Hey! Telecom vast internet?

Algemene discussies over telecommunicatie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

Echt klote mag dus echt nog lang wachten...

Hoe lang gaan ze met dat dossier bezig zijn....

Toegevoegd na 2 uren 45 minuten 17 seconden:
Public address 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0

Dat is dus de issue. Volgens de modem heb ik ook geen coax signaal, hoe kan ik dat wetezn?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 92 keer

Bericht

boonpwnz schreef: 23 nov 2023, 18:00 geen coax signaal
Wat staat er op: http://192.168.0.1/Downstream.asp
"Locked" of niet?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Al mijn downstream bonding staat op locked al mijn upstream staan op open @splinterbyte

Afbeelding
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

butskristof schreef: 23 nov 2023, 11:34 Mijn uplink is vanochtend offline geweest tussen 8u24 en 9u22, ik veronderstel dus dat ik nu effectief overgezet ben. Verder is er niets veranderd: snelheden zijn hetzelfde, modem stond in bridge mode én publiek IP is nog hetzelfde als voor de downtime.

Je krijgt inderdaad veel opeenvolgende mailtjes voor afspraken, annuleringen, ... maar eigenlijk kan je dat alles gewoon negeren. Van Orange heb ik ondertussen ook een bevestiging dat mijn contract is opgezegd, dus dat ik ook allemaal netjes. Eigenlijk heb ik van niets te klagen: vrijdagnamiddag aangevraagd, vanochtend alles overgezet zonder één manuele actie van mijn kant. Top!

In de periode van de downtime heb ik inderdaad nog eens een mailtje gekregen dat ze een technieker gaan sturen op 21/12, ik veronderstel dat dat wel opnieuw geannuleerd zal worden.
Same here, exact dit, vele mails, SMS en inderdaad nog eens een afspraak. Beetje raar / verwarrend wel, ik hoop dat ze er zelf nog aan uit kunnen en geen technieker sturen ;)

Ik snapte dat ze aan het begin een installatie plannen en dan annuleren omdat ze die handmatig kunnen overzetten, maar waarom dan nu weer alles opnieuw dat vond ik ook vaag.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
Bedankt: 81 keer

Bericht

Mij hadden ze ook een mail gestuurd waarin stond dat er nog een technieker ging langskomen,
maar mijn Hey! internet ging hier al zonder problemen,
ze hadden me zelfs nog gebeld om te vragen of alles ging.
Hier heb ik dus ook geen technieker gezien (wat goed is).
Maar het is er wel wat chaotisch met al hun mails.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

pfff nog maar net klant en al 16 GB gebruikt.

Hopelijk werkt internet morgen....

Toegevoegd na 9 uren 2 minuten 27 seconden:
Ik zal maar geduld uitoefenen zeker?

Ik heb dus dat er staat ook bij mijn ip pagina dat cable network is not connected en ik geen public ip adress heb. Wat ook raar is dat wifi wel echt werkt maar dus er komt geen enkele bit door.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Niet abnormaal. Uw lokaal netwerk werkt, dat is niet gebonden aan enige configuratie van je provider uit.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Aww dank je. Dus het is echt mijn externe netwerk die eruit ligt.

Straks nog eens berichtje sturen naar Hey.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Wel de story is nog niet gedaan. Ze kunnen bij de achterliggende dienst het niet in orde brengen. Het probleem is nieuw en ze weten geen oplossing.

Dat is een fijne overstap!

Krijg wel een verdubbeling van mijn mobiele data voor een maand :beerchug:
A teaspoon of baking
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

Switch internet Orange -> Hey na ongeveer 1,5u afgerond.

Iemand al ervaring met hoe de afrekening/verrekening (opleg/terugbetaling) met Orange verloopt?
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 39 keer

Bericht

A teaspoon of baking schreef: 24 nov 2023, 09:44 Switch internet Orange -> Hey na ongeveer 1,5u afgerond.

Iemand al ervaring met hoe de afrekening/verrekening (opleg/terugbetaling) met Orange verloopt?
De afrekening van Orange zou geregeld worden via de volgende domiciliering. Als je geen klant meer bent dan zal dat moeilijk worden.
Ik moest 9,20 euro terugkrijgen.
Via Messenger contact opgenomen en binnen de 10 dagen stond het bedrag op mijn rekening.
tommydnp
Member
Member

Bericht

Ok, mijn overstap van Orange naar Hey vandaag loopt ook niet goed. Geen internet sinds deze morgen en nog niet opgelost. Verder heb je enkel die chatbot en op X heb ik ook al gereageerd op Orange en Hey...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dus zelfde probleem als mij.

Toegevoegd na 18 uren 21 minuten 19 seconden:
blidi schreef: 24 nov 2023, 10:44

De afrekening van Orange zou geregeld worden via de volgende domiciliering. Als je geen klant meer bent dan zal dat moeilijk worden.
Via Messenger contact opgenomen en binnen de 10 dagen stond het bedrag op mijn rekening.
Via domiciliëring? :eek:
Ik betaal nooit op die manier.
A teaspoon of baking
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer

Bericht

@boonpwnz Ik betaalde bij Orange via overschrijving. Heb hen via Messenger aangesproken en ze lieten weten dat de afrekening op de normale factuurtermijn komt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Krijg je die dan niet per email ook?

Ofja ik kreeg een sms ook als ik me niet vergiste.
Borromini
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 25 keer

Bericht

blidi schreef: 24 nov 2023, 10:44
A teaspoon of baking schreef: 24 nov 2023, 09:44 Switch internet Orange -> Hey na ongeveer 1,5u afgerond.

Volgens mij is dat geen probleem, je krijgt immers geld terug. Net zoals je perfect op een afgesloten kredietkaart (!) terugbetalingen kan doen, maar er geen nieuwe betalingen mee kan doen. Crediteren is geen probleem, debiteren wel. Domiciliëring is bedoeld om automatisch te debiteren.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 23.05 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP235-Wall (802.11ac) ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik hoop dat mijn probleem opgelost wordt vandaag zonder dat ik naar de klantendienst moet sturen.

Want anders ga ik nog een extra datapakket vragen.

Het is niet anders.

Bedoel sinds donderdagochtend 9u zonder internet zitten is echt vervelend.
Hoi Timothy,👋

Ik heb dit even bekeken voor je.🙂

Door een interne fout in ons systeem is er een dossier opgemaakt naar de achterliggende dienst toe, waar wij nog wachten op antwoord.😕

Dit dossier zal ook asap behandeld worden,
Alvast mijn excuses voor het ongemak.

Voor verdere vragen kan je deze dossier nummer: xxxxxxx mee geven aan mijn volgende collega.
Dit was het bericht die ik kreeg. Vrijdag dan nog bericht gestuurd. Het is blijkbaar een nieuw probleem en ze wisten vrijdag bij de achterliggende dienst de oplossing ook niet.
tommydnp
Member
Member

Bericht

Ik zit ook nog steeds zonder internet. Dan zeggen ze via messenger dat ze donderdag?? zullen kijken. Wat een gedoe en dat noemen ze Easy Switch naar dezelfde moederprovider.. Ik vraag zeker mijn max schadevergoeding bepaald bij Easy Switch.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

Zie mijn bericht van enkele dagen terug... Wat ik hierboven lees zou toch niet mogen gebeuren? Zo'n ervaringen zijn voor niemand prettig maar ik begin meer en meer de mensen te snappen die liever (te) veel betalen voor een dienst die wel werkt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

SPR schreef: 27 nov 2023, 09:35 Zie mijn bericht van enkele dagen terug... Wat ik hierboven lees zou toch niet mogen gebeuren? Zo'n ervaringen zijn voor niemand prettig maar ik begin meer en meer de mensen te snappen die liever (te) veel betalen voor een dienst die wel werkt.

Ik zit sinds donderdagmorgen zonder internet. Ze zeiden daarnet dat ze nog niet weten wanneer het in orde is en dat als het morgen niet in orde is ik maar een berichtje moet sturen voor meer data op mijn mobiel....

Ik ben nu naar Orange aan het vragen of de easyswitch procedure überhaupt telt in dit geval
tommydnp
Member
Member

Bericht

Omdat Hey Telecom dochterbedrijf is van Orange kan ik het voor mijzelf nooit aanvaarden om terug te gaan naar daar. Dat voelt als opzettelijke chantage. Dan ga ik liever weg naar iets op het Proximus netwerk.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik vroeg dus hoe het zat met de easy switch en kreeg dit als antwoord;

Momenteel gaan we eerst moeten afwachten op feedback van Ref, xxxxxxx.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak, we willen zeker kijken voor een compensatie te geven eenmaal alles hier ook opgelost is.

Dwight van het hey!-team🚀
tommydnp
Member
Member

Bericht

Ik heb geen reactie gehad over extra data.. en vraag mij af als het dan uiteindelijk donderdag wordt dat ze gaan zeggen dat een technieker moet komen of zo en dan pas na een maand kan komen??

Toegevoegd na 1 uur 21 minuten 15 seconden:
Extra data geven doen ze bij mij niet blijkbaar.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Hoezo geven ze bij jou geen extra data?

Wat is dat nu voor bullshit?

Mij hebben ze vrijdag 80 GB extra data gegeven.
En als morgen mijn internet het niet doet(tot op heden nog altijd niet) zijn ze bereid om te kijken voor nog meer data.

Je moet het zelf wel vragen. En natuuurlijk bij Hey zijn voor beide producten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Bij mij hebben ze nog altijd geen enkel idee wanneer dit opgelost geraakt. Dossier is nog steeds in behandeling en ze vragen mij nog voor een klein beetje geduld...

Sinds donderdagochtend al zonder internet, ik weet niet maar iets dat normaal zonder of weinig onderbrekening moet lukken duurt wel heel erg lang nu.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 92 keer

Bericht

Ja wat is dit allemaal zeg, zijn die nu ineens incompetent geworden of doen ze dit met opzet, omdat ze teveel Orange klanten naar Hey zien overstappen ofzo... ?
En "slachtoffer van eigen success" past ook niet want het is niet alsof ze een moeilijke administratieve/technische procedure moeten doen hiervoor...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dus met de overstap naar hey is iets misgelopen en heeft de operator dus de verantwoordelijke medewerker mijn lijn opgezegd.

Dus nu met Orange aan het bellen om toch weer terug te schakelen...

Toegevoegd na 1 uur 16 minuten 16 seconden:
Mijn lijn stond dus niet meer actief. En het was te laat om nog terug mijn oude modem te activeren.

Nieuwe installatie op 6 december en terug Orange.
tommydnp
Member
Member

Bericht

Dat vind ik wel chantage. Om klanten bij hun moederbedrijf te houden. En hoe zit het dan met schadevergoeding!?
Ik had voordelen bij Orange die ik dan ook verlies...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik weet het ook niet. Ik vind het enorm verwarrend. Nu is mijn internet actief en ik krijg zowel van Hey als Orange mails....
tommydnp
Member
Member

Bericht

Seffes facturen van beide bedrijven..

Toegevoegd na 1 uur 23 minuten 47 seconden:
Omdat ik een klacht hebt ingediend bij de Ombudsdienst, willen ze verder niks doen en naar hun doorverwijzen. Dus ook geen data geven.
Mijn vertrouwen in Orange en Hey is helemaal weg. Ik hoop dat hier snel fiber ligt...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Mensen gaan hier wel *zeer* snel over tot de conclusie dat de bedrijven allemaal kwaadwillig zijn, chanteurs, dieven, ...
Terwijl het zeker verre van tof is wat er aan't gebeuren is - en wij als eindgebruiker hier absoluut niet de dupe mogen van zijn - zijn die straffe uitspraken toch wat van de pot gerukt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Bij mij is de situatie:

Aangevraagd voor vadn Orange naar Hey over te schakelen.
Donderdag gebeurde transfer maar daadwerkelijk gebeurde een opzeg alleen ontkende hey klantendienst dit in allle talen. Ze zeiden dat dit een nieuw probleem was.
Ik bel vandaag naar Orange en ze bekijken het en zien inderdaad dat de procedure niet gevolgd werd. Bij klanten die vertrekken van Orange naar Hey hoeft nooit een opzeg te gebeuren.
Orange kon mij niet verder helpen omdat ik een Hey klant was en de enige optie die ze gaven was opnieuw klant worden bij Orange.
Ik krijg een dubbele promotie periode. Dus 12 ipv 6 maanden.
Ze zeiden dat ik eerst een technieker moest laat komen omdat het te laat was om de modem te heractiveren.

10 minuten na het telefoontje kreeg ik alle bevestigingen en nog eens een half uur later opeens dat mijn Hey internet actief staat en dat mijn internet bij Orange is opgezegd.

Ik contacteer Orange en die zegt dat alles bij hun staat en niets meer bij Hey(echt verwarrend) blijkbaar heeft de persoon die eerst aan de telefoon zat van Orange toch iets kunnen regelen met backoffice. Want sindsdien werkt mijn internet weer zoals voorheen.

Echt heel raar hoe dit allemaal kan gebeuren.

Toegevoegd na 13 uren 57 minuten 54 seconden:
En nu plots zit ik wel nog bij Hey

Ik snap er geen kloten meer van....
tommydnp
Member
Member

Bericht

En bij doen ze juist niks en verwijzen ze je door naar de Ombudsdienst
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat is logisch jij hebt de stap gezet naar de ombudsdienst. Dat is wettelijk zo geregeld dat de providers enkel via de ombudsdienst jou op de hoogte mogen brengen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dus de problemen bij de Hey klantendienst zouden na het nieuwe jaar moeten opgelost zijn. Ik heb een heel vriendelijke dame aan de lijn gehad bij Orange.

Dus er is een groot probleem met de berichtenservice van Hey.
Wat gebeurd is als jij 1 bericht stuurt wordt X bepaalde tijd gereserveerd. Als jij 7 berichten verstuurd wordt dit geaccumuleerd. De berichten die je op facebook stuurt worden ook bijgeteld bij deze van de Hey chat.

Dus als jij heel veel berichten stuurt loopt deze wachttijd iedere keer op.

Wat ook gebeurde is dat soms een bericht niet geregistreerd werd als verzonden en pas later opgemerkt werd. Dit kan tot een dag duren, je zit natuurlijk niet heel die dag in die chat.

Ze gaan deze problemen oplossen.

Voor vast internet, stel nu dat je van Orange naar Hey of omgekeerd gaat en er zijn problemen. Momenteel zitten ze nog met een zelfde systeem en dit zou in de toekomst veranderen. Wat nu gebeurd is als zij een modem zien van Hey of Orange en je switched tussen 1 van beide dan zien ze dat als duplicaat en blokkeert het systeem. Dan moet er een manuele correctie gebeuren. Dit gebeurt niet altijd en dat veroorzaakt de problemen. Ze gaan kijken om dit systeem te verfijnen en als uiteindelijke doel willen ze de systemen apart van elkaar laten bestaan.
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Welke modem krijg je nu standaard bij Hey?
Bridge mode is mogelijk volgens de site.

Van Telenet naar Hey zal me toch 20€/m besparen.

UPDATE:
Navraag via hun social media, blijkt nog de Siligence modem te zijn.
Laatst gewijzigd door TheCeet 15 dec 2023, 13:51, in totaal 1 gewijzigd.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
defer
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

De router van Hey telecom is deze dezelfde als de router van Orange ?

Als je op de website van Hey telecom kijkt, zie je dat je de modem in bridge mode kunt zetten maar dan werkt enkel 1 ethernetpoort.

Kun je, je eigen router achter de router van Hey telecom (zonder bridge) plaatsen en dan port forwarden ??? Zodanig dat je toch de 4 ethernet poorten kunt gebruiken ?

iemand ?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 84 keer

Bericht

Ze gebruiken dezelfde modems. Waarom zou je nog een eigen router plaatsen achter de modem als deze is ingesteld als router? Je doet dan dubbele NAT. In dit geval kan je toch gewoon rechtstreeks aansluiten op de modem zonder je eigen router?
defer
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Momenteel staat de modem van telenet in de garage waar 2 ethernetpoorten van de 4 worden gebruikt voor omvormer zonnepanelen en box somfy rolluiken. Een derde ethernetpoort wordt verbonden naar de wanpoort van mijn eigen router die in de living staat. Daar heb ik mijn eigen netwerk met eigen wifi en 2 ethernetpoorten voor ipcameras en 1 ethernetpoort voor tv ophangen.

Dus nu vroeg ik mij af of dit met de Hey modem ook mogelijk was. Dus niet in Bridge mode maar zoals hierboven.
Laatst gewijzigd door defer 13 dec 2023, 09:24, in totaal 2 gewijzigd.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 24 keer

Bericht

boonpwnz schreef: 29 nov 2023, 08:56
Orange kon mij niet verder helpen omdat ik een Hey klant was en de enige optie die ze gaven was opnieuw klant worden bij Orange.
Eigenlijk is dat onzin.

Hey & Orange zijn gewoon 2 merknamen van hetzelfde bedrijf ! BTW-nummer is voor beiden hetzelfde.

Het is gewoon een intern policy probleem van hen, waar ze zich achter proberen te verschuilen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB