EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

We zijn met pijn in het hart overgegaan naar Proximus. Daar is maar één reden voor: werkgever betaalt enkel abonnement bij Proximus of Telenet terug. We zijn altijd heel tevreden geweest over de dienstverlening van edpnet en zouden niet twijfelen om terug te keren indien de voorwaarden van de werkgever zouden verdwijnen.
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

EDPnet schreef: 4 weken geleden Sorry for the radio silence maar ons team is druk in de weer om jullie nog altijd zoals het moet de service die je als klant van ons gewend bent, te verlenen. Binnenkort kunnen we weer meer vertellen. Maar no panic, trust us. We zullen, van zodra we kunnen en mogen, communiceren. En dan zullen alle klanten een persoonlijk bericht ontvangen. Geduld moet je in onze huidige situatie hebben. Dat heeft ons team zeker geleerd, en jullie ook. 😉
Gaat er deze maand zekerheid komen? Of nog een rondje uitstel? Of mag ook dat nog niet gecommuniceerd worden?
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 126 keer
Recent bedankt: 35 keer

Uitstel? Dat ligt niet in ons handen. Moest het van ons afhangen was alles al voorbij. ☺️ Maar zo gaat het nu éémaal niet. 15/3 is de zitting.
internet, fiber & telephony
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 88 keer

Duimen vol spanning op een goede afloop
Internet = Scarlet Loco
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
dovo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 7 keer

Interessant, sinds 23/02/2023 peert EDPnet net met BICS - Belgacom International Carrier Services SA.

RIPEstat
Afbeelding

Dit kan evengoed niets inhouden, peers komen en gaan. Echter is deze wel opmerkelijk. Wij wachten in spanning af. 8)

Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hebben altijd al een peering gehad, geen idee waarom ripestat dat nu maar op pikt.
Laatst gewijzigd door philippe_d 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullqoute verwijderd
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 158 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk ook niet dat pxm nog direct een isp mag overnemen qua mededinging. But you never know ofc.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Hldb82
Starter
Starter

Hallo,
Bijzonder vervelend dat ik het bericht over de problemen bij EDPnet niet op de site zelf lees als je je aanmeld als nieuwe abonnee. Ook in mails van EDPnet wordt er niets over gezegd?
Ik kom als Hollander in België wonen.
10 maart zou de monteur langskomen voor de internetaansluiting (per mail bevestigd), is niet op komen dagen.
Ook is de FritzBox aanbetaald (109 euro), in de ene mail staat dat hardware opgestuurd wordt en in de andere dat de monteur deze meeneemt. Modem is er dus nog niet, ruim 3 weken geleden aangemeld.
Moet ik mij zorgen gaan maken?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1547 keer
Bedankt: 1116 keer
Recent bedankt: 23 keer

Stuur een bericht met je klantnummer en probleem naar @Joachim zodzt hij het kan nakijken.
Borromini
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hldb82 schreef: 2 weken geleden [...]

10 maart zou de monteur langskomen voor de internetaansluiting (per mail bevestigd), is niet op komen dagen.
Ik had me jaren terug bij Scarlet aangesloten, en die hebben het tot twee keer toe gepresteerd om wel een technicus in te plannen die toch niet kwam opdagen. Uiteindelijk bleek die beste man het niet vergeten te zijn, het was gewoon niet ingepland :bang:. Het hoeft dus niet aan EDPnet te liggen... Ik neem aan dat je met EDPnet contact opgenomen hebt nadat die afspraak niet gehonoreerd werd?

Vziw ik weet is het nog steeds een Proximus-technicus die moet langskomen, want het netwerk zelf is van Proximus (de oude monopolist op het kopernetwerk, vroeger 'Belgacom'). Dus EDPnet zal wel zeggen dat 'zij' een technicus langssturen - dat doen alle internetboeren - maar het blijft nog steeds iemand die voor Proximus werkt, niet voor EDPnet, want over het fysieke netwerk en de fysieke aansluiting zelf hebben zij geen enkele zeggenschap.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 22.03): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP235-Wall (802.11ac) ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heeft EDPnet geen techniekers? Ik heb alleszins al techniekers over de vloer gekregen met EDPnet trui/t shirts aan.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 5 keer

EDPnet heeft dacht ik eigen techniekers die gecertificeerd zijn om aan te sluiten op het Proximusnetwerk.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 470 keer

Borromini schreef: 2 weken geleden Dus EDPnet zal wel zeggen dat 'zij' een technicus langssturen - dat doen alle internetboeren - maar het blijft nog steeds iemand die voor Proximus werkt, niet voor EDPnet, want over het fysieke netwerk en de fysieke aansluiting zelf hebben zij geen enkele zeggenschap.
edpnet heeft wel degelijk hun éigen proximus certified technicians rondlopen. (scarlet had dat trouwens ooit ook iirc), maar dat zijn er waarschijnlijk niet genoeg,
en dus zullen sommige installs/repairs wel uitbesteed zijn aan andere subco's.

dat gezegd zijnde, het kan op veel plaatsen mislopen:

- bij het ingeven van een order (bv wel bij edpnet ingeschoten, maar niet naar pxm doorgegeven)
- bij het doorsturen van een order (bv pxm hun systeem dat down is in de backend, en order die niet doorgaat)
- bij het effectief aanmaken van een order (bv dat het systeem een remote-only order aanmaakt ipv een on-site visit)
- bij het inplannen ervan (vergeten te dispatchen, gedispatcht naar een tech die ziek is en niet op tijd herverdeeld, ....)
- bij het uitvoeren zelf (technieker die geen tijd meer heeft en het order gewoon niet uitvoert, technieker die een ongeval krijgt, werken aan infra die de verdere uitvoering blokkeren, ....)
....

enige manier om feedback te krijgen, is door edp te contacteren... anders is het gewoon gokken natuurlijk.
maar ook bij pxm zelf -en zowat alle andere providers- lopen afspraken weleens mis (om duizend verschillende redenen, waaronder de hierboven vermelde)
Hldb82
Starter
Starter

Goztow schreef: 2 weken geleden Stuur een bericht met je klantnummer en probleem naar @Joachim zodzt hij het kan nakijken.
Bedankt voor uw bericht. Ik kan geen privébericht mogelijkheid vinden in Joachim zijn profiel, in mijn gebruikerspaneel heb ik ook geen permissie om priveberichten te sturen staat er? Ik heb in ieder geval inderdaad al gereageerd op de bevestigingsmail van EDPnet inzake 10 maart met ticketnummer XXXX338, dus misschien dat Joachim het dan kan terugvinden welk klantnr erbij hoort.

Bedankt ook voor de andere reacties, het komt dus (gelukkig?) ook voor bij andere providers dat men niet komt. Maar ik hoop dan dat als het wel afhankelijk van Proximus-monteurs zou zijn en EDPnet niet kan betalen, Proximus niet denkt wij komen niet meer want onze facturen worden niet betaald.

Modbreak:
Ticket nr weggehaald, normaal zou je wel moeten kunnen een PM sturen nu.
2845338
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 622 keer

Hldb82 schreef: 2 weken geleden Bijzonder vervelend dat ik het bericht over de problemen bij EDPnet niet op de site zelf lees als je je aanmeld als nieuwe abonnee.
Ik heb dit weekend nog iemand die ik ken horen zeggen dat hij terug (op z'n minst tijdelijk) verhuisde van TN naar EDPnet omwille van de TN miserie.
Hij viel ook uit de lucht toen ik hem dit vertelde.
Het verbaast mij ook een beetje dat er geen wettelijke verplichting is om dit soort situaties (bv gerechtelijke bescherming) te vermelden op websites en alle manieren waarbij mensen klant kunnen worden; niet specifiek hier, maar voor alle bedrijven in het algemeen.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 34 keer

Als je dat doet, dan zal er geen enkele nieuwe instroom meer zijn van klanten, wat dan niet goed is voor de waarde van edpnet of haar activiteiten. Maar naar de klant toe is het inderdaad niet “fair”.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 15 keer

ITnetadmin schreef: 2 weken geleden Het verbaast mij ook een beetje dat er geen wettelijke verplichting is om dit soort situaties (bv gerechtelijke bescherming) te vermelden op websites en alle manieren waarbij mensen klant kunnen worden; niet specifiek hier, maar voor alle bedrijven in het algemeen.
Dit is zelfs verboden. Net zoals bedrijven die op de rand van een faillesement staan ook niet mogen ophouden met verkopen van kadobonnen (wetende dat een overnemer die bijna nooit meeneemt).
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus

Overmorgen is het zover, hopelijk nu definitieve duidelijkheid en niet weer uitstel.

Weet iemand hoe laat de zitting is, m.a.w. vanaf hoe laat we een bericht mogen verwachten met de uitslag van de zitting? Iemand hier toevallig aanwezig bij die zitting?
EDPnet
ISP Official
ISP Official

Woensdag is het idd eindelijk DE zitting, maar dan gaan we die dag zelf de def. uitspraak nog niet weten van de rechter...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 262 keer
Bedankt: 380 keer
Recent bedankt: 4 keer

Mogen we er vanuit gaan dat jullie ons (de klanten) op de hoogte houden zo gauw het kan/mag? (Ik ga er van uit, gezien jullie track record, van wel).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
EDPnet
ISP Official
ISP Official

Yep, we gaan alles proberen zo goed mogelijk te communiceren.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 501 keer
Bedankt: 337 keer

@EDPnet ik vind dat spijtig dat je dat zelf moet gaan opzoeken op de site of twitter.
Waarom wordt niet ganse klantenbestand gemaild? Schrik om slapende honden wakker te maken?
Niet iedereen zit op FB/twitter/zit site edpnet dagelijks te checken.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 220 keer

Wie gaat er nu al zijn klanten gaan mailen "hey, wij zitten in financiële moeilijkheden, maar loop alstublieft niet weg..." Een beetje realiteitszin a.u.b., dat doet toch niemand! EDPnet is hier al veel opener over dan de meeste bedrijven in zo'n situatie.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 470 keer

nickz schreef: 2 weken geleden Wie gaat er nu al zijn klanten gaan mailen "hey, wij zitten in financiële moeilijkheden, maar loop alstublieft niet weg..." Een beetje realiteitszin a.u.b., dat doet toch niemand!
sommige mensen vergeten (of denken gewoon niet na over) het domino/sneeuwbaleffect dat daarbij hoort.
het is idd gewoon het best openlijk aan te geven -op bv je eigen site bij nieuws- dat er een probleem is, en er gesprekken zijn over een oplossing,
waarbij je het aan degene die het boeit -en die zelf wat onderzoek kunnen doen, om zo correct mogelijke conclusies te vormen - laat weten,
maar het niet van de daken gaat schreeuwen (want dan valt alles in elkaar en heb je effectief een probleem)

ik heb 2 faillisementen meegemaakt van nutsvoorzieningen (energy people & VEL), en heb daar ook geen problemen ondervonden mbt de energielevering.
bij internet is datzelfde het geval, je zal nooit zomaar zonder internet vallen: als er actie nodig is, krijg je daar tijdig een bericht van (al dan niet van edpnet zelf),
dus heeft het alleen maar een negatief effect om het van de daken te gaan schreeuwen.

trouwens, het heeft ook in genoeg media gestaan: techzine, telecompaper, tweakers, knack, de tijd, hln, ...
iemand die het dus echt zou volgen/boeien, zou volgens mij wel degelijk op de hoogte zijn.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
Bedankt: 141 keer

Zou dat eigenlijk mogelijk zijn dat een speler zoals Telenet EDPnet zou overnemen? Er is toch een migratie gaande van TV-decoders naar internet en app voor streaming. Daarmee zou bijvoorbeeld Telenet klanten kunnen bedienen die niet of problematisch aansluitbaar zijn op coax.

Of zich richten op een ander marktsegment. Zoals Tadaam dat ook Telenet is maar toch ook weer niet.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 22 keer

nickz schreef: 2 weken geleden Wie gaat er nu al zijn klanten gaan mailen "hey, wij zitten in financiële moeilijkheden, maar loop alstublieft niet weg..." Een beetje realiteitszin a.u.b., dat doet toch niemand! EDPnet is hier al veel opener over dan de meeste bedrijven in zo'n situatie.
Het is een probleem dat edpnet voor zichzelf creëert door zich te positioneren als een prosumentenmerk. Je klanten ontwikkelen dan een para-sociale relatie met je merk en eisen vervolgens, als geobsedeerde fans, het recht op alles van je te weten. Ze beschouwen je immers als hun vriend, hun strijdmakker (in de stijd tegen de boze FUPs, in de strijd tegen de grote slechte duopolisten etc.).

Dat is natuurlijk ook een legitieme commerciële strategie, maar persoonlijk heb ik liever een ISP (of aanbieder van om het even wat) die gewoon doet waarvoor je met hen gecontracteerd hebt en voor het overige hun interne keuken intern houdt. Allez ze moeten delen wat relevant is voor de uitvoering van de verbintenis natuurlijk, maar als je de verzoeken van de fans hier leest zou je bijna denken dat edpnet alles i.v.m. hun perikelen verplicht is te livestreamen, omdat het "open" imago dat zogezegd vereist en ze het verplicht zijn t.a.v. hun fans die al 20 jaar mond-aan-mond-reclame voor hen maken. Een beetje realiteitszin zou geen kwaad kunnen he. Het is een bedrijf dat winst nastreeft, het zijn niet je gabbers, maties, makkers, homies.
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 66 keer

B.Kafka schreef: 2 weken geleden Overmorgen is het zover, hopelijk nu definitieve duidelijkheid en niet weer uitstel.

Weet iemand hoe laat de zitting is, m.a.w. vanaf hoe laat we een bericht mogen verwachten met de uitslag van de zitting? Iemand hier toevallig aanwezig bij die zitting?
U bent aandeelhouder of gewone klant?
Indien u het laatste bent, vraag ik me af waarom u strenge eisen stelt aan zaken waar u niets mee te maken heeft.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Oneplus Nord 2 5G
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hier recent "gecablecut". Met de EDPnet perikelen is het momenteel Mobile Vikings geworden. Ik wacht hier nog af wat het wordt qua overname, als EDPnet een interessante alternatieve partij wordt los van de grote operatoren stap ik wellicht nog over. Ideaal zou zijn mocht dit een partij worden die TV via streaming kan aanbieden, daar kan je wel wat klanten mee aantrekken denk ik.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 420 keer
Recent bedankt: 13 keer

Waarvoor zou je de klantendienst nodig hebben? Ik heb geen problemen gehad om snel een reactie te krijgen.

De kwaliteit kan inderdaad beter maar zo erg is het nu ook weer niet. Op mijn HD-TV zie je het verschil niet zo hard. Je hebt wel terugkijktv dat is niet hetzelfde als opnemen maar beter dan niets.

Het grote voordeel van TVV is dat je redelijk op dezelfde manier kan kijken als voorheen. Je moet niet telkens van app veranderen met telkens een andere bediening.

Ik heb wel een vervelend probleem waardoor de ondertiteling telkens vanzelf actief is. Je kan dat eenvoudig annuleren maar het is wel irritant.

De goedkoopste optie is daarom nog te overwegen maar ieder maakt een eigen afweging van voor- en nadelen.
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus

Garpenlov schreef: 2 weken geleden
B.Kafka schreef: 2 weken geleden Weet iemand hoe laat de zitting is, m.a.w. vanaf hoe laat we een bericht mogen verwachten met de uitslag van de zitting? Iemand hier toevallig aanwezig bij die zitting?
U bent aandeelhouder of gewone klant?
Indien u het laatste bent, vraag ik me af waarom u strenge eisen stelt aan zaken waar u niets mee te maken heeft.
Waarom deze belachelijke aanval? In Belgie is de rechtspraak openbaar, en iedereen mag het mee volgen. Zo hoort dat in een beschaafde democratie en rechtsstaat. Wat heeft u te maken met waarom ik interesse in deze zaak heb? En kan iemand mij uitleggen wat in godsnaam aan mijn vraag 'strenge eisen' zijn?
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster

Het is helemaal geen "belachelijke aanval"? Ik begrijp de situatie gewoon niet.

U uit uw frustratie publiekelijk over de uitstel & slechte communicatie tegenover Joachim & het EDPnet account hier op userbase.

Maar u bent toch maar een klant? Zolang uw internet & telefoon verbinding nog werkt is alles toch in orde?
Wettelijk hoeven ze zelfs helemaal niets te vertellen tenzij er een contractbreuk of overname is.

Strategisch is het zelfs een enorm slecht idee om tegen al hun klanten te vertellen dat het momenteel moeilijk loopt.
Want de concurrentie kijkt ook mee.

Wacht nou gewoon op de mededeling van EDPnet zelf als er een uitspraak is, of dat nou morgen of binnen 6 maand is. Maakt toch niets uit?

Als morgen je lokale kebab zaak bescherming tegen schuldeisers vraagt, dan ga je toch ook niet tegen de eigenaar dringen op antwoorden?
"Gaat het volgende week goed komen met de kebab? Of mag je daar ook niet over praten zeker? Hey, Iemand hier die bij de hoorzitting zit?"

Ik sluit me hier aan bij stefan1234, EDPnet is een Internet provider.
Wat er achter de schermen gebeurt is hun zaken.
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus

dit is wel degelijk een aanval, en een heel belachelijke. Ik heb nergens mijn 'frustratie' geuit over uitstel of slechte communicatie. Uw interpretatie is volkomen fout, en ik vermoed opzet. Gemeld. Geen zin om me door u hier zwart te laten maken of aan te laten vallen. Graag mod even hier deze bullebak aanspreken.
johann
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 33 keer

Rustig, lieve mensen, het is hier geen schiettent.
Gewoon abwarten und Tee trinken, zoals de Duitsers zeggen.
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster

Rustig man, het is maar tekst op een scherm. :-D

Dit berichtje van je interpreteerde ik als frustratie over de situatie. Iets wat me vreemd leek als klant.
B.Kafka schreef: 4 weken geleden Gaat er deze maand zekerheid komen? Of nog een rondje uitstel? Of mag ook dat nog niet gecommuniceerd worden?

Zo snel brand roepen lijkt me nou een beetje overdreven.
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus

stefan1234 schreef: 2 weken geleden Je klanten ontwikkelen dan een para-sociale relatie met je merk en eisen vervolgens, als geobsedeerde fans, het recht op alles van je te weten. Ze beschouwen je immers als hun vriend, hun strijdmakker (in de stijd tegen de boze FUPs, in de strijd tegen de grote slechte duopolisten etc.)
Ik ben het eens met je statement dat klanten niet hoeven over alles op de hoogte gehouden te worden. Maar je amateur psycho analyse van alle klanten van EDPnet is wel erg beledigend, en bovendien scheer je alle EPDnet klanten over dezelfde kam. Volgens jou zijn we allemaal 'geobsedeerde fans'.

Normaal had ik dit gewoon laten passeren, maar nadat jouw makker Garpenlov het nodig vond mij om totaal onzinnige reden aan te vallen en beledigen, en dan naar jouw post verwijst, moest ik dit toch even kwijt.

Graag wat meer nuance en niet een hele groep mensen wegzetten als geobsedeerde fans. Beledigingen zijn nergens voor nodig.

Toegevoegd na 4 minuten 29 seconden:
Garpenlov schreef: 2 weken geleden Rustig man, het is maar tekst op een scherm. :-D

Dit berichtje van je interpreteerde ik als frustratie over de situatie. Iets wat me vreemd leek als klant.
B.Kafka schreef: 4 weken geleden Gaat er deze maand zekerheid komen? Of nog een rondje uitstel? Of mag ook dat nog niet gecommuniceerd worden?

Zo snel brand roepen lijkt me nou een beetje overdreven.
En dit is dus een verkeerd interpretatie. Mijn vraag was enkel om informatie, en Joachim had al aangegeven dat de meeste informatie niet gegeven mocht worden. Dus gewoon: hoe zit het momenteel, na een lange stilte met geen informatie. Welke informatie kan dat wel gegeven worden. Tenslotte willen we allemaal wel graag dat EDPnet doorkan, maar ook dat als de zaak misloopt en we bij een minder goede speler overgeplaatst worden, dat we snel kunnen reageren.

En als dit de post was die je triggerde - waarom quote je dan niet deze in je originele reactie?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 262 keer
Bedankt: 380 keer

Er is toch wel wat verschil met een kebabzaak :bang:
Je zit hopelijk niet 24/7 in de kebabzaak en kebab is niet zo noodzakelijk als internet.
Dat we als klant op de hoogte willen gehouden worden is normaal, het is niet omdat je niet plots zonder internet gaat vallen dat je je niet graag voorbereid op wat er uit de bus kan/gaat komen. Bv: Ga ik, mocht EDPnet er mee ophouden, overstappen naar MV dan moet ik een oplossing hebben voor mijn vaste lijn. Als een kebabzaak stopt dan ga je gewoon naar een andere of je eet iets anders. Er is dan ook nog eens keuze genoeg. Bij ISPs is dat wel anders, ik wil bv. niet naar TN of Px. (ja, ik weet dat je daar sowieso klant bent door het netwerk te gebruiken).

De moeilijkheden van EDPnet zijn trouwens niet "geheim" gehouden maar zijn in de pers aan bod gekomen.
Laatst gewijzigd door on4bam 2 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster

Als EDPnet ten onder gaat (kans bestaat altijd maar mogen we niet vanuit gaan.) Dan wordt gaat het net zoals bij Dommel vrij probleemloos.
De kans dat je zonder service valt is vrijwel nihil. Keuze na de ondergang blijft relatief hetzelfde, er zijn maar een paar providers in België.
Gewoon laten doen tot er een bericht is van EDPnet naar hun klantenbasis.

Ivm met mijn bericht aan jou, (ik weet niet wat triggerde betekend).
Maar aangezien je laatste twee posts op deze topic op deze pagina staan, leek me dat niet nodig.
Alsook is fullquotes verboden als ik het me niet vergis.
on4bam schreef: 2 weken geleden Bv: Ga ik, mocht EDPnet er mee ophouden, overstappen naar MV dan moet ik een oplossing hebben voor mijn vaste lijn. Als een kebabzaal stopt dan ga je gewoon naar een andere of je eet iets anders.
Als EDPnet ten onder gaat, dan ga je toch naar een andere provider? Welk alternatief heb je?
fmcstaartmees
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Zoals reeds eerder opgemerkt weerom heel veel als ... en als ... en nog meer confabulaties ... Wat is er nu zo moeilijk aan om gewoon af te wachten? Indertijd met het faillisement van Dommel heb ik geen minuut zonder telefoon en internet gezeten ...
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 319 keer
Bedankt: 56 keer

Als Internet voor een bedrijf zo belangrijk is, denk aan een webdesign-bureau, dan voorzie je toch altijd een backup.
Zelf heb ik hier echt vanalles al gehad.
En buiten 2 kabelbreuken, problemen bij de ISP en een kapotte modem nooit zonder internet gezeten.
De kabelbreuk waren trouwens zowel koper, electriciteit als de kabel kapot door werken.
Gelukkig hadden ze de gas-leiding niet naar de knoppen geholpen, anders was alles ontruimt.

En toen bestond ook nog geen backup via 4G.
Dat is er intussen wel, maar zonder stroom ben je toch gejossed.
Dus gewoon afwachten, bidden en hopen dat het geen Proximus wordt :angel:

Komt allemaal wel goed :-D
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 152 keer

En geen Telenet :nono:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi