Huawei Fusionsolar: hoe kan ik region01.eu5 verkrijgen?
Geplaatst: 17 feb 2023, 22:05
Vraag: Ik wens een nieuwe installateursregistratie (=bedrijf) uit te voeren, en daarbij als server "region01.eu5 " toegewezen krijgen, op Huawei Fusionsolar.
=> Heeft iemand een idee hoe ik dit kan forceren?
-------------------------------------------------------------
Context: ik heb van mijn installateur een login op Fusionsolar verkregen onder diens bedrijf. Dit is gelukkig reeds een installateursrol in plaats van de veel te beperkte eigenaarsrol (laat staan guest-rol) => Daarmee kom ik al een eind natuurlijk. Ik wil echter:
A) in 1e instantie: de bestaande installatie delen naar mijn eigen "bedrijf" (=admin installateursaccount).
B) als dat werkt in 2e instantie: delen annuleren + mijn installateur opdragen de installatie te migreren naar mij + deze opnieuw naar hem delen. Op die wijze kan ik volledige controle over mijn installatie hebben terwijl de installateur alles kan zien voor garantiedoeleinden.
------------------------
Probleem: Ik zit vast op A) omdat bij het delen (zie https://forum.huawei.com/enterprise/en/ ... 047-100027) een foutmelding komt. => oorzaak: mijn installateur zit op server region01.eu5 en ik met mijn nieuwe account op region04.eu5.
Reeds geprobeerd:
1) een 15 tal "normale" registraties => ik krijg altijd region03 of region04
2) een 5 tal registraties gebruikmakend van een VPN en/of proxy zodat ik vanuit nederland/duitsland/polen/griekenland/spanje een account leek aan te vragen => ook altijd 03 of 04
3) enkele registraties door de registratielink te manipuleren naar https://region01eu5.fusionsolar.huawei. ... ml#/regist => alles lijkt goed te gaan. Het email-adres waarmee mijn bevestigingscode word gestuurd lijkt te suggereren dat ik region01 ga krijgen. Maar inloggen resulteerd dan steeds in een foutmelding dat de gebruikersnaam/wachtwoord fout zijn.
--------------------------
Ter referentie:
- Nog iemand met dit probleem = https://forum.huawei.com/enterprise/en/ ... 867-100027
- Mijn draadje bij huawei forum = https://forum.huawei.com/enterprise/en/ ... 070-100027
- Ik mailde ook reeds met [email protected]. Die hun antwoorden zijn tergend traag, naast de kwestie, beantwoorden het doel niet.
-------------------------------------------------------
alvast bedankt voor de eventuele oplossing.
Wat (volgens mij) zowiezo lukt: als iemand een historische region01 company account heeft op fusionsolar -waarom geen plants (meer) gekoppeld zijn - & die deze niet meer nodig heeft => Voor zower ik zie kunnen alle gegevens aangepast worden zodat niets meer verwijst naar de vorige owner. Fingers crossed dat iemand dat heeft?
Toegevoegd na 9 minuten 52 seconden:
sidenote:
-het is zeker mogelijk om mijn installatie te resetten & te herkoppelen aan mijn account (zolang het - in dat geval omgekeerd: maar niet region01 is).
-Dit is echt niet de gewenste oplossing: dat is een (klein) risico, daarbij verlies ik de historische data, ik zou graag ondersteuning van mijn installateur behouden (deze kan mijn plant dat niet in zijn eigen portaal monitoren,...)
=> Heeft iemand een idee hoe ik dit kan forceren?
-------------------------------------------------------------
Context: ik heb van mijn installateur een login op Fusionsolar verkregen onder diens bedrijf. Dit is gelukkig reeds een installateursrol in plaats van de veel te beperkte eigenaarsrol (laat staan guest-rol) => Daarmee kom ik al een eind natuurlijk. Ik wil echter:
A) in 1e instantie: de bestaande installatie delen naar mijn eigen "bedrijf" (=admin installateursaccount).
B) als dat werkt in 2e instantie: delen annuleren + mijn installateur opdragen de installatie te migreren naar mij + deze opnieuw naar hem delen. Op die wijze kan ik volledige controle over mijn installatie hebben terwijl de installateur alles kan zien voor garantiedoeleinden.
------------------------
Probleem: Ik zit vast op A) omdat bij het delen (zie https://forum.huawei.com/enterprise/en/ ... 047-100027) een foutmelding komt. => oorzaak: mijn installateur zit op server region01.eu5 en ik met mijn nieuwe account op region04.eu5.
Reeds geprobeerd:
1) een 15 tal "normale" registraties => ik krijg altijd region03 of region04
2) een 5 tal registraties gebruikmakend van een VPN en/of proxy zodat ik vanuit nederland/duitsland/polen/griekenland/spanje een account leek aan te vragen => ook altijd 03 of 04
3) enkele registraties door de registratielink te manipuleren naar https://region01eu5.fusionsolar.huawei. ... ml#/regist => alles lijkt goed te gaan. Het email-adres waarmee mijn bevestigingscode word gestuurd lijkt te suggereren dat ik region01 ga krijgen. Maar inloggen resulteerd dan steeds in een foutmelding dat de gebruikersnaam/wachtwoord fout zijn.
--------------------------
Ter referentie:
- Nog iemand met dit probleem = https://forum.huawei.com/enterprise/en/ ... 867-100027
- Mijn draadje bij huawei forum = https://forum.huawei.com/enterprise/en/ ... 070-100027
- Ik mailde ook reeds met [email protected]. Die hun antwoorden zijn tergend traag, naast de kwestie, beantwoorden het doel niet.
-------------------------------------------------------
alvast bedankt voor de eventuele oplossing.
Wat (volgens mij) zowiezo lukt: als iemand een historische region01 company account heeft op fusionsolar -waarom geen plants (meer) gekoppeld zijn - & die deze niet meer nodig heeft => Voor zower ik zie kunnen alle gegevens aangepast worden zodat niets meer verwijst naar de vorige owner. Fingers crossed dat iemand dat heeft?
Toegevoegd na 9 minuten 52 seconden:
sidenote:
-het is zeker mogelijk om mijn installatie te resetten & te herkoppelen aan mijn account (zolang het - in dat geval omgekeerd: maar niet region01 is).
-Dit is echt niet de gewenste oplossing: dat is een (klein) risico, daarbij verlies ik de historische data, ik zou graag ondersteuning van mijn installateur behouden (deze kan mijn plant dat niet in zijn eigen portaal monitoren,...)