duizend schreef: ↑2 weken geleden
En jij was toch ook voorstander van een basisload kernenergie.
Ik geef gewoon aan “zo kan het wel”
Had je het tegen mij?
Zo ja, dan heb je niet goed opgelet. Ik gaf geen vrijbrief voor kernenergie tegen iedere (onbekende) kost en met niet inachtneming van de spelregels van de 21ste eeuw. Integendeel, ik koppelde er voorwaarden aan.
Ter herinnering: veilig, goedkoop zowel in bouw als productie, de eerste kWh op het net zetten in de tijd dat het er nog toe doet,.......
Ik wacht o.a. nog altijd op het duidelijke kostenplaatje dat alle kosten dekt van de tijdige uitrol van voldoende SMR's om binnen de tien jaar fossiel volledig terug te dringen. Geen wazige "het kan wel" gestuurd door een of andere lobbygroep die nooit duidelijk kan zijn wanneer daarom gevraagd wordt.
En ik herhaal, verzamel die 80% voorstanders rondom je, stem tezamen op "de goei" en verzamel daarna dan tezamen de nodige budgetten om binnen de 5 tot 10 jaar overal voldoende SMR's te bouwen. Zo kan het wel. Toch?
Volgens mijn bescheiden mening hebben jullie geen flauw benul wat de kostprijs daarvan is en waar en hoeveel SMR's je alleen al in België zou moeten bouwen om je doelstellingen te bereiken. Ben ik daarin verkeerd? Geen probleem, show me the money, toon de plannen, toon de locaties, toon de aantallen, toon het berekend tijdsverloop van plan tot levering eerste kWh aan het net,..... Aan "zo kan het wel" heeft in de realiteit niemand iets.