Straf: Base werd pas opgericht in 1999 (toen nog onder de naam KPN Orange).proximusboyke schreef: 17 apr 2024, 20:59 Maar helaas we zien dat u uit 1998 nog een openstaande factuur hebt van base
Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 118 keer
- Recent bedankt: 4 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 374 keer
ja ondertussen weet ik dat dossier 24 jaar oud moet zijn dus zal het 1999 of 2000 zijn. En base zegt wij houden 35 jaar bij, terwijl ze die mensen nie kunnen helpen omdat het bij intrum zit. Hebben nu een mail moeten sturen naar intrum met de vraag, en zei zouden eventueel dan dat dossier terug kunnen opvragen bij telenet./base. Ze kunnen de mensen toch lastig maken hoor. Het zou voor mij moeten zijn, of ik mogen beslissen zou zijn : trek er uwen plan mee, we gaan naar orange daar de gsms ook bij orange zijn.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 374 keer
- Bedankt: 525 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Aalst is een eigen universum, je moet dat accepteren, daar is werkelijk niets aan te doen, Aalst moet immers Aalst blijven dat is immers hun kracht van verandering 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Hahaha, ja, dat klopt volledig in Aalst heb je enkele dagen carnaval en de rest van het jaar voorbereiding op de volgende carnaval, de TN-winkel zal daar geen uitzondering op vormen 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Intrum is inderdaad nog zo een sterbedrijf. Ik ben er zelf ook eens klant geweest in de hoop geld te recupereren van een wanbetaler. Dat heeft mij meer geld gekost dan het me opgeleverd heeft. De enige die daar veel aan verdiend heeft is Intrum.proximusboyke schreef: 18 apr 2024, 11:49 terwijl ze die mensen nie kunnen helpen omdat het bij intrum zit.
Alle communicatie was zo afschuwelijk slecht, iets tussen Kafka en Falwty Towers. Je kon nooit een dossierbeheerder bereiken. Die wisselden trouwens om de haverklap zodat niemand op de hoogte was. Ze communiceerden liefst via hun eigen "platform" dat bijna nooit werkte, vol fouten zat en "computer says no!".
Ze waren vooral goed om geld van mij te eisen, maar niet van de schuldenaar.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 95 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Gelukkig hebben ze hun prijsverhogingen nog onder controle: vanaf juni komt er weer 3,5% bij.
https://www.gva.be/cnt/dmf20240418_94925519
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Nieuwe tarieven hier te bekijken:
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... jzen-2024/
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... jzen-2024/
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 44 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dit is niet oké! Vorige juni zomaar 6% erbij, dan Play Sports duurder, en nu nog eens 3,5%. Dat is 10% in 1 jaar. Terwijl de service er niet op vooruit is gegaan! Denk aan de eSIM problemen op smartwatches, de slechte MyTelenet (waar ik geen port forwardingregels kon instellen enzovoort) Wat een grap, blij dat ik weg ben bij deze Amerikaanse aandeelhouders-graaiers. Wie nu nog klant blijft, en dat weeral wegpraat als "Het is maar een paar euro", is echt zot. Want doe die euros nogmaals extra per maand eens maal 12.. Dan hoor je ook nog vaak: "Bij de concurrentie is dat hetzelfde.". Dat is helemaal niet hetzelfde als bij Telenet, bij Orange wordt namelijk bij de Love packs de multiproduct korting verhoogd (alsook de snelheid) waardoor alleen de losse mobiele abonnementen (zonder pack) wat duurder zijn. Ook is er bij Hey Telecom nog nooit een prijsstijging gebeurt, en beloven ze dat er het ganse jaar ook nooit enige prijsstijging zal zijn. Telenet is een graaibedrijf! Bah.Block schreef: 18 apr 2024, 13:48 Gelukkig hebben ze hun prijsverhogingen nog onder controle: vanaf juni komt er weer 3,5% bij.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 117 keer
Je kunt ze al voorspellen de verhogingen .. niet alleen TN maar bij de grote spelers.
Merendeel kent niet eens alternatieven, vandaag nog iemand geholpen 120euro naar 65/maand
Te zot voor woorden soms wat je kan besparen. Soms lever je zelf niks in of krijg je meer waar voor je geld.
Ik betaal 45/maand alles tezamen zonder Netflix en co erbij (is gedeeld die streaming abbo’s)
Internet en mobiel 35+10 mobiel
Merendeel kent niet eens alternatieven, vandaag nog iemand geholpen 120euro naar 65/maand
Te zot voor woorden soms wat je kan besparen. Soms lever je zelf niks in of krijg je meer waar voor je geld.
Ik betaal 45/maand alles tezamen zonder Netflix en co erbij (is gedeeld die streaming abbo’s)
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
- Bedankt: 142 keer
Ja, als je geen eisen hebt qua kwaliteit van services, klantvriendelijkheid en overweg kan met lompe operatoren die het verschil niet kennen tussen een ethernet- en een coaxkabel en een AP vs modem, enz.
En je zit gevangen in zeker zin. Hier Orange evenzeer vodden want gebruikt TN netwerk. PX en aanverwanten: VDSL in afwacthting van glasvezel geen alternatief wegens gekende storing maar daarvoor moet gewestweg open en vooraleer ze die toelating hebben, is er al lang glasvezel + kost te hoog om nog in te investeren ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 71 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik 47 : internet + tv bij Tadaam (40 Euro) + 7 Euro Base abonnement. (3 Euro lifetime korting + 5 Euro Tadaam korting)buthead schreef: 18 apr 2024, 15:39 Te zot voor woorden soms wat je kan besparen. Soms lever je zelf niks in of krijg je meer waar voor je geld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 332 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Het hangt uiteraard allemaal af van wat je zelf wil/nodig hebt (of denkt nodig te hebben) en welke problemen je ervaart.buthead schreef: 18 apr 2024, 15:39 Ik betaal 45/maand alles tezamen zonder Netflix en co erbij (is gedeeld die streaming abbo’s)
Ik betaal bv. alles tezamen een 33 € en ervaar (tot op heden) geen enkel technisch probleem bij Telenet (hun hulpdesk heb ik dan ook nooit nodig gehad, daar spreek ik me dus niet over uit).
Ik zit dus nog steeds bij Telenet want er is, voor mij, geen enkele incentive om uit financiële overwegingen wel te veranderen (en andere problemen ondervind ik niet dus die incentive is er ook niet).
Het is niet omdat men persoonlijk probleem na probleem ervaart (wat ik niet betwist want elk bedrijf heeft wel zijn up and downs, voor- en nadelen) dat dit voor iedere klant opgaat en wie niet meegaat in de "oproep" van ontevreden klanten tot een boycot van het bedrijf waar ze persoonlijk problemen mee ervaren dan dom of onwetend is.
Iemand die me zou helpen aan een telecom abo van 65 € zou me dan ook maar weinig voordeel opleveren. Integendeel, het zou bijna dubbel zo duur worden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
Een persoonlijk probleem ???????????????????????????????????????????????ivob schreef: 19 apr 2024, 09:19 Het is niet omdat men persoonlijk probleem na probleem ervaart (wat ik niet betwist want elk bedrijf heeft wel zijn up and downs, voor- en nadelen) dat dit voor iedere klant opgaat en wie niet meegaat in de "oproep" van ontevreden klanten tot een boycot van het bedrijf waar ze persoonlijk problemen mee ervaren dan dom of onwetend is.
Als ik de media lees én meer dan 1 bron er op na sla dan zijn er blijkbaar tienduizenden klanten met een 'persoonlijk probleem'. Bij deze één artikel ter illustratie van het feit dat 90000 klanten op een bepaald moment met een 'persoonlijk probleem kampen': https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240322_95852643
Laat ons toch een minimum aan ernst hanteren.
Neen, dat is een structureel probleem dat zijn basis vindt in slecht management in globo én waarvan TN geen enkel nadeel ondervindt gezien:
1. het feit dat alternatieven beperkt zijn en niet voor iedereen geschikt
2. de in een ander topic vermelde band met 'Fluvius' en dus 'de politiek' die de uitrol van fiber dwarsboomt in meerdere gemeenten,
3. omdat er geen enkele wet-/regelegeving is die telecom-operatoren beboet indien, zoals bij TN, duizenden klanten gewoon genegeerd worden ondanks gefundeerde klachten.
-
- Elite Poster
Allee, als ik daarmee je dag kan kleuren, ik ben de uitzondering op de regel dat bijna iedereen een technisch probleem heeft met Telenet en, voor wat ik het gebruik, nergens anders veel goedkoper terecht kan. Toch niet dat het zo'n besparing oplevert dat het de moeite loont om (al) over te schakelen.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Niemand zegt dat iedere TN-abonnee een probleem heeft maar het is ondertussen duidelijk dat veel mensen wel problemen hebben. Zij hebben er niets aan dat het wel werkt elders.
-
- Elite Poster
Ik vecht hier niet voor mijn 'klein gelijk'. Echt blij voor diegenen die tevreden zijn en geen problemen maar als een bedrijf 90.000 klanten heeft die het verlaten, terwijl dit slechts een fractie is van diegenen die niet tevreden zijn en niet direct een alternatief hebben (bv. Proximus die zoals bij mij niet meer wenst te investeren in herstelling van het kopernetwerk, het Orange netwerk dat hier even veel problemen geeft als het TN-netwerk waarbij beiden trouwens dezelfde zijn, als je geen schotel wenst op je voorgevel, etc. etc.) én daarom uit pure noodzaak blijven, dan is er gewoon iets fundamenteel loos.ivob schreef: 19 apr 2024, 10:10 Allee, als ik daarmee je dag kan kleuren, ik ben de uitzondering op de regel dat bijna iedereen een technisch probleem heeft met Telenet en, voor wat ik het gebruik, nergens anders veel goedkoper terecht kan. Toch niet dat het zo'n besparing oplevert dat het de moeite loont om (al) over te schakelen.
En moest dat bedrijf dan pogingen doen om bij te sturen dan zou je als klant nog begrip hebben voor het feit dat alles niet in 1 week of maand kan opgelost worden maar het blijft van 'ergst' naar 'nog erger' gaan en ik ben heus niet de enige. Maar nogmaals oprecht blij dat je die problemen niet hebt en niet meermaals op een jaar van de spreekwoordelijke kast naar de muur gestuurd wordt als je die wel hebt.
Wanneer leer je een leverancier van diensten of producten het best kennen. Als er een probleem is.
Iedereen kan van alles verkopen. Dat is niet zo moeilijk. Als het niet loopt zoals het is - en alle begrip daarvoor dat het eens of meermaals mis loopt - maar als je dan als klant
A. gewoon correct bejegend wordt en beluisterd wordt
B als je ziet dat er echt goede wil is om naar een oplossing te zoeken en dit met kennis van zaken
C. als die er dan ook komt vroeger of iets later
dan blijf je tevreden klant.
Bij TN stel ik bij herhaling, en ik niet alleen, vast dat zowel A, B als C te wensen overlaten.
Wel net mail gehad dat ze hun prijzen aanpassen aan de inflatie met 3%. Rekenen in hun voordeel, kunnen ze blijkbaar heel goed.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 866 keer
- Bedankt: 549 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik heb beide meegemaakt:
Enorme shit bij mijn ouders, uiteindelijk zijn die overgestapt op Proximus VDSL (wat wou zeggen graafwerken enz...)
Dat het goedkoper kan weten ze, maar ze zijn redelijk verknocht aan hun TV. Nu, sinds kort hebben ze een TV met apps erop, dus misschien is er nu wel een opening. Aan een shield of Chromecast begin ik niet (choose your battles)
Zelf: geen enkel probleem met Telenet. En goedkoper (dankzij tussenkomst werkgever) kan het echt niet - internet only, trek er nu een goeie 4TB/maand door (oa nachtelijk redelijk wat sizeable backups). Koper ligt niet binnen, en tenzij voor fiber begin ik niet aan graafwerken. En dat zal hier wel komen tegen 2030 ofzo... (boerenbuiten)
Enorme shit bij mijn ouders, uiteindelijk zijn die overgestapt op Proximus VDSL (wat wou zeggen graafwerken enz...)
Dat het goedkoper kan weten ze, maar ze zijn redelijk verknocht aan hun TV. Nu, sinds kort hebben ze een TV met apps erop, dus misschien is er nu wel een opening. Aan een shield of Chromecast begin ik niet (choose your battles)
Zelf: geen enkel probleem met Telenet. En goedkoper (dankzij tussenkomst werkgever) kan het echt niet - internet only, trek er nu een goeie 4TB/maand door (oa nachtelijk redelijk wat sizeable backups). Koper ligt niet binnen, en tenzij voor fiber begin ik niet aan graafwerken. En dat zal hier wel komen tegen 2030 ofzo... (boerenbuiten)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Die indruk had ik dan ook niet.
Kreeg eerder de indruk dat je graag persoonlijke problemen ventileert via het internet en dat op verschillende vlakken (er zijn wel meer topic alleen al op dit topic waar je bij herhaling je diep gewortelde ongenoegen wil ventileren).
Daar is niets mis mee en wanneer het je (tijdelijk) een gevoel van opluchting geeft zoveel te beter voor jou.
Maar het lijkt me nogal naïef te veronderstellen dat andere klanten daar dan moeten in meegaan en al zeker niet dat Telenet (of welk ander groot bedrijf dan ook) rekening zal houden met je persoonlijke verzuchtingen.
Het is trouwens ook een gekend fenomeen dat mensen die tevreden zijn zelden van zich laten horen en mensen die ontevreden zijn dat doorgaans eerder en luider uiten.
Correct.Wanneer leer je een leverancier van diensten of producten het best kennen. Als er een probleem is.
Maar dat wil nog niet zeggen dat diegenen die geen probleem hebben, technisch noch economisch, dan maar moeten vertrekken omdat een deel wel problemen heeft. En wanneer ze dat niet doen te dom, te lui, whatever zijn.
De goede reden dat ze niet vertrekken kan even goed zijn dat ze de aangehaalde problemen niet ondervinden en geen of nauwelijks voordeel doen om naar elders te vertrekken. Komt daarbij dat het gras....... enz.
Dat betwist ik dan ook niet.Bij TN stel ik bij herhaling, en ik niet alleen, vast dat zowel A, B als C te wensen overlaten.
Ik stel, en ik niet alleen, gewoon het tegendeel vast.
Andere vaststellingen en ervaringen leiden dan tot andere conclusies.
Vanaf het ogenblik dat ik die negatieve ervaringen wel deel zal ik uiteraard ook de nodige maatregelen en desnoods gevolgtrekkingen maken.
Die heb ik ook gehad.Wel net mail gehad dat ze hun prijzen aanpassen aan de inflatie met 3%. Rekenen in hun voordeel, kunnen ze blijkbaar heel goed.
Net zoals ik iedere maand een mailtje van hen krijg met de factuur.
Persoonlijk vind ik dat de normale gang van zaken dat men je tijd verwittigd dat er een tariefwijziging op til is en/of dat men je een factuur opstuurt wanneer je moet betalen voor een geleverde dienst.
In dezelfde mail staat trouwens dat je, indien niet akkoord met de tariefverhoging, je kosteloos je verbintenis kan opzeggen en in het vervolg van hun diensten kan afzien.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Zo lang alles gebaseerd is op feiten en waarheid, zie ik het probleem niet.ivob schreef: 19 apr 2024, 11:38 Kreeg eerder de indruk dat je graag persoonlijke problemen ventileert via het internet en dat op verschillende vlakken (er zijn wel meer topic alleen al op dit topic waar je bij herhaling je diep gewortelde ongenoegen wil ventileren).
En persoonlijke problemen ... nogmaals, hier zijn 90.000 klanten geïmpacteerd. En wat het andere topic betreft - maar nu ga ik hier effe off topic waarvoor excuses

Verder gaat het mij ook om waarden en normen. Als ik inderdaad met mijn eigen oren een bediende hier in de TN-winkel in Aalst hoor verkondigen aan een bejaarde man die vraagt of TN- snelheid dezelfde is als die van PX en die zegt zonder blikken of blozen 'ja', dan heb ik hier maar één woord voor: bedrog. Ik word zelf niet graag bedrogen en ik leef vanuit het principe dat je met iemand anders niet behandelt zoals je zelf niet wenst behandeld te worden.
En ja, dan vind ik dat dergelijke praktijk op dit forum eens mag belicht worden alhoewel velen hiervan al niet meer opkijken.
Nogmaals, zeer zeer blij voor iedereen die het goed heeft bij TN. Ik vind het ook veel aangenamer om positieve ervaringen te kunnen delen / schrijven maar helaas, bij TN zijn die momenteel ver zoek.
Nogmaals, ik ben ook ooit zeer tevreden klant geweest bij TN. En ik schrijf ook nergens dat diegenen die bij TN blijven dom of lui zijn. Nogmaals, ik blijf er ook bij omdat ik anders van de regen in de drop kom. Ik wacht gewoon nog enkele maanden op glasvezel van PX en ik hoop dat ik er enigszins op vooruit ga. En ja, techniek is niet onfeilbaar en ja, ik weet dat ik ook bij PX ooit wel moeilijkheden zal ondervinden maar nogmaals, indien men echt inspanningen levert vanuit klantgerichtheid en constructief naar oplossingen zoekt of mee zoekt dan maakt dergelijke service dat de pil al veel minder bitter / zuur smaakt. Dan heb je zelfs respect als klant voor de moeite die men doet.ivob schreef: 19 apr 2024, 11:38Maar dat wil nog niet zeggen dat diegenen die geen probleem hebben, technisch noch economisch, dan maar moeten vertrekken omdat een deel wel problemen heeft. En wanneer ze dat niet doen te dom, te lui, whatever zijn.
De factuur van een bedrijf / leverancier die hetzij goede producten levert, hetzij wanneer er problemen zijn klantgericht naar oplossingen zoekt, die betaal ik met enorm veel plezier ... Dan heb je waar voor je geld gekregen.ivob schreef: 19 apr 2024, 11:38 Net zoals ik iedere maand een mailtje van hen krijg met de factuur.
Helaas, de objectieve feiten de laatste jaren bij TN ... En ja, ik zou niets liever hebben dan de stap te zetten naar Orange maar in de buurt hebben deze klanten ook problemen legio en ja, ik zou ook graag overschakelen op PX ADSL maar daar geeft men toe dat ik problemen zal hebben en dat de kost én tijd die nodig is om dit op te lossen, veel groter is dan de tijd dat ik nog moet wachten op fiber ...
En ik weet ook dat er nog andere alternatieven zijn maar daar zijn mijn gezinsleden absoluut geen voorstander van en ik ook niet.
En finaal kan ik geen begrip opbrengen voor het feit dat het verplaatsen van een telefoon in één en hetzelfde rustoord en in één en dezelfde gang niet kan omwille van administratieve formaliteiten waarover ik niet (correct) geïnformeerd ben, dat dit anno 2024 weken in beslag zou moeten nemen en dat men als je tegen argumenteert gezien de sociale context, gewoon de telefoon toe smijt. Dit is niet meer een gebrek aan beschaving, dit is tout court onbeschoftheid ten top.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 19 apr 2024, 13:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Inderdaad.koenraaddeconinck schreef: 19 apr 2024, 13:46 En ik schrijf ook nergens dat diegenen die bij TN blijven dom of lui zijn.
Mijn reactie was dan ook niet tegen jou gericht maar een reactie op het schrijven van iemand anders en over iets anders.
Jij bent vervolgens gaan reageren op mij.

En ik zie eveneens het probleem niet om te schrijven, eveneens uit eigen ervaring dat het niet altijd fout loopt bij Telenet.
Er wordt al genoeg negatief gedacht dan kan, als tegengewicht, ook feiten en niet gelogen, een positieve reactie nooit kwaad.
Ik betwist ook je persoonlijke negatieve ervaringen niet met de operatoren van Telenet.
Maar, zoals gezegd, ook die negatieve ervaringen heb ik niet.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Dat is het punt niet. Het hoort goed te gaan. De topic is er gekomen omdat het bij een aanzienlijke groep dus niet goed gaat, daar moet TN werk van maken en men moet dus niet beginnen over mensen waar het wel goed gaat. Los het op!
-
- Elite Poster
@IVob:
1. excuus voor de verwarring
2. inderdaad, deze tijden zal al bar genoeg en wat positief is, mag en moet ook benoemd worden.
3. ik denk dat we rond veel zaken op dezelfde golflengte zitten
4. proficiat voor uw psychologisch inzicht: ja, ik kan me verdomd kwaad maken als ik geconfronteerd word met onrecht en malversaties, ook als anderen het slachtoffer er van zijn.
En finaal: hebben we niet een beetje een luxe probleem dat we aan het discussiëren zijn over telecom-issues als we de ellende op andere plaatsen in de wereld zien waar mensen echt lijden ... Nu, als we het niet zouden doen, betekent dit ook niet dat die problemen opgelost raken.
En ook nogmaals, we kunnen van gedachte verschillen op dit forum en fel discussiëren maar de solidariteit die ik ervaar op momenten dat iemand een technisch probleem heeft of vragen heeft rond bepaalde zaken, blijf ik appreciëren. In die zin blijven we met z'n allen toch bondgenoten. Amen
Toegevoegd na 18 uren 35 minuten 28 seconden:
Ter info: heb nu een 3° gsm abonnement binnen ons gezin van TN versluisd naar PX in afwachting van fiber hier.
Onze OneUp bij TN is dus al afgeslankt van 4 naar 1 mobiel abo en van OneUp for 4 naar One + for one + in zelfde beweging Streamz abo ook opgezegd.
'k Weet het: het is een druppel op een hete plaat en finaal trekt TN zich daar niets van aan. Enkel de operator aan de tel. vroeg waarom ik zou veel services weghaal / beperk. Mijn antwoord: het gevolg van jullie ondeskundigheid en vooral ook brutaliteit waarbij gewoon weg ingehaakt wordt tijdens een gesprek.
En het werd stil ... De laatste woorden van de dame in kwestie: de arbeidsvreugde is hier tegenwoordig ver te zoeken ...
1. excuus voor de verwarring

2. inderdaad, deze tijden zal al bar genoeg en wat positief is, mag en moet ook benoemd worden.
3. ik denk dat we rond veel zaken op dezelfde golflengte zitten
4. proficiat voor uw psychologisch inzicht: ja, ik kan me verdomd kwaad maken als ik geconfronteerd word met onrecht en malversaties, ook als anderen het slachtoffer er van zijn.
En finaal: hebben we niet een beetje een luxe probleem dat we aan het discussiëren zijn over telecom-issues als we de ellende op andere plaatsen in de wereld zien waar mensen echt lijden ... Nu, als we het niet zouden doen, betekent dit ook niet dat die problemen opgelost raken.
En ook nogmaals, we kunnen van gedachte verschillen op dit forum en fel discussiëren maar de solidariteit die ik ervaar op momenten dat iemand een technisch probleem heeft of vragen heeft rond bepaalde zaken, blijf ik appreciëren. In die zin blijven we met z'n allen toch bondgenoten. Amen

Toegevoegd na 18 uren 35 minuten 28 seconden:
Ter info: heb nu een 3° gsm abonnement binnen ons gezin van TN versluisd naar PX in afwachting van fiber hier.
Onze OneUp bij TN is dus al afgeslankt van 4 naar 1 mobiel abo en van OneUp for 4 naar One + for one + in zelfde beweging Streamz abo ook opgezegd.
'k Weet het: het is een druppel op een hete plaat en finaal trekt TN zich daar niets van aan. Enkel de operator aan de tel. vroeg waarom ik zou veel services weghaal / beperk. Mijn antwoord: het gevolg van jullie ondeskundigheid en vooral ook brutaliteit waarbij gewoon weg ingehaakt wordt tijdens een gesprek.
En het werd stil ... De laatste woorden van de dame in kwestie: de arbeidsvreugde is hier tegenwoordig ver te zoeken ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 20 apr 2024, 09:29, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Het gevolg van een Amerikaans bedrijf dat Telenet / België exploiteert als wingewest. Geen enkele voeling met lokale klanten, leveranciers of eigen personeel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1713 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Voor mobiele diensten is er écht ook geen enkele reden om voor Telenet te kiezen.
De kwaliteit is ver beneden het niveau van de mobiele netwerken van Proximus en Orange.
Met eerlijk zakendoen heeft Telenet niets meer te maken.
De kwaliteit is ver beneden het niveau van de mobiele netwerken van Proximus en Orange.
- Europese roaming is om te huilen: illegale (verouderde) tarifering, trage of slechte dataverbinding door verwaarlozing van roaming-akkoorden met Europese operatoren
- Slechtste 4G/5G-netwerk van België: https://www.bipt.be/operatoren/publicat ... -netwerken
- Absurd lage snelheidscap op 4G/5G van 30 Mbps/5 Mbps bij de gewone abonnementen en 250 Mbps/20 Mbps of 1 Gbps/65 Mbps bij de dure onbeperkte bundels
- Verzadiging van het mobiele netwerk in grote steden tijdens de piekuren in Gent, Antwerpen, Brussel door underinvestment en overselling van 300 GB datasimkaarten en Tadaam.
Met eerlijk zakendoen heeft Telenet niets meer te maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 117 keer
Het een persoonlijk iets hoeveel wil en beetje geluk dat de node of etc niet te overbelast zijn.ivob schreef:Het hangt uiteraard allemaal af van wat je zelf wil/nodig hebt (of denkt nodig te hebben) en welke problemen je ervaart.buthead schreef: 18 apr 2024, 15:39 Ik betaal 45/maand alles tezamen zonder Netflix en co erbij (is gedeeld die streaming abbo’s)
Ik betaal bv. alles tezamen een 33 € en ervaar (tot op heden) geen enkel technisch probleem bij Telenet (hun hulpdesk heb ik dan ook nooit nodig gehad, daar spreek ik me dus niet over uit).
Ik zit dus nog steeds bij Telenet want er is, voor mij, geen enkele incentive om uit financiële overwegingen wel te veranderen (en andere problemen ondervind ik niet dus die incentive is er ook niet).
Het is niet omdat men persoonlijk probleem na probleem ervaart (wat ik niet betwist want elk bedrijf heeft wel zijn up and downs, voor- en nadelen) dat dit voor iedere klant opgaat en wie niet meegaat in de "oproep" van ontevreden klanten tot een boycot van het bedrijf waar ze persoonlijk problemen mee ervaren dan dom of onwetend is.
Iemand die me zou helpen aan een telecom abo van 65 € zou me dan ook maar weinig voordeel opleveren. Integendeel, het zou bijna dubbel zo duur worden.
Zaten vroeger bij thuis 10j bij TN geen klagen van gehad op kleine dingen na.
Dan upgrade netwerf en bam wekelijks storingen.. naar PX en werkt gewoon pak beter betere tv kwaliteit ( opzich verwaarloosbaar ) maar vooral mobiel netwerk - maar is weer locatie gebonden.
Eigenlijk zouden ze mobiel abbo moeten verkopen zoals NL dacht bvb 5mbps tegen spotprijs zodat iedereen internet heeft en sneller is meer betalen enz
Daarbuiten prijsverhogingen is een algemeen probleem in geheel BE bij de grote dus tja
Internet = Telenet + HeyTelecom
-
- Elite Poster
Mijn punt was dus duidelijk niet dat je bij problemen (met om het even welke provider) en/of wanneer je minstens hetzelfde op een ander goedkoper kan vinden je niet zou moeten overschakelen.
Mijn punt was, ik herhaal, dat bij klanten waar er geen problemen zijn noch dat je significant iets goedkoper op de markt vindt (volgens individuele behoeften en mogelijkheden ) men niet noodzakelijk "dom en lui" moet zijn omdat men nog altijd gebruik maakt van de diensten van Telenet. Niet meer en niet minder.
Jij (en anderen) ondervinden dus blijkbaar problemen en/of vinden op een ander goedkoper voor minstens hetzelfde.
Dan zoek je een alternatief. Zou ik ook doen.
Ik (en anderen) ondervinden die problemen niet noch vinden op een ander iets significant goedkoper (voor een paar cent of een euro verschil ga ik niet telkens switchen van abo). Dus gaan we vooralsnog niet op zoek naar een alternatief want dat zou pas dom zijn.
Ik ga ook niet louter switchen uit principe omdat ik persoonlijk iets heb tegen bedrijf x,y,z. Ik ben me er nl. van bewust dat bedrijven doorgaans geen instellingen van liefdadigheid zijn en uit zijn op zoveel mogelijk winst voor het bedrijf en de aandeelhouders. Net zoals hun klanten in de eerste plaats aan het eigen voordeel denken. Al heb je uiteraard ook klanten die een product/bedrijf (om wat voor reden dan ook) zien als een goedheid en bereid zijn voor hetzelfde veel geld op tafel te leggen omdat dat ze lid zijn van de fanclub.
Zo'n blind geloof in bedrijven en al lid van de fanclub meer betalen dan elders voor ongeveer hetzelfde heb je o.a. vanuit België ook tegenover o.a. Amerikaanse bedrijven (om bv. Tesla en Apple niet bij naam te noemen).
Vroeg of laat zullen alle providers hun prijzen aanpassen aan de gestegen index. Net zoals de meeste bedrijven dat doen wanneer ze die gelegenheid krijgen.
En een prijsverhoging in % op een lagere basisprijs is in harde euro nog altijd minder dan wanneer die verhoging in % gebeurt op een duurder abo.
Mijn punt was, ik herhaal, dat bij klanten waar er geen problemen zijn noch dat je significant iets goedkoper op de markt vindt (volgens individuele behoeften en mogelijkheden ) men niet noodzakelijk "dom en lui" moet zijn omdat men nog altijd gebruik maakt van de diensten van Telenet. Niet meer en niet minder.
Jij (en anderen) ondervinden dus blijkbaar problemen en/of vinden op een ander goedkoper voor minstens hetzelfde.
Dan zoek je een alternatief. Zou ik ook doen.
Ik (en anderen) ondervinden die problemen niet noch vinden op een ander iets significant goedkoper (voor een paar cent of een euro verschil ga ik niet telkens switchen van abo). Dus gaan we vooralsnog niet op zoek naar een alternatief want dat zou pas dom zijn.
Ik ga ook niet louter switchen uit principe omdat ik persoonlijk iets heb tegen bedrijf x,y,z. Ik ben me er nl. van bewust dat bedrijven doorgaans geen instellingen van liefdadigheid zijn en uit zijn op zoveel mogelijk winst voor het bedrijf en de aandeelhouders. Net zoals hun klanten in de eerste plaats aan het eigen voordeel denken. Al heb je uiteraard ook klanten die een product/bedrijf (om wat voor reden dan ook) zien als een goedheid en bereid zijn voor hetzelfde veel geld op tafel te leggen omdat dat ze lid zijn van de fanclub.

Zo'n blind geloof in bedrijven en al lid van de fanclub meer betalen dan elders voor ongeveer hetzelfde heb je o.a. vanuit België ook tegenover o.a. Amerikaanse bedrijven (om bv. Tesla en Apple niet bij naam te noemen).

Vroeg of laat zullen alle providers hun prijzen aanpassen aan de gestegen index. Net zoals de meeste bedrijven dat doen wanneer ze die gelegenheid krijgen.
En een prijsverhoging in % op een lagere basisprijs is in harde euro nog altijd minder dan wanneer die verhoging in % gebeurt op een duurder abo.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 209 keer
Vijf euro per maand goedkoper voor dubbele volume en snelheid en unlimited calls en unlimited sms en 60gb maandelijks volume in europa.ivob schreef: 20 apr 2024, 12:30 Mijn punt was, ik herhaal, dat bij klanten waar er geen problemen zijn noch dat je significant iets goedkoper op de markt vindt (volgens individuele behoeften en mogelijkheden ) men niet noodzakelijk "dom en lui" moet zijn omdat men nog altijd gebruik maakt van de diensten van Telenet. Niet meer en niet minder.
En dat was nog maar de eerste google link ...
Dus "dom en lui" of 60 euro per jaar goedkoper om meer te krijgen, your choice ...

Als ze 50.000 klanten van de eerste soort hebben steken ze jaarlijks minstens 300k extra in hun zakken,
Goed gezien van telenet

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1713 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Kijk, dat is zo'n ongelofelijk "luie" dooddoener.ivob schreef: 20 apr 2024, 12:30Vroeg of laat zullen alle providers hun prijzen aanpassen aan de gestegen index.
(Een bedrijf is niet verplicht om een gestegen gezondheidsindex door te rekenen. Als de efficiëntie van bedrijfsprocessen stijgt, de kosten dalen en de inkomsten stijgen kan een bedrijf zelfs immuun zijn aan een gestegen gezondheidsindex.)
Vergelijk verschillende providers en je kan zelf vaststellen dat er operatoren zijn die je de volgende 12 maanden een vaste abonnementsprijs garanderen.
Dat is dan toch 12 maanden maandelijks een mooi bedrag uitgespaard. Over 12 maanden kan je dan nog eens evalueren.
Het is jouw goed recht om "levenslang" klant te zijn bij één leverancier, maar kom dan niet klagen dat er geen concurrentie is en de prijzen veel te duur zijn.
-
- Elite Poster
Euh, ik klaag nergens dat er geen concurrentie is noch dat de prijzen veel te duur zijn.
Ik denk dat je me verwart met de echte steen en been klagers.
Ik betaal in de praktijk nog altijd een van de laagste prijzen wat betreft Telecom (een 33 € voor internet + telefonie).
Zoals al meermaals aangehaald dus nog steeds geen incentive om ergens anders veel "goedkoper" te gaan.
Ik ben niet voor noch tegen Telenet. Het is een bedrijf en ik ben klant. Ik heb daar geen vriend noch vijandrelatie mee.
De dag dat het ergens anders beter is voor minder geld zal ik niet aarzelen om elders mijn heil te zoeken.
Maar het heeft geen zin te lopen klagen wanneer dat niet het geval is.
En gewoon overschakelen om anderen die lopen te klagen een plezier te doen zit er idd niet in.
Het punt van "levenslang" bij één leverancier klant te blijven is dus ook iets wat je verzint omdat het beter in eigen kraam past. Ik blijf bij een leverancier zolang er geen onoplosbare problemen zijn en zijn prijs niet veel hoger is dan op een ander. Het is ook niet zo dat iedere locatie zomaar geschikt is om over te schakelen naar iedere leverancier die in theorie beschikbaar is in Vlaanderen.
Bedrijven moeten inderdaad niks.
Maar doorgaans willen ze hun winst maximaliseren.
Het is een beetje naïef te denken dat ze werden opgericht voor uw schoon ogen en/of uit liefdadigheid.
Het punt is dat iedereen zijn eigen rekening moet maken en dat op basis van zijn eigen behoeften.
En verschillende uitgangspunten leiden tot andere conclusies.
Omdat x of y een probleem heeft met bedrijf A betekent dat nog niet dat z of wie dan ook lui en dom zijn. Het kan ook zomaar dat bedrijf A voor hun nog steeds de betere oplossing zijn.
De ene perfecte oplossing voor iedereen bestaat gewoon niet.
En het is ook niet van toepassing dat omdat men een probleem ervaart dat dit plots op iedereen van toepassing is.

Ik denk dat je me verwart met de echte steen en been klagers.

Ik betaal in de praktijk nog altijd een van de laagste prijzen wat betreft Telecom (een 33 € voor internet + telefonie).
Zoals al meermaals aangehaald dus nog steeds geen incentive om ergens anders veel "goedkoper" te gaan.
Ik ben niet voor noch tegen Telenet. Het is een bedrijf en ik ben klant. Ik heb daar geen vriend noch vijandrelatie mee.
De dag dat het ergens anders beter is voor minder geld zal ik niet aarzelen om elders mijn heil te zoeken.
Maar het heeft geen zin te lopen klagen wanneer dat niet het geval is.
En gewoon overschakelen om anderen die lopen te klagen een plezier te doen zit er idd niet in.

Het punt van "levenslang" bij één leverancier klant te blijven is dus ook iets wat je verzint omdat het beter in eigen kraam past. Ik blijf bij een leverancier zolang er geen onoplosbare problemen zijn en zijn prijs niet veel hoger is dan op een ander. Het is ook niet zo dat iedere locatie zomaar geschikt is om over te schakelen naar iedere leverancier die in theorie beschikbaar is in Vlaanderen.
Bedrijven moeten inderdaad niks.
Maar doorgaans willen ze hun winst maximaliseren.
Het is een beetje naïef te denken dat ze werden opgericht voor uw schoon ogen en/of uit liefdadigheid.

Het punt is dat iedereen zijn eigen rekening moet maken en dat op basis van zijn eigen behoeften.
En verschillende uitgangspunten leiden tot andere conclusies.
Omdat x of y een probleem heeft met bedrijf A betekent dat nog niet dat z of wie dan ook lui en dom zijn. Het kan ook zomaar dat bedrijf A voor hun nog steeds de betere oplossing zijn.
De ene perfecte oplossing voor iedereen bestaat gewoon niet.
En het is ook niet van toepassing dat omdat men een probleem ervaart dat dit plots op iedereen van toepassing is.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Ik denk niet dat ik de enige consument ben die graag iets meer betaald voor een goed product en een goede klantenservice. Bij TN weten ze zelf maar al te goed dat een meer dan substantieel aantal klanten terecht niet tevreden is. En toch hebben ze de arrogantie om de prijzen nog eens aan te passen. Walgelijk gewoon.
Alleen al hun klantgerichtheid:
1. afspraken komen ze nooit na
2. in TN- winkels mensen openlijk beliegen en bedreigen, il faut le faire !
3. hun medewerkers (ook zeer vaak call centers die werken voor tal van bedrijven) zijn onvoldoende (technisch) opgeleid
4. en als het zover gaat dat telefoons toegesmeten worden omdat je probeert een punt te maken als klant, da's er helemaal over.
En een bedrijf heeft een serieus probleem als medewerkers zelf aangeven dat ze er niet meer graag werken omdat er meer klachten en boze klanten komen waarvan sommigen door aanlepende en opgebouwde frustratie al eens hun gal spuwen.
Dat ze ook een maatschappelijke opracht hebben, realiseren ze zich ook al niet meer.
Maar, nogmaals, door het duopolie en de politieke connecties, kunnen ze zich dit blijkbaar permitteren.
Waarom vanuit het BIPT / overheid geen SLA's afsluiten met operatoren met boetes die echt financieel pijn doen en geen peanuts zoals Petra De Sutter voorstel? Het tij zou vlug kunnen keren. Maar ... diegenen die deze beslissing moeten nemen / steunen, zijn dan weer lid van de Raad v Bestuur, etc. De cirkel is altijd rond.
Alleen al hun klantgerichtheid:
1. afspraken komen ze nooit na
2. in TN- winkels mensen openlijk beliegen en bedreigen, il faut le faire !
3. hun medewerkers (ook zeer vaak call centers die werken voor tal van bedrijven) zijn onvoldoende (technisch) opgeleid
4. en als het zover gaat dat telefoons toegesmeten worden omdat je probeert een punt te maken als klant, da's er helemaal over.
En een bedrijf heeft een serieus probleem als medewerkers zelf aangeven dat ze er niet meer graag werken omdat er meer klachten en boze klanten komen waarvan sommigen door aanlepende en opgebouwde frustratie al eens hun gal spuwen.
Dat ze ook een maatschappelijke opracht hebben, realiseren ze zich ook al niet meer.
Maar, nogmaals, door het duopolie en de politieke connecties, kunnen ze zich dit blijkbaar permitteren.
Waarom vanuit het BIPT / overheid geen SLA's afsluiten met operatoren met boetes die echt financieel pijn doen en geen peanuts zoals Petra De Sutter voorstel? Het tij zou vlug kunnen keren. Maar ... diegenen die deze beslissing moeten nemen / steunen, zijn dan weer lid van de Raad v Bestuur, etc. De cirkel is altijd rond.
Laatst gewijzigd door philippe_d 21 apr 2024, 09:37, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbele post verwijderd
Reden: dubbele post verwijderd
-
- Elite Poster
Het zit je blijkbaar wel erg hoog dat je je weer persoonlijk aangesproken voelt wanneer ik reageer op het bericht van een ander?
Bovendien herhaal je gewoon dezelfde argumenten die je al meermaals ter sprake hebt gebracht dus dat voegt niets toe noch ervaar ik en een ander dan plots zelf problemen bij Telenet noch worden ze daardoor duurder of goedkoper.
En zelfs twee keer na elkaar letterlijk hetzelfde blijven herhalen voegt al helemaal niets toe noch zal je persoonlijk probleem dichter bij een oplossing brengen.

Bovendien herhaal je gewoon dezelfde argumenten die je al meermaals ter sprake hebt gebracht dus dat voegt niets toe noch ervaar ik en een ander dan plots zelf problemen bij Telenet noch worden ze daardoor duurder of goedkoper.
En zelfs twee keer na elkaar letterlijk hetzelfde blijven herhalen voegt al helemaal niets toe noch zal je persoonlijk probleem dichter bij een oplossing brengen.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Ik heb niets tegen TN, integendeel, ik was fan van de extra concurrentie toen ze opgericht werden. Ik ging zelfs naar presentaties van dat nieuwe Vlaamse bedrijf dat het allemaal anders ging doen dan de oude dino Belgacom. Helaas ben ik nooit klant geworden. Eerst omdat ze niet beschikbaar waren bij ons en nadien omdat ze ipv goedkoper gewoon duurder waren.
Ondertussen is BC nu PX en deels geprivatiseerd. Ik ben er lang klant geweest omdat het het beste aanbod was in mijn regio en voor mijn use-case. Ik ben nooit overgestapt omdat de voorwaarden, goedkoper voor hetzelfde nooit werkelijkheid werd, integendeel, het Vlaamse bedrijf werd verkocht en prijzen en service evolueerden omgekeerd.
Niet dat PX zo geweldig is/was maar ik geef liever mijn geld aan een bedrijf waarvan de overheid (wij dus) een stuk terug krijgen ipv aan Amerikaanse aandeelhouders. Ondertussen ben ik ook niet meer bij PX maar MV wat eigenlijk dan ook weer PX is maar onder een andere en vooral goedkopere naam. Mocht er een ander en beter aanbod komen tegen voordeligere prijs dan ben ik ook daar weer weg. Ik heb dus evenveel compassie met telecombedrijven als zij met ons, absoluut geen.
TN heeft te lang haar klanten als vanzelfsprekend bekeken en de fout gemaakt om te denken dat hun product toch het beste zou zijn/blijven. Nu anderen met fiber komen kunnen ze niet mee en dat terwijl hun nieuwe systeem voor veel klachten zorgt. Klanten bollen het dus af, zelfs in het honkvaste Vlaanderen. Uiteraard heeft elke TN-klant daar geen last van maar minder inkomsten zal de toestand moeilijk verbeteren en TN is er ook niets mee met te doen alsof er geen probleem is, dat is er dus wel degelijk. Eerste zaak bij oplossen van problemen is immers erkennen dat er een probleem is, TN heeft dat gelukkig zelf al aangegeven, we wachten nu op een oplossing van hun kant.
Ondertussen is BC nu PX en deels geprivatiseerd. Ik ben er lang klant geweest omdat het het beste aanbod was in mijn regio en voor mijn use-case. Ik ben nooit overgestapt omdat de voorwaarden, goedkoper voor hetzelfde nooit werkelijkheid werd, integendeel, het Vlaamse bedrijf werd verkocht en prijzen en service evolueerden omgekeerd.
Niet dat PX zo geweldig is/was maar ik geef liever mijn geld aan een bedrijf waarvan de overheid (wij dus) een stuk terug krijgen ipv aan Amerikaanse aandeelhouders. Ondertussen ben ik ook niet meer bij PX maar MV wat eigenlijk dan ook weer PX is maar onder een andere en vooral goedkopere naam. Mocht er een ander en beter aanbod komen tegen voordeligere prijs dan ben ik ook daar weer weg. Ik heb dus evenveel compassie met telecombedrijven als zij met ons, absoluut geen.
TN heeft te lang haar klanten als vanzelfsprekend bekeken en de fout gemaakt om te denken dat hun product toch het beste zou zijn/blijven. Nu anderen met fiber komen kunnen ze niet mee en dat terwijl hun nieuwe systeem voor veel klachten zorgt. Klanten bollen het dus af, zelfs in het honkvaste Vlaanderen. Uiteraard heeft elke TN-klant daar geen last van maar minder inkomsten zal de toestand moeilijk verbeteren en TN is er ook niets mee met te doen alsof er geen probleem is, dat is er dus wel degelijk. Eerste zaak bij oplossen van problemen is immers erkennen dat er een probleem is, TN heeft dat gelukkig zelf al aangegeven, we wachten nu op een oplossing van hun kant.
-
- Elite Poster
@ivob : ik voel me in geen enkel opzicht persoonlijk aangesproken maar ... het zit me inderdaad heel erg hoog. Vandaar ook mijn voorstel inzake SLA's, ingebed in wetgeving met de nodige en voelbare subsantiële impact onder de vorm van boetes of verbod op verhoging van tarieven indien bv. x% van de abonnees persisterende klachten heeft.ivob schreef: 21 apr 2024, 09:17 Het zit je blijkbaar wel erg hoog dat je je weer persoonlijk aangesproken voelt wanneer ik reageer op het bericht van een ander?![]()
M.a.w. laat het falende Telecom-bedrijven goed voelen op de plaats waar ze het gevoeligst zijn ... Maar om de redenen die ik geschetst heb, zal dit er nooit van komen.
Nogmaals, van mij hoeft TN per definitie niet goedkoper als ze maar technische kwaliteit leveren en een goede klantenservice bieden. Helaas, geen van beiden ... i.t.t. uw situatie.ivob schreef: 21 apr 2024, 09:17Bovendien herhaal je gewoon dezelfde argumenten die je al meermaals ter sprake hebt gebracht dus dat voegt niets toe noch ervaar ik en een ander dan plots zelf problemen bij Telenet noch worden ze daardoor duurder of goedkoper.
[/quote]
Ik verwacht / hoop al lang niet dat Telenet zelf mijn probleem en dit van de buren gaat oplossen.
Het enige wat je kan doen, is wat Raf al terecht enkele keren aangehaald heeft: nl. adieu zeggen en ergens anders je waar kopen. Dat heb ik nu al gedaan in de mate dat het voor mij mogelijk is, rekening houdend met mijn wensen / noden (o.m. ifv thuiswerk). Mijn abo bij TN is serieus afgeslankt, zoals in vorige post aangehaald.
En ja Ivob, we weten ondertussen al dat jouw formule voor u de goedkoopste is en voldoet aan uw wensen / verwachtingen. Zeer blij voor u.
@Philippe: excuus voor de dubbel post
-
- Elite Poster
Aan welke bevoegde instantie heb je dat voorstel dan gedaan en gaan ze jouw voorstel in overweging nemen?koenraaddeconinck schreef: 21 apr 2024, 11:11 Vandaar ook mijn voorstel inzake SLA's, ingebed in wetgeving met de nodige en voelbare subsantiële impact onder de vorm van boetes of verbod op verhoging van tarieven indien bv. x% van de abonnees persisterende klachten heeft.
M.a.w. laat het falende Telecom-bedrijven goed voelen op de plaats waar ze het gevoeligst zijn ... Maar om de redenen die ik geschetst heb, zal dit er nooit van komen.
Je moet niet blij zijn voor mij dat vraag ik niet.En ja Ivob, we weten ondertussen al dat jouw formule voor u de goedkoopste is en voldoet aan uw wensen / verwachtingen. Zeer blij voor u.
Ik ben nl. in staat mijn eigen rekening te maken. En dat betekent niet dat wie dat doet dom en lui is. Integendeel.
Ik ga toch ook niet beweren dat - omdat jij technische problemen hebt met je installatie van Telenet - je dom of lui bent?
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Bedankt: 141 keer
Dan heb je drie opties...
- Je stapt op en kiest een andere provider (niet altijd even evident)
- Je schrijft ganse fora vol (wat TN koud laat en lezen doen ze het zeker niet)
- Je dient een klacht in bij de Ombudsman voor Telekom
Dit laatste is iets wat ze wel voelen en meestal voor beweging zorgt... doen dus zou ik zeggen

-
- Elite Poster
Heb ik al (deels) gedaan zaterdag ll.: cf. van mijn eigen TN abo 1. gedonwn sized = Telenet OneUp for 4 naar One for 1 + stop Streamz + 3 van de 4 mobiele abonnenmenten in het Pack naar PX.DarkV schreef: 21 apr 2024, 20:32 - Je stapt op en kiest een andere provider (niet altijd even evident)
Zou graag de stap zetten naar VDSL maar niet mogelijk wegens gekende storing in de buurt die PX niet meer wenst op te lossen omwille van duur toelating noodzakelijke werken = opbreken gewestweg (glasvezel zou er Q4 van dit jaar zijn) én kostprijs.
Pre-order voor Flex Fiber pakket al geplaatst ook.
Wat de situatie van mijn moeder in het rustoord betreft, ben ik nu aan het bekijken of PX vaste tel. in het rustoord mogelijk is en dan vraag ik ook aan PX om abo en nr over te nemen van TN.
Neen, ze lezen het het niet maar de feiten benoemen, daar is m.i. niets mis mee en misschien doet het twijfelende klanten niet kiezen voor TN, alhoewel iedereen vrij is uiteraard. Vooral de leugens in de TN- winkel in Aalst, vind ik een verwerpelijke praktijk.DarkV schreef: 21 apr 2024, 20:32 - Je schrijft ganse fora vol (wat TN koud laat en lezen doen ze het zeker niet)
Verder merk ik tijdens de laatste tel. contacten dat medewerkers van de klantendienst (cf. één van mijn vorige posts) het toch maar een droeve bedoening vinden dat TN negatief in het nieuws blijft komen ... Dus is het niet volledig zinloos alhoewel ik hiervan, zoals je terecht schrijft, ook geen mirakelen verwacht.
Is vorige week donderdag al gebeurd na mijn bezoek aan de TN winkel in Aals en binnen het uur werd al meegedeeld dat deze doorgestuurd was en ontvankelijk verklaard. Ik ben nu al aan mijn 9° of 10° klacht toe tegen TN op minder dan anderhalf jaar en inderdaad, zoals je schrijft, altijd bingo ofte gelijk gekregen met bijhorende compensatiesDarkV schreef: 21 apr 2024, 20:32 - Je dient een klacht in bij de Ombudsman voor Telekom
Dit laatste is iets wat ze wel voelen en meestal voor beweging zorgt... doen dus zou ik zeggen
Denk dat ik dus mag zeggen dat ik niet alleen klaag en zaag maar ook doe wat ik kan doen binnen de huidige constellatie.
EDIT: in het rustoord waar mijn moeder verblijft, geen PX tel mogelijk. Alles is afgestemd op TN

