerdere opties aan. Niet eens gelimiteerd want ik gaf ook aan dat wie meerdere opties kent vrij is deze aan te dragen. Dat had je dan ook beter ook gedaan want ik lees alleen maar kritiek en geen bijkomende oplossingen.
Maar die kans kan je uiteraard nog altijd aangrijpen. Ik ben in blijde verwachting om weer iets van je bij te leren.
En, gezien je er toch graag zelf over begint, wat dat hier zo geroemde zelf empathisch vermogen betreft mag je daar ook mijn persoonlijke mening over kennen:
- Empathie moet je verdienen. Het is niet iets dat je zondermeer in het rond strooit want dan verliest het zijn betekenis.
- Te pas en te pas met je eigen vermeende empathisch vermogen online te koop lopen, daar is nog niemand in het dagelijkse leven iets mee opgeschoten. Daar kan je beter naar handelen dan er zelf mee te koop lopen.
- Gezien je geen weet hebt hoe ik in het dagelijkse leven handel kan je over de werkelijkheid dan ook niet oordelen. Daar gaat dit topic zelfs niet over.
- Maar als je vanjezelf vindt dat je heel empathisch bent en je kent mensen die echt steun nodig hebben en, om wat voor reden dan ook, hun situatie zelf niet kunnen keren laat dan niets je weerhouden een deel van je inkomen en/of goederen aan hen af te staan en/of vrijwilligerswerk te doen om deze groepen bij te staan. Je kan zelfs zo handelen zonder blijk te geven van empathie. Ik vermoed dat deze groepen ook liever hebben dat je handelt zonder zitten te hengelen naar hun waardering dan dat je hen empathisch over hun bolletje aait en begrip toont voor hun situatie maar verder ook niets. Maar heel waarschijnlijk handel je zelf zo al jaren dus and keep up the good works.
Sol Invictus!
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 787 keer
- Bedankt: 525 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Leuk dat het kan, hoe ecologisch het is (verplaatsing) laat ik in het midden.cadsite schreef:Ondertussen heb ik mijn in Frankrijk gekochte blikjes aan de helft van de be prijs in Nederland binnen gebracht om er niet betaald statiegeld op te krijgen.
Sent from my SM-X800 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 22 keer
Dat merk ik dus ook op, hij verwijt enerzijds de Belg dat hij graag teveel betaalt, en anderzijds kijkt hij wat minachtend naar wie over de grens gaat om zaken te kopen, omdat ze goedkoper zijn.Joe de Mannen schreef: 15 jul 2023, 08:08 Het is een persoonlijke mening en handelswijze en daar mag je niet op "afgerekend" worden, maar tegelijkertijd reken je anderen wel af op hun persoonlijke mening en handelswijze. Zoals eerder gesteld, je was ziek toen ze de empathie uitdeelden, dat is wel duidelijk.
Het is nochtans wel duidelijk dat het precies die Belgen zijn die de prijs zullen drukken, niet diegenen die maar blijven aan de duurdere prijzen kopen.
Het verhaal van in uw eigen voedselproductie voorzien lijkt mij een indianenverhaal.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Het was dan ook geen verplaatsing om een paar euro in te slaan.devilkin schreef: 15 jul 2023, 11:10Leuk dat het kan, hoe ecologisch het is (verplaatsing) laat ik in het midden.cadsite schreef:Ondertussen heb ik mijn in Frankrijk gekochte blikjes aan de helft van de be prijs in Nederland binnen gebracht om er niet betaald statiegeld op te krijgen.
Sent from my SM-X800 using Tapatalk
De verplaatsing naar auchan gebeurde tijdens een werkrit die ik toch moest doen.
De verplaatsing naar Nederland viel ook in een rit die ik toch ging doen.
Ecologisch kan je dus enkel vallen over het extra gewicht van thuis naar Nederland, maar over die 500g gaan we niet neuten zeker?
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 787 keer
- Bedankt: 525 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Absoluut niet, en op deze manier ook alleen maar goed
(Ik ken jammergenoeg genoeg mensen die het specifiek zouden doen ervoor...)
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
(Ik ken jammergenoeg genoeg mensen die het specifiek zouden doen ervoor...)
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
Dat zou te belachelijk voor woorden zijn. De afstand Frankrijk - Nederland kan je nooit verantwoorden voor statiegeld van ā¬0,15/blikje.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 14 keer
Daarstraks nog een hele koffer vol spa reine gekocht in Auchan aan bijna 50% goedkoper dan hier is Belgiƫ, en dat voor een product dat uit Belgiƫ komt.
Ook nog een paar dozen Frixenet meegebracht die 50% goedkoper is dan hier.
Ook nog een paar dozen Frixenet meegebracht die 50% goedkoper is dan hier.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is exact wat ik bedoel. Wij maken er een boeltje van dat zijn gelijke niet kent en zijn dan verwonderd dat het enerzijds niet werkt en anderzijds veel geld kost. We zijn een klein land en al die tussenniveaus dienen enkel om postjes te voorzien voor een kleine groep. Een bijkomend probleem is dat bij ons die regio's meer tegen dan met elkaar werken wat opnieuw contraproductief is.
