Pagina 1 van 1
youfone <-> hey!
Geplaatst: 13 dec 2022, 22:53
door cadsite
Ik ben even edpnet mobiel klant geweest, maar dat was geen succes...
Erna ben ik naar youfone gegaan, dat was weer compleet zoals het hoort. Zoals ik ook bij proximus gewend was. Ze waren ook een complete prijsbreker.
Ondertussen blijkt hey! een heel stuk goedkoper te zijn, zeker voor mijn dochters. Hoe zit het eigenlijk de dekking/connectie van hey! ?
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 13 dec 2022, 23:17
door blidi
Hey gebruikt net als edpnet het netwerk van orange.
Als je problemen had met edpnet, dan zal jij waarschijnlijk dezelfde problemen hebben met hey.
Ik ben klant bij hey sinds een 6 tal maanden en ben er wel tevreden over.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 07:17
door JAMIN001
Hey! maak gebruik van het Orange-netwerk en is een dochterbedrijf van Orange Belgium.
Maakt Edpnet geen gebruik van Proximus-netwerk?
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 07:34
door ddd
Hier 3x Hey abo van 10GB, waarvan er 2 al 15GB hebben voor €10.
Nog geen klachten gehoord.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 07:58
door alloja
JAMIN001 schreef: 14 dec 2022, 07:17
Maakt Edpnet geen gebruik van Proximus-netwerk?
In het verleden, ja.
Nu gebruiken ze het Orange-netwerk.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 09:31
door ygeffens
Een MVNO maakt gebruik van de antennes van een specifieke operator, maar daarom nog niet van het achterliggende platform. Transatel bvb, maar er zullen er nog wel andere zijn.
En dan heb je nog de routering van je data, die over een ander netwerk gaan.
Verschillende factoren dus die er dus voor zorgen dat wanneer je problemen hebt bij de ene, niet zomaar mag zeggen dat je dat bij een andere ook zult hebben wanneer ze dezelfde antennes gebruiken.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 09:36
door cadsite
Enig idee hoe het zit bij Hey!?
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 09:43
door Vaganzza
Hey is 100% dochter van Orange. Ze hadden ook direct VoWiFi en VolTE, de klantendienst is 100% dezelfde als die van Orange, het betalingsplatform is dezelfde, ... Kortom dit is gewoon Orange zelf met een subnaam...
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 09:44
door cadsite
Aha, dus in principe zou dit gewoon goed moeten zijn als ik het juist versta.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 09:46
door Vaganzza
Sinds mei klant hier met 2 nummers, komende van Orange. Geen enkel verschil hier in kwaliteit gemerkt. Is gewoon zelfde product

Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 09:48
door cadsite
Klinkt heel interessant.
Ik zal mijn nummer over zetten en als dat goed loopt volgen de dochters.
Bedankt!
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 dec 2022, 20:02
door JoskeVermeulen
Onlangs 2 YouFone nummers naar Hey overgezet waarbij 1tje vlekkeloos en 1tje met een probleem.
Klantendienst is uiteraard behulpzaam maar via chat moeilijk bereikbaar.
Denk dat ik volgende keer gewoon Twitter of Facebook zou gebruiken.
1ste poging: geen reactie na verschillende uren te wachten en ik werd nooit gecontacteerd na achterlaten gegevens
2de poging: reactie na 1u, persoon antwoord (niet op mijn vraag), ik antwoord, na 1u geen reactie, ik stuur herinnering en na 1u krijg ik antwoord van andere medewerker
3de poging: reactie na 1u
Voor de prijs dat je betaald moet je uiteraard niet veel verwachten.
Enkel wat zuur dat ze 1 van de 2 nummers aan de volle prijs rekenen omdat die promo er heel korte tijd niet was en opeens wel terug én zelfs verschillende keren verlengen.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 15 dec 2022, 12:08
door nvdeynde
Kan je bij Hey Telecom verbruik van mobiele data buiten bundel blokkeren ? ( of limiet 0€ zetten ).
Gevraagd via hun chat en 2 verschillende antwoorden gekregen: volgens de ene kan je verbruik buiten bundel blokkeren via hun App of chat, een andere collega zegt vaste limiet tot 50€ buiten bundel.
Hoe zit het nu bij Hey ? Kan je mobiele data buiten bundel blokkeren via hun App of niet ?
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 15 dec 2022, 12:53
door Luboli
nee
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 15 dec 2022, 12:59
door nvdeynde
Dat dacht ik ook. Is wel jammer.
Ik betaal nu pak meer bij Orange zelf maar daar kan je buiten bundel blokkeren, een noodzaak voor mijn kinderen…
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 15 dec 2022, 13:02
door cadsite
nvdeynde schreef: 15 dec 2022, 12:59
Dat dacht ik ook. Is wel jammer.
Ik betaal nu pak meer bij Orange zelf maar daar kan je buiten bundel blokkeren, een noodzaak voor mijn kinderen…
Daarvoor zitten de mijne bij youfone, maar als ik voor hetzelfde geld van 5 naar 10GB kan gaan dan kan ik een harde rem in hun gsm zetten op 9GB. Dan gaan ze er nog sterk op vooruit.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 15 dec 2022, 13:17
door nvdeynde
Youphone gebruikt netwerk van Proximus en helaas heb ik op mijn locatie quasi geen 3g/4g ontvangst van proximus.
Mobiel internet is onbruikbaar, je haalt nog geen 5Mbit op LTE. Orange werkt wel goed, zonder problemen zo’n 60 Mbps binnen op 4G, buitenshuis stuk meer.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 15 dec 2022, 13:19
door cadsite
Het proximus netwerk is voor mij dan weer beter.
En doordat youfone zijn €10 abonnement net van 5 naar 12GB heeft verhoogd blijf ik voorlopig waar ik ben.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 15 dec 2022, 13:32
door nvdeynde
Is een mooie deal ook. Orange zelf wordt wel heel duur met de nieuwe prijsverhoging.
https://www.orange.be/nl/nieuwe-prijzen
Je krijgt wel meer data , 20GB, maar 23€ per maand vind ik toch wel duur.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 15 dec 2022, 13:37
door boonpwnz
Ja in combinatie met internet valt het mee maar anders is het niet interessant.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 13 maa 2023, 22:36
door silencer
Biedt youphone enkel 5G aan op de hogere abonnementen (40GB+5G-speed) ?
https://www.youfone.be/nl/order?br=151
Toegevoegd na 23 uren 25 minuten 17 seconden:
Iemand die dit kan bevestigen?
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 14 maa 2023, 23:57
door Matt555
nvdeynde schreef: 15 dec 2022, 13:32
Is een mooie deal ook. Orange zelf wordt wel heel duur met de nieuwe prijsverhoging.
https://www.orange.be/nl/nieuwe-prijzen
Je krijgt wel meer data , 20GB, maar 23€ per maand vind ik toch wel duur.
Ben heel tevreden met Orange....voor 49.60 € heb ik onbeperkt internet en onbeperkt bellen & sms ,en 20Gb mobiel internet,hieronder het facturatie Goplus gedeelte

Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 16 apr 2023, 09:13
door toj
Hier zijn de kinderen enkele maanden geleden overgeschakeld van youfone naar hey. Enkel en alleen owv de hoeveelheid data. Ik heb geen klachten gehoord over de bereikbaarheid of snelheid.
Wat betreft de databeperking vinden we dat het beter is om ze te leren vissen

. We hebben de HEY-app op hun telefoon gezet, eigen login aangemaakt en uitgelegd hoe ze het verbruik zelf kunnen opvolgen. OP = zelf betalen. Simpel, maar duidelijk.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 04 jul 2023, 07:42
door devilkin
Ik overweeg momenteel om ook de overstap te doen naar Hey of YouFone. Van beide lees ik goede en slechte zaken... Hoe zit het ondertussen met hun helpdesks ed? Ik las wel wat drama rond YF daaromtrend in andere topics.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 04 jul 2023, 08:11
door cadsite
Ik zit ondertussen ongeveer anderhalf jaar bij youfone voor 3 nummers. Geen idee hoe de helpdesk is, ik heb ze niet nodig gehad.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 04 jul 2023, 17:25
door fmcstaartmees
Gewoon eens kijken op Trustpilot ... Hey krijgt een score van 2,2 -
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.heytelecom.be - ... Youfone blijkt toch ook niet alles te zijn, buiten zogezegd goedkoop -
https://nl-be.trustpilot.com/review/youfone.be
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 04 jul 2023, 17:52
door cadsite
Ik vind een 4,2 behoorlijk deftig.
Alvast veel beter dan een proximus bijvoorbeeld:
en wat bedoel je met "zogezegd goedkoop"? Ik vind dat (naar Belgische maatstaven) echt goedkoop.
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 04 jul 2023, 18:50
door devilkin
Orange, 1.2, en van al de klachten die daar op staan herken ik er zeer weinig.
Zoals bijna altijd zijn het vooral negatieve opmerkingen op zulke review sites.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Re: youfone <-> hey!
Geplaatst: 04 jul 2023, 22:10
door johann
Sinds een aantal maanden ben ik ook klant geworden bij Youfone en dit vooralsnog tot tevredenheid. Ik schrijf met opzet niet 'volle tevredenheid' omdat er wat vreemde dingen in hun 'systeem' zitten, zoals een bizarre factureringscyclus (een factuur opmaken kost hen blijkbaar 3 weken), enigszins wispelturige roamingconnecties (waarbij het uiteraard altijd de vraag is wat precies de oorzaak is) en het aanrekenen van belminuten en sms op basis van één pot van gebruikseenheden (waardoor een sms en een minuut bellen de facto evenveel kosten).
Voorts vind ik de configuratiemogelijkheden via de app en website wel best OK. Niet altijd qua layout, maar het doet wat het moet doen. Een helpdesk heb ik in ieder geval nog niet nodig gehad.
Kortom, niet de allerbeste provider waar ik ooit klant ben geweest (dat was Dommel in de 'bloeiperiode'), maar zeker ook geen harde contra-indicaties.