Hey! Telecom vast internet?

Algemene discussies over telecommunicatie
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 95 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Clemens2 schreef: 05 nov 2023, 19:58 6 maanden is minimum volgens de wet, daarna mogen er geen kosten aangerekend worden bij opzegging.
Bij overgang van Orange naar Hey, dat is quasi enkel administratief, daar zou het me verbazen als ze moelijk zouden doen binnen de eerste 6 maanden.
Je kan sowieso overstappen aangezien Orange een prijsverhoging gaat doorvoeren en je kan hierdoor altijd kosteloos opzeggen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

AnD schreef: 07 nov 2023, 05:37technische redenen
Dat is in deze thread al gezegd geweest en is gewoon omdat ze je vanop afstand zouden gaan overzetten, zonder technieker.

Dat het een omslachtige manier van werken is door Hey met alle verwarring erbij is nog steeds een probleem lijkt het.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
Bedankt: 81 keer
Provider

Bericht

Ik zag het, vandaag weer een nieuwe mail gekregen:
1.png
Inderdaad een omslachtige manier en zoals je zegt verwarrend.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 137 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Die 4g backup vind ik raar dat ze 30 euro zeggen. Ik heb 40 euro aangerekend gekregen...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

boonpwnz schreef: 09 nov 2023, 11:27 Ik heb 40 euro aangerekend gekregen
Had je het dan niet ingeleverd?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

splinterbyte schreef: 09 nov 2023, 12:30
Had je het dan niet ingeleverd?
Jewel ze waren mijn pakketje verloren :bang:
Dat is nu opgelost :lol:
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Dus vandaag werd mijn internet omgeschakeld van Orange naar Hey!

Om 11:52 krijg ik een mail:
Je afspraak met de technicus is bevestigd
Waar een datum staat.

Dan om 11:55 krijg ik een mail van Orange waarin staat dat ik bij hun weg ga etc.

En om 12:02 terug een mail van Hey! met als onderwerp "De werking van je internetdienst"
en een knop met een link met twee vragen of de werking van het internet goed is en of je naar al de websites kan surfen.
1.png
Toch weer vreemd dat ze me een datum geven waarop een technieker zou langskomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 40 keer

Bericht

Vandaag eerste factuur en ja ook 39 euro aangerekend.
Coop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

Ik heb orange, vandaag ingeschreven bij Hey telecom, krijg ik vandaag een mail dat de order geannuleerd werd.

Ik snapt dat ze liever hebben dat ik meer betaal voor hetzelfde, maar kunnen ze mij weigeren?
blidi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 40 keer

Bericht

Coop schreef: 14 nov 2023, 21:04 Ik heb orange, vandaag ingeschreven bij Hey telecom, krijg ik vandaag een mail dat de order geannuleerd werd.

Ik snapt dat ze liever hebben dat ik meer betaal voor hetzelfde, maar kunnen ze mij weigeren?
Iedereen die is overgestapt van orange naar hey kreeg deze mail.
Een beetje geduld. Het komt goed.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Coop schreef: 14 nov 2023, 21:04 Ik heb orange, vandaag ingeschreven bij Hey telecom, krijg ik vandaag een mail dat de order geannuleerd werd.

Sinds vorige week vrijdag ben ik ook bij Hey! en ook van Orange gekomen. Die mail heb ik ook gehad.
Ze hebben een vreemde manier van werken, maar uiteindelijk is het wel allemaal goed gekomen.
Maandag morgen heeft er zelfs iemand van Orange me gebeld of alles naar behoren ging, alhoewel ik op de link in hun mail had geklikt om dat ook te bevestigen.
Ik vraag me alleen af waar ik m'n easy switch code moet vinden zodat ik kan inloggen in My Hey
Coop
Premium Member
Premium Member

Bericht

AnD schreef: 15 nov 2023, 11:11

Sinds vorige week vrijdag ben ik ook bij Hey! en ook van Orange gekomen. Die mail heb ik ook gehad.
Ze hebben een vreemde manier van werken, maar uiteindelijk is het wel allemaal goed gekomen.
Maandag morgen heeft er zelfs iemand van Orange me gebeld of alles naar behoren ging, alhoewel ik op de link in hun mail had geklikt om dat ook te bevestigen.
Ik vraag me alleen af waar ik m'n easy switch code moet vinden zodat ik kan inloggen in My Hey
Die easy switch code staat op je orange factuur
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Oh dat is dus dezelfde :thumbs:
Coop
Premium Member
Premium Member

Bericht

Orange heeft me afgesloten, nu zit ik dus al enkele uren zonder internet thuis.
Hoe kan ik hey telecom bereiken want als ik op chat druk gebeurt er niets

Toegevoegd na 3 uren 28 minuten 21 seconden:
Vrijdag namiddag sluit orange me af, ondertussen zit ik 5 uur zonder internet, dit is wat de chat me verteld :

Je internet moet nog door onze IT-dienst geactiveerd worden op je nieuwe hey!-klantnummer, onze activatiedienst kon het zelf niet activeren, sorry! 🙁

De wachttijd is daar normaal gezien 3 werkdagen (zaterdag inclusief). 🤞

Ja, in principe zou er maar een onderbreking van een 30-tal minuten mogen zijn maar er liep iets fout bij jou, vandaar dat onze IT-dienst dat nu moet verhelpen. 🙁

Lap, een heel weekend zonder internet, wat een slecht begin zeg
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Da's pech hebben... en raar want ik werd een week na bestelling overgezet van Orange naar Hey en de downtime was 10 minuten, dus ik had de indruk dat bij iedereen de opzeg/aansluiting tegelijk zou gebeuren...

Jij hebt toch zelf niet manueel Orange opgezegd ofzo?
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 112 keer

Bericht

Ik heb gisteren ook de bestelling geplaatst als Orange klant, in de avond werd ik omgezet.

Geen onderbreking gemerkt.
Upload wel aan de lage kant nu. Van 15 naar 8…
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Ik heb ook geen onderbreking opgemerkt
of het zou zo kort geweest moeten zijn dat ik het niet heb opgemerkt.
Snelheid is als ervoor, hangt ook wel van de testserver af.
Net nog een test gedaan.
Afbeelding
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Modem reboot gedaan heeft het opgelost. Terug 150/15.
De beste oplossing voor bijna alles ;-)
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

Coop schreef: 17 nov 2023, 18:29 Lap, een heel weekend zonder internet, wat een slecht begin zeg
Was even op trustpilot gaan kijken, dan bekruipt het koud zweet je wel als je die reviews leest. :)

Dacht ook over te stappen maar... Orange: 53,7 euro maandelijks op dit moment, (58,7 vanaf 2024) en Hey 49 euro na drie maand of 54 als die 5 euro korting niet meer doorloopt. Meh, misschien in 2024.

Gisteren stond er op hun site wel een serieuze fout... Bij het 80 gig abo stond na 1 jaar 40 gig en bij het 20 gig abo stond 160. Dacht, hu??? Maar dat is dan vandaag weer aangepast. (nee, niet mis gekeken, heb het zeker 5 keer dezelfde pagina herladen).
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik heb het Hey topic gisteren doorgenomen en het beeld dat ik krijg is dat vooral facturatie (toekenning van promo) en de bereikbaarheid een ding was. Nu lijkt dit beter te gaan. Er zit progressie in als je ziet, de data verdubbeling, vast internet nu, dat is gewoon allemaal Orange voor een lagere prijs of zelfs Telenet voor een lagere prijs.

Zelf heb ik al jaren orange en nu Hey en merk geen verschil want dat is er eigenlijk ook niet. Het gaat mij om de prijs (zeker op jaarbasis gezien).

Wat trustpilot aangaat, ik ben zelf ook een kritische klant maar als het goed is zeg ik het ook en laat ik ook 4-5 sterren reviews achter. En daar ontbreekt vaak de nuance: het merendeel van de reacties op internet (fora), social media en review platformen zal sneller negatief of kritisch zijn uit emotie. Dat bijvoorbeeld 90% (of nog veel meer) geen problemen heeft ondervonden, die mensen hoor je amper.

Ik check zelf ook trustpilot maar ben er wel achter dat als bedrijven niet actief uitnodigen voor beoordelingen dat je bijna altijd alleen maar de horror verhalen leest.

Dus in die zin durf ik je wel gerust te stellen wat Hey en Orange aangaat: het komt wel goed. Ik heb het altijd actief aangeraden zonder er zelf iets aan te verdienen. Als het brol zou zijn komen die mensen bij mij klagen maar dat is nog niet gebeurd. Mensen zijn vooral blij dat Orange goedkoper is dan Telenet en nu bij Hey ben ik vooral blij dat het goedkoper is dan Orange. ;-)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Wat ik me afvraag ik heb bij 2 aparte bestellingen zowel mobiel als vast besteld. Mobiel werd ik gisteren geactiveerd maar vast nog niet. Kan dit zijn dat ik in het weekend heb aangevraagd en moet wachten tot morgen? Ik kom volledig van Orange :-)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

boonpwnz schreef: 19 nov 2023, 14:30 Wat ik me afvraag ik heb bij 2 aparte bestellingen zowel mobiel als vast besteld. Mobiel werd ik gisteren geactiveerd maar vast nog niet. Kan dit zijn dat ik in het weekend heb aangevraagd en moet wachten tot morgen? Ik kom volledig van Orange :-)
Bij mij (order van vrijdag, mobiel ineens vrijdagavond geactiveerd) staat het vast internet ook nog niet in de online account bij Hey.
Nochtans is de Orange klantenzone al afgesloten en werkt hier alles nog.

Ik verwacht dat ze het gewoon administratief omzetten op het moment dat ze eigenlijk de technieker willen inplannen en dan zien dat het een eigen orange aansluiting is.
Wellicht komt daar dan ook de beroemde mail dat je aanvraag is geannuleerd maar eigenlijk zetten ze het administratief dan gewoon om.

Ik heb ook dezelfde facturatie cyclus behouden als bij Orange dus ik denk dat het echt gewoon een simpele omzetting is naar een goedkoper tarief.
michel68
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer

Bericht

ik heb deze middag ook bestelling geplaats voor overdracht gsm en internet. Na een uur ongeveer was gsm al overgezet. internet is nog wachten
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik kreeg vandaag (maandag) wel een bevestiging van een order die ik vrijdag had gedaan ivm omzetten vast internet komende vanuit orange.

Natuurlijk met een installatie datum van 7 december dat er een installateur moet komen maar ik verwacht dat ze die afspraak nog gaan annuleren zoals hier al voorbij is gekomen. Sinds vandaag staat het product in ieder geval bij “mijn hey” erbij.

Is er eigenlijk een manier om te controleren of het alles omgezet van Orange naar hey?

Ondertussen ook via chat wat blokkeringen / limieten gevraagd maar daar reageert nog niemand ;-)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 414 keer
Bedankt: 100 keer

Bericht

Hetzelfde verhaal hier: vrijdag aangevraagd, toen 's avonds al mobiel overgezet. Vandaag een resem e-mails met achtereenvolgens een bevestiging van de aanvraag, bevestiging van een afspraak en dan annulatie van de afspraak (en "weigering" tot de internetdienst). Ondertussen zie ik in de klantenzone ook mobiel en internet staan onder mijn producten, maar van internet kan ik het verbruik nog niet opvragen.
Geen idee of ik dus al effectief ben overgezet, bij het verbruik staat de periode wel vanaf 20/11 voor internet, voor mobiel is dat vanaf 17/11. Publiek IP van de vaste internetverbinding is in ieder geval (nog) niet veranderd (CGNAT was uitgeschakeld en modem staat in bridge mode naar een UDMP).

Op mijn telefoon blijk ook "Orange B" staan als provider, blijft dit of gaat er nog een nieuwe carrier bundle binnen komen met andere naam? Hebben klanten die van een andere provider overstappen ook Orange als carrier?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb ook een bevestiging gehad van die annulatie. Ik zie mijn internet nu ook zonder verbruik staan.

Ik zie wel 0 GB verbruikt met een datum die ook nog op 0 staat.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Ik heb tot nu toe nog altijd problemen als ik een MyHey wil aanmaken.
Het moment als ik dat easyswitch nummer ingeef en klik op bevestigen dan krijg ik volgende melding:
"De dienst is tijdelijk niet beschikbaar."
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik krijg een mail van Hey voor “provisioning” van de modem.
Hier was de modem van Orange nog actief.

Ik hoop dat alles goed gaat en dat ik niet ook zonder internet val zoals hier eerder werd besproken:
Je hebt voor hey! internetdienst gekozen, bedankt.

Om je bestelling te voltooien hebben we bijkomende informatie nodig. Druk op de onderstaande knop en verifieer en vervolledig je gegevens in het formulier. Doe dit zo snel mogelijk, want zonder de bevestiging van deze gegevens kunnen we de installatie niet uitvoeren op de afgesproken datum.

Heb je vragen? Contacteer ons via de chat op: heytelecom.be

Tot ziens,

Het hey!-team
Toegevoegd na 2 uren 9 minuten 47 seconden:
Goed nieuws: omdat je een voormalig Orange-klant bent, kunnen we je nieuwe internetdienst op afstand installeren. Je hoeft niet thuis te zijn voor de installatie.

We hebben de installatie op afstand opnieuw gepland op 23/11/2023. Op de dag van de installatie wordt je internetverbinding voor maximaal 2 uur afgesloten. Als je absoluut verbonden moet blijven met de WiFi, raden we je aan om een hotspot aan te maken met je smartphone.

Belangrijk: na activatie van je hey!-internetdienst moet je je Orange-modem behouden en alleen de eventuele apparatuur terugbrengen die je niet meer nodig hebt (TV decoder(s), WiFi booster(s), kabels die niet aan de modem gekoppeld zijn, 4G back-up, …).

Er kunnen extra kosten in rekening worden gebracht indien je de apparatuur niet terug inlevert: Tv-decoder: 200 €, WiFi-booster: 40 €, 4G back-up: 30 €. Dit materiaal moet worden teruggestuurd na activering van je hey!-internetdienst; Orange zal je dan alle nodige instructies voor de retour sturen.

Als je minder dan 12 maanden over WiFi Comfort beschikt, dien je een eco-deelnamekost van 50 € te betalen. Als je minder dan 12 maanden over My Comfort Service beschikt, moet je een eco-deelnamekost van 75 € betalen.

Fijne dag!

Het hey!-team
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb ook op 23/11.
A teaspoon of baking
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Provider

Bericht

Gisterenavond aanvraag gedaan voor transfer 1 mobiel nummer en vast internet, komende van Orange. Vanmorgen mobiel nummer al overgezet.

Vast internet kreeg ik bevestiging, ook van afspraak met technieker. Voorlopig nog geen annulatie ontvangen.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

A teaspoon of baking schreef: 21 nov 2023, 16:24 Gisterenavond aanvraag gedaan voor transfer 1 mobiel nummer en vast internet, komende van Orange. Vanmorgen mobiel nummer al overgezet.

Vast internet kreeg ik bevestiging, ook van afspraak met technieker. Voorlopig nog geen annulatie ontvangen.
Dat kan een paar dagen duren.
Mijn order was van vrijdag, vandaag dinsdag de bovenstaande berichten en aankondiging van omzetting op donderdag aanstaande. Dus binnen de week gaat alles in orde zijn als het goed is.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 22 nov 2023, 06:47, in totaal 1 gewijzigd.
michel68
Plus Member
Plus Member

Bericht

Bij mij staat het ook gepland op 23/11. Mijn modem staat in bridge mode, benieuwd of ze die gaan resetten.
Deze voormiddag lag het internet er een tijdje uit. Dacht al dat ze aan het overzetten waren. Hun communicatie is niet echt optimaal.
wbervoets
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ik ben nu klant bij Orange voor TV, Internet en Mobiel.

Het mobiel abo wil ik overzetten naar Hey Telecom. Wat als ik ook internet overzet naar heytelecom, wat gebeurd er dan met de Orange TV. Blijft die behouden? (en aan welke prijs?) Of zou Telenet met CI kaart een optie zijn.
dartingpenguin
Starter
Starter

Bericht

Ook hier stond de modem in bridge mode en is de omschakeling zonder problemen verlopen, modem staat nog steeds in bridge mode
Afbeelding
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Trouwens de mail die je krijgt komt van het Hey ITV team.
Het zal me niet verbazen als ze uiteindelijk ook TV aan gaan bieden.

Past natuurlijk niet helemaal bij de jongere doelgroep van cable cutters maar misschien gewoon een (clone van een) app zoals Orange al heeft waarmee je kunt casten?

Zelf zou ik er geen interesse hebben aangezien de meeste zenders ondertussen wel live kunnen bekijken maar op zich zou het natuurlijk nog kunnen dat ze ‘t gaan aanbieden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Dus ik had vandaag dat mijn internet ging veranderd worden naar Hey. Krijg weeral nieuwe afspraak voor technieker.

Wat is dit allemaal...
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 85 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb recentelijk een interview van een uur gehad met een marktonderzoeker van Hey / Orange (ik had mezelf hiervoor opgegeven).
Het gesprek ging over:
- waarom heb je voor Hey gekozen
- hoe verliep de onboarding / hoe ervaar je het bestelformulier
- verschillende zijsprongetjes

Ik kreeg ook de kans om alles wat misliep tussen het eerste contact met Hey en de uiteindelijke oplevering te bespreken.
Ik heb ook het bestaan van userbase aangehaald (dit forum was haar onbekend), en heb haar ook verteld dat EDPnet bij monde van Joachim hier in de achtergrond aanwezig is/was en dat een korte toelichting of tussenkomst van hem als zeer positief werd ervaren. Mocht je ze dus in de toekomst zien opduiken, dan weet je waarom.

Het was een heel aangenaam gesprek, heel open en werd aangemoedigd om vrijuit te spreken (ook de pijnpunten te benoemen).

Om de mensen hier wat gerust te stellen: ze zijn zich bewust van de tijd die je doorbrengt op de chat (als in: te lang).
Ik verwacht morgen gaan aanpassing, maar ze zijn zeker bezig om eea aan te pakken.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Hoe lang is je internet out in in feite. Ze zeggen max 2u maar het is langer.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 414 keer
Bedankt: 100 keer

Bericht

Mijn uplink is vanochtend offline geweest tussen 8u24 en 9u22, ik veronderstel dus dat ik nu effectief overgezet ben. Verder is er niets veranderd: snelheden zijn hetzelfde, modem stond in bridge mode én publiek IP is nog hetzelfde als voor de downtime.

Je krijgt inderdaad veel opeenvolgende mailtjes voor afspraken, annuleringen, ... maar eigenlijk kan je dat alles gewoon negeren. Van Orange heb ik ondertussen ook een bevestiging dat mijn contract is opgezegd, dus dat ik ook allemaal netjes. Eigenlijk heb ik van niets te klagen: vrijdagnamiddag aangevraagd, vanochtend alles overgezet zonder één manuele actie van mijn kant. Top!

In de periode van de downtime heb ik inderdaad nog eens een mailtje gekregen dat ze een technieker gaan sturen op 21/12, ik veronderstel dat dat wel opnieuw geannuleerd zal worden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Mijn downtime is ondertussen al 4 uur.

Dat is denk ik niet normaal.

Toegevoegd na 1 uur 25 minuten 34 seconden:
En hey is ook niet echt bereikbaar atm...

Heel frustrerend. Mijn internet ligt eruit sinds ongeveer 9u deze morgen. Ik heb Hey gecontacteerd om 12u en nog geen antwoord.

Ik heb dit even bekeken voor je.🙂

Door een interne fout in ons systeem is er een dossier opgemaakt naar de achterliggende dienst toe, waar wij nog wachten op antwoord.😕

Dit dossier zal ook asap behandeld worden,
Alvast mijn excuses voor het ongemak.