Mensen stemmen nu al voor extremen en dat ligt aan henzelf. Wie denkt dat het zal beteren met extremen die zal het moeten ervaren zeker. Bovendien zijn de politici die besturen ook Belgen met al hun tekortkomingen zoals alle andere Belgen en wie heeft hen verkozen? Juist.
We zijn ooit een doodlopende straat ingedraaid en ipv om te keren blijft men maar verder doorrijden en komt men steeds vaster te zitten. De kosten swingen de pan uit en het resultaat is bedroevend maar we blijven op het gaspedaal duwen.
Mensen stemmen nu al voor extremen en dat ligt aan henzelf. Wie denkt dat het zal beteren met extremen die zal het moeten ervaren zeker. Bovendien zijn de politici die besturen ook Belgen met al hun tekortkomingen zoals alle andere Belgen en wie heeft hen verkozen? Juist.
We zijn ooit een doodlopende straat ingedraaid en ipv om te keren blijft men maar verder doorrijden en komt men steeds vaster te zitten. De kosten swingen de pan uit en het resultaat is bedroevend maar we blijven op het gaspedaal duwen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 22 keer
Bedoel je met 'we' onze politici?Dizzy schreef: 16 jul 2023, 09:11 Dat is exact wat ik bedoel. Wij maken er een boeltje van dat zijn gelijke niet kent en zijn dan verwonderd dat het enerzijds niet werkt en anderzijds veel geld kost.
Ik voel mij niet verantwoordelijk voor de jungle aan taksen die gecreƫerd is.
Het is niet alleen daarom, men komt ook echt niet overeen op federaal niveau.Dizzy schreef: 16 jul 2023, 09:11 We zijn een klein land en al die tussenniveaus dienen enkel om postjes te voorzien voor een kleine groep.
Als elke regio exact hetzelfde zou willen als elke andere regio heb je natuurlijk geen regio's nodig.Dizzy schreef: 16 jul 2023, 09:11 Een bijkomend probleem is dat bij ons die regio's meer tegen dan met elkaar werken wat opnieuw contraproductief is.
Maar er zijn van die regio's die graag de progressieve uithangen, dan massaal veel schulden maken, en de factuur weer federaal doorschuiven.
Let op, toen het nog unitair was, had je ook al die miserie.
Toen waren het de grote steden die altijd maar schulden maakten, en dan bij federaal kwamen aankloppen om de facturen te betalen.
Je spreekt jezelf hier tegen.
Je zegt zelf dat het beleid niet veel voorstelt, maar dan zouden de mensen toch weer voor dezelfde moeten stemmen?
Als je alle partijen neemt waarvoor je in Vlaanderen kunt stemmen, en je neemt alle partijen die noch federaal noch Vlaams meebesturen, dan blijf je enkel met VB en PVDA over.
Vermits een aantal partijen graag de Vlaamse bekritiseren, en andere de federale is de optelsom voor de burger dat al die partijen niet deugen, en komt hij dus bij die 2 overblijvende uit.
Die straat is ingedraaid omdat het unitair niet meer werkte.Dizzy schreef: 16 jul 2023, 09:11 We zijn ooit een doodlopende straat ingedraaid en ipv om te keren blijft men maar verder doorrijden en komt men steeds vaster te zitten. De kosten swingen de pan uit en het resultaat is bedroevend maar we blijven op het gaspedaal duwen.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat nu plots anders zou zijn.
Kijk naar het dossier van de nachtvluchten.
Kijk naar alle grote dossiers zoals de belastinghervorming, de pensioenhervorming, etc.
Er komt altijd bijzonder weinig van in huis.
En vergeet niet: het zijn niet alleen de Vlamingen die de decentralisatie gewild hebben, er was ook de Waalse beweging: links en pro federalisering.
Zoek maar eens AndrƩ Renard op.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
- Bedankt: 205 keer
Kleine groep!? Wat te denken van: UN, Wereldbank, Unesco, IMF/ECB, Euroclear, WTO, WHO, etc...Dizzy schreef: 16 jul 2023, 09:11 al die tussenniveaus dienen enkel om postjes te voorzien voor een kleine groep...
Of in eigen land:
https://armoedebestrijding.be/vliegend/collectief/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Met "we" bedoel ik Belgiƫ als land en daar maken burgers en politici deel van uit. De jungle wordt heus niet beter met -tig nutteloze niveaus.
Men komt ook niet overeen op regionaal niveau. Bij sommigen is het doel niet overeen komen en dan is het niet verwonderlijk dat dit ook gebeurt. Een BDW maakt geregeld collega's uit voor het vuil van de straat en is dan verwonderd dat men hem liever niet meer erbij wil. Ruzie maken is gemakkelijk maar overeen komen is iets moeilijker.
Tja, als men hoopt dat progressieven gaan uitsterven dan gaat men nog lang kunnen wachten. Die bestaan inderdaad ook regionaal. Je kan dus enkel het "ideaal" bereiken als je al de rest verwijdert zoals de Duitsers ooit eens vruchteloos probeerden. In Gent staat er op een brug: Gent onafhankelijk, maar Mariakerke heeft ook zijn eigen dromen om van Wondelgem te zwijgen
Je kan inderdaad extreem stemmen als je niet tevreden bent met geen enkele van de vele partijen die er zijn maar ik zou dan toch eerst eens bedenken of dat alternatief ook een beter alternatief is. De crash van verandering was op dat vlak erg leerrijk. Met extremen ben ik daar totaal niet van overtuigd. We zitten in Belgiƫ met vreemde realiteiten zoals stemmen voor partijen die als doel hebben dat het niet werkt en toch verwachten dat het goed gaat werken Een coureur die tegen de ronde van Frankrijk is gaat er niet veel prijzen pakken en ik zou hem niet in mijn team willen.
Neen, die straat is ingedraaid omdat men de collaboratie niet grondig genoeg heeft aangepakt. Een klein deel is blijven hunkeren naar een eigen staat en die saboteren nu alles om hun alternatief als interessant voor te stellen. In feite is het een soort van gijzeling door frusties. Men had veel beter een soort van referendum gehouden waarbij men na de uitslag verder kon. Nu blijft men maar hangen in iets dat toch nooit zal werken omdat een deel niet wil dat het werkt. Men dacht elk een beetje hun zin te geven maar het doel is dus geen werkbaar land maar net het omgekeerde.
En de problemen die we nationaal hebben heeft Vlaanderen perfect gekopieerd en soms zelfs verscherpt. De luchthaven ligt in Vlaanderen samen met nog een paar die totaal niet rendabel zijn, lawaai s even erg in Vlaanderen als in Walloniƫ of kunnen wij minder NIMBY spelen dan de Walen, belastingen zijn er ook in Vlaanderen, de vergrijzing zal nog harder toeslaan in Vlaanderen,... en van de goede wil en drang naar vooruitgang en technisch kunnen zijn we afgedaald naar "haalbaar en betaalbaar" als slappe excuses voor een gebrek aan vertrouwen in eigen kunnen of pure sabotagepolitiek.
Men komt ook niet overeen op regionaal niveau. Bij sommigen is het doel niet overeen komen en dan is het niet verwonderlijk dat dit ook gebeurt. Een BDW maakt geregeld collega's uit voor het vuil van de straat en is dan verwonderd dat men hem liever niet meer erbij wil. Ruzie maken is gemakkelijk maar overeen komen is iets moeilijker.
Tja, als men hoopt dat progressieven gaan uitsterven dan gaat men nog lang kunnen wachten. Die bestaan inderdaad ook regionaal. Je kan dus enkel het "ideaal" bereiken als je al de rest verwijdert zoals de Duitsers ooit eens vruchteloos probeerden. In Gent staat er op een brug: Gent onafhankelijk, maar Mariakerke heeft ook zijn eigen dromen om van Wondelgem te zwijgen
Je kan inderdaad extreem stemmen als je niet tevreden bent met geen enkele van de vele partijen die er zijn maar ik zou dan toch eerst eens bedenken of dat alternatief ook een beter alternatief is. De crash van verandering was op dat vlak erg leerrijk. Met extremen ben ik daar totaal niet van overtuigd. We zitten in Belgiƫ met vreemde realiteiten zoals stemmen voor partijen die als doel hebben dat het niet werkt en toch verwachten dat het goed gaat werken Een coureur die tegen de ronde van Frankrijk is gaat er niet veel prijzen pakken en ik zou hem niet in mijn team willen.
Neen, die straat is ingedraaid omdat men de collaboratie niet grondig genoeg heeft aangepakt. Een klein deel is blijven hunkeren naar een eigen staat en die saboteren nu alles om hun alternatief als interessant voor te stellen. In feite is het een soort van gijzeling door frusties. Men had veel beter een soort van referendum gehouden waarbij men na de uitslag verder kon. Nu blijft men maar hangen in iets dat toch nooit zal werken omdat een deel niet wil dat het werkt. Men dacht elk een beetje hun zin te geven maar het doel is dus geen werkbaar land maar net het omgekeerde.
En de problemen die we nationaal hebben heeft Vlaanderen perfect gekopieerd en soms zelfs verscherpt. De luchthaven ligt in Vlaanderen samen met nog een paar die totaal niet rendabel zijn, lawaai s even erg in Vlaanderen als in Walloniƫ of kunnen wij minder NIMBY spelen dan de Walen, belastingen zijn er ook in Vlaanderen, de vergrijzing zal nog harder toeslaan in Vlaanderen,... en van de goede wil en drang naar vooruitgang en technisch kunnen zijn we afgedaald naar "haalbaar en betaalbaar" als slappe excuses voor een gebrek aan vertrouwen in eigen kunnen of pure sabotagepolitiek.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
- Bedankt: 205 keer
Ons landje, inbegrepen een hele rits gewesten, maakt onlosmakelijk deel uit van een groter geheel! Een veel groter geheel zelfs, qua grootte gemakshalve vergelijkbaar met de G7 bijvoorbeeld. Maar een deel van de belgen wil hard werken en afzien, terwijl het resterende deel wil potverteren en "la vie large" verkiest...
Modbreak:
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA