Hey! Telecom vast internet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5924
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:24
- Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
- Bedankt: 326 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De snelheid blijft onveranderd, behalve in sommige regio’s waar een boost van 50 Mbps of 100 Mbps mogelijk is.
en de prehistorische upload blijft? Ik blijf liever bij Edpnet dan met 40 Mbps upload ipv 150 of 200 Mbps
https://www.orange.be/nl/nieuwe-prijzen
en de prehistorische upload blijft? Ik blijf liever bij Edpnet dan met 40 Mbps upload ipv 150 of 200 Mbps
https://www.orange.be/nl/nieuwe-prijzen
-
- Starter Plus
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 08 jan 2007, 13:01
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik lees veel verhalen in dit topic een 2-tal maand geleden over problemen om van Orange naar Hey over te stappen.
Hoe is het uiteindelijk voor jullie afgelopen?
Ik ben namelijk aan het overwegen om zelf de overstap te wagen...
Hoe is het uiteindelijk voor jullie afgelopen?
Ik ben namelijk aan het overwegen om zelf de overstap te wagen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Los van de tegenstrijdige communicatie verloopt het eigenlijk naadloos.
Eerst je mobiel en een paar dagen later je vast internet dat ze administratief omzetten met behoud van je Orange modem.
Facturatie klopt ook. Kan wel zijn dat je van orange de maand nadien nog een correctie (credit) terugkrijgt.
Voor het geld zou ik het zeker doen ik merk geen verschil in snelheid, gewoon iedere maand minder betalen en meer mobiele data. Ik zit nu al aan m’n eerste kwartaal boost.
Eerst je mobiel en een paar dagen later je vast internet dat ze administratief omzetten met behoud van je Orange modem.
Facturatie klopt ook. Kan wel zijn dat je van orange de maand nadien nog een correctie (credit) terugkrijgt.
Voor het geld zou ik het zeker doen ik merk geen verschil in snelheid, gewoon iedere maand minder betalen en meer mobiele data. Ik zit nu al aan m’n eerste kwartaal boost.
-
- Starter Plus
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 08 jan 2007, 13:01
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor de feedback. Klantendienst is wel extreem traag. Ik doe even een test vandaag. Enkel bereikbaar via chat (niet telefonisch) en pas na 2h30min iemand te pakken en na mijn eerste vraag te beantwoorden ben ik nu weer een uur aan het wachten in de hoop dat hij op mijn 2e vraag antwoord.
Niet zo handig als je internet niet werkt en je aan het telewerken bent.
Niet zo handig als je internet niet werkt en je aan het telewerken bent.
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Ja dat is inderdaad wel een ding. 2,5u gewacht maar, je hebt geluk!esben schreef: 07 feb 2024, 13:00 Bedankt voor de feedback. Klantendienst is wel extreem traag. Ik doe even een test vandaag. Enkel bereikbaar via chat (niet telefonisch) en pas na 2h30min iemand te pakken en na mijn eerste vraag te beantwoorden ben ik nu weer een uur aan het wachten in de hoop dat hij op mijn 2e vraag antwoord.
Niet zo handig als je internet niet werkt en je aan het telewerken bent.
Nee inderdaad belachelijk. Je kunt het via social media ook proberen maar dat duurt ook even.
Naar mijn gevoel heb ik de klantendienst zelden nodig, vooral voor mobiel toch niet.
Als ik de besparing op jaarbasis bekijk, dat was voor mij toch beslissend.
Maar ik hoop inderdaad dat de service nog wat zal verbeteren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5414
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 07:50
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 135 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat was een probleem die ze zeiden tegen mij dat dat niet meer zou mogen voorkomen. Dus ik vermoed dat dat in hun handboek of dergelijke wel staat.esben schreef: 07 feb 2024, 09:39 Ik lees veel verhalen in dit topic een 2-tal maand geleden over problemen om van Orange naar Hey over te stappen.
Er waren 2 problemen:
De modem is eigenlijk een duplicaat binnen het systeem van Orange. Dit zorgt dat Telenet daar problemen mee had om die op de kabel te activeren. Normaal gaan ze dat op lange termijn zelf kunnen doen maar voorlopig gingen ze er iets administratief op aanpassen dat dit niet voorkwam.
Een ander probleem was dat ze ipv een transfer bij mij Orange hadden opgezegd en niet getransfereerd naar Hey. Dit is iets wat ze meteen hebben kunnen aanpassen voor alle Orange klanten die hey komen. Al was dit niet voor iedereen een probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4039
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 10:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 81 keer
Bij mij is het eigenlijk goed gelopen, (van Orange naar Hey),esben schreef: 07 feb 2024, 09:39 Ik lees veel verhalen in dit topic een 2-tal maand geleden over problemen om van Orange naar Hey over te stappen.
Hoe is het uiteindelijk voor jullie afgelopen?
Ik ben namelijk aan het overwegen om zelf de overstap te wagen...
er waren inderdaad wat dingen die raar waren hoe ze liepen vooral dan met het mail verkeer,
maar voor de rest moet ik niet klagen, alles is toch in orde geraakt.
Ik moet wel nog eens zien hoe ik op mijn klantenpagina moet inloggen want dat is tot nu toe niet echt gelukt, misschien dat het probleem hier ligt.
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 57 keer
Hoe zetten jullie meerdere gsmnr's tegelijk over. Ik kan maar 1 abonnement in het winkelmandje toevoegen en vind ook nergens de mogelijkheid om het naar 2 aan te passen (staan geen hoeveelheden bij). En als ik dan verder ga en aan het stuk ivm nummeroverdacht kom, kan ik dit maar voor 1 nummer doen.
Eerst een keer registreren voor vast internet en 1 telefoonnr overzetten en dan vlak erna een 2de nummer overzetten via een aparte bestelling?
Eerst een keer registreren voor vast internet en 1 telefoonnr overzetten en dan vlak erna een 2de nummer overzetten via een aparte bestelling?
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Je kunt inderdaad maar 1 nummer per bestelling doen en als die dan actief is de andere toevoegen aan je account.pfuhu schreef: 11 feb 2024, 15:27 Hoe zetten jullie meerdere gsmnr's tegelijk over. Ik kan maar 1 abonnement in het winkelmandje toevoegen en vind ook nergens de mogelijkheid om het naar 2 aan te passen (staan geen hoeveelheden bij). En als ik dan verder ga en aan het stuk ivm nummeroverdacht kom, kan ik dit maar voor 1 nummer doen.
Eerst een keer registreren voor vast internet en 1 telefoonnr overzetten en dan vlak erna een 2de nummer overzetten via een aparte bestelling?
Wat ik had gedaan is 2 aparte bestellingen en al een paar keer gevraagd om de accounts samen te voegen, ze zijn ermee bezig.
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 57 keer
Ok. Heb ze dus via allemaal aparte bestellingen doorgevoerd.
Had ook een simkaart (gebruik enkel data) van 7€ die ik wou upgraden naar 10€, maar dat ging blijkbaar niet als ik ook de 5€ korting wou hebben. Dus gelijk die simkaart geannuleerd en ook maar een nieuwe gevraagd (dan gaat de korting wel). Kost hun alleen maar meer (nieuw nummer, nieuwe simkaart opsturen, ...), maar niet mijn probleem.
Wel raar dat bij de chat staat dat het op weekdagen tot 22u is. Ik ben vandaag (zondag) om 21u30 geholpen binnen de 5 minuten (met mijn vraag over de upgrade) ...
Had ook een simkaart (gebruik enkel data) van 7€ die ik wou upgraden naar 10€, maar dat ging blijkbaar niet als ik ook de 5€ korting wou hebben. Dus gelijk die simkaart geannuleerd en ook maar een nieuwe gevraagd (dan gaat de korting wel). Kost hun alleen maar meer (nieuw nummer, nieuwe simkaart opsturen, ...), maar niet mijn probleem.
Wel raar dat bij de chat staat dat het op weekdagen tot 22u is. Ik ben vandaag (zondag) om 21u30 geholpen binnen de 5 minuten (met mijn vraag over de upgrade) ...
-
- Premium Member
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 00:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Tenzij een upgrade een andere procedure vergt, was bij mij de downgrade met behoud van de €5 korting. Wel van vorige zomer geleden na introductie van de nieuwe tarieven.
Verkeerd geïnterpreteerd. Op de €7 zit er geen korting dus gaat er ook geen korting mee over.
Verkeerd geïnterpreteerd. Op de €7 zit er geen korting dus gaat er ook geen korting mee over.
TV:
ISP:
Tel.:
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 57 keer
Wel grappig om te zien hoe blijkbaar veel data van Orange en Hey rechtstreeks gedeeld wordt.
Enkele voorbeelden:
- Na overstap van Orange naar Hey met een simkaart (met nummerbehoud) is nu mijn hey-abonnement in de My Orange app zichtbaar. Met juiste verbruiksgegevens en al ...
- De overgezette simkaarten hebben bij de contactinfo in My Hey alle juiste gegevens staan (eigenaar, geboortedatum). Ik ben nochtans 100% zeker dat ik deze info bij Hey nog niet opgegeven heb. Is dus intern van Orange naar Hey meegeschoven.
Simkaarten zijn ook niet veranderd (bericht gekregen dat de oude gewoon werden overgezet). Vast internet moet nog overgezet worden (ik heb ondertussen al de bevestigingen en annulaties gehad die hier blijkbaar typisch aan voorafgaan).
Enkele voorbeelden:
- Na overstap van Orange naar Hey met een simkaart (met nummerbehoud) is nu mijn hey-abonnement in de My Orange app zichtbaar. Met juiste verbruiksgegevens en al ...
- De overgezette simkaarten hebben bij de contactinfo in My Hey alle juiste gegevens staan (eigenaar, geboortedatum). Ik ben nochtans 100% zeker dat ik deze info bij Hey nog niet opgegeven heb. Is dus intern van Orange naar Hey meegeschoven.
Simkaarten zijn ook niet veranderd (bericht gekregen dat de oude gewoon werden overgezet). Vast internet moet nog overgezet worden (ik heb ondertussen al de bevestigingen en annulaties gehad die hier blijkbaar typisch aan voorafgaan).
-
- Pro Member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 18:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik ben enkele weken terug ook overgestapt eerst met mijn mobiel abonnement van Orange naar Hey en vervolgens met vast internet. In de myhey app staan er nu 2 vaste internet abonnementen, hopelijk is dit geen fout.pfuhu schreef: 13 feb 2024, 05:47 Wel grappig om te zien hoe blijkbaar veel data van Orange en Hey rechtstreeks gedeeld wordt.
Enkele voorbeelden:
- Na overstap van Orange naar Hey met een simkaart (met nummerbehoud) is nu mijn hey-abonnement in de My Orange app zichtbaar. Met juiste verbruiksgegevens en al ...
- De overgezette simkaarten hebben bij de contactinfo in My Hey alle juiste gegevens staan (eigenaar, geboortedatum). Ik ben nochtans 100% zeker dat ik deze info bij Hey nog niet opgegeven heb. Is dus intern van Orange naar Hey meegeschoven.
Simkaarten zijn ook niet veranderd (bericht gekregen dat de oude gewoon werden overgezet). Vast internet moet nog overgezet worden (ik heb ondertussen al de bevestigingen en annulaties gehad die hier blijkbaar typisch aan voorafgaan).
Tot nu toe zeer tevreden, snelheid en kwaliteit is even goed als bij Orange. Ik betaal nu 29EU + 10 eu (=39EU) ipv 45EU + 16EU (=61EU). Na 3 maanden betaal ik 49EU wat nog steeds 13EU minder is.
Tv kijken doen we nu met een Nokia 8010 android streaming box ipv de orange tv. De android box werkt super vlot, veel sneller dan de Orange android tv box
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
-
- Elite Poster
- Berichten: 5414
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 07:50
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 135 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nee die 2 internetabbonementen had ik ook. Geen zorgen over makendaydreamke schreef: 13 feb 2024, 07:43
Ik ben enkele weken terug ook overgestapt eerst met mijn mobiel abonnement van Orange naar Hey en vervolgens met vast internet. In de myhey app staan er nu 2 vaste internet abonnementen, hopelijk is dit geen fout.
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 57 keer
Hoe krijg je dan de zenders op de box? Enkel de gratis VTM/VRT etc (maar ook telkens tussen de apps switchen) of ergens gegroepeerd (genre TV Vlaanderen?)daydreamke schreef: 13 feb 2024, 07:43
Ik ben enkele weken terug ook overgestapt eerst met mijn mobiel abonnement van Orange naar Hey en vervolgens met vast internet. In de myhey app staan er nu 2 vaste internet abonnementen, hopelijk is dit geen fout.
Tot nu toe zeer tevreden, snelheid en kwaliteit is even goed als bij Orange. Ik betaal nu 29EU + 10 eu (=39EU) ipv 45EU + 16EU (=61EU). Na 3 maanden betaal ik 49EU wat nog steeds 13EU minder is.
Tv kijken doen we nu met een Nokia 8010 android streaming box ipv de orange tv. De android box werkt super vlot, veel sneller dan de Orange android tv box
-
- Elite Poster
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 85 keer
Volgens mij worden er geen gegevens "gedeeld", in de strikte zin van het woord.pfuhu schreef: 13 feb 2024, 05:47 Wel grappig om te zien hoe blijkbaar veel data van Orange en Hey rechtstreeks gedeeld wordt.
Het is hetzelfde bedrijf, met hetzelfde ondernemingsnummer (voor zover ik, wat ik heb opgezocht, goed heb geïnterpreteerd).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Pro Member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 18:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 27 keer
Met IPTV mogelijkheden genoegpfuhu schreef: 13 feb 2024, 08:35 t de modems gewoon een duplicaat zijn in hun eigen systemen. Dus het is hetzelf
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
-
- Pro Member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 18:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 27 keer
klopt maar altijd beschikbaar via pbpfuhu schreef: 14 feb 2024, 18:40Ok, ik heb het begrepen denk ik. Meer info vragen is allicht in strijd met de regels van het forum ...
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 57 keer
Overschakeling is goed gebeurd, effe internet kwijt geweest (maar niet veel van gemerkt wegens failover die overnam).
Na het overplaatsen van de vaste lijn werkt wel de volledige My Hey sectie niet meer. Totaal geen zicht op verbruik. Niet van vast internet, noch van simkaarten (veel problematischer).
Bij Orange heeft mijn 'klantenzone' ook nooit gewerkt voor vast internet en had ik dezelfde rare errors, maar kon ik het verbruik van de simkaarten wél nog zien ...
We zullen effe zien of het zichzelf oplost (ik betwijfel het) en anders hun maar eens beginnen lastig te vallen.
Na het overplaatsen van de vaste lijn werkt wel de volledige My Hey sectie niet meer. Totaal geen zicht op verbruik. Niet van vast internet, noch van simkaarten (veel problematischer).
Bij Orange heeft mijn 'klantenzone' ook nooit gewerkt voor vast internet en had ik dezelfde rare errors, maar kon ik het verbruik van de simkaarten wél nog zien ...
We zullen effe zien of het zichzelf oplost (ik betwijfel het) en anders hun maar eens beginnen lastig te vallen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Ik merkte gisteren een storing op waardoor ik ook niets kon zien in de app / klantenzone.pfuhu schreef: 16 feb 2024, 05:17 Overschakeling is goed gebeurd, effe internet kwijt geweest (maar niet veel van gemerkt wegens failover die overnam).
Na het overplaatsen van de vaste lijn werkt wel de volledige My Hey sectie niet meer. Totaal geen zicht op verbruik. Niet van vast internet, noch van simkaarten (veel problematischer).
Bij Orange heeft mijn 'klantenzone' ook nooit gewerkt voor vast internet en had ik dezelfde rare errors, maar kon ik het verbruik van de simkaarten wél nog zien ...
We zullen effe zien of het zichzelf oplost (ik betwijfel het) en anders hun maar eens beginnen lastig te vallen.
Verbruik van vast internet staat bij mij altijd op nul maar het staat wel op de factuur daarna.
In december uiteindelijk bijna 2TB verbruikt zonder problemen.
Ik vind de app / klantenzone en responsetijd van de klantendienst echt matig maar de prijs maakt veel goed natuurlijk op jaarbasis bekeken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
In Vlaanderen en delen van Brussel (Telenet gebied) is het 150.
In Wallonië en delen van Brussel (VOO gebied) is het 200.
Van die snelheid ben je ook wel zeker terwijl het bij DSL natuurlijk wat afhangt van de bekende factoren, daarom dat coax voor mij eigenlijk de enige serieuze optie is momenteel.
Als het prijsvoordeel op jaarbasis groot genoeg voor je is zou ik het zeker aanraden om over te stappen.
Het werkt allemaal zonder poespas.
In Wallonië en delen van Brussel (VOO gebied) is het 200.
Van die snelheid ben je ook wel zeker terwijl het bij DSL natuurlijk wat afhangt van de bekende factoren, daarom dat coax voor mij eigenlijk de enige serieuze optie is momenteel.
Als het prijsvoordeel op jaarbasis groot genoeg voor je is zou ik het zeker aanraden om over te stappen.
Het werkt allemaal zonder poespas.
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 apr 2022, 05:50
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Thx! Ik woon in Brussel, maar in het Telenet gebied. Mijn buurvrouw die Orange heeft, heeft een download van 140, heb eens een speedtest gedaan. 39 euro per maand is inderdaad een mooie prijs aangezien edpnet 36 euro kost en fiber nog niet voor morgen gaat zijn.
Telenet heeft ook een promotie voor Brussel: 48 euro gedurende 12 maanden. Geschatte snelheden:
Max. downloadsnelheid Max. uploadsnelheid
Minimumsnelheid 225.0 Mbps* 15.0 Mbps*
Normale beschikbare snelheid 270.0 Mbps* 18.0 Mbps*
Telenet heeft ook een promotie voor Brussel: 48 euro gedurende 12 maanden. Geschatte snelheden:
Max. downloadsnelheid Max. uploadsnelheid
Minimumsnelheid 225.0 Mbps* 15.0 Mbps*
Normale beschikbare snelheid 270.0 Mbps* 18.0 Mbps*
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Nice! Op zich betaal je dan nog 12 x 9 = €108 extra aan Telenet voor die extra snelheid waar de meesten niets van merken.Mxds02 schreef: 18 feb 2024, 19:45
Telenet heeft ook een promotie voor Brussel: 48 euro gedurende 12 maanden. Geschatte snelheden:
Max. downloadsnelheid Max. uploadsnelheid
Minimumsnelheid 225.0 Mbps* 15.0 Mbps*
Normale beschikbare snelheid 270.0 Mbps* 18.0 Mbps*
Ik heb er zelf natuurlijk geen belang bij maar ik zou dan geneigd zijn om voor Hey te kiezen gelet op de gratis installatie en de eerste 3 maanden €10 korting, dat maakt het dan €138 goedkoper dan Telenet het eerste jaar. Wetende dat je anders na 12 maanden Telenet toch weer naar iets anders op zoek zou moeten.
Zelf ben ik 8 jaar klant geweest bij Orange, daarvoor ook Telenet omdat coax destijds de enige optie was (hier).
Maar laatst na een aangekondigde prijsverhoging van Orange, dan maar voor black Friday de deal bij Hey gekozen vanwege de minimale moeite en de vaste kosten die laag blijven. Voor mij de beste deal op de markt momenteel qua prijs vooral toch.
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5924
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:24
- Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
- Bedankt: 326 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Tja, ik edpnet aan 34€ ECHT ONBEPERKTsatsurfer schreef: 19 feb 2024, 00:01 Is het eens mogelijk bovenstaande posts NIET te FULLQUOTEN?
cfr. Forumregels.
@Ptoeneigh @Mxds02
+ GRATIS TELEFOONLIJN
De router is aankoopkost, juist....maar 2dehands niet duur en heb je voor jaren.
Installatie is niet gratis nee, dus na 2 jaar break-even.
Upload 40 ipv 10 Mbps
Hey 150, en edpnet 100. I don't give a f***.
Topservice van edpnet en meest betrouwbare ISP.
Als Hey upload 50 zou worden ipv 10, zou ik overwegen. Eerder niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Sorry maar als ik kosten moet maken voor eigen hardware & installatie waarbij het (meer dan) 2 jaar duurt voordat ik ze terugverdien terwijl er een aanbod op de markt is waarbij je zonder deze barrières kunt instappen dan kies ik daarvoor.
De markt verandert zo snel, net als de prijzen en dan vooral de prijsverhogingen.
Zoals gezegd is DSL voor veel mensen in België ook geen (echte) optie.
Als je nu zou stellen dat EDPnet een betere klantenservice heeft dan heb je wel een punt.
Maar in dit geval geval gaat het over Hey en waarom iemand dit wel of niet zou moeten doen, ik zie geen redenen om het niet te doen of te proberen aangezien je qua kosten geen risico loopt of vastzit.
De markt verandert zo snel, net als de prijzen en dan vooral de prijsverhogingen.
Zoals gezegd is DSL voor veel mensen in België ook geen (echte) optie.
Als je nu zou stellen dat EDPnet een betere klantenservice heeft dan heb je wel een punt.
Maar in dit geval geval gaat het over Hey en waarom iemand dit wel of niet zou moeten doen, ik zie geen redenen om het niet te doen of te proberen aangezien je qua kosten geen risico loopt of vastzit.
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 57 keer
Vandaag moeite gedaan om klantendienst te contacteren. Na ongeveer een uurtje wachten was ik aan de beurt. Vind het wel ontspannender dan effectief aan de telefoon te moeten wachten.pfuhu schreef: 16 feb 2024, 05:17 Overschakeling is goed gebeurd, effe internet kwijt geweest (maar niet veel van gemerkt wegens failover die overnam).
Na het overplaatsen van de vaste lijn werkt wel de volledige My Hey sectie niet meer. Totaal geen zicht op verbruik. Niet van vast internet, noch van simkaarten (veel problematischer).
Bij Orange heeft mijn 'klantenzone' ook nooit gewerkt voor vast internet en had ik dezelfde rare errors, maar kon ik het verbruik van de simkaarten wél nog zien ...
We zullen effe zien of het zichzelf oplost (ik betwijfel het) en anders hun maar eens beginnen lastig te vallen.
Probleem bleek te liggen bij een eerdere simkaart die ik had laten schrappen en waaraan blijkbaar mijn profiel vasthing. Is ondertussen opgelost en ik zie terug alle verbruik van de simkaarten. Voor de vaste lijn toont hij enkel een verbruik van 0GB op 01/01/1970 (maar dat had ik vroeger bij Orange ook al)
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 apr 2022, 05:50
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
@satsurfer klopt, EDPnet is heel goed en echt onbeperkt. Aan de andere kant is 3TB per maand in piekuren is wel een schappelijke FUP. 70Mbps is gewoon traag voor grote downloads. Natuurlijk heb je mensen die op een 100/40 profiel zitten, maar dat is vaak niet zo. Eens ik fiber heb wil ik wel weer terug naar EDPnet. 150Mbps is redelijk snel, 300 tot 500 zou ideaal zijn bij Hey Telecom, maar dan maken ze waarschijnlijk verlies bij die prijs.
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Volledig mee eens, de snelheid en de wholesale prijzen zijn natuurlijk afhankelijk van Telenet / VOO.Mxds02 schreef: 21 feb 2024, 08:45 @satsurfer klopt, EDPnet is heel goed en echt onbeperkt. Aan de andere kant is 3TB per maand in piekuren is wel een schappelijke FUP. 70Mbps is gewoon traag voor grote downloads. Natuurlijk heb je mensen die op een 100/40 profiel zitten, maar dat is vaak niet zo. Eens ik fiber heb wil ik wel weer terug naar EDPnet. 150Mbps is redelijk snel, 300 tot 500 zou ideaal zijn bij Hey Telecom, maar dan maken ze waarschijnlijk verlies bij die prijs.
In principe kunnen ze die snelheid prima leveren aan die prijs, maar men probeert natuurlijk via upselling de winst op te drijven.
Ik ben van mening dat de snelheid die we nu krijgen prima comfortabel is voor particulier gebruik / thuiswerk.
Meer betalen voor meer snelheid of bandbreedte / fiber is leuk voor de Speedtest of voor wat grote uploads maar als dat opgeteld 150 a 250 euro per jaar extra kost, dan bedank ik daarvoor.
Wie weet hoeveel mensen zich zoiets hebben laten aansmeren, maar het eigenlijk nooit gebruiken of geen idee hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 11529
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 506 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dat gebruik is nu eenmaal verschillend per geval. Sommigen zullen de snelheid inderdaad niet gebruiken maar anderen dan weer wel. In ieder geval kan het geen kwaad om een snelle lijn te hebben, zelfs als je geen haast hebt is het geen nadeel. Mensen werken ook vaker thuis en gebruiken hun lijn dan ook daarvoor, zo kom ik nu zelf aan veel meer gebruik dan vroeger. Voor mij is vooral de upload interessant want daar verloor ik het meest tijd mee.
En je moet niet de hoofdprijs te betalen voor fiber. ik heb PX het laten leggen en ben daarna overgestapt op MV. Ik kreeg een lagere factuur EN een snellere lijn dan bij PX. Door de deals wordt mijn prijs nog eens stevig gekort dus ik klaag niet.
En je moet niet de hoofdprijs te betalen voor fiber. ik heb PX het laten leggen en ben daarna overgestapt op MV. Ik kreeg een lagere factuur EN een snellere lijn dan bij PX. Door de deals wordt mijn prijs nog eens stevig gekort dus ik klaag niet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 09:12
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 13 keer
Over het algemeen is in belgie gewoon de upload prehistorisch.
vroeger hielden ze het zelfs bewust traag omdat zogezegt veel mense aan piraterij deden enzo maar dat is gewoon zever ...
Dat ze hier ook met fiber eindelijk symetrisch snelheden beginnen aanbieden , tis anno 2024
vroeger hielden ze het zelfs bewust traag omdat zogezegt veel mense aan piraterij deden enzo maar dat is gewoon zever ...
Dat ze hier ook met fiber eindelijk symetrisch snelheden beginnen aanbieden , tis anno 2024
-
- Elite Poster
- Berichten: 2087
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik ben bereid meer te betalen voor extra down+uploadsnelheid, als de 3TB piekuren FUP limiet zou wegvallen tenmiste, maar dat is dus niet, en is het niet waard...
-
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Inderdaad terechte opmerking. Je hebt niks aan die extreme snelheden als de datalimiet niet meegroeit.splinterbyte schreef: 22 feb 2024, 11:34Ik ben bereid meer te betalen voor extra down+uploadsnelheid, als de 3TB piekuren FUP limiet zou wegvallen tenmiste, maar dat is dus niet, en is het niet waard...
Nu, puur uit nieuwsgierigheid, eigenlijk is het een product voor thuisgebruik natuurlijk waarbij ik me kan voorstellen dat 4K streaming, cameras en grote cloud backups heen en weer de meeste data zullen vragen, eventueel wat games, maar waarom heb je meer nodig, of beter gezegd waar loop je tegen de limieten aan?
Ik merkte zelf in de periode dat we massaal thuis werkten dat die remote desktop vrij weinig bandbreedte en data verstookte, daarmee dat het voor mij nu eigenlijk al onbeperkt voelt en ik geen significant verschil zou merken bij hogere bandbreedte (behalve de upload inderdaad die ligt vervelend laag).
-
- Pro Member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 12:15
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 27 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Lage limieten en lage snelheiden zijn juist goed. Ze conditioneren een land om economisch om te gaan met de beschikbare inputs. Venezuela, Irak, Iran, Saudi Arabië: veel olie, geen auto-industrie. Duitsland, Italië, Japan: geen olie, wel de beste en meest prestitigieuze auto-merken. I rest my case. Het idee dat hoge snelheden en geen volumelimieten belangrijk zijn, wijst op iemand die technologie reduceert tot het extensief (i.p.v. intensief) gebruik ervan. Die mensen gaan nog lelijk verschieten wanneer de wet (sic) van Moore niet meer geldt.
-
- Moderator
- Berichten: 15806
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Goed plan: wordt je verplicht om terug meer naar kantoor te gaan, want uw downloadlimiet is bereikt .
Gelukkig zijn er weinigen die zo beperkend denken en hebben sommige ISP's dat ook door .
Gelukkig zijn er weinigen die zo beperkend denken en hebben sommige ISP's dat ook door .