EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 319 keer
- Bedankt: 56 keer
Kan dit wel in zo een situatie?
Ik weet wel dat Telenet ook backup via VDSL kan voorzien.
Maar dat is hun Core business natuurlijk niet.
Ik weet wel dat Telenet ook backup via VDSL kan voorzien.
Maar dat is hun Core business natuurlijk niet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 22 keer
- Recent bedankt: 4 keer
B.Kafka schreef: ↑2 weken geledenIk ben het eens met je statement dat klanten niet hoeven over alles op de hoogte gehouden te worden. Maar je amateur psycho analyse van alle klanten van EDPnet is wel erg beledigend, en bovendien scheer je alle EPDnet klanten over dezelfde kam. Volgens jou zijn we allemaal 'geobsedeerde fans'.stefan1234 schreef: ↑2 weken geleden Je klanten ontwikkelen dan een para-sociale relatie met je merk en eisen vervolgens, als geobsedeerde fans, het recht op alles van je te weten. Ze beschouwen je immers als hun vriend, hun strijdmakker (in de stijd tegen de boze FUPs, in de strijd tegen de grote slechte duopolisten etc.)
Normaal had ik dit gewoon laten passeren, maar nadat jouw makker Garpenlov het nodig vond mij om totaal onzinnige reden aan te vallen en beledigen, en dan naar jouw post verwijst, moest ik dit toch even kwijt.
Graag wat meer nuance en niet een hele groep mensen wegzetten als geobsedeerde fans. Beledigingen zijn nergens voor nodig.
- Psychoanalyse is een term met een heel precieze betekenis, en wat ik schrijf is in geen enkel opzicht psychoanalytisch.
- Van "belediging" besproken: jij smijt die karakterisering als "amateur psycho analyse" er ook maar in om aan toonzetting te doen en daardoor iemands redenering in het belachelijke te trekken.
- Het is niet omdat je schrijft dat je je beledigd voelt, dat je vanuit het idee dat je een groot onrecht is aangedaan anderen mag beginnen aanvallen. De vraag moet zijn: klopt het wat de ander schrijft, los van het feit dat dat misschien ergens beledigend kan zijn? En als dat in de kern klopt, is je geen onrecht aangedaan.
- Ik scheer niet alle klanten van edpnet over dezelfde kam, want wat ik beweer niet dat mijn analyse voor alle klanten van edpnet op gaat.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 470 keer
- Recent bedankt: 7 keer
er is een verschil tussen 100/40, wat "technisch mogelijk" kan zijn, en 20/2, wat "technisch gegarandeerd" kan zijn.
telenet doet voor hun vdsl backup niet mee aan "het maximaal mogelijke haalbaar op de lijn", maar garandeerde (eventueel door bundeling van 2 paren) een minimale snelheid op de backuplijn.
jou 100/40 lijn komt zonder enige vorm van SLA en minimale snelheden - de 20/2 die telenet (en sommige anderen) daarop aanbieden, is van een heel ander kaliber.
en wat betreft dat ze dat niet meer aanbieden, zit je gewoon fout.
voor particulier en kleine zakelijke abo's zullen ze vast wel verkiezen om via het mobiele netwerk te gaan, maar ze bieden nog steeds vdsl (ivdsl) aan,
alsook vdsl backup (onder corporate fibernet bv)
ik denk dat we morgen, zoals hierboven al aangehaald, nog niet heel erg veel nieuws zullen hebben.fryelectro schreef: ↑2 weken geleden Inderdaad. Morgen is het de 15e en dus hopelijk snel wat meer nieuws!
maar ik ben ook wel benieuwd welke oplossing/overnemer uit de bus zal vallen.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 158 keer
- Recent bedankt: 2 keer
In ieder geval klein beetje meer nieuws:
https://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf ... df#Page179
(Uitspraak van 7/3 trouwens, gisteren 14/3 gepubliceerd)
https://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf ... df#Page179
(Uitspraak van 7/3 trouwens, gisteren 14/3 gepubliceerd)
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
Verlenging van de procedure van de gerechtelijke reorganisatie van: EDPNET NV
Einddatum: 12/04/2023
Gezien ze blijven verlengen moet er toch een goede kans zijn op een overname, anders deed de rechtbank de boeken toe?
Einddatum: 12/04/2023
Gezien ze blijven verlengen moet er toch een goede kans zijn op een overname, anders deed de rechtbank de boeken toe?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 22 keer
- Recent bedankt: 4 keer
HLN headlines, 15 maart 2043:

- Putin en Zelenski tekenen historisch vredesverdrag
- Iran benoemd eerste transvrouw als ambassadeur naar Israël
- Doorbraak in Tesla's FSD-technologie
- Procedure gerechtelijke reorganisatie edpnet met een maand verlengd

Dat is inderdaad een aannemelijke conclusie.
Ik vermoed ook dat er geen verdere (grote) schuldopbouw is, dat zien rechtbanken ook niet graag.
- fryelectro
- Elite Poster
12/4 wil natuurlijk niet zeggen dat er niet vroeger een oplossing kan komen. Voor het personeel moet dit enorm zenuwslopend zijn. Heb zelf ooit in een gelijkaardige situatie moeten werken. Veel moed @EDPnet! Wij blijven klant.
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Het was in de praktijk 20/2, wat voor een vestiging met 450 gebruikers en nog meer toestellen zinloos is. Een andere vestiging (zelfde straat, een honderdtal nummers verder) heeft 100/30 als capaciteit. Juist nagevraagd, en deze klant betaalt nog steeds 25 EUR zonder BTW per maand per vestiging hiervoor (en kan nog niet opzeggen zonder vergoeding). Bovendien kan je als klant niet bepalen wanneer de backup overneemt. Antwoord van een Telenet-technieker: dat kan wel, trek gewoon de coax uit de managed router. Gewoon een rip-off.
Voor hun coax-verbindingen gebruiken ze steeds de "best effort" waarden, dus waarom anders voor iVDSL? Bovendien, op hun eigen site zeggen ze dat iVDSL *sowieso* 10/10 is. https://www2.telenet.be/business/nl/sme ... ivdsl.html
Kan zijn, maar dit werd mij vorige maand verteld door een Unit-T technieker bij de installatie van een Corporate "Fiber"net. Ik vond het merkwaardig want ik zou zelf als klant liever een bekabelde backup-verbinding hebben dan 4G, mits goede latency en bandbreedte.Splitter schreef: ↑2 weken geleden en wat betreft dat ze dat niet meer aanbieden, zit je gewoon fout.
voor particulier en kleine zakelijke abo's zullen ze vast wel verkiezen om via het mobiele netwerk te gaan, maar ze bieden nog steeds vdsl (ivdsl) aan,
alsook vdsl backup (onder corporate fibernet bv)
(Om toch nog enigzins on-topic te blijven:) de school in kwestie had zelf een EDPnet vDSL-abbo afgesloten in plaats van de iVDSL, en dat werkte (behalve behoud van IP's) wel betrouwbaar. Inmiddels hebben ze echte fiber en is de coax backup.
Ik hoop dat EDPnet niet overgenomen wordt door één van de twee clown-duopolisten.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 470 keer
- Recent bedankt: 7 keer
daarom is het dan ook een backup... nog iets kunnen doen, maar minder vlot.
voor de snelheden zijn ze ook gewoon afhankelijk van het pxm netwerk - en dat is ook exact de reden dat ze daar meestal een sla op geven
(bij problemen kunnen ze dat namelijk gewoon 1:1 doorfactureren aan proximus)... al geloof ik dat je ook op de coax een sla kon krijgen ?
mss een nieuwere technieker, eentje die geen dsl deed, eentje die geen zin had, eentje waar ze tegen gezegd hebben "afraden want dat is meer werk", ...
(en kan evengoed dat TN idd ook gewoon 4g prefereert, gezien ze dan niet moeten betalen aan pxm natuurlijk)
denk ik niet, pxm heeft al genoeg spelers onder brandnames en telenet eigenlijk ook + zij hebben recentelijk toch ook een akkoor gesloten met orange voor de coax in wallonie, en hun expertise zit niet in de dsl (waar ze dan ook nog eens afhankelijk zouden worden, en betalen aan, hun grootste rivaal)
ik denk eerder dat er iets zoas destiny of mss citymesh uit de bus zal komen
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 483 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Voor ons is het 'wat lastig', maar voor het personeel is dat echt een groot ding. Hopelijk komt het goed voor hen.
Ik hoop voor mij op een oplossing die ofwel de identiteit van edpnet echt levend houdt of dat er een overname komt door een goede buitenlandse prijsbreker zoals bijvoorbeeld youfone. Daar blijft het trouwens angstvallig stil terwijl ze toch al vele maanden in de testfase zitten.
Ik hoop voor mij op een oplossing die ofwel de identiteit van edpnet echt levend houdt of dat er een overname komt door een goede buitenlandse prijsbreker zoals bijvoorbeeld youfone. Daar blijft het trouwens angstvallig stil terwijl ze toch al vele maanden in de testfase zitten.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 464 keer
- Bedankt: 962 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Het loont om concurrenten dood te nijpen, want je mag ze nadien zonder problemen inlijven.
Zoek dus niet verder hoe het komt dat BE bij de laagste snelheden en de hogere prijzen zit.
Ik lees op HLN dat er ook andere bedrijven (niet Proximus) een bod gedaan hebben, het zou beter zijn mochten zij EDPnet mogen inlijven.
Zoek dus niet verder hoe het komt dat BE bij de laagste snelheden en de hogere prijzen zit.
Ik lees op HLN dat er ook andere bedrijven (niet Proximus) een bod gedaan hebben, het zou beter zijn mochten zij EDPnet mogen inlijven.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 420 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Business as usual, neem concurrenten over en gebruik die om andere concurrenten kapot te maken. Eens dat gelukt is koop je ze op en neem je de klanten over. EDPnet klanten kunnen overgezet worden naar scarlet of MV.Saillant detail is dat Edpnet midden 2022 zei een klacht neer te leggen bij het BIPT tegen Proximus omwille van de scherp geprijsde internetabonnementen van dochterbedrijf Mobile Vikings. “Als dochterbedrijf van Proximus heeft Mobile Vikings blijkbaar andere regels dan wij. Als wij hun aanbod zouden matchen, dan zouden we met dik verlies verkopen.
Een minister kan de kat de bel aanbinden maar PX is deels een staatsbedrijf.
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 99 keer
Misschien Telenet?
Zie Handel in Telenet opgeschort op de Tijd.
Zie Handel in Telenet opgeschort op de Tijd.
De beurswaakhond FSMA kondigt de opschorting aan van de handel in het aandeel Telenet in afwachting van een persbericht.
Opvallend: net voor het persbericht noteerde Telenet 10 procent hoger.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- Dizzy
- Elite Poster
Zou PX nu ook Telenet overkopen? 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 150 keer
en ondertussen vult Petra de schutter haar sacoche met het divident, ale, tot de volgende verkiezingen toch want eigenlijk moet Proximus zich diep in de schulden steken om dat te kunnen betalen, (wat gewoon slecht bestuur is.)Dizzy schreef: ↑2 weken geledenBusiness as usual, neem concurrenten over en gebruik die om andere concurrenten kapot te maken. Eens dat gelukt is koop je ze op en neem je de klanten over. EDPnet klanten kunnen overgezet worden naar scarlet of MV.Saillant detail is dat Edpnet midden 2022 zei een klacht neer te leggen bij het BIPT tegen Proximus omwille van de scherp geprijsde internetabonnementen van dochterbedrijf Mobile Vikings. “Als dochterbedrijf van Proximus heeft Mobile Vikings blijkbaar andere regels dan wij. Als wij hun aanbod zouden matchen, dan zouden we met dik verlies verkopen.
Een minister kan de kat de bel aanbinden maar PX is deels een staatsbedrijf.
dus men heeft vastgelegd dat het dividend gehalveerd wordt, maar pas bij de volgende bestuursploeg binnen een aantal jaar.

Handig
- Dizzy
- Elite Poster
Dat dividend is deels voor de staat niet voor Petra, het is dus geen regeling zoals voor Herman en SiegfriedGray schreef: ↑2 weken geleden en ondertussen vult Petra de schutter haar sacoche met het divident, ale, tot de volgende verkiezingen toch want eigenlijk moet Proximus zich diep in de schulden steken om dat te kunnen betalen, (wat gewoon slecht bestuur is.)
dus men heeft vastgelegd dat het dividend gehalveerd wordt, maar pas bij de volgende bestuursploeg binnen een aantal jaar.
Handig

Siegfried is ook voorstander om de illegale regeling af te schaffen, zij het vanaf nu. Terugbetalen daar denkt hij niet aan, het dutske. Misschien kan hij tegen een prijsje wel advies geven in deze zaak van EDPnet

- Data technicus
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Denk het niet want telenet heeft pas een groot contract met de overheid afgesloten.Dizzy schreef:Zou PX nu ook Telenet overkopen?
https://www.tijd.be/ondernemen/ict/tele ... 53551.html
Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 55 keer
Of wie weet eindelijk het startschot van 'Telco', samenwerking Telenet en Fluvius voor aanleg van fiber. Want dat laat ook op zich wachten
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP:
Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP:
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
- heist_175
- Moderator
Typisch is dat insidertrading, waar in Belgïe nooit tegen opgetreden wordt.Opvallend: net voor het persbericht noteerde Telenet 10 procent hoger.
Gegeven de kleine customerbase, is het onwaarschijnlijk dat Telenet 10% zou stijgen door het overkopen van EDPnet door Telenet.
- fryelectro
- Elite Poster
Ok misschien simplistisch maar bon:
12 mio EUR schulden
46000 internet klanten
Mobile vikings start vast internet: 14 juni 2022
Dus op 9 maand 12 mio EUR schuld opbouwen over 46000 klanten zou willen zeggen 29 EUR / maand te weinig factureren per klant.
Neen, die 12 mio EUR zijn structurele schulden en volgens mij persoonlijk zou ik ook iets bij het "vorig mgmt" gaan zoeken.
12 mio EUR schulden
46000 internet klanten
Mobile vikings start vast internet: 14 juni 2022
Dus op 9 maand 12 mio EUR schuld opbouwen over 46000 klanten zou willen zeggen 29 EUR / maand te weinig factureren per klant.
Neen, die 12 mio EUR zijn structurele schulden en volgens mij persoonlijk zou ik ook iets bij het "vorig mgmt" gaan zoeken.
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 483 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Lees eens het artikel.
Aangezien het via de rechtbank gaat heeft het BIPT niets te zeggen. Enkel een minister zou dat kunnen in vraag stellen, maar aangezien de staat hoofdaandeelhouder is, zou dat tegen hun eigen winkel zijn.
- heist_175
- Moderator
Vandaar dat het altijd een slecht idee is om de staat aandeelhouder te maken van wat dan ook (telecom, banken, energie, ...).
Je krijgt vieze incentives en dat wil je helemaal niet.
Ook op Tijd.be (paywall) https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 54252.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
- Bedankt: 267 keer
Verschillende scandinavische staten doen niettemin beduidend beter dan onze (meer corrupte!?) zuiderse baronie!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 1 keer
Volgens mij heeft Citymesh toch een kans tegen Proximus bij de medededing autoriteiten.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Nu zou Proximus de enige iets of wat onafhankelijke dsl- en fiberboer met wat volume mogen opkopen, terwijl er wél biedingen zijn van onder meer Citymesh/DIGI? Het is al hetzelfde sinds Telenet indertijd beide(!) coaxnetwerken in Leuven heeft mogen opkopen, ook dat van TVD radio public/UPC. Voordien zal het wel niet beter geweet zijn, maar daar start mijn geheugen ongeveer.
Heeft de mededingingsautoriteit stront in haar ogen, heeft ze niets te zeggen of allebei? Ofwel doen die hun werk, ofwel stoppen ze ermee. Dat zijn dan tenminste een klein beetje centjes uitgespaard.
Heeft de mededingingsautoriteit stront in haar ogen, heeft ze niets te zeggen of allebei? Ofwel doen die hun werk, ofwel stoppen ze ermee. Dat zijn dan tenminste een klein beetje centjes uitgespaard.
Laatst gewijzigd door schuideleet 2 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dit is gewoon degoutant. Ik vermoed dat de meeste die hier komen lezen, het wel weten, maar grofweg:
- Proximus mag eerst gewoon de grootste alternatieve provider, Scarlet, overnemen.
- Daarna mogen ze ook nog eens de grootste alternatieve mobile provider, Mobile Vikings, overnemen.
- Dan maken ze de enige overblijvende alternative provider gewoon kapot door hun in de schulden de steken.
- En nu willen ze via de rechtbank EDPnet overnemen, want ja, het belangrijkst is uiteraard "continuiteit voorzien voor de klanten"
De klant komt op de laatste plaats voor Proximus. Mocht Proximus kunnen, ze zouden niks liever hebben dan niet met die lastige klant te moeten omgaan. Zo denkt het bedrijf, en zo denken de meeste van hun werknemers. Wie daar werkt en het nog niet beseft, sluit ofwel zijn ogen, of werkt er nog niet lang. Maar goed, diens brood men eet…
Komt ook nog eens bij dat Proximus hun infrastructuur dikke rommel is. Ik had kort glasvezel bij Proximus omdat EDPnet nog niet op dat netwerk mocht. Later overgeschakeld naar EDPnet: snelheid +10%. Zelfde lijn, zelfde theoretische snelheden.
Rekenen op buitenlandse bedrijven voor concurrentie, is wat men hier goed kan. En achteraf komen klagen over jobverlies #Delhaize.
- Proximus mag eerst gewoon de grootste alternatieve provider, Scarlet, overnemen.
- Daarna mogen ze ook nog eens de grootste alternatieve mobile provider, Mobile Vikings, overnemen.
- Dan maken ze de enige overblijvende alternative provider gewoon kapot door hun in de schulden de steken.
- En nu willen ze via de rechtbank EDPnet overnemen, want ja, het belangrijkst is uiteraard "continuiteit voorzien voor de klanten"
De klant komt op de laatste plaats voor Proximus. Mocht Proximus kunnen, ze zouden niks liever hebben dan niet met die lastige klant te moeten omgaan. Zo denkt het bedrijf, en zo denken de meeste van hun werknemers. Wie daar werkt en het nog niet beseft, sluit ofwel zijn ogen, of werkt er nog niet lang. Maar goed, diens brood men eet…
Komt ook nog eens bij dat Proximus hun infrastructuur dikke rommel is. Ik had kort glasvezel bij Proximus omdat EDPnet nog niet op dat netwerk mocht. Later overgeschakeld naar EDPnet: snelheid +10%. Zelfde lijn, zelfde theoretische snelheden.
Rekenen op buitenlandse bedrijven voor concurrentie, is wat men hier goed kan. En achteraf komen klagen over jobverlies #Delhaize.
Laatst gewijzigd door RobinW 2 weken geleden, in totaal 2 gewijzigd.