
Orange 1gbps Boost Giga en docsis 3.1 modem
-
- Elite Poster
- Berichten: 2619
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Vandaag hier op de lokale Facebook groepen weer melding “Telenet ligt plat” 
Bijna wekelijkse kost

Bijna wekelijkse kost
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
Deze ochtend nog eens een snelheidstest gedaan met de modem (in router mode) met opnsense er achter:dean3009 schreef: 11 okt 2023, 11:58Is je snelheid al wat verbeterd? Had je daarvoor ook 1 Gbps bij Telenet (om te kunnen vergelijken)? Misschien overbelaste node.keerekeerweere schreef: 10 okt 2023, 19:17 Correctie om 22u41: speedtest naar Orange BE : 604/46
Correctie om 22u45: speedtest naar Orange BE : 654/46
Blijkbaar al wat vooruitgang.
- * weekdagen 22u41 naar Orange BE : 604/46
* weekdagen 22u45 naar Orange BE : 654/46
* we/zat/ochtend 9u15 naar Combell: 873/45
* we/zat/ochtend 9u20 naar BOUYGUES TELECOM: 110/46
* we/zat/ochtend 9u22 naar SFR Lille: 90/47
* we/zat/ochtend 9u23 naar Lafibre.info: 92/47
* we/zat/ochtend 9u23 naar KPN/AMS: 125/47
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
bestand van 100MB ging traag aan 4-5MB/sec (40-50Mbps)
bestand van 10GB ging aan 24-26MB/sec (240-260Mbps)
tele2 ams staat niet tussen de speedtest.net locaties
Interessant is deze richting Estland: 600/45 Tele2 Eesti, Tallinn
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Elite Poster
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 09:19
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bedankt voor de testen! De buitenlandse testen zijn wel erg laag... Ik vraag me af of dit specifiek aan Orange ligt.
Ik heb nu (zaterdagavond, 20u) het volgende met Telenet, wel via wifi omdat ik te lui ben om met kabel te testen
De wifi gaat tot 800 Mbps als ik in dezelfde ruimte zit.
Voo: 553 / 47 Mbps
Combell: 760 / 47 Mbps
Orange Antwerpen: 511 / 42 Mbps
BOUYGUES TELECOM CUBIC: 731 / 47 Mbps
SFR Lille: 720 / 47 Mbps
Lafibre.info: 681 / 47 Mbps
De verste dat ik kon kiezen op 218 km, County Broadband Ltd (Colchester): 688 / 47 Mbps
Zijn er nog andere mensen met Giga Fiber van Orange die lagere snelheden hebben naar het buitenland toe?
Ik heb nu (zaterdagavond, 20u) het volgende met Telenet, wel via wifi omdat ik te lui ben om met kabel te testen

Voo: 553 / 47 Mbps
Combell: 760 / 47 Mbps
Orange Antwerpen: 511 / 42 Mbps
BOUYGUES TELECOM CUBIC: 731 / 47 Mbps
SFR Lille: 720 / 47 Mbps
Lafibre.info: 681 / 47 Mbps
De verste dat ik kon kiezen op 218 km, County Broadband Ltd (Colchester): 688 / 47 Mbps
Zijn er nog andere mensen met Giga Fiber van Orange die lagere snelheden hebben naar het buitenland toe?
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
op een rustige zondagochtend, speedtest (via ethernet):
649/47 Orange naar Orange Evere
753/47 Orange naar Orange Parijs
802/47 Orange naar Telenet Mechelen
97/47 Orange Proximus Brussel
Alles wat buiten Orange/Telenet gaat, haalt geen snelheid of wordt afgeknepen
De meerprijs t.o.v. 400/40 abo is er nauwelijks.
bridge mode gelaten voor wat het is, telkens terugval naar volledige router mode met cgnat.
op dit moment router mode, met publiek ip (zonder cgnat), ach ja het werkt zonder dat het er plots uitvliegt tijdens een teams call
649/47 Orange naar Orange Evere
753/47 Orange naar Orange Parijs
802/47 Orange naar Telenet Mechelen
97/47 Orange Proximus Brussel
Alles wat buiten Orange/Telenet gaat, haalt geen snelheid of wordt afgeknepen
De meerprijs t.o.v. 400/40 abo is er nauwelijks.
bridge mode gelaten voor wat het is, telkens terugval naar volledige router mode met cgnat.
op dit moment router mode, met publiek ip (zonder cgnat), ach ja het werkt zonder dat het er plots uitvliegt tijdens een teams call
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Elite Poster
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1698 keer
- Recent bedankt: 4 keer
In principe handelt Orange alle dataverkeer vanaf de Telenet/Wyre-centrales in Roeselare, Gent, Hoboken, Mechelen, Asse en Hasselt richting uitgaande binnenlandse of buitenlandse verbindingen volledig zelf af.
Maar zoals altijd op coaxkabel: testen doe je best om 3u 's nachts om verzadiging op coaxkabel uit te sluiten.
Zondagvoormiddag in een regenachtige herfstvakantie lijkt me geen rustig moment als veel kinderen aan het videostreamen zijn.
Maar zoals altijd op coaxkabel: testen doe je best om 3u 's nachts om verzadiging op coaxkabel uit te sluiten.
Zondagvoormiddag in een regenachtige herfstvakantie lijkt me geen rustig moment als veel kinderen aan het videostreamen zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
klopt, maar hier ligt het niet aan de coax kabel.raf1 schreef: 29 okt 2023, 10:34
Maar zoals altijd op coaxkabel: testen doe je best om 3u 's nachts om verzadiging op coaxkabel uit te sluiten.
Zondagvoormiddag in een regenachtige herfstvakantie lijkt me geen rustig moment als veel kinderen aan het videostreamen zijn.
Volgens de cijfers haal ik tot de orange / telenet punten goede snelheden en daarbuiten niet meer.
Eerder een geval van peering en transit beperkingen volgen mij.
zal eens de traceroute moeten bekijken, maar het lijkt er toch veel op.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 14 dec 2011, 16:50
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb al enkele jaren Orange internet + 400/40 boost (Wat nu Zen Fiber heet). Maar sinds vandaag haal ik 500/50. Nog iemand?
Ik heb nog de oude Docsis 3.0 modem (TCG300)
Getest met verschillende apparaten zowel bedraad als wifi
Ik heb nog de oude Docsis 3.0 modem (TCG300)
Getest met verschillende apparaten zowel bedraad als wifi
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7401
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 374 keer
- Recent bedankt: 1 keer
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Die 500/50 is ondertussen officieel, maar de Giga nog steeds maar 50 upload...
bron: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... NTERNET=BS
Is de bridge modus van hun nieuwe modem ondertussen stabiel?
Ik vraag het omdat ik nu 49 € bij Heytelecom betaal voor 150/15+mobiel en Orange doet nu een 12 maanden promo op 1000/50+mobiel en dat is dan maar 55 €/maand dus dat steekt mijn ogen uit
bron: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... NTERNET=BS
Is de bridge modus van hun nieuwe modem ondertussen stabiel?
Ik vraag het omdat ik nu 49 € bij Heytelecom betaal voor 150/15+mobiel en Orange doet nu een 12 maanden promo op 1000/50+mobiel en dat is dan maar 55 €/maand dus dat steekt mijn ogen uit

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hier sinds eind december Hey icm bridge. Werkt sinds installatie super.
Nog 0 issues gehad.
Hey > Ouder type modem Siligence
Orange > nieuwer type modem Livebox
Nog 0 issues gehad.
Hey > Ouder type modem Siligence
Orange > nieuwer type modem Livebox
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Dat de Heytelecom/Orange oude modem bridge goed werkt weten we want die heb ik ook al een hele tijd 
Maar als je Orange Giga bestelt gaan ze die nieuwe geven dus wil weten of de bridge modus daarvan eindelijk goed werkt zoveel maanden na invoer.

Added in 21 hours 35 minutes 28 seconds:
@keerekeerweere En, bridge mode nog getest?

Maar als je Orange Giga bestelt gaan ze die nieuwe geven dus wil weten of de bridge modus daarvan eindelijk goed werkt zoveel maanden na invoer.
Zegt diegene die zelf een speedtest van ~1000/50 in z'n signature heeft staan

Added in 21 hours 35 minutes 28 seconds:
@keerekeerweere En, bridge mode nog getest?
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
Da's al ondertussen effe geleden. Op dit moment draait de modem met een publiek ip adres met daarachter een opnsense.splinterbyte schreef: 27 apr 2024, 10:16 Added in 21 hours 35 minutes 28 seconds:
@keerekeerweere En, bridge mode nog getest?
Dus echte bridge modus niet meer getest. Kan dus niet oordelen of hij er nog spontaan uitspringt en naar default settings (= CGNAT) terugvalt.
Speedtests... ik kan er niet meer op vertrouwen, speedtests naar Orange z'n eigen netwerkpunten geven momenteel 500-600Mbps aan.
Een download van wat zaken op vb. huggingface gaat vlotjes aan 800-900Mbit
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- userbase crew
- Berichten: 5717
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 18:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 221 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat ging vooral over het veranderen van provider naar Orange ... en ik sta bij mijn uitspraaksplinterbyte schreef: 27 apr 2024, 10:16 Zegt diegene die zelf een speedtest van ~1000/50 in z'n signature heeft staan![]()

-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Heb eens gebeld naar Orange en ze bevestigen dat er nog problemen zijn met de nieuwe (livebox) modem betreft bridge modus omdat daar een speciale wifi module inzit en ze niet goed aan de interface kunnen voor controle (vreemde uitleg eigenlijk) en de bridge modus daarvan nog in testfase zit, ook nog geen info wanneer er een update/fix zou komen.
Bij Zen Fiber 500/50 wordt er nog de oudere siligence modem gebruikt dus dan ga ik dat maar bestellen ipv Giga ook al is dat dezelfde prijs en 6 ipv 12 maanden korting. De upload is toch hetzelfde...
Binnen 6 maanden nog eens evalueren.
Bij Zen Fiber 500/50 wordt er nog de oudere siligence modem gebruikt dus dan ga ik dat maar bestellen ipv Giga ook al is dat dezelfde prijs en 6 ipv 12 maanden korting. De upload is toch hetzelfde...
Binnen 6 maanden nog eens evalueren.
-
- Premium Member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:18
- Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
- Bedankt: 117 keer
Kwam daarnet thuis en geen internet, geen DNS, modem herstart en Mikrotik router herstart.
Ik zie nu ook op mijn modem dat ze hem terug uit bridge mode hebben gezet en wifi terug hebben geactiveerd en vanalles op firewall niveau hebben zitten knoeien + NAT terug hebben geactiveerd (dus double NAT).
Ik zie ook niet goed in waarom ze op de wifi interface moeten kunnen, ik heb deze bewust uitgezet omdat ik mijn eigen wifi accesspoints heb.
Probleem opgelost, maar ik haal nog steeds - net zoals voorheen - mijn snelheden niet.
Nu gaat het 500-600mbps, maar de afgelopen dagen meermaals 200-300 en enkele dagen geleden zelfs even maar rond de 100mbit download gehad - met een 1GbE abo in die mate zelfs dat mijn dochters kwamen zeggen dat "de wifi brak was". (soortgelijke resultaten op fixed fiber connection op pc en direct achter de modem met kabel).
850 mbps kan ik nog accepteren, maar dit is toch al te belachelijk!
Ik zie nu ook op mijn modem dat ze hem terug uit bridge mode hebben gezet en wifi terug hebben geactiveerd en vanalles op firewall niveau hebben zitten knoeien + NAT terug hebben geactiveerd (dus double NAT).
Ik zie ook niet goed in waarom ze op de wifi interface moeten kunnen, ik heb deze bewust uitgezet omdat ik mijn eigen wifi accesspoints heb.
Probleem opgelost, maar ik haal nog steeds - net zoals voorheen - mijn snelheden niet.
Nu gaat het 500-600mbps, maar de afgelopen dagen meermaals 200-300 en enkele dagen geleden zelfs even maar rond de 100mbit download gehad - met een 1GbE abo in die mate zelfs dat mijn dochters kwamen zeggen dat "de wifi brak was". (soortgelijke resultaten op fixed fiber connection op pc en direct achter de modem met kabel).
850 mbps kan ik nog accepteren, maar dit is toch al te belachelijk!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
En ook traag dan op deze speedtest?: https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/speedtestStormlord schreef: 29 apr 2024, 16:46 maar ik haal nog steeds - net zoals voorheen - mijn snelheden niet.
Misschien bedoelen ze eerder de webinterface...
Zag ook berichten staan hier en Orange forum van modem resets vanop afstand (webinterface?) dus wellicht gaat daar steeds iets mis in hun systeem of de modem zelf.
Laatst gewijzigd door splinterbyte 29 apr 2024, 18:06, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 4 keer
@Stormlord Als de node verzadigd is zakt de snelheid voor iedereen uiteraard. Raf1 heeft in verschillende topics al véél uitleg gegeven over de werking van coax netwerk van Telenet.
Ivm modem, mss werd een een firmware update gepushed waardoor er factory reset gebeurde ofzo?
Ivm modem, mss werd een een firmware update gepushed waardoor er factory reset gebeurde ofzo?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
- Berichten: 7401
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 374 keer
- Recent bedankt: 1 keer
las daarnet bij datanews
Orange met vast internet en tv steeg de voorbije jaren zelfs dubbel zo snel (+24%) als de inflatie (+12%). Voor het BIPT is duidelijk dat Orange niet langer de prijsvechter is die het was.
Orange met vast internet en tv steeg de voorbije jaren zelfs dubbel zo snel (+24%) als de inflatie (+12%). Voor het BIPT is duidelijk dat Orange niet langer de prijsvechter is die het was.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 91 keer
Zoek ook eens op dat de jaren waarin orange geen prijsverhoging deed wat de andere telecombedrijven deden? Als je zo 1 a 2 jaar geen prijsverhoging doet dan komt deze wel later extra hard aan als je ineens een grote prijsverhoging moet doen en denk dat ze in die artikels daar geen rekening mee gehouden hebben. Want begin dit jaar hebben ze zelf de tarieven voor internet verlaagd.proximusboyke schreef:las daarnet bij datanews
Orange met vast internet en tv steeg de voorbije jaren zelfs dubbel zo snel (+24%) als de inflatie (+12%). Voor het BIPT is duidelijk dat Orange niet langer de prijsvechter is die het was.
Andere providers verhogen hun tarieven enkel want heb van proximus of telenet nog geen verlaging gezien van hun internet tarieven.
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
Sinds een paar dagen is het hier van kwaad naar erger gegaan met de kwaliteit van de verbinding en nu ook de verbinding zelf.
Om de zoveel tijd is er een enorme vertraging op de verbinding. pings die naar 5 seconden gaan.
Maximum snelheid die ik nu haal is 150Mbs down en 17Mbps up.
Ik weet niet of het het aan de modem ligt, aan een verandering van de kwaliteit op de kabel is, wie weet door de stevige regenval, maar dit is echt niet meer houdbaar. "gelukkig" heb ik een 4g flybox backup op de opnsense router staan, maar de GB's vliegen er wel door met wat thuiswerk.
Helpdesk van orange aan de lijn gehad. De eerste keer een vrij afstandelijk persoon met standaard vragen en procedures die ik al 5x doorlopen had. Ik maakte melding van haperend internet. Hapering was niet voldoende om direkt een technieker in te boeken. Op dat moment was er überhaubt geen internet. Dus technieker vastgelegd. Wel als melding gekregen dat indien de technieker ter plaatse komt en vaststelt dat het niet aan de provider ligt er een kost wordt aangerekend. Een paar uur later werkte het internet min of meer 200-300 Down en 40 Up.
2e oproep naar de helpdesk en een heel vriendelijke en behulpzame technieker aan de lijn gekregen. De dringende interventie dan maar afgebeld omdat er dus min of meer internet verbinding is. Tussen de regels werd me verteld dat indien het probleem bij Telenet zou liggen ze daar veel minder zicht op hebben. Momenteel blijft het aanmodderen tussen verbinding actief, en verbinding plots heel traag, timeouts, pings van 6-12 seconden. Als het iets langer volledig uitligt kan de dringende interventie weer ingepland worden.
Een netprobe tool uitgeprobeerd en is er inderdaad iets aan de hand. (Grafiekje is pas degelijk actief na 22u20) Eens gaan neuzen in de logs van de modem, bij de pieken in de grafiek hierboven, telkens deze meldingen:
Thu May 2 21:26:23 2024 82000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:27:10 2024 84020300 5 MDD message timeout;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:32:59 2024 82000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:34:46 2024 84020300 5 MDD message timeout;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:35:33 2024 82000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:37:47 2024 84020300 5 MDD message timeout;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Op het moment van schrijvenj van deze post, gaat de snelheid natuurlijk plots terug omhoog 500-600Mbps down en 44 Up en lijkt het stabieler... en 10 minuten later weer om zeep...
MDD message timeout
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out
Nog een packet loss grafiekje: Ligt het aan de modem, een plotse verandering aan de coax kabel, een overbelaste node met kuren, .... Ik weet het niet meer, op naar de volgende helpdesk call.
Om de zoveel tijd is er een enorme vertraging op de verbinding. pings die naar 5 seconden gaan.
Maximum snelheid die ik nu haal is 150Mbs down en 17Mbps up.
Ik weet niet of het het aan de modem ligt, aan een verandering van de kwaliteit op de kabel is, wie weet door de stevige regenval, maar dit is echt niet meer houdbaar. "gelukkig" heb ik een 4g flybox backup op de opnsense router staan, maar de GB's vliegen er wel door met wat thuiswerk.
Helpdesk van orange aan de lijn gehad. De eerste keer een vrij afstandelijk persoon met standaard vragen en procedures die ik al 5x doorlopen had. Ik maakte melding van haperend internet. Hapering was niet voldoende om direkt een technieker in te boeken. Op dat moment was er überhaubt geen internet. Dus technieker vastgelegd. Wel als melding gekregen dat indien de technieker ter plaatse komt en vaststelt dat het niet aan de provider ligt er een kost wordt aangerekend. Een paar uur later werkte het internet min of meer 200-300 Down en 40 Up.
2e oproep naar de helpdesk en een heel vriendelijke en behulpzame technieker aan de lijn gekregen. De dringende interventie dan maar afgebeld omdat er dus min of meer internet verbinding is. Tussen de regels werd me verteld dat indien het probleem bij Telenet zou liggen ze daar veel minder zicht op hebben. Momenteel blijft het aanmodderen tussen verbinding actief, en verbinding plots heel traag, timeouts, pings van 6-12 seconden. Als het iets langer volledig uitligt kan de dringende interventie weer ingepland worden.
