Orange 1gbps Boost Giga en docsis 3.1 modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
pdrke
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

splinterbyte schreef: 28 jul 2023, 21:39 Ah ok, hopelijk rekenen ze het niet achteraf toch wel aan op de factuur, zoals ze bij mij probeerden...
Ik ga het in elk geval in het oog houden :P
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Vandaag ook laten installeren, en ook de nieuwe mesh wifi.

930 mpbs op wifi via mijn gsm en 960 mbps op kabel.

Benieuwd hoe stabiel het gaat zijn de komende tijd.
driesp
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Bericht

Bij mij zijn ze vandaag orange komen installeren.
Ik heb het 150Mbps down en 15Mbps up pakket (internet standaard)

Een speedtest gaf me 125Mbps download en 14Mbps in upload, dus ik ben zeker tevreden.

Ik kreeg een CGN IP adres toegewezen: 100.96.57.83
Maar kreeg nog geen IPv6. Hopelijk komt IPv6 dus nog snel in orde, zeker gezien IPv4 achter het CGN netwerk zit.
De modem staat in de normale configuratie, dus niet in bridge.

Ik hou jullie zeker ook op de hoogte van mijn bevindingen, maar voorlopig dus zeer tevreden.

Hier nog enkele docsis waardes voor wie daarin interesse heeft.

Upstream
Afbeelding
Downstream
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 96 keer

Bericht

Welke modem heb je gekregen bij die internet standaard? Is dat al een docsis 3.1 modem?
driesp
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Bericht

Het is een TCG300, hardware versie 1.0.
Docsis 3.0.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

vandaag mijn faktuur gekregen en de wissel modem werd niet aangerekend
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
yannb
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Hallo,
Heeft iemand al een Wifi Comfort Starter Pack (= mesh) besteld in combinatie met de nieuwe modem? Volgens de site zou je twee mesh-modules moeten ontvangen, maar ik ontving er maar 1. De Orange-helpdesk beweert nu dat voor de nieuwe Livebox Cable-modem het starter pack maar 1 mesh-module bevat, 'omdat er al een module in de modem zelf zit'.
Groeten,
Yann
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 138 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Als je de nieuwe modem hebt hoef je maar 1 mesh te hebben. Dat werkt perfecT.
yannb
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

boonpwnz schreef: 13 sep 2023, 12:47 Als je de nieuwe modem hebt hoef je maar 1 mesh te hebben. Dat werkt perfecT.
Thanks voor het antwoord, maar ik wou weten als je een nieuwe modem hebt en je bestelt het Wifi Comfort Starter Pack, hoeveel mesh-modules je hebt ontvangen. De site stelt dat er 2 modules in het starter pack zitten. Dat het in bepaalde situaties technisch genoeg is om 1 mesh-module toe te voegen, kan ik begrijpen. Dat zal echter niet bij iedereen het geval zijn. De vraag is dan ook waarom ze een starter pack hebben, en een uitbreiding van het starter pack, als beide maar 1 module bevatten...

Groeten,
Yann
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 221 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik had 1Gbps boost bij de bestelling gevraagd. Na install gemerkt dat ze de 'gewone' 400Mbps boost hadden geactiveerd. Dus ik bel voor de 1Gbps ... moeten ze wederom de modem komen wisselen ... zie ik in de mailbevestiging staan:
49 EUR éénmalige kosten
59 EUR modem wissel

Is een oplevering van nog geen 2 maand oud ... niet tevreden dus :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Sasuke schreef: 13 sep 2023, 13:17 Na install gemerkt
Zoiets check je toch meteen tijdens de install voor je de technieker laat vertrekken?
En als hij het niet kan fixen(juiste modem niet bij o.i.d.), NIET tekenen, de installatie moet in orde zijn daarvoor.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Sasuke schreef: 13 sep 2023, 13:17 Ik had 1Gbps boost bij de bestelling gevraagd. Na install gemerkt dat ze de 'gewone' 400Mbps boost hadden geactiveerd. Dus ik bel voor de 1Gbps ... moeten ze wederom de modem komen wisselen ... zie ik in de mailbevestiging staan:
49 EUR éénmalige kosten
59 EUR modem wissel

Die kosten stonden ook op mijn mail contact opgenomen via messenger dak zei als ge hogere snelheid aanbied moete maken dat de hardware er is. Zei bij telenet en proximus dat ook zo was.Ze hebben gecrediteerd en toen ik de rekening kreeg stonden de kosten nie op en kreeg ik toch de korting. Dus lekker goedkoop :-D :-D :-D
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Bericht

Eigen schuld van Orange , je vraagt 1 Gbps en krijgt maar 400 Mbps , moeten ze maken dat je de juiste modem krijgt bij install
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

Sasuke schreef: 13 sep 2023, 13:17 Ik had 1Gbps boost bij de bestelling gevraagd. Na install gemerkt dat ze de 'gewone' 400Mbps boost hadden geactiveerd. Dus ik bel voor de 1Gbps ... moeten ze wederom de modem komen wisselen ... zie ik in de mailbevestiging staan:
49 EUR éénmalige kosten
59 EUR modem wissel

Het verhaal blijft gaan ...
- Afspraak maandag 18/9 ==> Ik verzet die op zaterdag via hun online portaal naar 21/9 en krijg bevestiging via SMS dat ze verzet is.
- Maandag 18/9 ==> Technieker staat toch voor de deur, is niemand thuis, dus vertrekt en meld foutgelopen afspraak
- Woensdag 20/9 ==> Ik krijg een voicemail dat Orange mij wil spreken over de bestelde opties
- Donderdag 21/9 ==> Ik bel naar de klantendienst en krijg te horen dat er helemaal geen afspraak is ingepland voor 21/9 en dat ze in hun systeem die SMS'en ook niet zijn. Volgens de technische dienst was er ook niets in de afspraken agenda te zien ... Ik zucht eens en maak een nieuwe afspraak voor dinsdag 26/9

En dan begint het ... 5 minuten na de telefoon met de klantendienst krijg ik een SMS met: "De orange technieker is onderweg, wees zeker thuis" ... En inderdaad, 15 minuten later staat de technieker voor de deur wegens de geplande afspraak om de modem te wisselen.

OK, vreemd, ik leg het uit en laat de man binnen om de modem swap te doen. Tijdens de swap, wat eigenlijk amper 5 minuten zou mogen duren, hoor ik die vloeken en begint die zelf naar orange te bellen. Na 45 minuten testen, vloeken en wat zeveren zegt hij "Sorry, maar het lukt niet. Bij de swap is er iets fout gegaan en nu is de lijn volledig weg uit mijn systeem. De klantendienst zegt dat ze dat terug moeten activeren, dit kan 24u duren..."

Uiteraard ... nu meer dan 24u later ... nog steeds geen signaal op de modem :(

Gebruikt Orange dezelfde backend Software als telenet ... ??? Van een leien dakje loopt het daar ook niet precies.

Heb de afspraak voor 23/9 al geannuleerd, ben benieuwd of die hier dan ook gewoon alsnog voor de deur gaat staan :(
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Dat afsprakenbeheer bij Orange is een grote soep.

Ik had mijn afspraak verplaatst naar een dag later en ik heb die week 2 techniekers voor hetzelfde gehad. Je moet eens uitleggen aan die technieker dat hij voor niets is gekomen. :cry:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

En nog steeds geen internet via Orange ... gisteren eindelijk bevestiging van de technische dienst: "We bevestigen dat er toch iets fout is gelopen in de activatie aan onze kant, we lossen dit op en bellen je vandaag nog op" (uiteraard niemand gehoord ...). Ik heb ze 24u gegeven en bel vandaag terug ... maar je kan enkel naar de klantendienst bellen en die zegt: Alles staat actief (ja dat was ervoor ook al) en ik mag jou niet doorsturen naar de achterliggende diensten. Als alles is nagekeken kan ik enkel een technieker onsite inboeken, eerstvolgende afspraak is volgende dinsdag (03/10) ... Ze kunnen niet zien wat de status is van de dossier bij de technische dienst ... een technieker die langskomt mag wél rechtstreeks bellen.

Dus ja ... nog geen 2 maand klant en ze zijn me terug kwijt, wat een klucht is dat daar ? Probleem is echter wel dat ik met 100Mbit down niet (meer) toekom en ik eigenlijk niet terug wil naar Telenet na daar maandenlang problemen te hebben gehad door hun 'software issues'.

