Wij overwegen om proximus-tv aan te schaffen. Hoofdzakelijk om het kinderaanbod.
Maar het is me niet helemaal duidelijk wat we nodig hebben.
Nu kijken wij via tv-vlaanderen, die ook een androidtv app heeft die we op onze tv's geïnstalleerd hebben.
Bestaat hetzelfde voor proximus tv? Of is dat nog met afzonderlijke box? Wij hebben 3 tv's, moeten we dan 3 boxen aanschaffen? Bestaat de mogelijkheid om de eventuele app op onze android tv te zetten?
Heb je sowieso proximus internet nodig om tv te kunnen kijken?
Proximus-TV en Android TV?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 1641 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ja, ik denk dat Proximus Pickx (tv) alleen verkrijgbaar is met Proximus internet.
Je moet eens nakijken of je de Proximus Pickx app terugvindt in de Google Play-store op je Android TV.
Als je die app niet vindt, dan heb je een Proximus v7-decoder nodig.
Met een Apple TV zou je Proximus Pickx wel zonder Proximus-decoder kunnen gebruiken.
Je moet eens nakijken of je de Proximus Pickx app terugvindt in de Google Play-store op je Android TV.
Als je die app niet vindt, dan heb je een Proximus v7-decoder nodig.
Met een Apple TV zou je Proximus Pickx wel zonder Proximus-decoder kunnen gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 90 keer
Proximus TV is niet als apart product te bekomen, naast combinaties met o.a. internet, is er blijkbaar nog wel een product TV+vaste telefoon beschikbaar
https://www.proximus.be/nl/id_cr_contra ... tting.html
Pickx is voor zover mij bekend nog altijd niet beschikbaar op Android TV, maar bv. wel via Google Play Store zodat eventueel "casting" (via bv. Google Chromecast) zou kunnen gebruikt worden
Pickx is voor zover mij bekend nog altijd niet beschikbaar op Android TV, maar bv. wel via Google Play Store zodat eventueel "casting" (via bv. Google Chromecast) zou kunnen gebruikt worden
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 100 keer
- Recent bedankt: 1 keer
1ste android tv box is ook altijd inbegrepen in de prijs, dus daar moet ge al geen rekening meehouden.
Pickx werkt op Apple Tv en kan je streamen via chromecast of airplay naar uw tv. Kan interessant zijn voor de 2de en 3de tv.
Pickx werkt op Apple Tv en kan je streamen via chromecast of airplay naar uw tv. Kan interessant zijn voor de 2de en 3de tv.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Gewoon even ter info ook al zal het van persoon tot persoon afhangen; ik had tijd geleden de android decoder van proximus, maar weggedaan wegens veel problemen, moest die stekker altijd 5-6 keer dagelijks beginnen uit te trekken.
Nu een nieuwe test na x tal maanden later en de apple tv genomen, ik ga niet zeggen het 100% perfect is maar vergeleken met de android decoder is het via deze weg naar proximus kijken wel 100 keer beter (voor mij althans).
Je moet internet van proximus hebben om via de apple tv te kunnen kijken. Anders gaat het niet, ik heb het getest toenk nog orange had.
Met de app van mijn broer en zijn account tijd geleden kon ik wel casten dat ging wel, weet wel niet meer of alles zenders die je neemt er dan opzaten.
Nu een nieuwe test na x tal maanden later en de apple tv genomen, ik ga niet zeggen het 100% perfect is maar vergeleken met de android decoder is het via deze weg naar proximus kijken wel 100 keer beter (voor mij althans).
Je moet internet van proximus hebben om via de apple tv te kunnen kijken. Anders gaat het niet, ik heb het getest toenk nog orange had.
Met de app van mijn broer en zijn account tijd geleden kon ik wel casten dat ging wel, weet wel niet meer of alles zenders die je neemt er dan opzaten.
Tttsss
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 420 keer
Ik heb die nieuwe decoder maar niet zoveel problemen. Ja, dat loopt soms vast maar niet zo vaak en ook niet echt veel vaker dan de oude box. Het vervelende is dat je nu wel apps kan installeren maar niet alles want je bent beperkt.
Denk nu aan opzeggen PX en over te stappen op MV met Apple TV als box.
De PX-tv zal ik niet missen al ben ik gebruiker van voor het gelanceerd werd (tester). Het heeft nooit echt goed gewerkt en de voordelen van opnemen werden afgebouwd. Nu is ook reclame niet meer door te spoelen voor px-gebruikers blijkbaar en ook de gebruikelijke prijsverhoging is weer geweest, ideaal om te veranderen dus.
Denk nu aan opzeggen PX en over te stappen op MV met Apple TV als box.
De PX-tv zal ik niet missen al ben ik gebruiker van voor het gelanceerd werd (tester). Het heeft nooit echt goed gewerkt en de voordelen van opnemen werden afgebouwd. Nu is ook reclame niet meer door te spoelen voor px-gebruikers blijkbaar en ook de gebruikelijke prijsverhoging is weer geweest, ideaal om te veranderen dus.
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Iemand die weet hoe je ervoor kan zorgen de tv niet mee uitgaat? Als ik de apple tv uitzet vliegt den tv ook uit maar dat wil ik niet. Heb al zitten kijken: of ik miskijk me of die functie is er niet?
Tttsss
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 100 keer
- Dizzy
- Elite Poster
Ik wil een Apple TV 4K aanschaffen maar ik heb gezien dat er geen audio out is. Ik werk met een Bose 123 systeem en wil dit uiteraard gebruiken voor het geluid.
De AppleTV wordt met TV verbonden via HDMI 1.
Hoe kan ik dit oplossen?
Dit is een afbeelding van de connecties van de TV, welke connectie gebruikt ik best voor het geluid.

