Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 467 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geledenMisschien omdat Harris wel aanzet tot haat en die moordpogingen, gelet op hoe ze Trump omschrijft als bedreiging etc
Kom kom.. we gaan een weergave van actuele feiten niet vergelijken met bedreigingen a la deportaties, gevangenis of erger hé.
CCatalyst schreef: 3 weken geledenProject 2025 wat niet van hem komt)?
Nee natuurlijk komt Project 2025 niet van Trump, die is immers veel te dom om een epistel te schrijven van 920blz.
Maar het is wel voor hem geschreven.

De man achter Project 2025 is Paul Dans, de man die onlangs in een interview vertelde dat hij wel eens op het landgoed van Trump (Mar-a-Lago) is geweest maar amper contact met hem heeft. (ya right..) https://www.propublica.org/article/proj ... -paul-dans
En wie zat er onlangs samen met Trump op het vliegtuig onderweg naar het debat? Paul Dans, de man die amper contact heeft met Trump. :-D

Nog iemand van de Trump notabelen is Stephen Miller, de man destijds verantwoordelijk voor het uit elkaar trekken van ouders en kinderen vanaf ze de grens overkwamen.

Kan het nog nazistischer?

Diezelfde Stephen Miller gaat trouwens regelmatig over de rooie, zo moest Ari Melber onlangs tijdens een interview met die kerel op zwart gaan want het werd te gortig voor TV.

Na het debat onlangs ging Stephen Miller opnieuw door het lint nadat journalist José María Del Pino vragen bleef stellen over de criminaliteitscijfers in Venezuela.
Het is immers makkelijk voor Trump om te blijven roepen dat ze in Venezuela de gevangenissen en gekkenhuizen blijven leeg halen en iedereen naar de US blijven sturen zodat de criminaliteitscijfers in Venezuela ondertussen heel laag zijn en in de US verschrikkelijk hoog.

Maar hoe zit dat nu met die criminaliteitscijfers in Venezuela? (en nee, de cijfers van dictator Maduro kloppen niet)

- Het Venezolaanse Observatorium voor Geweld (niet de regering van Maduro) registreerde in 2023
26,8 gewelddadige sterfgevallen per 100.000 inwoners.

- in de VS bedraagt ​​het moordcijfer 6,3 per 100.000 inwoners. (Bron: FBI, 2022)
Het moordcijfer in Venezuela is ruim vier keer zo hoog als in de VS.
CCatalyst schreef: 3 weken geleden Maar hey, mocht het toch eens lukken met een schutter en Trump, zullen degene die hier beweren dat Trump opgeroepen heeft om bommeldingen te doen in die scholen (wat hij niet deed) ongetwijfeld Kamala 100% vrijuit laten.
Opnieuw een redelijk kromme vergelijking.
Een oproep om te stoppen door Biden aan Trump kan je mijn inziens niet vergelijken met haatspraak in de richting van "bloedbad" "dictator vanaf dag 1" "deportaties" etc..

Ik weet het.. sommige zijn oud en hier en daar zelfs uit de context getrokken.
Maar Trump zou moeten beseffen dat zware uitspraken hem heel lang zullen blijven achtervolgen en steeds ten gepaste tijde
op een schoteltje zullen geserveerd worden.

Dat is immers de keerzijde van hoe het vogeltje gebekt is.
je répète.. Jean a de longues moustaches
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 71 keer

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geleden
Petrikske schreef: 3 weken geleden "Voor 1 of andere reden doet niemand een poging om Biden of Harris te vermoorden"
Misschien omdat Harris wel aanzet tot haat en die moordpogingen, gelet op hoe ze Trump omschrijft als bedreiging etc (inclusief fake news Project 2025 wat niet van hem komt)? Natuurlijk, ze zegt niet letterlijk dat ze Trump uit de weg moeten ruimen, net zoals Trump ook niet zei dat je die scholen in Springfield moest lastig vallen, maar sommigen (hier althans) lezen dat er blijkbaar wel al snel in. Iemand ging zelfs zo ver om gelijkenissen te zien met de dood van de aartsbisschop van Canterbury in het jaar 1170.

Maar hey, mocht het toch eens lukken met een schutter en Trump, zullen degene die hier beweren dat Trump opgeroepen heeft om bommeldingen te doen in die scholen (wat hij niet deed) ongetwijfeld Kamala 100% vrijuit laten.
Wat zit gij hier te lullen CCatalyst. Schandalig wat voor nonsens jij hier verkondigd. Jij bent duidelijk een Maga-trol.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 482 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Petrikske schreef: 3 weken geleden Na het debat onlangs ging Stephen Miller opnieuw door het lint nadat journalist José María Del Pino vragen bleef stellen over de criminaliteitscijfers in Venezuela.
Toch vreemd dat hij niet gewoon cijfers kon (wou) geven. Net als Vance die bij de bewering blijft over Springfield wanneer de journalisten zeggen dat geen van de instanties daar weet heeft van opgegeten huisdieren en "Ja, maar ik krijg wel de meldingen". Vreemd dat niemand dan ook maar iets gaat melden bij de politie.
Dat zal wel allemaal een groot complot zijn waarbij iedereen die klachten verzwijgt of doet verdwijnen en de eigenaars van de opgegeten huisdieren die zwijgen ook natuurlijk.

Ergens is een parallel universum waar die dingen allemaal wel waar zijn en dan komen er mensen van "de andere kant" dat hier vertellen en worden ze weggezet als leugenaars... (Doet me wat denken aan Sliders, een reeks waar de hoofdrolspelers telkens in een andere tijdslijn terecht kwamen waar de geschiedenis iets anders gelopen was).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

on4bam schreef: 3 weken geledenToch vreemd dat hij niet gewoon cijfers kon (wou) geven.
Veel erger vind ik het nog dat MSM die wilde beweringen niet wil fact checken, alle data ligt immers voor het oprapen voor hen die
enige moeite willen doen.
Het zijn dus de kleine onafhankelijken die het telkens moeten plaatsen waarna het met veel geluk word opgepikt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 465 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

on4bam schreef: 3 weken geleden Ergens is een parallel universum waar die dingen allemaal wel waar zijn
Ik snap eigenlijk niet zo goed die obsessie van jou en sommigen anderen met dat het allemaal 100% waar moet zijn wat er gezegd wordt, en dan gaan nit-picken over "ja maar daar is geen bewijs van". Geen enkele politicus voldoet aan de eis dat alles wat ze gezegd hebben 100% bewezen is. Kamala Harris ook niet, hoewel we je dan nooit horen. Onze eigen politici ook niet. Het is eigen aan het campagne voeren dat er dingen gezegd worden die overdreven of gefabriceerd zijn. Dat is ook niet strafbaar, tussen haakjes.

Paar opmerkingen:
- Stel dat het bewijs wel geleverd zou worden van alles wat Trump/Vance gezegd hebben, dan nog zou je geen Trump-aanhanger worden, en dat geldt ook voor alle anderen die zo kritisch zijn maar merkwaardig genoeg de onwaarheden van Harris wel laten passeren. Bijgevolg zal de aandrang om bewijzen te leveren altijd op dovemansoren vallen, het zou niets opleveren. Trump gaat geen moeite doen om de Amerikanen te paaien die sowieso niet op hem gaan stemmen (en hetzelfde geldt voor Harris).
- De voorbeelden die men aanhaalt, honden/katten opeten etc, zie ik zelf sowieso niet als per se de waarheid, veeleer als metaforen waarmee men bv de criminaliteit van bepaalde migranten aan de kaak wil stellen. Honden/katten opeten is nu eenmaal weer iets nieuws dat de aandacht trekt, men had ook weer kunnen beginnen over de vele gewapende diefstallen (met cijfers) maar daar zijn de Amerikanen helaas niet meer sensitief aan.
- Dat men niet zomaar cijfers kan geven, is wel degelijk omdat er in bepaalde steden in de VS, maar evengoed bij ons, zeer politiek omgegaan kan worden met het vrijgeven van cijfers. Ik wil maar zeggen: de criminaliteitscijfers van Brussel stemmen ook niet overeen met de realiteit. Verder: als een bevolkingsgroep weinig geloof/vertrouwen heeft in justitie en politie, gaat er veel minder gerapporteerd worden. Dat zijn zaken waarvan we weten dat ze bestaan, maar die nu eenmaal heel moeilijk, zoniet onmogelijk, zijn om te becijferen, omdat het allemaal zo gevoelig ligt. Is het daarom niet waar?

In plaats van te focussen of het nu waar is of niet denk ik dat het veel belangrijker is om zich te realiseren dat de boodschappen van Trump/Vance, waarheid of niet, metafoor of niet, wel degelijk resoneren bij een groot deel van de bevolking. Of het waar is of niet bepaalt niet hun stem. Wel hun onvrede en het onbehagen met "het systeem". Als Obama's "hope" vertaald was geweest in daden, dan werd Trump geen President in 2016. Had Biden uitgevoerd wat hij allemaal beloofd had 4 jaar geleden, dan zou Trump nu niet bijna gelijk staan met Harris.

Denk je echt dat de Amerikanen die voor Trump stemmen allemaal idioten zijn die geloven in verhaaltjes? Als "normale" presidenten telkens weer falen, doet het er dan voor een teleurgestelde Amerikaan nog toe dat iemand als Trump niet de waarheid vertelt, denk je? Een keer dat je over het fact-checken heen kan kijken en je probeert in te leven in de redenen waarom het niet altijd gaat over de waarheid, sta je m.i. al heel wat verder in je begrip van de VS.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Niet 100% waar .. jeeez... 100% verzonnen zeker. Dat politici de waarheid al wel eens geweld aan doen is algemeen geweten maar grove leugens en fantasieën voor waar verkondigen is er meer dan over. Als factchecks dan aantonen dat het verzinsels en/of leugens zijn toch nog volharden (en dat dat door "sommigen" hier op het forum nog vergoelijkt wordt) is een brug te ver.

Paar antwoorden:
Nee, ik zou nooit een Trump aanhanger worden (hoeft ook niet, ik ben geen Amerikaan) maar als hij zijn beweringen wat aandikt dan zou daar geen haan naar kraaien, dat zijn details, net zoals de andere kant dat doet.
De voorbeelden worden gegeven als waarheid en gaan zeker niet over "bepaalde migranten"
Er worden wel cijfers gegeven, volledig foute cijfers, en dan weigert men een bron te geven. Zo is het gemakkelijk natuurlijk.

Uiteraard resoneert dat bij een deel van de bevolking, de Coronaperiode vergeten? En nog zijn er een groot deel wappies die ondertussen al 4 jaar aan't beweren zijn dat gevaccineerden "binnenkort" allemaal gaan doodvallen, dat ze ziek worden als ze in de buurt van een gevaccineerde komen, dat er een elite van reptilians kinderen op eet en overal naartoe gaat via een netwerk van tunnels. Dat 9/11 een inside job was, de maanlanding fake, de aarde plat...
De retoriek van Trump is dezelfde als die van het VB en er zijn er die daar in trappen en denken dat alles zal opgelost zijn als ze de verkiezingen winnen (en anders zijn de verkiezingen vervalst natuurlijk).

Zoals ik eerder schreef, volksmenners...
Bye, Maurice
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

on4bam schreef: 3 weken geleden De retoriek van Trump is dezelfde als die van het VB en er zijn er die daar in trappen en denken dat alles zal opgelost zijn als ze de verkiezingen winnen (en anders zijn de verkiezingen vervalst natuurlijk).
Vergelijking klopt niet. Trump is al President geweest en heeft dan niet "alles" opgelost, dus de mensen weten dat wel al. De mensen die nu op Trump stemmen willen terug naar toen, of dat is toch een reden dat je veel hoort. Aka pre-inflatie, pre-oorlogen. Ze hebben het idee (en de waarheid telt dan niet) dat hun leven onder Biden slechter geworden is. Gaat hun leven terug beter worden met Trump? Dat garandeer ik niet. Maar met Harris is die garantie er al zeker niet.

En nogmaals, deze repliek getuigt opnieuw van hoe je denkt: dat het gros van de Amerikanen die voor Trump stemmen idioten zijn. Da's het stemmetje van Bjorn Soenens dat ik hoor denk ik, die vermoed ik van jou ook een veel grotere tolerantie krijgt dan Trump om onwaarheden te verkopen. Ik kan alleen maar zeggen: dat is niet zo. En zolang je in die biased verhaaltjes blijft geloven, ga je het nooit kunnen kaderen wat daar gebeurt.

Nogmaals: Trump staat ondanks de zaken die hij zegt bijna gelijk met Harris in de polls. Daar zijn redenen voor. Maar op de VRT ga je ze nooit horen, behalve dat het idioten zijn die voor Trump stemmen, wat geen deel is van de echte redenen.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Gelukkig ben jij er om ons op te voeden over "de Amerikaan". :wink: Nee Trump stemmers zijn niet (allemaal) idioten. Een deel is al zeker zeer conservatief en wil idd. terug naar vroeger "toen alles beter was". Helaas was het vroeger niet beter, het was anders en we zijn geëvolueerd naar een meer open samenleving waarbij we gemakkelijker onze horizonten kunnen uitbreiden. Sommigen zien dat als een bedreiging terwijl het dat niet hoeft te zijn.
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geledenVergelijking klopt niet. Trump is al President geweest en heeft dan niet "alles" opgelost, dus de mensen weten dat wel al.
Ik kijk liever naar de toekomst en niet alleen naar die van de US maar ook naar die van ons allemaal.
En ja ik ben ervan overtuigd mocht Trump opnieuw verkozen worden dat dit gevolgen voor ons allemaal kan hebben.
En om die reden ook doe ik een poging om naar iedereen te luisteren, zeer zeker in de US omdat de media hier ook nog eens gekleurd is dat weten we wel.
Verder probeer ik een mening te vormen aan de hand van feiten en niet via verhaaltjes via via..zo heb ik al van veel Trump kiezers de reden mogen aanhoren waarom ze op Trump stemmen, daar zitten valabele argumenten tussen waar ik enkel respect voor kan hebben maar verder hoor je ook de gekste prietpraat en als je soms durft kijken naar Fox dan valt ook dit te begrijpen.

Maar buiten al die zaken, probeer nuchter en helder te blijven en pogen de gebeurtenissen te plaatsen en te kijken hoe die zaken allemaal
kunnen gebeuren.
Kijk naar Springfield en wat daar sinds het debat al gebeurd.
Als dit blijft escaleren dan gaan daar doden vallen daar kan je donder op zeggen.
En zonder Trump/Vance was dit NOOIT gebeurd, is er een migratieprobleem in de US?
Zeer zeker wel als je de cijfers van de influx bekijkt doch, racistische haatverhalen rondstrooien zal enkel leiden tot geweld en doden.

En wie is daar mee gediend?

Kijk wat er allemaal gebeurd in Springfield en schuif dit in de schoenen van Biden/Harris!

Ik denk de laatste tijd alsmaar vaker aan de jaren 30 en de opkomst van het nazisme, en nee dat is niet de schuld van Biden/Harris.

Toegevoegd na 18 minuten 8 seconden:
De follow up video van Jesse Dollemore gaat over het interview van J.D. Vance met Dana Bash, maar omdat ik m'n oor te luister leg op vele plaatsen staat dat volledige interview hier reeds lang op het UB forum.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

on4bam schreef: 3 weken geleden Gelukkig ben jij er om ons op te voeden over "de Amerikaan".
Als je enkel het Amerika van aan de kusten kent...
on4bam schreef: 3 weken geledenHelaas was het vroeger niet beter, het was anders en we zijn geëvolueerd naar een meer open samenleving waarbij we gemakkelijker onze horizonten kunnen uitbreiden. Sommigen zien dat als een bedreiging terwijl het dat niet hoeft te zijn.
Het gaat hier niet over 30 jaar terug of 60 jaar terug, het gaat hier over 8 jaar terug. Dat men de meer open samenleving, gekenmerkt door een grens die onder Kamala's verantwoordelijkheid een zeef was, als een bedreiging ziet gelet op de criminaliteit in de VS, is wel terecht denk ik.
Petrikske schreef: 3 weken geleden Kijk wat er allemaal gebeurd in Springfield en schuif dit in de schoenen van Biden/Harris!
Kamala heeft op het debat het volgende gezegd: "If Donald Trump were president, Putin would be sitting in Kyiv right now." Korte tijd later is er een poging om Trump te vermoorden door een Oekraine-aanhanger. Is dat dan Kamala's schuld? Nee, ze heeft daar nooit toe opgeroepen.

Evenmin is het niet Trump's verantwoordelijkheid dat mensen rare dingen gaan doen in Springfield, hij heeft daar nooit toe opgeroepen, die mensen hebben dat zelf beslist en dragen zelf dus de verantwoordelijkheid. Die "mobilized by Donald Trump" is een fragrante leugen. Nu, zoals ik zelf zei, de waarheid doet er ook niet toe, maar uiteraard zal je nu niet de verontwaardiging horen van on4bam over het gebrek aan bewijzen, want die verontwaardiging is selectief.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geleden Als je enkel het Amerika van aan de kusten kent...
Voorlopig waren we in NH, MA, NY, PA, NJ, MD, WV, NC, TN,, KY, IN, IL,WI, FL, LA,TX, MI, WA, ID, WY, MT, ND, SD, CO, UT, AZ, NV, CA, AK en HI dus iets meer dan "de kusten".
Je duim zat er dus weer naast :wink:
Bye, Maurice
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

on4bam schreef: 3 weken geleden Voorlopig waren we in NH, MA, NY, PA, NJ, MD, WV, NC, TN,, KY, IN, IL,WI, FL, LA,TX, MI, WA, ID, WY, MT, ND, SD, CO, UT, AZ, NV, CA, AK en HI dus iets meer dan "de kusten".
Het gaat niet over oppervlakkig bezoeken en er de toeristische dingen doen. Het gaat over echt kennen.

Ik beweer van mezelf ook niet dat ik het door en door ken, het is veel te complex om het als buitenlander volledig te kunnen vatten. Ik volg de VS wel al jaren met berichtgeving uit verschillende bronnen, links, rechts en neutraal. Daarom snap ik waarom het niet over de waarheid gaat, en waarom Trump nog steeds relatief goed scoort.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

OK, we waren overal niet echt lang maar we hadden wel contact met de locals. Bv. in WI op bezoek geweest bij Poolse ex-mijnwerker die ik al een hele tijd kende. Hij woonde met zijn vrouw in een houten huisje dat we hier eigenlijk eerder als chalet op een camping zouden aantreffen, in AK met onze gehuurde RV op de grond van iemand gestaan en een paar dagen samen opgetrokken. Hij was contractor voor het leger, zij werkte voor "the pipeline". Zij zijn later bij ons op bezoek geweest tijdens hun European holiday. Ook verder nog contact gehad en gehouden met anderen, dus ja, het gaat verder dan de "waitress" in een restaurant of personeel van en hotel. In HI hadden we B&B's zodat we wel wat betere gesprekken hadden met de eigenaars. Om nog maar te zwijgen over Amerikanen die we in andere landen in B&Bs tegenkwamen (waarbij we best beseffen dat dat niet de typische "rednecks" zijn).
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geledenKamala heeft op het debat het volgende gezegd: "If Donald Trump were president, Putin would be sitting in Kyiv right now."
Zo makkelijk om deze te debunken hé..

Wanneer de lidstaten de 2% norm niet halen (wat trouwens helemaal geen verplichting is) kan Poetin doen wat hij wil "i dont care",dus als zoals meermaals verteld door Trump de US zich zal terugtrekken uit de Navo en ja dan zal inderdaad Poetin binnen de kortste keren in Kiev staan en niet veel later in Warschau.
Wat ze dus komt te vertellen is geen hoax of een sprookje, het is simpelweg voortborduren op de uitlatingen van Donald Trump.
Net om die reden vertelde ik nog maar net ook, 'wilde uitspraken worden je eerder vroeg dan laat terug op je bordje geserveerd'.

CCatalyst ,je moet wel luisteren naar de speeches van Trump hé. :wink:
CCatalyst schreef: 3 weken geledenEvenmin is het niet Trump's verantwoordelijkheid dat mensen rare dingen gaan doen in Springfield, hij heeft daar nooit toe opgeroepen, die mensen hebben dat zelf beslist en dragen zelf dus de verantwoordelijkheid.
Hitler gaf toch ook nooit de opdracht tot de "Kristallnacht" ,maar het gebeurde toch..

Het waren dus de mensen waarvan J.D. Vance de senator is die dit deden al die talloze bommmeldingen,.. het waren dus wel de mensen onder J.D. Vance die de telefoon ter hand namen om een bommelding te doen, zouden die bommmelders democraten zijn geweest?

Sorry hé maar als de waarheid je om de oren komt.

Het is gewoon de geschiedenis die zich aan het herhalen is, je kan dat ontkennen als je wil maar de feiten zijn er wel.
on4bam schreef: 3 weken geledenin WI op bezoek geweest bij Poolse ex-mijnwerker die ik al een hele tijd kende.
Czy mówisz po polsku? ;-)
Mijn wederhelft komt uit het centrum van Polen, buurt van Łódź.

Toegevoegd na 12 minuten 5 seconden:
Voor hen die denken dat ik overdrijf met m'n uitlating dat we echt de verkeerde richting uitgaan (nazisme)
Kijk naar deze en oordeel zelf, je moet maar durven met zo'n achternaam. (is een Poolse achternaam)

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Petrikske schreef: 3 weken geleden Zo makkelijk om deze te debunken hé..
Het gaat niet over debunken. Het gaat erover dat Kamala dus Trump als een bedreiging voor Oekraine omschreef (waar of niet is niet relevant), en dat Trump kort later een aanslagpoging overleeft van een pro-Oekraine aanhanger. Als we dezelfde logica van Springfield equivalent zouden hanteren, dan zouden we dus moeten zeggen dat Kamala tot die aanslagpoging opgeroepen heeft. Maar dat heeft ze uiteraard niet gedaan, net zoals Trump/Vance evenmin opgeroepen hebben tot wat in Springfield gebeurt. Het is ook dat waar Elon Musk op alludeert trouwens.
Petrikske schreef: 3 weken geledenKijk naar deze en oordeel zelf, je moet maar durven met zo'n achternaam. (is een Poolse achternaam)
Vergeet niet dat de Sherrifs door het volk verkozen worden, en dus politieke uitspraken mogen doen en er niet ontslagen voor gaan worden (tenzij dan door de kiezer bij de volgende verkiezingen).

Wat hij eigenlijk zegt is dat de mensen die Harris' illegale immigratie steunen liever niet die immigranten in hun eigen backyard zien, en dus een erg dubbelzinnige positie aannemen. Hij heeft daarin gelijk.
Petrikske schreef: 3 weken geleden Hitler gaf toch ook nooit de opdracht tot de "Kristallnacht" ,maar het gebeurde toch..
Wat moet ik nu zeggen? "Harris gaf toch ook nooit de opdracht tot een aanslag op Trump maar het gebeurde toch?"
technieker
ISP Staff
ISP Staff

Bericht

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Altijd interessant om die "wonderpsychiaters" te horen, die patiënten op afstand kunnen diagnosticeren zonder die ooit te ontmoeten, laat staan aan een gevalideerd medisch-psychiatrisch onderzoek te onderwerpen, en dan openlijk hun "diagnose" delen met de wereld tegen de medische privacywetgeving in.

Maar hey, clicks and views, "includes paid promotion" en maar liefst 12 advertenties op een uur tijd. Financieel zal het haar geen windeieren leggen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geledenWat moet ik nu zeggen? "Harris gaf toch ook nooit de opdracht tot een aanslag op Trump maar het gebeurde toch?"
Zalig toch hoe 'sommige' mensen dit kunnen spinnen.
Is er door de 'weirdo' die vroeger een notoire Trump stemmer was een shot gelost?
Antwoord: Nee
Kunnen we dan spreken van een aanslag?

Vul zelf maar in hé want het word stilaan vermoeiend. :roll:

Waarheid is dat er al 2x een wapen werd gericht op Trump en dat door Trump voters. (must be an inside job hahaha...)

Dat laatste was dus een grap voor je ermee aan de haal gaat.
CCatalyst schreef: 3 weken geledenAltijd interessant om die "wonderpsychiaters" te horen, die patiënten op afstand kunnen diagnosticeren zonder die ooit te ontmoeten, laat staan aan een gevalideerd medisch-psychiatrisch onderzoek te onderwerpen.
Oh shit schattebol, waarom moet ik nu spontaan aan jou denken i wonder. ;-) :lol:

Sorry voor mijn goed humeur hé, ben verse fritjes met steak aan het bereiden. ;-)
CCatalyst schreef: 3 weken geledenen maar liefst 12 advertenties op een uur tijd. Financieel zal het haar geen windeieren leggen.
UBlock en SponsorBlock en geen enkele video hier en I approve this message.. :-)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Petrikske schreef: 3 weken geleden Kunnen we dan spreken van een aanslag?
Poging tot ja. Of is het wel ok als het een gefaalde poging is?
Petrikske schreef: 3 weken geledenWaarheid is dat er al 2x een wapen werd gericht op Trump en dat door Trump voters.
Trump voters?
De eerste was Republikeins geregistreerd, maar was te jong om ooit op Trump gestemd te hebben en kon dat gedaan hebben om net tegen Trump te kunnen stemmen in de primaries.
De tweede heeft op Trump gestemd vroeger maar is nu Democraat geregistreerd.

Er is iets dat beide shooters wel gemeen hebben: beide shooters hebben vrijwillig geld gedoneerd aan... de Democraten.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geleden
Petrikske schreef: 3 weken geleden Kunnen we dan spreken van een aanslag?
Poging tot ja. Of is het wel ok als het een gefaalde poging is?
Nee we kunnen niet spreken van een poging wanneer er nooit een schot werd afgevuurd.
Maar hey, ik ga me een mooie steak niet laten verklooien op dit moment.

We'll meet again
Don't know where, don't know when
But I know we'll meet again some sunny day...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Petrikske schreef: 3 weken geleden Nee we kunnen niet spreken van een poging wanneer er nooit een schot werd afgevuurd.
Justice Department, FBI, U.S. Secret Service en de Palm Beach County Sheriff’s Office gaan niet akkoord met jouw assessment denk ik.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geleden gaan niet akkoord met jouw assessment denk ik.
Hier de volledige persconferentie.

Palm Beach Sherifs office: "an incident"
FBI: "an apparent asaasination attempt"
Secret Service: Deze zijn vooral heel dankbaar tegenover Joe biden...

Meeste mensen weten immers dat hoe hoger je gaat in de 'chain' des temeer beveiliging voor de persoon in kwestie paraat is.
Natuurlijk krijgt de zittende president de hoogste prioriteit en voor de zittende VP gaat het al een beetje minder.
Maw.. voor een kandidaat word het... nog minder.

En hier komt de app uit de mouw van Joe Biden, na de eerste (echte) aanslag op Donald Trump heeft Joe Biden ingestemd met een verhoging van beveiliging voor zowel Harris als voor Trump.

Maar dat laatste hoor je natuurlijk niet bij de demagogen van Fox Nws.

And lo and behold... een interview van Harris in PA.

No yell, no whining, no name calling, and no racism.

technieker
ISP Staff
ISP Staff

Bericht

"They're eating the dogs. They're eating the cats. They're eating. They're eating the pets."
Schandalig wat die mafkees samen met Shady Vance heeft veroorzaakt. Bommeldingen, agressie van maga idioten tegenover de Haitianen enz.

Toegevoegd na 6 minuten 26 seconden:
And lo and behold... een interview van Harris in PA.

No yell, no whining, no name calling, and no racism.

[/quote]

Schandalig wat die zotten op Fox erover zitten te brabbelen.
Kamala was weer zeer goed in dat intervieuw.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Laat ons hopen dat Amerika op 5 november de hand op het hart legt en de enige juiste keuze maakt.

Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 23 keer

Bericht

Honderden dergelijke brainwashers te vinden op yt.....van beide kampen ...., en dat nog bijna 2 maanden lang ..... :roll:
Je zult nog een tijdje op je "election result hunger " moeten blijven zitten ..... :angel:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Matt555 schreef: 3 weken geledenHonderden dergelijke brainwashers te vinden op yt.....van beide kampen
Niets houd je tegen om een kind dat sexueel misbruikt werd door haar schoonvader om uiteindelijk bezwangerd te worden toen ze 12 jaar was te delen.
Maar ojee... volgens de GOP moet ze haar zwangerschap uitdoen zodat schoonvader de vrucht van z'n verkrachting 5 jaar later opnieuw kan verkrachten.
Laatst gewijzigd door Petrikske 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Na bijna 4 jaar Biden/Harris gaat het helemaal niet goed meer met de Amerikaanse economie en moet de Fed fors ingrijpen om een recessie in VS te voorkomen.