*zucht* ... dus aan de geinteresseerden in de Giga Boost optie ... opgepast waar je aan begint, een 'foutje' bij de installatie door de technieker kan je zuur opbreken :(
Afbeelding
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 18 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Sasuke schreef: 27 sep 2023, 12:47

*zucht* ... dus aan de geinteresseerden in de Giga Boost optie ... opgepast waar je aan begint, een 'foutje' bij de installatie door de technieker kan je zuur opbreken :(
Oei, en heb net ingetekend om van 400Mbps naar Gigabit te gaan bij Orange.

Vorige week aangevraagd en niets meer van gehoord. Vandaag lag toevallig het Orange internet er (weer eens) uit. uitval hier in de regio. Dan maar eens naar de helpdesk bellen. Eerst al een klucht om zonder Orange GSM nummer door het DISA te geraken. Dan maar voorgedaan als nieuwe aansluiting om doorverbonden te worden naar een technische dienst. Er zijn nog zoveel wachtenden voor u. Om te horen dat de storing max 4u zou mogen duren en als het dan nog niet verholpen is mag je nog eens terugbellen. Ok afwachten dus. Ondertussen gelukkig wel al terug online.

Nu dat ik daar toch iemand aan de lijn had, nagevraagd of er iets werd gedaan om de snelheid te verhogen. Jawel er staat een dossier open. Of ik dan meteen een afspraak kon vastleggen voor een technieker met nieuwe modem? Jazeker, eerstvolgende datum pas 9 oktober. De planning zat redelijk goed vol.

Als ik dit hierboven lees verwondert dit me niet.

Sinds vandaag m'n 4g backup terug online gezet. je weet maar nooit dat even zonder vast internet zitten. en da's een sim kaartje van undo.be dat ook via Orange gaat :oops:
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ondertussen zijn we 10 dagen verder en nog steeds geen Internet … :-( Ze melden telkens dat ze zeker ‘morgen’ zullen terugbellen … maar nog nooit een telefoon van hen gehad. Zal zijn omdat ik geen Orange nummer heb zeker ?

Toegevoegd na 1 minuut 16 seconden:

Moest het bij Telenet ook niet vol zitten tot 9 oktober had ik al terug omgeschakeld :-(

Al een chance dat ik een 2de VDSL heb via EDPNET die me in 4 jaar nog geen enkele keer in de steek heeft gelaten. Alleen is 100Mbit niet meer voldoende voor mijn noden.
Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Sasuke schreef: 30 sep 2023, 08:43 100Mbit niet meer voldoende
Kan je dan geen 2de EDPNET VDSL2 aanschaffen, en loadbalancen voor 200Mbps, je hebt meestal toch minstens 2 koperparen die binnenkomen?
Kost met 72 euro p/m dan wel meer dan coax natuurlijk, maar je hebt wel (max) 80Mbps upload en geen FUP!
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 856 keer
Bedankt: 543 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ėn een single point of failure, wat hetgene is wat Sasuke vermoedelijk wilt vermijden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

Dag 12 ... nog steeds geen Internet ...

Klantendienst: "Die nieuwe modems worden nog volledig beheerd door onze achterliggende diensten, maar ik zie dat zij jou vorige week donderdag gingen terugbellen ?
Ik: "Dat is niet gebeurd .. noch vrijdag, noch maandag ..."
Klantendienst: "Ik heb ze net proberen te bereiken maar krijg ze niet aan de lijn. Ik heb het doorgegeven in uw dossier, als ze binnen 2 werkdagen nog niet hebben gebeld mag U zeker terugbellen ..."

Jawadde ... wat een service ...?? :eek: :bang:

Ik ga het eens op twitter gooien ... eens zien of dat helpt :/
Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ondertussen zijn we 2 volle weken verder zonder ook maar enige reactie vanuit Orange ... ondertussen is mijn dossier bij hen al 6x aangevuld met 'escalatie', 'spoed' e.d. maar het enige dat ik kan horen is: Het is geëscaleerd naar de "achterliggende dienst" (TM) en zij moeten dit binnen de 48u oplossen.