De AppleTV wordt met TV verbonden via HDMI 1.
Hoe kan ik dit oplossen?
Dit is een afbeelding van de connecties van de TV, welke connectie gebruikt ik best voor het geluid.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 56 keer
Toslink kabel van je digital audio output van de tv naar je bose 123 systeem.
In de instellingen van je tv zeker de digital audio out inschakelen en dan gaat alle geluid van je tv naar je bose systeem.
In de instellingen van je tv zeker de digital audio out inschakelen en dan gaat alle geluid van je tv naar je bose systeem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
- Bedankt: 163 keer
Ik zie geen gewone toslink connector (moet eerder vierkant dan rond zijn) of zou die kleine ronde "Digital audio out" fiche een mini toslink zijn?
Type van TV zou wel nuttig zijn
Type van TV zou wel nuttig zijn
- Dizzy
- Elite Poster
De TV is een Philips 42PF9664. Een oud beestje maar hij speelt nog goed.
Ik heb zo'n digitale kabel om nu de px android decoder met de Bose te verbinden maar Apple TV heeft geen audiouitgang, het moet dus via de TV.
De cinch-aansluitingen zijn dan deze in het middenste vak, rechts van AUDIO OUT R/L?
Ik heb zo'n digitale kabel om nu de px android decoder met de Bose te verbinden maar Apple TV heeft geen audiouitgang, het moet dus via de TV.
De cinch-aansluitingen zijn dan deze in het middenste vak, rechts van AUDIO OUT R/L?
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 65 keer
Erboven, de "digital audio out" geeft een digitaal signaal dat over een coaxiale kabel moet lopen. Maar ik zie dat de Bose123 enkel een optische ingang heeft en dan heb je weer een converterbakje nodig...
Oudere AppleTVs hadden nog een optische out, maar die is weg nu?
Oudere AppleTVs hadden nog een optische out, maar die is weg nu?
- Dizzy
- Elite Poster
Moet dat digitaal zijn? De cinch aansluitingen eronder zouden in principe ook moeten kunnen?
Zo'n bakje kan ik misschien wel vinden bij mediamarkt waar ik de AppleTV wou kopen maar ik vrees dat dit weer andere problemen kan geven zoals een vertraging in geluid tegenover beeld.
Zo'n bakje kan ik misschien wel vinden bij mediamarkt waar ik de AppleTV wou kopen maar ik vrees dat dit weer andere problemen kan geven zoals een vertraging in geluid tegenover beeld.
-
- Elite Poster
Ik dacht dat de Bose 123 ook een S/PDIF ingang had? Is dit niet de zwarte D onder de witte Left en rode Right?
Deze zou je dan kunnen aansluiten aan je TV, de "Digital audio out" stekker
Deze zou je dan kunnen aansluiten aan je TV, de "Digital audio out" stekker
- Dizzy
- Elite Poster
De afbeelding is niet zo duidelijk over de vorm van die S/PDIF ingang (rond?) maar nu steekt de audio in de vierkante ingang links van de gele aanduiding. Die kabel heb ik moeten kopen toen de Android box van Px er kwam.
Zou ik dan met één kabel (ronde ingang) van S/PDIF Bose naar de digital audio out van de TV kunnen?
Als ik zoek naar die kabels kom je vanalles tegen.

En blijkbaar heb je ook nog mini-toslink versies:

Zou ik dan met één kabel (ronde ingang) van S/PDIF Bose naar de digital audio out van de TV kunnen?
Als ik zoek naar die kabels kom je vanalles tegen.

En blijkbaar heb je ook nog mini-toslink versies:

- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 65 keer
voeren beiden hetzelfde digitale signaal, toslink optisch, die met de RCA(cinch) elektrisch. Deze laatste is best een coaxiale kabel.
Deze bijvoorbeeld.
Ik vond enkel slechte afbeeldingen van het patchveld van die bose123, maar als er een "D" bij die poort staat zal dat wel de S/PDIF ingang zijn. Te dubbelchecken met de handleiding...
Deze bijvoorbeeld.
Ik vond enkel slechte afbeeldingen van het patchveld van die bose123, maar als er een "D" bij die poort staat zal dat wel de S/PDIF ingang zijn. Te dubbelchecken met de handleiding...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Van de "digital audio out" op de tv naar de onderste (grijze) aansluiting op de Bose (onderste AUX, CBL-SAT of TV aansluiting naar keuze) met zo'n coaxiale kabel (S/PDIF RCA) zou moeten werken denk ik. Dan moet je normaal ergens op de TV nog kiezen voor audio via die uitgang.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- Dizzy
- Elite Poster
Ik heb een betere foto gevonden. De uitgang die geel aangeduid werd is AUX. Links erboven staat er een D (van digital veronderstel ik).

Ik heb dus een kabel nodig zoals hierboven (Coaxiaal RCA - mannelijk) aan beide kanten. De ene in de AUX uitgang van de Bose en de andere in de Digital Audio Out van de TV.
Ik wil zeker de juiste kabel en aansluiting maken omdat de TV op een wand gemonteerd is en deze is niet zo eenvoudig los te koppelen, zeker niet alleen.
Bedankt alvast voor de hulp!

Ik heb dus een kabel nodig zoals hierboven (Coaxiaal RCA - mannelijk) aan beide kanten. De ene in de AUX uitgang van de Bose en de andere in de Digital Audio Out van de TV.
Ik wil zeker de juiste kabel en aansluiting maken omdat de TV op een wand gemonteerd is en deze is niet zo eenvoudig los te koppelen, zeker niet alleen.
Bedankt alvast voor de hulp!
-
- Elite Poster
Koop gewoon een goedkope chinch kabel (rood/wit) en gebruik bv de rode om de S/PDIF te testen. Lukt dit niet dan kun je dezelfde kabel gebruiken voor de analoge Links/Rechts stekkers.
Veel verschil tussen analoog en digitaal zul je toch niet horen en het is goed mogelijk dat je digitale verbinding niet zal werken indien je TV bepaalde formaten zou doorsturen die je Bose niet kan decoderen.
Veel verschil tussen analoog en digitaal zul je toch niet horen en het is goed mogelijk dat je digitale verbinding niet zal werken indien je TV bepaalde formaten zou doorsturen die je Bose niet kan decoderen.
- Dizzy
- Elite Poster
Ik heb de gewone cinch kabel gekocht en de aansluiting was geen probleem. Merci voor de tips!
Ik gebruikte vroeger px-tv ook als radio maar dit is onhandig met appleTV omdat je altijd de TV aan moet laten staan omdat het geluid nu via de TV gaat. Ik heb dat opgelost met een ipad die ik aan de Bose123 aansluit. Dit is echter ook niet ideaal want je moet de ipad telkens aansluiten. Een draadloze oplossing zou misschien beter zijn. Is er zoiets als een bluetooth toestel dat het signaal van de ipad opvangt en verbonden kan worden met de Bose123? Iemand ervaring hiermee?
Ik gebruikte vroeger px-tv ook als radio maar dit is onhandig met appleTV omdat je altijd de TV aan moet laten staan omdat het geluid nu via de TV gaat. Ik heb dat opgelost met een ipad die ik aan de Bose123 aansluit. Dit is echter ook niet ideaal want je moet de ipad telkens aansluiten. Een draadloze oplossing zou misschien beter zijn. Is er zoiets als een bluetooth toestel dat het signaal van de ipad opvangt en verbonden kan worden met de Bose123? Iemand ervaring hiermee?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 7 keer
Enig idee of er een Kodi add-on voor Pickx in de maak is?M_016 schreef: ↑3 maanden geleden Proximus TV is niet als apart product te bekomen, naast combinaties met o.a. internet, is er blijkbaar nog wel een product TV+vaste telefoon beschikbaar