woutervh schreef: 12 mei 2023, 19:01
Waar haal je dat? Userbase is er dacht ik voor en door gebruikers. Om het te hebben over nieuwe ontwikkelingen, techniek, providers, energie,.... Niet om per se een gelijk te halen in iets. Je beseft het waarschijnlijk zelf niet, maar momenteel zijn de mods waarschijnlijk ook aan het tandenknarsen. Dan mag je echt niet verwonderd zijn dat er al eens een 'persoonlijk verwijt' komt ....
Ik haal dat uit de dagdagelijkse praktijk hier.
Je geeft zelf aan dat HE perfect past als topic en dat hierover dus kan en mag gesproken worden. Laat ons dat doen.
Userbase.be is een VZW met als doel kennisoverdracht, hulpverlening bij problemen van technische aard en het samenbrengen van liefhebbers met interesse in onder meer Efficiëntie verhogende of milieu-impact verlagende oplossingen in het kader van ICT en automatisering
En gelijk halen hoeft inderdaad niet. Ik kan aanvaarden dat iemand bij een standpunt blijft, dat is ieders goed recht. Waarom zou elke topic moeten eindigen in een oplossing of compromis, dat is onrealistisch. Zolang er 2 mensen rondlopen zullen er discussies en meningsverschillen zijn, dat is gewoon omdat wij mensen zijn.
Dat de mods tandenknarsen is niemands doel hier, integendeel, ik ben zelf heel begripvol voor mods want hun werk is niet gemakkelijk. Daarnaast is het voor mods heel moeilijk om hun werk nog te doen als ze zelf subjectief beginnen handelen. Ze zijn in een moeras gesprongen en nu zitten ze er diep in maar het is blijkbaar de schuld van het moeras.
Een ander probleem is dat men als mod automatisch conflicten krijgt als men ook in discussies gaat deelnemen. Men is dan niet meer neutraal maar deelnemer en dus ook neigend naar een kant van de discussie. Hoe gaat men nadien dan beslissen en de objectiviteit behouden, zelfs al wil men dat oprecht doen? Men krijgt dan altijd de schijn tegen dat men een kant kiest. Dat probleem ontploft in het gezicht als men ook subjectief gaat beginnen ingrijpen op inhoud. Interesse en herhaling zijn nu eenmaal erg subjectief.
Het zijn niet de bezoekers die zo neutraal mogelijk moeten zijn, neen, een verschil in mening kan veel interessanter en leerrijker zijn dan een droge mededeling die niet te betwisten valt. Het zijn de mods zelf die neutraal moeten proberen blijven en dat kan niet met subjectieve criteria.
Voor de rest volg ik de mening van Ivob in deze: interesseert u iets/iemand niet, lees of volg het dan niet. Dit forum heeft daarvoor zelfs meerdere mogelijkheden voor. Zoals ivob ook aangeeft, waarom komen mensen die zich niet interesseren in een topic/ub-er zich toch mengen in die topic en zelfs eisen dat die zou gestopt worden. Je zou dat zelfs kunnen zien als een vorm van gelijk willen halen.