Zoals de Fed bericht: "De arbeidsmarkt blijft afkoelen en ook het tempo van de loongroei ligt duidelijk lager". Economen wezen ook al op de verslechterende kwaliteit van de banencijfers. Zo creëert de economie nu vooral parttime jobs, terwijl het aantal voltijdse banen afneemt.

Kamala heeft een hele tijd trots uitgepakt met "Bidenomics (schaterlach)" maar de laatste tijd distantieert ze zich hier opvallend van.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik bedoelde hier eigenlijk mee ,dat ik met de U.S. verkiezingen daar niet mee ga slapen noch opsta ...

Wat betreft de inhoud van de brainwashers niets bedoelend ....variatie van beiden genoeg ....verder niets.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De Teamsters, een van de grootste vakbonden in de VS met een voet in de deur bij de Biden/Harris administratie, zal voor het eerst in meer dan 30 jaar geen kandidaat endorsen.

In de laatste 30 jaar hebben ze altijd een endorsement gegeven voor de Democratische kandidaat. Deze keer krijgt Harris geen endorsement.

Een van de redenen is een poll die uitgevoerd werd bij de leden van de Teamsters, waarbij 59.6% aangaf Trump te steunen, en slechts 34% Harris. Bovendien is het zo dat de leden specifiek Harris niet lijken te lusten, ze steunden immers wel Biden over Trump. Biden was sowieso obv z'n werk in het verleden al decennia een favoriet van de vakbonden, iets wat Harris niet is gezien ze geen enkele track record heeft inzake. Omdat ze hun leden niet willen alienieren, en het niet konden maken tov hun band met Biden/Harris om Trump te endorsen, endorsen ze dan maar niemand.

Veel Teamsters wonen in de swing states Michigan, Pennsylvania en Wisconsin. Het is een signaal dat de grote working class in die staten mogelijk Trump zal kiezen.

Edit: ondertussen ook opgepikt door De Tijd
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 2 keer

Bericht

Heb je ook nog nieuws over de endorsements van andere vakbonden of is dit een gevalletje van cherrypicking omdat het in je kraam past?
Ter info voor de eerder neutrale geinteresseerden is er hier een ruimere, meer onafhankelijkere poll, die dus niet afhangt van slechts één enkele vakbond:

https://news.gallup.com/poll/650147/dem ... mbers.aspx

Je kunt alvast aanhalen dat dit niet specifiek over een Trump vs Harris poll gaat (kwestie van al te anticiperen op gladde praatjes die zullen volgen...)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geledenEen van de redenen is een poll die uitgevoerd werd bij de leden van de Teamsters, waarbij 59.6% aangaf Trump te steunen, en slechts 34% Harris.
Vieze spelletjes aan de top van een 1.4 miljoen leden tellende vakbond,
je moet maar eens opzoeken wie hun (voorlopig nog) president is, Sean M. O’Brien een extreme Trumpfan die onlangs nog een vlammende speech gaf op de RNC en dat nadat hij in januari nog te gast was in Mar-a-Lago.(man heeft al heel wat vieze watertjes doorzwommen) https://en.wikipedia.org/wiki/Sean_O%27 ... or_leader)

De man wil aan politiek doen, wel.. dat hij in de politiek gaat.
Trump zal wel een postje hebben voor hem, of misschien zijn 40.000 mensen die meededen aan de poll toch niet genoeg?
https://www.politico.com/news/2024/09/1 ... n-00179900

Wel hilarisch dat gewone werkmensen voor Trump zouden willen stemmen, wat heeft die kandidaat al voor de gewone werkmens gedaan?
Buiten een maand geleden nog roepen dat stakers hun C4 moeten krijgen.
Gelukkig gebruiken de andere grote vakbonden wel hun verstand ipv hun leden over te laten aan de oligarchen van Trump.
https://www.nea.org/nea-today/all-news- ... l-election

bvhaute schreef: 3 weken geledenHeb je ook nog nieuws over de endorsements van andere vakbonden..
Die heb ik alvast in m'n bericht gezet, zoals die van de grootste +3milj. leden tellende National Education Association.
Mooie lijstjes.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 251 keer
Bedankt: 202 keer

Bericht

bvhaute schreef: 3 weken geleden ...van andere vakbonden...
Ik herinner nog goed dat de "car workers" van 17$ naar 40$/uur gingen evolueren over een periode van 3 jaar ongeveer... :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Heb daarnet een bijdrage gezien van Julio Rosas https://www.juliorosas.com/
(BlazTV) over de situatie in Springfield.

Geen verkiezingspropaganda of andere wilde verhalen maar 4 pure antwoorden op de vraag "wat is er aan de hand in Springfield"
Interviews vonden plaats in Tremont City (kleine gemeenschap naast Springfield) en werden gemaakt 'voor' het debat als ik goed heb geluisterd.

Je kan niet anders dan besluiten dat de politiek de bevolking hier in de steek heeft gelaten en Harris zal hier dus weinig tot geen stemmen halen.
Het schaterlachen van Harris tijdens he debat toen Trump z'n 'eating the dogs' statement maakt was dus ergens wel een beetje misplaatst en het word haar ook aangewreven.

Sorry voor deze deels off topic bijdrage al heb ik er persoonlijk toch heel wat van opgestoken.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Weer een nieuwe tegenslag voor Harris.

De VS zien, gelet op recente gebeurtenissen, geen pad meer naar een staakt-het-vuren Israel-Hamas voor de verkiezingen.

Nochtans hebben de VS enorme moeite gedaan om een deal rond te krijgen, om zo Harris een broodnodige pluim te geven om op haar hoed te steken. Haar track record inzake buitenlands beleid bestaat vandaag immers enkel uit nieuwe oorlogen, een chaotische uittocht uit Afghanistan waarbij ze om, de Amerikanen geld te besparen, een einde maakte aan het onderwijs van meisjes in Afghanistan zodat ze nooit dezelfde kansen zullen krijgen als haar (so much voor vrouwenrechten), en "I've never been to Europe (schaterlach)".

Nochtans zou Harris geen enkele betrokkenheid bij zo'n deal gehad hebben, ze is helemaal geen vrede aan het maken tussen Israel en Hamas, ze is campagne aan het voeren en Amerika aan het verdelen. Maar ze zou er uiteraard wel flink mee uitgepakt hebben en de eer van anderen opgestreken hebben als het gelukt was.

Blinken van de Biden/Harris administratie had nochtans eerder deze maand de Amerikanen nog wijs gemaakt dat 90% van de deal rond was en dat de overige 10% er ook wel ging raken. Maar Netanyahu ontkende die "90%" meteen. Ook door andere personen die deze situatie opvolgen werd deze claim sceptisch onthaald.

Trump heeft zich altijd sterk gemaakt dat de oorlog onder zijn watch niet begonnen zou zijn en dat hij wel een einde zal kunnen maken eraan.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

En hoe zal Trump erin slagen om het probleem op te lossen, door opnieuw 5000 mogelijke terroristen vrij te laten?
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geleden Trump heeft zich altijd sterk gemaakt dat de oorlog onder zijn watch niet begonnen zou zijn en dat hij wel een einde zal kunnen maken eraan.
Dat is uiteraard zeer gemakkelijk... Hij kan dat zeggen en hoeft ondertussen niets te doen. Hij zou ook, zoals andere ex-presidenten (o.a. Carter), achter de schermen iets kunnen doen.
In NL stonden ze ook te roepen dat ze het allemaal gingen oplossen en (BBB, PVV..) en kijk, het is blijkbaar toch niet zo gemakkelijk als je het zelf moet doen.
Bye, Maurice
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Ik vind het Bizar Biden de schuld te geven aan de haperende economie, het gaat eigenlijk bij vele grootlanden niet zo goed, in China bijv. kampen ze nu met enorme problemen bij de pensioenen die niet direkt gaan worden opgelost.
Ik zie daar ook de uitkomst voor de Ukraine oorlog, China zal de as EU-US niet willen kwijt geraken naar mate men verder in een moeras van problemen wegzakt.
Men kan kiezen voor de Russische consumenten of voor een groot deel v/d Westerse Consumptie te verliezen.

heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 751 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

In de US gaat het heus zo slecht niet.
De FED moet gewoon zorgen dat de inflatie, in gang gestoken door de handouts tijdens de corona-aftermath, een halt toegeroepen wordt en dus verlagen ze de rente.
De ECB heeft énkel inflatie als target, de FED ook werkgelegenheid. Dat is breder en dus moeilijker.

Met de prijsverhogende invoertarieven waar Trump mee zwaait en méér belastingverlagingen voor de superrijken, ziet het er voor Joe-sixpack slechter uit dan onder het beleid van Biden/Kamala die de middenklasse stimuleren.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 3 weken geledenDe Teamsters, een van de grootste vakbonden in de VS met een voet in de deur bij de Biden/Harris administratie, zal voor het eerst in meer dan 30 jaar geen kandidaat endorsen.
Deze is voor jou CCatalyst ,ik had al geantwoord over 'vieze spelletjes' omdat ik wist van een bijna 1 op 1 gevecht waar notabene Bernie Sanders moest tussen komen, maar ik wilde er niet over uitweiden.
Blijkbaar zijn er toch beelden van dat moment, en verder spreken Jesse en een gastspreker over het hoe en wat van de beslissing van 'sommige' Teamsters.

Kamala Harris gisteren bij Oprah (lange uitzending heb zelf niet gekeken)

Goed dat ze meer bereikbaar is want het zal nodig zijn.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Er mag al eens gelachen worden .....(ook al is het de waarheid )

Trump is busy dodging bullets, while Kamala Harris is busy dodging interviews :lol2:

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard