EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 217 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De alternatieve operator EDPnet heeft tijdelijk bescherming tegen schuldeisers aangevraagd. Maar het bedrijf stevent niet af op een faillissement. Ook de internetdiensten komen momenteel niet in het gedrang.
Bron: https://datanews.knack.be/ict/nieuws/ed ... 12813.html
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 44 keer
De alternatieve operator EDPnet heeft tijdelijk bescherming tegen schuldeisers aangevraagd. Maar het bedrijf stevent niet af op een faillissement. Ook de internetdiensten komen momenteel niet in het gedrang.
EDPnet NV vroeg op 31 oktober bescherming tegen schuldeisers aan, vernam Data News. Het nieuws wordt bevestigd door het bedrijf zelf. Het gaat om een gerechtelijke reorganisatie door minnelijk akkoord. Dat is de 'laagste' vorm van bescherming tegen schuldeisers.
Concreet loopt die bescherming tot 15 december en komt de procedure neer op een soort adempauze ten opzichte van één of enkele schuldeisers. Een bron dicht bij die procedure zegt aan Data News dat er 'geen sprake is van een nakend faillissement' en dat er om die reden ook niet naar een overnemer wordt gezocht.
EDPnet bestaat sinds 1999 en is een van de laatste kleine internetoperatoren voor de consumentenmarkt. Het gebruikt daarvoor het VDSL- en glasvezelnetwerk van Proximus, maar is in tegenstelling tot Scarlet of Mobile Vikings niet in handen van Proximus zelf. Ondanks die positie pakt het bedrijf al jaren uit met vast internet dat goedkoper is dan wat Proximus, Telenet of Orange aanbieden.
De situatie bij EDPnet NV zelf zou geen gevolgen hebben voor de klanten en hun internettoegang.
Wel faillissement bij dochterbedrijven eigenaar
Gelijk met de bescherming tegen schuldeisers voor EDPnet NV, is wel een aantal bedrijven van EDPnet-eigenaar Philip Deutz failliet verklaard. Eén daarvan kan op termijn mogelijk de werking van het bedrijf bemoeilijken.
Het gaat om EDP Admin BV, EDP Systems C en T NV, Talessa BV en Clancy BV. Zij werden op 31 oktober failliet verklaard. Juridisch gezien zijn dat geen dochter- of zusterbedrijven van EDPnet NV en hebben ze dus geen directe link met EDPnet zelf. Maar zijn het wel bedrijven van EDPnet-eigenaar Philip Deutz. Net zoals EDPnet NV hebben ze hetzelfde adres op de Landeghemstraat in Sint-Niklaas, met uitzondering van Talessa BV dat in Diegem zit.
Maar in praktijk zijn de bedrijven wel aan elkaar gelinkt. De website van Talessa komt uit op die van EDPnet. En Data News vernam dat Clancy BV (een deel van) de servers van EDPnet bevat en dat bedrijf is failliet verklaard. Daartegen werd al beroep aangetekend, zegt curator Marga Pieters aan onze redactie, maar als dat faillissement bevestigd blijft, kan dat mogelijk op termijn de situatie of werking bij EDPNet NV bemoeilijken.
EDPnet NV vroeg op 31 oktober bescherming tegen schuldeisers aan, vernam Data News. Het nieuws wordt bevestigd door het bedrijf zelf. Het gaat om een gerechtelijke reorganisatie door minnelijk akkoord. Dat is de 'laagste' vorm van bescherming tegen schuldeisers.
Concreet loopt die bescherming tot 15 december en komt de procedure neer op een soort adempauze ten opzichte van één of enkele schuldeisers. Een bron dicht bij die procedure zegt aan Data News dat er 'geen sprake is van een nakend faillissement' en dat er om die reden ook niet naar een overnemer wordt gezocht.
EDPnet bestaat sinds 1999 en is een van de laatste kleine internetoperatoren voor de consumentenmarkt. Het gebruikt daarvoor het VDSL- en glasvezelnetwerk van Proximus, maar is in tegenstelling tot Scarlet of Mobile Vikings niet in handen van Proximus zelf. Ondanks die positie pakt het bedrijf al jaren uit met vast internet dat goedkoper is dan wat Proximus, Telenet of Orange aanbieden.
De situatie bij EDPnet NV zelf zou geen gevolgen hebben voor de klanten en hun internettoegang.
Wel faillissement bij dochterbedrijven eigenaar
Gelijk met de bescherming tegen schuldeisers voor EDPnet NV, is wel een aantal bedrijven van EDPnet-eigenaar Philip Deutz failliet verklaard. Eén daarvan kan op termijn mogelijk de werking van het bedrijf bemoeilijken.
Het gaat om EDP Admin BV, EDP Systems C en T NV, Talessa BV en Clancy BV. Zij werden op 31 oktober failliet verklaard. Juridisch gezien zijn dat geen dochter- of zusterbedrijven van EDPnet NV en hebben ze dus geen directe link met EDPnet zelf. Maar zijn het wel bedrijven van EDPnet-eigenaar Philip Deutz. Net zoals EDPnet NV hebben ze hetzelfde adres op de Landeghemstraat in Sint-Niklaas, met uitzondering van Talessa BV dat in Diegem zit.
Maar in praktijk zijn de bedrijven wel aan elkaar gelinkt. De website van Talessa komt uit op die van EDPnet. En Data News vernam dat Clancy BV (een deel van) de servers van EDPnet bevat en dat bedrijf is failliet verklaard. Daartegen werd al beroep aangetekend, zegt curator Marga Pieters aan onze redactie, maar als dat faillissement bevestigd blijft, kan dat mogelijk op termijn de situatie of werking bij EDPNet NV bemoeilijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 321 keer
- Bedankt: 135 keer
- Recent bedankt: 15 keer
In dat geval is het niet handig wanneer je niet meer via domiciliëring kan betalen.
Een domiciliëring kan je als klant immers tot acht weken na de inning eenzijdig terugvorderen, een overschrijving niet.
Een domiciliëring kan je als klant immers tot acht weken na de inning eenzijdig terugvorderen, een overschrijving niet.
Sol Invictus!
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 483 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Da's geen goed nieuws...
Het zorgt er alvast voor dat mijn twijfel om over te stappen naar fiber bij edpnet weer in de koelkast verdwijnt.
Het zorgt er alvast voor dat mijn twijfel om over te stappen naar fiber bij edpnet weer in de koelkast verdwijnt.
-
- Elite Poster
De vraag is in hoeverre dit geralateerd is aan hun bankrekening die plots wijzigde en alle SEPA mandaten die sindsdien mislopen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 22 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Het eenzijdig terugvorderen van een via domiciliëring betaalde betaling is een mogelijkheid die kan gebruikt worden ingeval er betaald is zonder verbintenisrechtelijke basis (geen te betalen schuld en/of geen toestemming om deze via domiciliëring te vereffenen). Bv. domiciliëring ondanks geen overeenkomst, ondanks beëindiging van de overeenkomst, beëindiging van domiciliëringsmandaat, domiciliëring voor een verkeerd bedrag...
Het eenzijdig terugvorderen van een domiciliëring is geen legaal rechtsmiddel i.g.v. contractuele wanprestatie, bv. niet-(conforme )levering van een product of dienst, of een manier om de eigen positie te verbeteren t.a.v. andere crediteurs wanneer een bedrijf in moeilijke wateren terecht komt.
-
- Elite Poster
Ah neen 1234?
Vraag dat dan maar eens na bij de gedupeerden van de energiemaatschappijen die in faling gingen.
Binnen de termijn van 8 weken (daarna is het een andere zaak vandaar ook expliciet de vermelding van 8 weken in de eerdere post) moet de eigenaar van de rekening waarvan het bedrag werd afgeschreven via domiciliëring geen enkele reden opgeven. Het is zelfs zijn bank die er in de eerste plaats voor moet zorgen dat zijn rekening met het gestorte bedrag terug wordt aangezuiverd.
Je eventuele schuld vervalt niet. Deze kan eventueel door een curator later teruggevorderd worden. Waar ook niets mis mee is als de dienst daadwerkelijk werd geleverd (vandaar de opmerking voorafbetaling of betaling na vervallen termijn).
De andere zijde van de medaille is dat als je via overschrijving betaald hebt voor een dienst die nog moet geleverd worden en de partij die de dienst moet leveren de boeken neerlegt en zijn dienstverlening stopt voor de dienst waarvoor werd betaald volledig werd geleverd je als klant een achtergestelde schuldeiser bent, m.a.w. je ziet in de praktijk je geld/voorschot nooit terug.
Vraag dat dan maar eens na bij de gedupeerden van de energiemaatschappijen die in faling gingen.
Binnen de termijn van 8 weken (daarna is het een andere zaak vandaar ook expliciet de vermelding van 8 weken in de eerdere post) moet de eigenaar van de rekening waarvan het bedrag werd afgeschreven via domiciliëring geen enkele reden opgeven. Het is zelfs zijn bank die er in de eerste plaats voor moet zorgen dat zijn rekening met het gestorte bedrag terug wordt aangezuiverd.
Je eventuele schuld vervalt niet. Deze kan eventueel door een curator later teruggevorderd worden. Waar ook niets mis mee is als de dienst daadwerkelijk werd geleverd (vandaar de opmerking voorafbetaling of betaling na vervallen termijn).
De andere zijde van de medaille is dat als je via overschrijving betaald hebt voor een dienst die nog moet geleverd worden en de partij die de dienst moet leveren de boeken neerlegt en zijn dienstverlening stopt voor de dienst waarvoor werd betaald volledig werd geleverd je als klant een achtergestelde schuldeiser bent, m.a.w. je ziet in de praktijk je geld/voorschot nooit terug.
Laatst gewijzigd door ivob 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Pro Member
Dat er geen reden moet opgegeven worden slaat enkel op de praktische afwikkeling tussen de terugvorderaar en zijn bank. Het betekent niet dat er t.a.v. de schuldeiser aan wie betaald is geen verbintenisrechtelijke basis moet zijn om het betaalde bedrag terug te krijgen.
-
- Elite Poster
Dat klopt.
Wanneer er vanwege de klant nog een openstaande schuld is tov de dienstverlener kan deze steeds geïnd worden door de curator.
Wanneer er vanwege de klant een voorschot werd betaald voor een dienst die niet meer werd geleverd zal hij echter naar zijn geld fluiten.
Ik schrijf dan ook nergens dat door het terugvorderen van een voorschot je niets meer moet betalen. Ik schreef zelfs als je betaalt NA vervallen termijn het geen zin heeft je betaalde bedrag te gaan terugvorderen. De dienst werd immers al geleverd waarvoor je betaalde.
Wanneer je echter betaalt voor vervallen termijn en de leverancier komt zijn verplichtingen niet meer na heeft hij ook geen grond om nog iets van je te eisen. Maar als klant zal je via de curator je voorschot meestal niet meer terugzien omdat je achteraan de rij van schuldeisers komt te staan.
Je kan je rechten dus maar beter op voorhand doen gelden (indien het om een (gedeeltelijke) voorafbetaling gaat.
Soit, mij niet gelaten voor wie het anders ziet en graag achteraan in de rij wil staan om een ander te plezieren.
Wanneer er vanwege de klant nog een openstaande schuld is tov de dienstverlener kan deze steeds geïnd worden door de curator.
Wanneer er vanwege de klant een voorschot werd betaald voor een dienst die niet meer werd geleverd zal hij echter naar zijn geld fluiten.
Ik schrijf dan ook nergens dat door het terugvorderen van een voorschot je niets meer moet betalen. Ik schreef zelfs als je betaalt NA vervallen termijn het geen zin heeft je betaalde bedrag te gaan terugvorderen. De dienst werd immers al geleverd waarvoor je betaalde.
Wanneer je echter betaalt voor vervallen termijn en de leverancier komt zijn verplichtingen niet meer na heeft hij ook geen grond om nog iets van je te eisen. Maar als klant zal je via de curator je voorschot meestal niet meer terugzien omdat je achteraan de rij van schuldeisers komt te staan.
Je kan je rechten dus maar beter op voorhand doen gelden (indien het om een (gedeeltelijke) voorafbetaling gaat.
Soit, mij niet gelaten voor wie het anders ziet en graag achteraan in de rij wil staan om een ander te plezieren.

Laatst gewijzigd door ivob 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 27 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als het toch een echt geld probleem is, moeten ze hun marge verhogen op de abonnementsprijs indien deze te klein is.
Alleszins ik vermoed dat de problemen met de domiciliëring hier met zullen samenhangen. De vorige rekeningen kunnen verstrengeld zitten met de failliete bedrijven. Als mensen niet meer automatisch betalen kan ik me inbeelden dat je ineens krab bij kas kan zitten.
Alleszins ik vermoed dat de problemen met de domiciliëring hier met zullen samenhangen. De vorige rekeningen kunnen verstrengeld zitten met de failliete bedrijven. Als mensen niet meer automatisch betalen kan ik me inbeelden dat je ineens krab bij kas kan zitten.
-
- Pro Member
Ik weet niet hoeveel maanden op voorhand jij voor je residentiële internetaansluiting betaalt, maar ik ken niemand die zijn ISP betaalt voor een nog niet ontstane schuld. Het is het bestaan van de te betalen schuld dat verbintenisrechtelijk relevant is, niet het vervallen zijn van de termijn waar jij het over hebt. Je oorspronkelijke post kan dus enkel gelezen worden als "met dit slimme trucje kan je aan je verplichting om te betalen ontkomen", en het is in die zin dat ik er op reageerde.ivob schreef: ↑4 maanden geleden Dat klopt.
Wanneer er vanwege de klant nog een openstaande schuld is kan deze steeds geïnd worden door de curator.
Wanneer er vanwege de klant een voorschot werd betaald voor een dienst die niet meer werd geleverd kan hij naar zijn geld fluiten.
Soit, mij niet gelaten voor wie het anders ziet en graag achteraan in de rij wil staan om een ander te plezieren.![]()
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 403 keer
- Bedankt: 92 keer
Gaat dan de laatste kleine provider ook failliet? Proximus zal content zijn, dan hebben ze alles in handen.
Ik merkte al toen ik laatst een probleem had dat niet alles zo vlot verliep zoals ik gewoon was van Edpnet.
Ik merkte al toen ik laatst een probleem had dat niet alles zo vlot verliep zoals ik gewoon was van Edpnet.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Aldus, dit in combinatie met de recente performantie problemen.
Wat gaat de rest hier doen?
Ik twijfel:
1)gewoon te blijven maar als ik niet snel een antwoord krijg op die delays tijdens piekuren is het ook niet de moeite.
2)Mobile Vikings, gelijkaardige prijs en gelijkaardig product, zelfde technologie.
3) overweeg orange maar dan zit ik met die lagere 15Mbps upload en is iets prijziger.
Liever blijf ik EDPnetter maar die performantie en vooral de doorlooptijd van dat probleem in combinatie met gebrek aan communicatie doen mij twijfelen.
Met al dat thuiswerk tegenwoordig loop ik liever niet te veel risico..
Wat gaat de rest hier doen?
Ik twijfel:
1)gewoon te blijven maar als ik niet snel een antwoord krijg op die delays tijdens piekuren is het ook niet de moeite.
2)Mobile Vikings, gelijkaardige prijs en gelijkaardig product, zelfde technologie.
3) overweeg orange maar dan zit ik met die lagere 15Mbps upload en is iets prijziger.
Liever blijf ik EDPnetter maar die performantie en vooral de doorlooptijd van dat probleem in combinatie met gebrek aan communicatie doen mij twijfelen.
Met al dat thuiswerk tegenwoordig loop ik liever niet te veel risico..
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
En zo is Proximus via Mobile Viking de laatste echte concurrent aan het doodknijpen.
Wie gaat er zich nu nog wagen als kleine onafhankelijke partij op de residentiele markt.
We zijn gedoemd om nog jaren te veel te betalen en leggen ons daar maar massaal bij neer, onbegrijpelijk.
Wie gaat er zich nu nog wagen als kleine onafhankelijke partij op de residentiele markt.
We zijn gedoemd om nog jaren te veel te betalen en leggen ons daar maar massaal bij neer, onbegrijpelijk.
-
- Elite Poster
Uit de betalingsvoorwaarden van edpnet:stefan1234 schreef: ↑4 maanden geleden Ik weet niet hoeveel maanden op voorhand jij voor je residentiële internetaansluiting betaalt, maar ik ken niemand die zijn ISP betaalt voor een nog niet ontstane schuld.
Uw eerste factuur vermeldt steeds de lopende maand en de volgende maand. U betaalt dus steeds vóór een nieuwe periode (maand) start. Indien u uw abonnement maandelijks betaalt, dan zal uw eerste factuur twee (maandelijkse) periodes vermelden, alsook de activatiekosten en eventuele installatiekosten en hardware.
Je betaalt dus ook bij edpnet wel degelijk steeds VOOR de dienst geleverd wordt.
Betaal je vandaag de dienst voor de volgende periode en het bedrijf staakt zijn diensten voor die periode is afgelopen, m.a.w. voor de reeds betaalde dienst volledig werd geleverd, vorder je, als klant, dus beter je laatste reeds betaald bedrag terug. Via domiciliëring via een eenvoudige druk op de knop van je bankapp. Het is dan aan de curator om actief eventuele achterstallen (dagen geleverde dienst) bij de klant te innen.
Via een zelf verrichte overschrijving leg je je dan in de praktijk gewoon bij de situatie neer. De curator gaat dat dan niet voor je oplossen.
Sol Invictus!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Er wel bij te zeggen dat er al 2 maanden een netwerkprobleem is waarover geen enkele communicatie komt. Ik zou liever €5 opleggen en geen problemen hebben, of dat commercieel haalbaar is met een hijgende MV is iets anders.malinwa001 schreef: ↑4 maanden geleden En zo is Proximus via Mobile Viking de laatste echte concurrent aan het doodknijpen.
Enige transparantie zou fijn zijn.
-
- Pro Member
Wist niet dat er ISPs zijn die op dergelijke manier zaken doen. In dat geval is er inderdaad een mogelijkheid om je domiciliëring terug te vorderen, tenzij er toch een schuld is omdat er een opzegtermijn van toepassing is.ivob schreef: ↑4 maanden geledenUit de betalingsvoorwaarden van edpnet:stefan1234 schreef: ↑4 maanden geleden Ik weet niet hoeveel maanden op voorhand jij voor je residentiële internetaansluiting betaalt, maar ik ken niemand die zijn ISP betaalt voor een nog niet ontstane schuld.
Uw eerste factuur vermeldt steeds de lopende maand en de volgende maand. U betaalt dus steeds vóór een nieuwe periode (maand) start. Indien u uw abonnement maandelijks betaalt, dan zal uw eerste factuur twee (maandelijkse) periodes vermelden, alsook de activatiekosten en eventuele installatiekosten en hardware.
Je betaalt dus ook bij edpnet wel degelijk steeds VOOR de dienst geleverd wordt.
Betaal je vandaag de dienst voor de volgende periode en het bedrijf staakt zijn diensten voor die periode is afgelopen, m.a.w. voor de reeds betaalde dienst volledig werd geleverd, vorder je, als klant, dus beter je laatste reeds betaald bedrag terug. Via domiciliëring via een eenvoudige druk op de knop van je bankapp. Het is dan aan de curator om actief eventuele achterstallen (dagen geleverde dienst) bij de klant te innen.
Via een zelf verrichte overschrijving leg je je dan in de praktijk gewoon bij de situatie neer. De curator gaat dat dan niet voor je oplossen.
Toegevoegd na 5 minuten 15 seconden:
Al dat gedoe van edpnet als "kleine, onafhankelijke, eigenwijze ISP" is uiteindelijk ook maar marketingretoriek om te appelleren aan het Calimero-complex van de Vlaming he. Als je afhankelijk bent van het netwerk van een ander ben je niet onafhankelijk. Een ISP van twee man en een paardenkop is even rationeel als een fruitkraam waar vijfhonderd man werkt, maar dan omgekeerd.malinwa001 schreef: ↑4 maanden geleden Wie gaat er zich nu nog wagen als kleine onafhankelijke partij op de residentiele markt.
-
- Elite Poster
Stopte het internet van Dommel plots of bleef dit werken tot het einde?
Deze ochtend werkte mijn internet nog dus ik heb voorlopig geen reden om zomaar over te stappen. Ik kan bij Telenet voor 25 euro studenteninternet krijgen, maar ik ben liever rechtstreeks of onrechtstreeks klant bij Proximus.
Deze ochtend werkte mijn internet nog dus ik heb voorlopig geen reden om zomaar over te stappen. Ik kan bij Telenet voor 25 euro studenteninternet krijgen, maar ik ben liever rechtstreeks of onrechtstreeks klant bij Proximus.
- on4bam
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 262 keer
- Bedankt: 380 keer
Bij Dommel werd je naar Skynet overgezet, bij DXADSL ging je naar Scarlet. Dit werd op voorhand gecommuniceerd zodat je zelf naar een alternatief kon overstappen.
Ik ging van DXADSL NAr dommel en daarna naar Edpnet. Wel twee keer moeite moeten doen om geen factuur te krijgen van Scarlet en Skynet die toch een factuur stuurden niettegenstaande ik hun diensten niet gebruikt had.
Ik ging van DXADSL NAr dommel en daarna naar Edpnet. Wel twee keer moeite moeten doen om geen factuur te krijgen van Scarlet en Skynet die toch een factuur stuurden niettegenstaande ik hun diensten niet gebruikt had.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
squeeze 'em! squeeze 'em!malinwa001 schreef: ↑4 maanden geleden En zo is Proximus via Mobile Viking de laatste echte concurrent aan het doodknijpen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 115 keer
Dat verklaart waarschijnlijk ook wel waarom de service desk sinds vorige week plots slecht bereikbaar is, dat heeft waarschijnlijk weinig te maken met het feit dat die toevallig ook in Rusland gelokaliseerd zijn.
Het feit dat er vier vennootschappen tegelijk failliet gaan met behoorlijk uiteenlopende resultaten (Clancy ziet er op basis van de jaarrekening best wel gezond uit) is vreemd, en waarschijnlijk is daar "iets" niet pluis. Daarom hebben ze die bescherming waarschijnlijk ingeroepen om te vermijden dat het failissement van die vennootschappen EDPnet zelf meesleurt.
Het feit dat er vier vennootschappen tegelijk failliet gaan met behoorlijk uiteenlopende resultaten (Clancy ziet er op basis van de jaarrekening best wel gezond uit) is vreemd, en waarschijnlijk is daar "iets" niet pluis. Daarom hebben ze die bescherming waarschijnlijk ingeroepen om te vermijden dat het failissement van die vennootschappen EDPnet zelf meesleurt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
- Bedankt: 150 keer
factuur voor december net betaald vandaag, 15 minuten later lees ik het bericht hier
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 7 keer
Slechts een kwestie van tijd dus eer Edpnet het loodje legt. Hier vreesde ik al voor sinds Dommel..
En de klant trekt uiteraard altijd aan het kortste eind. De prijzen (bij de concurrent) zullen omhoog gaan en de geleverde dienst omlaag.. Steeds meer betalen voor minder en minder, zoals altijd. De rijken worden rijker, en de armen armer.
Was te verwachten, alles wordt opgeslorpt of weggepest door de grote spelers. Als alles zo blijft gaan zijn er in de toekomst nog maar een handvol megacorporaties die alles in handen hebben.
Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar ik vrees er ten zeerste voor..
edit: Ik heb mijn factuur voor december nog te betalen, en ik MOET overschakelen naar fiber (koper wordt afgeschaft) en een contract aangaan van 6 maanden..iemand advies?

Was te verwachten, alles wordt opgeslorpt of weggepest door de grote spelers. Als alles zo blijft gaan zijn er in de toekomst nog maar een handvol megacorporaties die alles in handen hebben.
Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar ik vrees er ten zeerste voor..
edit: Ik heb mijn factuur voor december nog te betalen, en ik MOET overschakelen naar fiber (koper wordt afgeschaft) en een contract aangaan van 6 maanden..iemand advies?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 152 keer
Al die negatieve reactie hier, tot nu toe is er geen enkele aanwijzing dat Edpnet daadwerkelijk failliet zal gaan.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
Het rommelt bij de eigenaar van EDPNet, Philip Deutz. Een ander bedrijf van hem "WINTERS AVIATION TECHNICS BV" is bv. ook failliet.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 470 keer
- Recent bedankt: 8 keer
dat was er ook niet voor "de vlaamse energieleverancier" volgens demir... en iets later stonden de klanten die dat geloofden voor het blok.
ik geef je gelijk dat er nog geen bewijs/zekerheid/.... is dat edpnet over kop zal gaan, maar enige voorzichtigheid is toch geboden.
zeker als je ook in gedachten gaat houden dat "nieuws dat een provider misschien in problemen zou kunnen raken" meestal ook zorgt voor een stop van nieuwe klanten,
en mogelijke exodus van bestaande klanten, waarbij je dus in een catch22 terechtkomt.
nu, mijn provider werkt voor vdsl ook nog (deels - en toevallig mijn deel) over edpnet, dus ik zie ze ook liever nog niet overkop gaan,
los van het feit dat een faillisement van edpnet geen goed nieuws zou zijn voor het telecom landschap voor particulieren binnen belgie
- Belgissschenaap
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 100 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Fastfiber is ook nog altijd een optie voor vdsl. Voor de mensen die niet naar een grote over willen stappen...
Ik ga sowieso gewoon afwachten en vertrouwen dat het goed komt. En anders kan ik snel schakelen naar een andere provider
Ik ga sowieso gewoon afwachten en vertrouwen dat het goed komt. En anders kan ik snel schakelen naar een andere provider
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
- Bedankt: 141 keer
Ik was voor VDSL eerst klant bij Mixtus, die VDSL inkopen (koopte?) bij EDPnet en doorverkochte. Daar betaalde ik voor 6 maanden abonnement in de toekomst. Prijs was toen wel wat voordeliger dan EDPnet. Maar uiteindelijk ben ik primair weggegaan omdat ik het niet vertrouwde om nog 6 maanden tevoren te betalen. Mixtus leek mij niet stabiel genoeg om dat nog te riskeren.
De termijn bij EDPnet voor toekomstige diensten lijkt mij normaal.
De termijn bij EDPnet voor toekomstige diensten lijkt mij normaal.
-
- Elite Poster
Als wat on4bam over dommel zegt klopt dan is er ook geen reden tot paniek. Dan neemt Proximus gewoon over en val je niet zonder internet.
Ik zou gewoon oppassen met veel geld overmaken naar edpnet.
Er is ook nog altijd citymesh met de Roemenen die misschien de klanten willen overnemen.
Ik zou gewoon oppassen met veel geld overmaken naar edpnet.
Er is ook nog altijd citymesh met de Roemenen die misschien de klanten willen overnemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 227 keer
Groot teken aan de wand. Want zie wat er bij de Vlaamse Energieleverancier gebeurd is. Het feit dat een bank SEPA mandaten toelaat geeft een soort van kredietlijn risico. Want zo lang het bedrijf gezond is geen issue : klant doet terugboeking bank haalt het van de rekening. Maar bij een faillissement kan dat niet meer en komt dat geld van de bank die dan een schuldvordering heeft op het gefailleerde bedrijf. Dus misschien heeft een van de vorige banken een bepaald risico gezien en hebben die de kraan zachtjes dicht aan het draaien geweest.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 7 keer
Hogere prijzen, lagere snelheid, datalimieten, andere modem, en wie weet wat nog allemaal voor bullshit op korte en lange termijn..genoeg reden tot paniek voor mij.
No thanks.Er is ook nog altijd citymesh met de Roemenen die misschien de klanten willen overnemen.
Toegevoegd na 2 minuten 51 seconden:
Hoe betrouwbaar is dat?Belgissschenaap schreef: ↑4 maanden geleden Fastfiber is ook nog altijd een optie voor vdsl. Voor de mensen die niet naar een grote over willen stappen...
- Splitter
- Elite Poster
ik zit nog altijd tot grote tevredenheid bij fastic.
zij verkopen wel enkel actief nog fiber, omdat er eigenlijk niet echt een wauw-effect te behalen valt in het vdsl segment.
voor hun fiber zijn ze dan ook niet afhankelijk van edpnet, maar voor hun vdsl deels (nog) wel.
ik wacht het even af, heb vertrouwen in fastic en het feit dat -moest edp overkop gaan- zij wel een oplossing hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 150 keer
Het feit dat providers failliet gaan en dat provider beurskoersen op laagste punt ooit staan is het bewijs dat net het omgekeerde het geval is, we betalen teweinig.malinwa001 schreef: ↑4 maanden geleden En zo is Proximus via Mobile Viking de laatste echte concurrent aan het doodknijpen.
En het kan dan wel zijn dat het in het buitenland goedkoper is... we zitten hier niet in het buitenland eh

- Splitter
- Elite Poster
de website van fastic? kan je gewoon vinden op fastic.be.
dat die er niet zo gelikt uitziet als die van grote spelers boeit mij persoonlijk echt niet....
een goede prijs, goede internetverbinding, en goede service zijn voor mij genoeg

.... of de bedrijven steken hun geld op verkeerde plaatsen, of het belgische telecom landschap is teveel gedomineerd door het duopolie, of ...
bijvoorbeeld, een particulier wil internet + tv + gsm (en laten we fiber even buiten beschouwing).
dan heb je: ofwel een provider die op pxm internet levert, ofwel PXM, ofwel TN ofwel Orange = 3 echte opties
daar wil je dan gsm bij, opnieuw: PXM, TN, Orange (of 1 van de mvno's) = 3 opties
wil je nog tv erbij.... dan is het énkel PXM/TN/Orange of TVV (en die laatste heeft dus enkel tv, want int gaat ook via het pxm netwerk)
wat belgie éigenlijk nodig heeft, is 1 netbeheerder voor al de internet infra, die dan het onderhoud en co doet, en al de anderen die op die netwerken kunnen aanbieden,
aan dezelfde groothandelsprijzen - zodanig dat elke provider alles kan aanbieden en de prijsstructuur kan bepalen adhv diensten en niet mono/duopolie strategie.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik heb deze zondag edpnet aangevraagd, maar vond het al verdacht dat ik maandag avond nog steeds geen afspraak voor plaatsen NTP2007 had gekregen. Het gaat dus niet over het plaatsen zelf, wel over de communicatie van een datum. Nu dinsdag nog steeds niets ontvangen.
Met dit nieuws vertrouw ik het echt niet meer. En aangezien ik nog geen afspraak heb, kan ik volgens de AV kostenloos annuleren.
Zou opzeggen per mail volstaan?
Met dit nieuws vertrouw ik het echt niet meer. En aangezien ik nog geen afspraak heb, kan ik volgens de AV kostenloos annuleren.
Zou opzeggen per mail volstaan?