Een netprobe tool uitgeprobeerd en is er inderdaad iets aan de hand. (Grafiekje is pas degelijk actief na 22u20) Eens gaan neuzen in de logs van de modem, bij de pieken in de grafiek hierboven, telkens deze meldingen:
Thu May 2 21:26:23 2024 82000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:27:10 2024 84020300 5 MDD message timeout;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:32:59 2024 82000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:34:46 2024 84020300 5 MDD message timeout;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:35:33 2024 82000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu May 2 21:37:47 2024 84020300 5 MDD message timeout;CM-MAC=f8:d2:ac:bd:fa:a4;CMTS-MAC=00:17:10:2b:30:7c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Op het moment van schrijvenj van deze post, gaat de snelheid natuurlijk plots terug omhoog 500-600Mbps down en 44 Up en lijkt het stabieler... en 10 minuten later weer om zeep...
MDD message timeout
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out
Nog een packet loss grafiekje: Ligt het aan de modem, een plotse verandering aan de coax kabel, een overbelaste node met kuren, .... Ik weet het niet meer, op naar de volgende helpdesk call.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Elite Poster
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1698 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Heb je alleen verlaagde snelheid, hoge pings en packet loss tijdens de piekuren van 17u tot 24u? Als je verbinding normaal werkt en de maximumsnelheden haalt om 3u 's nachts, weet je hoe laat het is.
Verlaagde snelheden zijn gangbaar op een gedeeld medium zoals coaxkabel met zware overboeking.
Er zal wellicht op bepaalde momenten te weinig bandbreedte op de node ter beschikking zijn.
Verlaagde snelheden zijn gangbaar op een gedeeld medium zoals coaxkabel met zware overboeking.
Er zal wellicht op bepaalde momenten te weinig bandbreedte op de node ter beschikking zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
Nee had er ook deze nacht last van:(vanaf 11u volledig op 4G flybox gegaan, dat werkt tenminste)raf1 schreef: 03 mei 2024, 05:32 Heb je alleen verlaagde snelheid, hoge pings en packet loss tijdens de piekuren van 17u tot 24u? Als je verbinding normaal werkt en de maximumsnelheden haalt om 3u 's nachts, weet je hoe laat het is.
Verlaagde snelheden zijn gangbaar op een gedeeld medium zoals coaxkabel met zware overboeking.
Er zal wellicht op bepaalde momenten te weinig bandbreedte op de node ter beschikking zijn.
Deze ochtend om een andere reden alles moeten herstarten. En nu lukt er zelfs geen verbinding meer. Weer richting helpdesk dus.
Iemand nog een oude bbox3v+ of zo liggen ? Mijn 4G backup is al op in t begin van de maand en ik heb nog dagen over

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Kan je in de nieuwe/livebox modem ook zien of er veel uncorrected errors zijn (in de siligence is het http://192.168.0.1/Downstream.asp ), zoja dan kan het een lokaal/wijk coax signaal storing zijn.
Ik heb zo'n 3 dagen geleden wat packetloss gehad in de voormiddag (komt soms eens voor), daar krijg je trage snelheden en hoge latency van, in mijn geval loste dat zich op na 10 minuten ofzo.
Wat ik dan gewoonlijk doe is speedtesten op https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/speedtest en even (flood)pingen naar de default gateway van Orange (in mijn geval 94.110.96.1, check je router), als daar al veel packetloss is dan ligt het probleem ergens tussen de modem, coax node en die gw.
Als je daar amper packetloss hebt maar wel op andere websites, dan zal het eerder aan de Orange backbone of internet exchanges verderop liggen. De my-traceroute/mtr tool kan ook al helpen ook al geeft is soms false positives. Soms zijn er ook problemen bij cloudflare en daar zitten veel websites achter.
Zo weet je toch al iets meer voor je gaat bellen en heb je meer kans met iemand bekwamer te kunnen spreken.
Ik heb zo'n 3 dagen geleden wat packetloss gehad in de voormiddag (komt soms eens voor), daar krijg je trage snelheden en hoge latency van, in mijn geval loste dat zich op na 10 minuten ofzo.
Wat ik dan gewoonlijk doe is speedtesten op https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/speedtest en even (flood)pingen naar de default gateway van Orange (in mijn geval 94.110.96.1, check je router), als daar al veel packetloss is dan ligt het probleem ergens tussen de modem, coax node en die gw.
Als je daar amper packetloss hebt maar wel op andere websites, dan zal het eerder aan de Orange backbone of internet exchanges verderop liggen. De my-traceroute/mtr tool kan ook al helpen ook al geeft is soms false positives. Soms zijn er ook problemen bij cloudflare en daar zitten veel websites achter.
Zo weet je toch al iets meer voor je gaat bellen en heb je meer kans met iemand bekwamer te kunnen spreken.
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
bedankt voor jullie suggesties.
Deze middag helpdesk gecontacteerd, heel vriendelijke persoon.
Procedures doorlopen, aanvankelijk geen effect. een uurtje of zo later. Modem volledig uitgezet, alle kabels eruit, 15 minuten met rust gelaten.
Alles terug aangezet... en zie nu... connection established, en (bijna geen errors meer in de logs) en vooral transfers om u tegen te zeggen.
Enkel nog een klein beetje packet loss als ik speedtests of zoals hier een grote transfer opstart.
Bon, dan weer "dringende" afspraak afbellen, hopelijk zonder dat het binnenkor weer de mist in gaat...
Kan natuurlijk ook toeval zijn, dat er een backoffice call werd nagekeken en een node werd herstart.
Soit, hopelijk gaan we een WE zonder issues in
Deze middag helpdesk gecontacteerd, heel vriendelijke persoon.
Procedures doorlopen, aanvankelijk geen effect. een uurtje of zo later. Modem volledig uitgezet, alle kabels eruit, 15 minuten met rust gelaten.
Alles terug aangezet... en zie nu... connection established, en (bijna geen errors meer in de logs) en vooral transfers om u tegen te zeggen.
Enkel nog een klein beetje packet loss als ik speedtests of zoals hier een grote transfer opstart.
Bon, dan weer "dringende" afspraak afbellen, hopelijk zonder dat het binnenkor weer de mist in gaat...
Kan natuurlijk ook toeval zijn, dat er een backoffice call werd nagekeken en een node werd herstart.
Soit, hopelijk gaan we een WE zonder issues in

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Ik ben hier wat aan het spelen met een nieuwe installatie Orange Giga fiber met de D3.1 livebox modem.
De technieker heeft bridge mode reeds aangezet bij install. Heb de webinterface nog niet bekeken maar probeer dit te doen net zoals bij de vorige D3.0 siligence modem met een 2de interface op mijn router (met IP 192.168.0.2/24) naar 192.168.0.1 surfen maar dat lukt niet meer bij deze... Heeft iemand van jullie dit al geprobeerd? Ander IP gebruiken misschien?
Ook zijn blijkbaar alle ethernet poorten actief in bridge mode, bij de vorige was dat enkel ether4.
Added in 1 hour 21 minutes 32 seconds:
Modem powercyclen blijft in bridge mode staan, voorlopig toch...
Tijdens boot is even de ingebouwde DHCP server actief en krijg je een IP zoals 192.168.100.98 van 192.168.100.1, dat daarna uitvalt als de bridge opstart, en DHCP renew krijgt dan pubIP in de plaats.
Nog een verschil tegenover de vorige modem (als het aan de modem ligt, kan zijn dan Orange iets verander heeft of dit per abbo anders is): je kan met deze maar 1 pubIP op 1 MAC adres krijgen op je router, de 2de krijgt geen DHCP lease, tot je de modem reboot, telkens het eerste je gebruikt werkt, rest niet.
Meerdere routers tegelijk gebruiken gaat dus ook niet meer
Added in 2 hours 28 minutes 13 seconds:
De technieker heeft bridge mode reeds aangezet bij install. Heb de webinterface nog niet bekeken maar probeer dit te doen net zoals bij de vorige D3.0 siligence modem met een 2de interface op mijn router (met IP 192.168.0.2/24) naar 192.168.0.1 surfen maar dat lukt niet meer bij deze... Heeft iemand van jullie dit al geprobeerd? Ander IP gebruiken misschien?
Ook zijn blijkbaar alle ethernet poorten actief in bridge mode, bij de vorige was dat enkel ether4.
Added in 1 hour 21 minutes 32 seconds:
Modem powercyclen blijft in bridge mode staan, voorlopig toch...
Tijdens boot is even de ingebouwde DHCP server actief en krijg je een IP zoals 192.168.100.98 van 192.168.100.1, dat daarna uitvalt als de bridge opstart, en DHCP renew krijgt dan pubIP in de plaats.
Nog een verschil tegenover de vorige modem (als het aan de modem ligt, kan zijn dan Orange iets verander heeft of dit per abbo anders is): je kan met deze maar 1 pubIP op 1 MAC adres krijgen op je router, de 2de krijgt geen DHCP lease, tot je de modem reboot, telkens het eerste je gebruikt werkt, rest niet.
Meerdere routers tegelijk gebruiken gaat dus ook niet meer

Added in 2 hours 28 minutes 13 seconds:
De speeds zijn dan toch verbeterd nu, althans bij mij (bridge), zelfs 's avonds en internationaal:keerekeerweere schreef: 14 okt 2023, 07:18 Deze ochtend nog eens een snelheidstest gedaan met de modem (in router mode) met opnsense er achter:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
Eventjes wat testen gedaan, niet het ideale tijdstip met studenten en verkiezingen. (streaming, resultaten, nieuwsjes)splinterbyte schreef: 04 jun 2024, 20:08
Added in 2 hours 28 minutes 13 seconds:De speeds zijn dan toch verbeterd nu, althans bij mij (bridge), zelfs 's avonds en internationaal:keerekeerweere schreef: 14 okt 2023, 07:18 Deze ochtend nog eens een snelheidstest gedaan met de modem (in router mode) met opnsense er achter:
via de Orange Speedtest, die volgens mij een CAP heeft op 500Mb en dan Orange nationaal en internationaal: Misschien nog eens een poging doen om naar bridge mode te gaan.
Ter info:
1. sinds een paar weken van 4G backup overgeschakeld naar een backup via edpnet vdsl, zolang de promo daar duurt. Ik had eventjes genoeg van modem of verbindingsperikelen en eindig 4G gigabytes.... Totnogtoe al 2x van pas gekomen voor thuiswerken en/of studerende jeugd. vdsl lijn kon vroeger 100/40 aan, maar geraakt nu niet hoger dan 75/35, maar 75/35 is beter dan een 4G gigabytes die er door vliegen en kabelmodem of verbinding die raar doet.
2. ik blijf de speedtests onbetrouwbaar vinden, speedtest gaat van laag naar hoog, downloads via CDN vliegen erdoor aan (bijna) volle snelheid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Hier gaat de Orange speedtest er vlot over, dus geen cap: https://orangenetworktest.speedtestcust ... 040c8f8956keerekeerweere schreef: 09 jun 2024, 10:06 via de Orange Speedtest, die volgens mij een CAP heeft op 500Mb
Best wel snel voor 's avonds in het weekend... misschien het voordeel van op de boerenbuiten te wonen ?

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Moderator
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 09:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 18 keer
Klopt geen cap naar Orange zelf, maar eens buiten een bepaalde regio, peering of wat dan ook, gaat het stevig naar beneden, afhankelijk van het moment tot lager dan 100Mbpssplinterbyte schreef: 09 jun 2024, 18:29Hier gaat de Orange speedtest er vlot over, dus geen cap:keerekeerweere schreef: 09 jun 2024, 10:06 via de Orange Speedtest, die volgens mij een CAP heeft op 500Mb
Best wel snel voor 's avonds in het weekend... misschien het voordeel van op de boerenbuiten te wonen ?![]()
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 sep 2012, 19:55
Is er nog een update met hoe "stabiel" de bride mode van Orange is met hun nieuwe model? Ben nu nog Telenet klant, met modem in Brigde, dat aspect is echt zeer belangrijk voor ons.
-
- Pro Member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 08:57
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Ik heb hier redelijk wat problemen gehad om bridge mode goed werkende te krijgen met mijn active/passive firewall (Palo Alto 440) setup. TLDR de orange modem (Technicolor, dus de modem waarvan sprake hier in dit subject) mag maar één MAC adres aangekoppeld zien want blijkbaar wordt het eerste mac adres dat hij ziet 'gelocked' voor de bridge mode.
Mijn vroegere setup bij telenet was met een aparte kleine switch waar die twee firewalls + andere devices op gekoppeld waren. Bij omschakeling door gewoon aankoppelen van die switch op de Orange modem zag die dus meerdere mac adressen en was het een beetje loterij welke ervan de DHCP lease kreeg.
Ik heb dus mijn beide firewalls rechtstreeks met hun public interface op de modem gekoppeld (alle 4 poorten van de orange modem werken wel degelijk in bridge mode), en aangezien die één MAC adres sharen voor failover werkt dat dus perfect.
Misschien bespaar ik anderen wat kopzorgen hiermee
[EDIT] FWIW, de overschakeling van telenet naar Orange was in mijn geval probleemloos, maar als je al klant bent en wat wilt veranderen kan het waarschijnlijk problematischer zijn (ook de reden dat ik bij telenet ben vertrokken omwille van een heel simpel probleem van levering/opsturen van een TV-BOX (!) dat ze niet opgelost kregen na veel belletjes en 3 maanden.).
[EDIT2] speedtest met ZEN profiel 500/50. Ik zie geen enkele reden om meer te betalen voor 1GIG download en evenveel upload.
https://www.speedtest.net/my-result/d/6 ... 71a89aceda
Toegevoegd na 9 uren 47 minuten 40 seconden:
Gezien de problemen die ik gehad heb (zie boven) denk ik je er misschien eens moeten over nadenken of je een tijdje zonder internet connectie kan zitten.
Ikzelf heb een 5G backup via BASE (telenet) dus voor mij was dit niet een groot probleem.
Als ik problemen zou ondervinden bij Orange/bridge zal ik dit zeker melden hier.
Voor het verschil in prijs zou ik het niet doen, telenet is technisch nog altijd beter maar soms (in mijn geval) zijn de administratieve problemen gewoon teveel.
Mijn vroegere setup bij telenet was met een aparte kleine switch waar die twee firewalls + andere devices op gekoppeld waren. Bij omschakeling door gewoon aankoppelen van die switch op de Orange modem zag die dus meerdere mac adressen en was het een beetje loterij welke ervan de DHCP lease kreeg.
Ik heb dus mijn beide firewalls rechtstreeks met hun public interface op de modem gekoppeld (alle 4 poorten van de orange modem werken wel degelijk in bridge mode), en aangezien die één MAC adres sharen voor failover werkt dat dus perfect.
Misschien bespaar ik anderen wat kopzorgen hiermee

[EDIT] FWIW, de overschakeling van telenet naar Orange was in mijn geval probleemloos, maar als je al klant bent en wat wilt veranderen kan het waarschijnlijk problematischer zijn (ook de reden dat ik bij telenet ben vertrokken omwille van een heel simpel probleem van levering/opsturen van een TV-BOX (!) dat ze niet opgelost kregen na veel belletjes en 3 maanden.).
[EDIT2] speedtest met ZEN profiel 500/50. Ik zie geen enkele reden om meer te betalen voor 1GIG download en evenveel upload.
https://www.speedtest.net/my-result/d/6 ... 71a89aceda
Toegevoegd na 9 uren 47 minuten 40 seconden:
Ik kijk dit dagelijks na (homepage van Browser bij opstarten), maar ben pas Orange klant sinds kort.The_Hawkeye schreef: 11 jun 2024, 07:30 Is er nog een update met hoe "stabiel" de bride mode van Orange is met hun nieuwe model? Ben nu nog Telenet klant, met modem in Brigde, dat aspect is echt zeer belangrijk voor ons.
Gezien de problemen die ik gehad heb (zie boven) denk ik je er misschien eens moeten over nadenken of je een tijdje zonder internet connectie kan zitten.
Ikzelf heb een 5G backup via BASE (telenet) dus voor mij was dit niet een groot probleem.
Als ik problemen zou ondervinden bij Orange/bridge zal ik dit zeker melden hier.
Voor het verschil in prijs zou ik het niet doen, telenet is technisch nog altijd beter maar soms (in mijn geval) zijn de administratieve problemen gewoon teveel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
idd, dat heb ik ook voor, zie viewtopic.php?p=993331#p993331billeman schreef: 29 jun 2024, 19:06 blijkbaar wordt het eerste mac adres dat hij ziet 'gelocked' voor de bridge mode.
Met hun oude (Siligence) modem was dat geen probleem.
Ah ik dacht dat je enkel die nieuwe modem ("livebox"/Technicolor) kreeg bij Giga abbo?
De bridge is nog steeds niet uigevallen bij mij, 3 weken nu.
Ik heb toen Giga (Love pack) gepakt omdat:
- Giga Fiber + GoLight mobiel = 55 euro met promo korting, 12 maanden lang.
- Zen Fiber + GoLight mobiel = 55 euro met promo korting, 6 maanden lang.
Exact zelfde prijs en dubbel zo lang promo bij GIga, nobrainer if you ask me...
Na 12 maanden is de GIga wel duurder dan Zen maar tegen dan ben ik terug naar andere provider gehopt

Als ik nu kijk op hun site bij Love pack bestellen is het wat veranderd, beiden op 6 maanden korting gezet en laagste mobiel wat duurder, maar nog steeds dezelfde totaalprijs voor Zen en Giga...
Om hierop terug te komen is dat blijkbaar niet meer nodig met de nieuwe modem, de modem webinterface is sowieso bereikbaar op http://192.168.100.1 als dit niet overlapt met je eigen LAN en je router RFC1918 langs de WAN kan sturen.
-
- Pro Member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 08:57
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Dat is inderdaad goed gezien, maar ondertussen lijkt de periode van de promo voor de Giga Fiber veranderd te zijn naar enkel 6 maanden.splinterbyte schreef: 30 jun 2024, 09:33 Exact zelfde prijs en dubbel zo lang promo bij GIga, nobrainer if you ask me...
Na 12 maanden is de GIga wel duurder dan Zen maar tegen dan ben ik terug naar andere provider gehopt![]()