Basispakket energie 2023 niet toegekend

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn basispakketten voor energie in November en December zijn bij mij door Engie automatisch toegekend, maar nu zie ik dat die niet zijn toegekend voor Januari. Zijn er nog mensen met dezelfde ervaring?
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Zelfde hier. Nog enkele dagen geduld hebben zeker.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb het op de afrekening december gekregen bij total.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier zelfs nog niet gekregen voor november & december terwijl ik er wel recht op heb.

Maar toegekend voor januari?
Je krijgt toch enkel de vergoeding voor november & december?

https://economie.fgov.be/nl/nieuws/alles-weten-over-het
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

De premie is inderdaad ook voorzien voor januari-februari-maart. De kans is groot dat je die pas in febr of maart gaat krijgen (voor alle maanden) net zoals dat van december en november ook gegroepeerd was.

Bijvoorbeeld in het geval van Luminus:
Voor de maanden januari, februari en maart 2023 samen bedraagt de premie voor gas € 405 (in totaal) en voor elektriciteit € 183 (in totaal).
Luminus verrekent deze federale premie vanaf midden februari 2023 tot einde maart 2023 automatisch met je voorschotten, je afrekening of met eventueel openstaande bedragen.
Wat op 31 maart 2023 nog openstaat, betaalt Luminus in één keer aan je terug en dit ten laatste op 18 april 2023.
https://www.luminus.be/nl/prive/hulp-en ... 0te%20doen.
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

skipper schreef: 06 jan 2023, 12:22 Zelfde hier. Nog enkele dagen geduld hebben zeker.
Geduld heb ik wel, maar gezien deze problemen nog niet zijn opgelost, en ik onder wil ik toch snel weten als er meer misloopt.
jnsvr schreef: 06 jan 2023, 14:26 Bijvoorbeeld in het geval van Luminus:
Thanks! Op de site van Engie had ik niets gevonden, maar die zullen wel gelijkaardig opereren zeker..
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

In januari aangemeld op website van overheid en vandaag nog eens gekeken: nog steeds niets veranderd.
Snel zijn ze niet, maar bij de overheid zijn ze dat nooit.

Nog mensen die zitten te wachten na online aanmelding?
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
thmj
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 sep 2022, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ecopower Energie pakket Elek gisteren op rekening voor jan feb maart.
Engie gas is verrekend in jaarafrekening factuur terug betaling voorzien eind maart.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bij Engie is het pakket voor jan/feb/maa nu verrekend in mijn gasfactuur van maart. Daardoor krijg ik nu deze maand ook een pak geld terug.
Bij Eneco heb ik echter nog altijd niets gezien. Ook in mijn elektriciteitsfactuur van maart is deze niet verrekend.

EDIT: meer zelfs, ook van nov/dec heb ik nog altijd niets gezien. Nochtans staat dit op de site van Eneco :
De Federale Overheid kent, naast de winterpremie voor de maanden november én december, ook een premie toe voor de maanden januari, februari én maart: een korting van € 405 voor gas en/of van € 183 voor elektriciteit. De premie voor november en december werd verrekend met je voorschotfactuur van december. De premie voor januari, februari en maart zal verrekend worden met je voorschotfactuur in maart. Lees hieronder alle vragen over deze premie.
Zal hen maar eens contacteren dan.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Al sinds de zomer klant bij Luminus.

Basispakket nov-dec niet ontvangen. Op 7 februari via website FOD Economie aangevraagd (bericht teruggekregen: 2 maanden verwerkingstijd).
Week erna bericht van Luminus: We hebben basispakket nov-dec niet kunnen storten aangezien er vermoedelijk verschil zit bij naam of adres.
Dag erna: basispakket jan-feb-ma wordt gestort.
Logica dat het éne niet lukt en het andere enkele dagen later wel?

Straatnaam is hier een pest. Kan op veel manieren geschreven worden.

Sint-R...
St.-R...
St. R...
Sint R...
St-R...

En je zou dan denken: er zit uniformiteit bij de overheid? Nee hoor, op mijn pas staat het anders als op het naamplaatje hier in de straat ...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

thmj schreef: 24 maa 2023, 10:34 Ecopower Energie pakket Elek gisteren op rekening voor jan feb maart.
Bij mij is dat maar een bedrag van een 60 euro, 1 maand dus ipv 3. Ik had alle facturen betaald. Ga weer mogen zagen precies. Ook al 2 eind facturen gehad, 1 in november en ook al 1 in januari. Dat laatste omdat ze begin jan. digitale teller komen plaatsen zijn. Wat een soepje die facturatie :bang:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef: 24 maa 2023, 10:59 Zal hen maar eens contacteren dan.
Blijkbaar heb ik geen recht op de overheidspremie omdat ik nog een vast contract heb. Had eigenlijk nog nergens gelezen dat niet iedereen daar recht op heeft. EDIT: blijkbaar moet je vast contract inderdaad na Sept 2021 afgesloten geweest zijn. Ook niet geheel onlogisch, want met een vast contract van voor die datum betaal je nog altijd belachelijk lage tarieven.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Tomby schreef: 27 maa 2023, 15:56
Blijkbaar heb ik geen recht op de overheidspremie omdat ik nog een vast contract heb. Had eigenlijk nog nergens gelezen dat niet iedereen daar recht op heeft. EDIT: blijkbaar moet je vast contract inderdaad na Sept 2021 afgesloten geweest zijn. Ook niet geheel onlogisch, want met een vast contract van voor die datum betaal je nog altijd belachelijk lage tarieven.
Zo logisch is dat niet. Je kan perfect een jaarcontract afgesloten hebben met vaste prijs in okt 2021 wat dan eindigde in okt 2022. Op dat moment moest je dus een nieuw (duur) contract afsluiten en betaalde je de volle pot in nov & dec (want da's toch de maanden waarop de premie van toepassing is).

Bovendien spreekt de site en de documenten van de fod economie over een "start" datum van het contract (wat dus meestal een tijdje na de datum van het afsluiten van het contract ligt).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
thmj
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 sep 2022, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 2 keer

fredo66 schreef: 27 maa 2023, 15:28
Bij mij is dat maar een bedrag van een 60 euro, 1 maand dus ipv 3. Ik had alle facturen betaald. Ga weer mogen zagen precies. Ook al 2 eind facturen gehad, 1 in november en ook al 1 in januari. Dat laatste omdat ze begin jan. digitale teller komen plaatsen zijn. Wat een soepje die facturatie :bang:
Tot hiertoe daar alles vlot verlopen.
Van de aardgas boer ............ die moet alles verrekenen in zijn facturatie per maand in plaats van gewoon de premie terug te betalen.
Das pas een soepje, die maand krijgt men overschot terug, de maand erna betalen.
Premie terug betalen, en maandbetalingen gewoon laten doorlopen te simpel. (eind van deze maand deftige som terug aardgas) premie + te veel betaald.
Ze gaan voorschot met de helft minderen (vast contract tot oktober 24)
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jaja, nog steeds wachtende op basispakket 1 tot verwerking.
Pakket 2 ook meteen van dag 1 ingediend.

Als je dan is polst via mail krijg je standaard antwoord dat ze zo snel mogelijk gaan behandelen.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”