heist_175 schreef: ↑1 maand geleden
Dat zeg ik niet hé. Dat zei Trump zelf enkele voor de verkiezingen: na deze verkiezingen (die van 2024 dus) zullen er geen andere meer zijn.
Uh-huh. Wel, per de Grondwet liggen de volgende verkiezingen (voor President+VP tenminste) al vast, en die gaan door op 7 november 2028 (7 maanden VOOR wij nog eens mogen gaan stemmen, btw). Ik wens de heer Trump dan veel succes met de constitutional amendment die nodig is om op die dag geen verkiezingen te hebben, en dan vooral de vereisten die allemaal vervuld moeten worden:
- Supermajority in het Huis (heeft de GOP niet)
- Supermajority in de Senaat (heeft de GOP niet)
- 3/4 van de staten die het willen ratificeren. Vergeet het.
0 op 3 dus terwijl het 3 op 3 moet zijn, en er is geen andere manier. Zelfs als Trump roeptoetert dat er geen verkiezingen gehouden mogen worden, gaan de staten het toch doen, omdat de Grondwet het hen verplicht, en wat de Grondwet zegt gaat boven wat de President zegt. En zelfs als ze toch geen verkiezingen doen, dan nog eindigt het mandaat van de President en VP hoe dan ook op 20 januari 2029, en zal bij gebrek aan verkozen President het presidentschap overgenomen worden door de eerste geldige kandidaat in de line of succession, wat de "President pro tempore of the Senate" zal zijn. Zo zie je maar weer, the
Founding Fathers konden zo'n scenario perfect voorzien.
Ik wil er tenslotte nog graag fijntjes aan herinneren dat de heer Trump het Witte Huis op 20 januari 2021 netjes, op tijd, en volledig op eigen initiatief verlaten heeft, ondanks dat hij meent gewonnen te hebben in de voorgaande verkiezing. Grondwet 1 - Trump 0.
Maw: weer wat biased fake news doorprikt, en afspraak op 7 november 2028, voor verkiezingen die WEL zullen doorgaan.