En dat durven die dus zeggen tegen iemand die al 2 weken zonder internet zit wegens een administratieve fout aan hun kant ?? :bang:

Ik heb "Giga Fiber" besteld (blijkbaar sinds vorige week veranderd van naam) ... maar in mij klantenzone zie ik dit ... en buiten dan dat de technische dienst "het niet begrijpt" geraak je daar geen meter verder ...
orange_overzicht.png
orange_producten.png
Heb ook maar een klacht bij de ombudsman neergelegd. Als er morgen geen nieuws is vanuit Orange dan slik ik maar de bittere pil en zal ik nog eens 2 weken zonder CoaxInternet zitten tijdens de wachttijd voor de Telenet technieker (en ik ben in Augustus net omgeschakeld ...)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Sasuke schreef: 05 okt 2023, 13:59 2 weken zonder internet
Kan je niet de bestelling annuleren en daarna opnieuw doen?
Heb ik eens gedaan bij Telenet nadat ze hun boel niet op orde kregen, de nieuwe bestelling ging dan vlotter.

Je signature laat een speedtest zien van 1000/50; wat had je bij Telenet dan, business (zonder FUP)? Indien ja, waarom heb je dat dan opgezegd?
Sasuke schreef: 05 okt 2023, 13:59 in mij klantenzone zie ik dit
Hier ook, werkt zelden...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Sasuke een contact opnemen met telenet en zeggen wat er gebeurd en zo vlug mogelijk internet wilt en dat je terug telenet wilt. Kans bestaat dat ze u er tussen nemen, want ze hebben altijd gaatjes over voor zogezegd noodgevallen. Jaren geleden iemand naar scarlet gegaan met constante uitval en bijna geen verbinding, gebeld naar telenet uitgelegd en in de namiddag stonden ze al bij die mensen om terug aan te sluiten. Kon omdat de coax nog volledig openstond, en heb zo een gevoel dat het bij u ook zo zal zijn, je kan maar proberen.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

Mja, ik ben braaf en heb ze tot morgen gegeven … en anders zal het inderdaad bellen naar Telenet worden. Ben weggegaan omdat ik telkens dubbele facturen kreeg en toen ik mijn gsm abbo’s weg had gehaald bleven die ook op de factuur terugkomen.

Maar dat zal dan ook wel niet meer gebeuren als ik nu terug klant wordt. Heb de Telenet modem nog liggen zelfs :-)

Ik had bij Telenet inderdaad de business fibernet.
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Soms denk ik wat doen ze bij Orange. Ik moet zeggen dat toen ik mijun nieuwe modem aanvroeg er ook al praktische problemen waren.

Ik weet bij mij dat ze toch ook even moesten de procedures nakijken en mijn technieker was heel de tijd met zijn coach aan het bellen :bdaysmile:
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ondertussen hebben ze hier een nieuwe modem komen installeren. Ging vrij vlot. Na validatie van een terug werkende internet connectie moest de snelheid nog naar 1gb gebracht worden. Op een tablet van de, overigens heel vriendelijke en behulpzame, installateur stond er nog iets van provisioning pending.

Wat speedtests gedaan, maar ik kom, zeker in de spitsuren zelfs niet aan 300Mbit, dat was ten tijde van de 400Mbit optie ook het geval.

op de orange.be klantenzone krijg ik steeds een foutmelding als ik 'mijn producten' wil nakijken.
Screenshot from 2023-10-10 21-08-05.png
zelfs m'n facturen kan ik niet nakijken, geen toegang tot eigen producten of onderhoudswerkzaamheden duren wel erg lang.

Bij de activatie van de 400Mbit optie was dat aanvankelijk ook het geval, heeft weken geduurd en plots werkte het. En dan heb ik ook online de giga fiber optie kunnen bestellen. nu kan ik zelfs niet nakijken wat er juist actief is.

Zal er ook de docsis status signaal waardes bijgooien:

Upstream Bonding
Channel ID Lock status Frequency Modulation Power level Symbol Rate
11 Locked 45.7 MHz 64-qam 52.8 dBmV 5120000
21 Locked 38.9 MHz 64-qam 51.3 dBmV 5120000
31 Locked 30.5 MHz 64-qam 51.3 dBmV 5120000
41 Locked 23.2 MHz 64-qam 52.5 dBmV 5120000
91 Locked 49.95~64.95 OFDMA 47.1 dBmV NA

Downstream Bonding
Channel ID Lock status Frequency Modulation Power level SNR level
13 Locked 434 MHz 256-QAM 4.3 dBmV 33.2 dB
1 Not locked 154 MHz 256-QAM 2.5 dBmV 0.0 dB
3 Locked 194 MHz 256-QAM 4.2 dBmV 32.1 dB
5 Locked 210 MHz 256-QAM 4.6 dBmV 31.0 dB
6 Locked 234 MHz 256-QAM 4.1 dBmV 30.8 dB
7 Locked 242 MHz 256-QAM 4.1 dBmV 32.9 dB
8 Locked 250 MHz 256-QAM 3.8 dBmV 31.4 dB
9 Locked 258 MHz 256-QAM 3.2 dBmV 29.4 dB
10 Locked 410 MHz 256-QAM 5.0 dBmV 31.9 dB
12 Locked 426 MHz 256-QAM 4.3 dBmV 31.3 dB
14 Locked 442 MHz 256-QAM 4.7 dBmV 35.8 dB
15 Locked 450 MHz 256-QAM 5.9 dBmV 35.8 dB
16 Locked 458 MHz 256-QAM 6.4 dBmV 33.6 dB
17 Locked 474 MHz 256-QAM 6.5 dBmV 31.4 dB
18 Locked 482 MHz 256-QAM 6.3 dBmV 31.7 dB
19 Locked 490 MHz 256-QAM 6.7 dBmV 30.7 dB
20 Not locked 498 MHz 256-QAM 6.5 dBmV 0.0 dB
21 Locked 554 MHz 256-QAM 7.4 dBmV 38.2 dB
22 Locked 562 MHz 256-QAM 7.5 dBmV 38.7 dB
23 Locked 570 MHz 256-QAM 7.8 dBmV 38.8 dB
24 Locked 578 MHz 256-QAM 7.7 dBmV 38.9 dB
26 Locked 594 MHz 256-QAM 7.4 dBmV 39.1 dB
27 Locked 602 MHz 256-QAM 8.0 dBmV 39.4 dB
28 Locked 610 MHz 256-QAM 8.1 dBmV 39.6 dB
29 Locked 618 MHz 256-QAM 8.3 dBmV 38.9 dB
30 Locked 626 MHz 256-QAM 7.5 dBmV 39.2 dB
31 Locked 634 MHz 256-QAM 8.3 dBmV 40.6 dB
32 Locked 642 MHz 256-QAM 8.0 dBmV 40.0 dB
33 Locked 650 MHz 256-QAM 8.0 dBmV 39.2 dB
34 Locked 658 MHz 256-QAM 7.5 dBmV 38.0 dB
37 Locked 682 MHz 256-QAM 7.0 dBmV 39.9 dB
40 Locked 706 MHz 256-QAM 7.3 dBmV 39.8 dB
99 Locked 744 MHz OFDM 4.5 dBmV 37.2 dB

Correctie om 22u41: speedtest naar Orange BE : 604/46
Correctie om 22u45: speedtest naar Orange BE : 654/46

Blijkbaar al wat vooruitgang.
Laatst gewijzigd door keerekeerweere 10 okt 2023, 20:44, in totaal 3 gewijzigd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

Prijs je gelukkig ... hier werkt het internet nog steeds niet ... morgen wordt het een stap verder zetten met een ingebrekestelling en krijgen ze een factuur met de gemaakte kosten wegens het niet opvolgen aan hun kant.

Telenet bezorgt me morgen een afspraak voor nog deze week ... echt schandalig dit. Hun laatste poging die ik had toegelaten was vorige week vrijdag: "Echt onze excuses meneer, dit kan echt niet en dat begrijpen we. Volgens mijn manager was de "achterliggende dienst" deze week niet aanwezig, maar jouw dossier is met klem geëscaleerd en dit gaat men maandag zeker met top prioriteit opvolgen. U gaat daar 100M% zeker een bericht van krijgen ..."

Maandag: geen communicatie ...
Dinsdag: geen communicatie ...

Intern ook besproken, met zulke partij willen we niet meer samenwerken ... dus we bekijken of we onze medewerkers en lijnen die via Orange verlopen ook niet gewoon omschakelen. Ik hou mijn hart vast, 1 van onze grootste klanten heeft +/- 1500 mobiele abbo's en een hoop andere diensten overgeheveld van Proximus naar Orange ... als die ook zulke service krijgen :'(

Technisch gezien is er met de lijn toch niets verkeerd of zie ik fout ? :

Upstream
Channel ID Frequency Modulation Power Level Lock Status
10 52.5 MHz 64-qam 39.5 dBmV Not locked
20 45.7 MHz 64-qam 39.5 dBmV Not locked
30 38.9 MHz 64-qam 39.5 dBmV Not locked
40 30.5 MHz 64-qam 39.5 dBmV Not locked
50 23.2 MHz 64-qam 39.3 dBmV Not locked

Downstream
Channel ID Frequency Power Level SNR Level Modulation Lock Status
12 426 MHz 1.2 dBmV 39.1 dB 256-QAM Locked
4 202 MHz 2.6 dBmV 40.1 dB 256-QAM Locked
5 210 MHz 3.0 dBmV 40.3 dB 256-QAM Locked
6 234 MHz 3.2 dBmV 40.2 dB 256-QAM Locked
7 242 MHz 3.5 dBmV 40.6 dB 256-QAM Locked
8 250 MHz 3.3 dBmV 40.2 dB 256-QAM Locked
10 410 MHz 0.1 dBmV 38.0 dB 256-QAM Locked
11 418 MHz 1.0 dBmV 39.0 dB 256-QAM Locked
13 434 MHz 1.1 dBmV 38.9 dB 256-QAM Locked
14 442 MHz 0.6 dBmV 38.7 dB 256-QAM Locked
15 450 MHz 0.4 dBmV 38.6 dB 256-QAM Locked
16 458 MHz 0.3 dBmV 38.5 dB 256-QAM Locked
18 474 MHz 0.1 dBmV 38.6 dB 256-QAM Locked
19 482 MHz 0.1 dBmV 38.4 dB 256-QAM Locked
20 490 MHz 0.1 dBmV 38.6 dB 256-QAM Locked
22 554 MHz -1.4 dBmV 37.9 dB 256-QAM Locked
23 562 MHz -1.5 dBmV 37.8 dB 256-QAM Locked
24 570 MHz -1.9 dBmV 37.5 dB 256-QAM Locked
26 586 MHz -2.4 dBmV 37.3 dB 256-QAM Locked
27 594 MHz -2.7 dBmV 37.0 dB 256-QAM Locked
28 618 MHz -2.2 dBmV 37.0 dB 256-QAM Locked
29 626 MHz -1.9 dBmV 37.4 dB 256-QAM Locked
30 634 MHz -1.7 dBmV 37.6 dB 256-QAM Locked
32 650 MHz -1.8 dBmV 37.3 dB 256-QAM Locked
33 658 MHz -1.8 dBmV 37.3 dB 256-QAM Locked
34 666 MHz -1.1 dBmV 37.8 dB 256-QAM Locked
35 674 MHz 0.7 dBmV 37.7 dB 256-QAM Locked
36 682 MHz 0.8 dBmV 38.0 dB 256-QAM Locked
37 690 MHz 0.8 dBmV 37.9 dB 256-QAM Locked
38 698 MHz 0.5 dBmV 38.3 dB 256-QAM Locked
39 706 MHz 0.5 dBmV 38.3 dB 256-QAM Locked
40 714 MHz 0.6 dBmV 38.3 dB 256-QAM Locked
99 744 MHz 0.9 dBmV 37.88 dB OFDM Locked
Afbeelding
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1695 keer

Bericht

Geen enkele van je upstreamkanalen staat op "locked". Dus upstream geen communicatie mogelijk? Dat lijkt me toch grondig fout.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

raf1 schreef: 10 okt 2023, 21:16 Geen enkele van je upstreamkanalen staat op "locked". Dus upstream geen communicatie mogelijk? Dat lijkt me toch grondig fout.
ff teruglezen ... de 'activatie' lukt niet ... locked of not-locked is geen 'lijn' issue hé ... das config aan de ISP kant. En volgens mij 100% te wijten aan het feit dat er een verkeerd lijnprofiel op de modem zit ... maar de 'technische dienst is er mee bezig ...' al 3 weken ... :bang:
Afbeelding
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1695 keer

Bericht

Ah oké, dus niets van IP-verkeer mogelijk. Bij Telenet kan je zonder activatie naar de selfstarter portal surfen. In dat geval zal je upstream wel "locked" zijn.
Geen idee of Orange ook zo'n selfstarter portal heeft.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 40 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

keerekeerweere schreef: 10 okt 2023, 19:17 Correctie om 22u41: speedtest naar Orange BE : 604/46

Is je snelheid al wat verbeterd? Had je daarvoor ook 1 Gbps bij Telenet (om te kunnen vergelijken)? Misschien overbelaste node.

Ik zou graag overschakelen binnenkort omdat ik me nu blauw betaal aan Telenet en Orange is in mijn geval toch een pak goedkoper, zeker nu met die 6 maanden promo. Maar met wat ik hier nu allemaal lees...

Heb gisteren rond 16u30 een bestelling proberen doen met het "bel me terug"-formulier, maar nog altijd niets gehoord. Als zelfstandige kan je blijkbaar niet via de website bestellen. Binnen het uur gingen ze bellen :lol:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

Bezint eer ge begint, ik heb vandaag terug Telenet gecontacteerd na 21 dagen geen verbinding te hebben …
Afbeelding
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

en wanneer gaan ze komen
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Provider
Te Koop forum

Bericht

dean3009 schreef: 11 okt 2023, 11:58
keerekeerweere schreef: 10 okt 2023, 19:17 Correctie om 22u41: speedtest naar Orange BE : 604/46

Is je snelheid al wat verbeterd? Had je daarvoor ook 1 Gbps bij Telenet (om te kunnen vergelijken)? Misschien overbelaste node.

Ik zou graag overschakelen binnenkort omdat ik me nu blauw betaal aan Telenet en Orange is in mijn geval toch een pak goedkoper, zeker nu met die 6 maanden promo. Maar met wat ik hier nu allemaal lees...

Heb gisteren rond 16u30 een bestelling proberen doen met het "bel me terug"-formulier, maar nog altijd niets gehoord. Als zelfstandige kan je blijkbaar niet via de website bestellen. Binnen het uur gingen ze bellen :lol:
Ooit hebben we hier Telenet gehad maar da’s 2 modem modellen geleden toen de snelheden lager lagen.

Lijkt nu toch redelijk goed te lukken, behalve een grote maar.
Er is een bridge modus. Die werkt op zich redelijk goed en redelijk wat poorten zijn hierdoor bereikbaar.

Maar nu wel al 2-3 keer gehad dat hij gewoon terugspringt naar router mode en dan nog in cgnat mode. Zal toch eens moeten melden, ik weet het er wordt geen support op gegeven en ze mogen terugschakelen als het net of de veiligheid van Orange in t gedrag komt maar hier lijkt het telkens na een restart/reconnect van de modem te gebeuren.

Wel wat vervelend… zonder bridge mode mag het terug naar de oude toestand 400/40 met de vorige modem.

[
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

keerekeerweere schreef: 11 okt 2023, 18:06 gewoon terugspringt naar router mode en dan nog in cgnat mode
Dus toch nog perikelen met hun docsis 3.1 modem....
Nuja er is beterschap op komst met de vrije modemkeuze, maar da's nog even wachten: viewtopic.php?p=973334#p973334
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

proximusboyke schreef: 11 okt 2023, 17:47 en wanneer gaan ze komen
Vrijdag of maandag, morgenvroeg weet ik meer.
Afbeelding
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Provider
Te Koop forum

Bericht

splinterbyte schreef: 11 okt 2023, 20:27
keerekeerweere schreef: 11 okt 2023, 18:06 gewoon terugspringt naar router mode en dan nog in cgnat mode
Dus toch nog perikelen met hun docsis 3.1 modem....
Nuja er is beterschap op komst met de vrije modemkeuze, maar da's nog even wachten: viewtopic.php?p=973334#p973334
deze ochtend een ticket aangemaakt om de vervelende terugval van bridge-mode op router-mode aan te kaarten. men ging het opvolgen met de backoffice.
toeval of niet, nu ligt heel de internet via orange er uit.

4G budget geraakt er snel door op die manier.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

keerekeerweere schreef: 13 okt 2023, 13:06 nu ligt heel de internet via orange er uit.
En is de modem aan het rebooten geweest dan? Kan je zien aan de lichtjes op de moment. En/of log er op in en daar zie je dan bij status Last reboot cause: Reboot by SNMP
Dan weet je dat ze iets aan het doen zijn vanop afstand.
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Provider
Te Koop forum

Bericht

splinterbyte schreef: 13 okt 2023, 13:12
keerekeerweere schreef: 13 okt 2023, 13:06 nu ligt heel de internet via orange er uit.
En is de modem aan het rebooten geweest dan? Kan je zien aan de lichtjes op de moment. En/of log er op in en daar zie je dan bij status Last reboot cause: Reboot by SNMP
Dan weet je dat ze iets aan het doen zijn vanop afstand.
Toeval bestaat zeker :-)
IMG_0872.jpeg