Nieuwe Telenet TV app

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
robokat
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 6 keer

Kreeg vandaag bericht om de nieuwe telenet.tv app te proberen.

Ik heb een Telenet televisie abonnement met digicorder maar geen internet van Telenet. Dus geen mogelijkheid te upgraden naar de TV box.

Maar met de nieuwe Telenet TV app op mijn chromecast/google TV, krijg ik toch een stuk van de ervaring. Live TV kijken gebeurt aan een redelijke kwaliteit, zou wel graag eens weten of dat 1080i is. En natuurlijk ook 7 dagen terugkijk TV.

Het enige wat ontbreekt is dat je opnames kan maken in de cloud. Als de oude (gekochte) digicorder het ooit begeeft, dan is die app dus nog altijd geen volledig alternatief.

Ik kan maar hopen dat Telenet ooit de vereiste opgeeft dat je ook internet bij hen moet afnemen om een TV box te gebruiken. De nieuwe app bewijst hoe belachelijk dat eigenlijk is.
toxictooms
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Ik kijk via de Flow app sinds 2 maanden, ik kan bv een programma toevoegen aan "mijn TV" daar staat het programma dan 60 dagen in de cloud. Je hebt wel een stuk minder zenders maar dat is voor mij geen probleem.
Jap
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Naar ik begrijp ondersteunt de Telenet TV app geen 1080p (full HD), terwijl de Yelo app dat wel deed. Vreemde achteruitgang...
nolle123
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Jap schreef: 4 maanden geleden Naar ik begrijp ondersteunt de Telenet TV app geen 1080p (full HD), terwijl de Yelo app dat wel deed. Vreemde achteruitgang...
Sinds kort (deze week?) is het wel full HD op een aantal zenders. Het verschil met de 720p van voordien is duidelijk merkbaar.
Jap
Starter Plus
Starter Plus

nolle123 schreef: 4 maanden geleden
Jap schreef: 4 maanden geleden Naar ik begrijp ondersteunt de Telenet TV app geen 1080p (full HD), terwijl de Yelo app dat wel deed. Vreemde achteruitgang...
Sinds kort (deze week?) is het wel full HD op een aantal zenders. Het verschil met de 720p van voordien is duidelijk merkbaar.
Dat zou mooi zijn! To be tested. Tijdens de beta-periode kon je een overlay aanzetten die alle data over de huidige stream aangaf - superhandig. Jammer genoeg nergens meer te vinden in de officiële release...
nolle123
Starter
Starter

Dat zou mooi zijn! To be tested. Tijdens de beta-periode kon je een overlay aanzetten die alle data over de huidige stream aangaf - superhandig. Jammer genoeg nergens meer te vinden in de officiële release...
De overlay werkt nog bij de app voor Apple TV. Daaruit blijkt dat EEN, Canvas, VTM 1, -2, -3, Play 4, -5 en -6 nu aan 1080p (of 1080i?) worden gestreamed. De andere zenders hebben 720p of lager.
Jap
Starter Plus
Starter Plus

nolle123 schreef: 4 maanden geleden
De overlay werkt nog bij de app voor Apple TV. Daaruit blijkt dat EEN, Canvas, VTM 1, -2, -3, Play 4, -5 en -6 nu aan 1080p (of 1080i?) worden gestreamed. De andere zenders hebben 720p of lager.
Ik heb de beta=app opnieuw kunnen installeren op mijn Chromecast, en daar werkt de overlay ook nog. Klopt inderdaad dat een aantal zenders 1080p zijn!
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 7 keer

App werkt op zich goed op Nvidia Shield, maar ik moet elke 24u terug inloggen via de QR code. Is dat normaal of moet ik dat ergens instellen?
nolle123
Starter
Starter

jollito schreef: 3 maanden geleden App werkt op zich goed op Nvidia Shield, maar ik moet elke 24u terug inloggen via de QR code. Is dat normaal of moet ik dat ergens instellen?
Dat is een zeer vervelende bug bij de app die maar niet opgelost geraakt. Soms moet ik midden in een opgevraagd programma opnieuw inloggen en dat is hatelijk wanneer je niet kunt doorspoelen. Het is niet gebruiksvriendelijk.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 22 keer