-
- Elite Poster
- Bedankt: 141 keer
Waarom niet gewoon een GSM... en dat kan zelfs met de look van een vaste telefoon;koenraaddeconinck schreef: 22 apr 2024, 06:41 EDIT: in het rustoord waar mijn moeder verblijft, geen PX tel mogelijk. Alles is afgestemd op TN![]()
https://www.amazon.com/Generic-Wireless ... 00NJXVDCY/
Laatst gewijzigd door DarkV 22 apr 2024, 18:48, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Daarstraks tel. gekregen - ondanks klacht bij ombudsdienst - van een Telenet medewerkster van een 'achterliggende klantendienst'.
Nog eens mijn volledig relaas gedaan over de verhuis van de tel. van mijn moeder in een rustoord. Deze dame gebruikte de woorden 'beschamend'.
Aangezien mijn moeder geen klant meer is bij TN, zal een compensatie op mijn factuur gebeuren (waarvan ik het bedrag uiteraard zal overschrijven op haar rekening) en er volgt ook nog een ruiker bloemen ...
Al bij al mooie geste (die TN niets kost maar bon, ze moeten het toch maar doen). Aan de dame in kwestie meegedeeld dat ik de geste wel weet te appreciëren maar dat het beter ware om dit te voorkomen en mensen een beter product te leveren en bekwame mensen op de klantendienst te plaatsen ...
Toegevoegd na 18 uren 16 minuten 13 seconden:
Nu ook schrijven ontvangen van ombudsdienst:
- TN geeft toe dat deze case totaal fout is gelopen en verontschuldigd zich voor het brutaal gedrag van de operator die de telefoon toe gesmeten heeft, de desinformatie over de hele lijn alsook de hinder die mijn moeder en ik ondervonden hebben
- ze geven aan dat ze me persoonlijk gecontacteerd hebben en dat is inderdaad ook gebeurd
- finaal bevestigen ze een compensatie van 78 euro op mijn factuur want mijn moeder heeft de stap gezet naar PX (compensatie die ik uiteraard overschrijf op deze van mijn moeder) én er zal ook naar mijn moeder - niet meer klant zijnde, nog eenboeket bloemen opgestuurd worden.
- verder zal ook gecheckt worden aan de hand van de door mij opgegeven tijdstippen van contacten met de klantendienst op 17/04, welke operator zou brutaal geweest is om de telefoon gewoon toe te gooien.
Moraal van het verhaal: 1. spijtig toch dat het allemaal zo ver moet komen 2. dat je telkens ten oorlog moet trekken om fouten die inonctournable zijn, recht te laten zetten en 3. de vraag wie het opneemt voor (bejaarde, zieke, eenzame, ...) mensen in niet zelden precaire situaties die in deze maatschappij ook onrecht aangedaan worden en op niemand kunnen terug vallen en voor wie niemand het opneemt. Deze laatste is nog de meest zorgewekkende conclusie en geldt niet alleen voor debacles met Telecom-operatoren. Zou Kris Peeters - voormalige oppertsjeef - dan toch gelijk hebben toen hij zij dat alleen de sterksten het zullen halen? Indien dat 'de warme samenleving' is, bedank ik ervoor.
Nog eens mijn volledig relaas gedaan over de verhuis van de tel. van mijn moeder in een rustoord. Deze dame gebruikte de woorden 'beschamend'.
Aangezien mijn moeder geen klant meer is bij TN, zal een compensatie op mijn factuur gebeuren (waarvan ik het bedrag uiteraard zal overschrijven op haar rekening) en er volgt ook nog een ruiker bloemen ...
Al bij al mooie geste (die TN niets kost maar bon, ze moeten het toch maar doen). Aan de dame in kwestie meegedeeld dat ik de geste wel weet te appreciëren maar dat het beter ware om dit te voorkomen en mensen een beter product te leveren en bekwame mensen op de klantendienst te plaatsen ...
Toegevoegd na 18 uren 16 minuten 13 seconden:
Nu ook schrijven ontvangen van ombudsdienst:
- TN geeft toe dat deze case totaal fout is gelopen en verontschuldigd zich voor het brutaal gedrag van de operator die de telefoon toe gesmeten heeft, de desinformatie over de hele lijn alsook de hinder die mijn moeder en ik ondervonden hebben
- ze geven aan dat ze me persoonlijk gecontacteerd hebben en dat is inderdaad ook gebeurd
- finaal bevestigen ze een compensatie van 78 euro op mijn factuur want mijn moeder heeft de stap gezet naar PX (compensatie die ik uiteraard overschrijf op deze van mijn moeder) én er zal ook naar mijn moeder - niet meer klant zijnde, nog eenboeket bloemen opgestuurd worden.
- verder zal ook gecheckt worden aan de hand van de door mij opgegeven tijdstippen van contacten met de klantendienst op 17/04, welke operator zou brutaal geweest is om de telefoon gewoon toe te gooien.
Moraal van het verhaal: 1. spijtig toch dat het allemaal zo ver moet komen 2. dat je telkens ten oorlog moet trekken om fouten die inonctournable zijn, recht te laten zetten en 3. de vraag wie het opneemt voor (bejaarde, zieke, eenzame, ...) mensen in niet zelden precaire situaties die in deze maatschappij ook onrecht aangedaan worden en op niemand kunnen terug vallen en voor wie niemand het opneemt. Deze laatste is nog de meest zorgewekkende conclusie en geldt niet alleen voor debacles met Telecom-operatoren. Zou Kris Peeters - voormalige oppertsjeef - dan toch gelijk hebben toen hij zij dat alleen de sterksten het zullen halen? Indien dat 'de warme samenleving' is, bedank ik ervoor.
-
- Elite Poster
Welkom in de echte wereld (wel benieuwd waar je al de vorige jaren dan vertoefd hebt).koenraaddeconinck schreef: 01 mei 2024, 07:04 Deze laatste is nog de meest zorgewekkende conclusie en geldt niet alleen voor debacles met Telecom-operatoren. Zou Kris Peeters - voormalige oppertsjeef - dan toch gelijk hebben toen hij zij dat alleen de sterksten het zullen halen?
Naar welke samenleving trek je nu dan?Indien dat 'de warme samenleving' is, bedank ik ervoor.
Sol Invictus!