nolle123 schreef: 3 maanden geleden
Dat is een zeer vervelende bug bij de app die maar niet opgelost geraakt. Het is niet gebruiksvriendelijk.
Ik schat dat dit 'by design' is (ingebouwd).
Ze willen wel meedoen met de moderne cable cutting trend maar maken het (voorlopig nog) zo irritant moeilijk dat je toch teruggrijpt naar hun gehuurde decoders (= veel lucratiever business model).
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 7 keer

nolle123 schreef: 3 maanden geleden
jollito schreef: 3 maanden geleden App werkt op zich goed op Nvidia Shield, maar ik moet elke 24u terug inloggen via de QR code. Is dat normaal of moet ik dat ergens instellen?
Dat is een zeer vervelende bug bij de app die maar niet opgelost geraakt. Soms moet ik midden in een opgevraagd programma opnieuw inloggen en dat is hatelijk wanneer je niet kunt doorspoelen. Het is niet gebruiksvriendelijk.
Inderdaad, was zaterdag voetbal aan het kijken en ineens kwam er de boodschap "gelieve in te loggen"... zeer irritant.
Kodi add-on van Yelo is nog steeds de beste oplossing vind ik.
Ratface
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 20 keer

Nieuwe update voor de androidTV app op mijn android box lijkt dit te hebben opgelost. Ik blijf nu gewoon ingelogd.
toxictooms
Member
Member
Bedankt: 4 keer

Ik heb dit in het begin een keer of 2 gehad bij de telenet flow app. Sindsdien ben ik altijd ingelogd gebleven.
Ik vind de app goed werken.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 69 keer

Iemand al een oplossing voor kodi ? Ben zoekend, maar nog geen oplossing gevonden. De makers van de oude app gaan blijkbaar ook niet porteren naar de nieuwe app.
Victorb
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

robokat schreef: 4 maanden geleden Kreeg vandaag bericht om de nieuwe telenet.tv app te proberen.

Ik heb een Telenet televisie abonnement met digicorder maar geen internet van Telenet. Dus geen mogelijkheid te upgraden naar de TV box.

Maar met de nieuwe Telenet TV app op mijn chromecast/google TV, krijg ik toch een stuk van de ervaring. Live TV kijken gebeurt aan een redelijke kwaliteit, zou wel graag eens weten of dat 1080i is. En natuurlijk ook 7 dagen terugkijk TV.

Het enige wat ontbreekt is dat je opnames kan maken in de cloud. Als de oude (gekochte) digicorder het ooit begeeft, dan is die app dus nog altijd geen volledig alternatief.

Ik kan maar hopen dat Telenet ooit de vereiste opgeeft dat je ook internet bij hen moet afnemen om een TV box te gebruiken. De nieuwe app bewijst hoe belachelijk dat eigenlijk is.

Ik wist niet dat de Telenet TV app werkt, als je geen internet abonnement hebt?
Mijn internet loopt via edpnet.
De tv op de slaapkamer heeft een Apple TV, ik zou dus de app kunnen gebruiken?
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 22 keer

Je moet enkel de login gegevens van (iemand met een TV abonnement van) Telenet hebben.

Opgepast, als jij opnames gaat doen in de Telenet TV app, gaan de mensen van wie de TV abonnement login gegegvens zijn,
deze opnames (ook) op hun digibox zien komen.
Victorb
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Net paar keer geprobeerd, via apple tv, via laptop (chrome), via android, steeds foutmeldingen...
Situatie thuis is: 1 digibox (niet interactief, voor de tv in de keuken), 1 digicorder (niet interactief, voor tv in de living) en 1 tv met een kaartje (voor andere tv boven).
Komt het door dat er niks van interactiviteit is? (ik heb de behoefte niet aan interactiviteit en een Telenet modem voor enkel tv).
Ik krijg volgende foutmelding:
Zal Telenet moeten contacteren.
Bijlagen
foutmelding telenet.png
Relativity
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik kijk IPTV.
Uitgesteld kijken en nooit meer last van reclame.
robokat
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 6 keer

Ik gebruik de app op mijn Chromecast met google TV. Sinds enkele dagen moet ik iedere dag telkens terug inloggen met een QR code.

Niet erg gebruiksvriendelijk.
Mini-me
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Same here...
En voor een of andere reden lukt dit enkel via de QR code.
Als je het via de url wilt doen (qr.telenet.tv of zo iets), dan krijg je enkel een get/post error terug.
Dus geen pagina waar het verificatie nummer moet invullen.
Via de smartphone (scannen van QR code), werkt alles correct
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”