EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

cyberbug schreef: 17 maa 2023, 11:34 trouwens uit het HLN artikel
Op een forum van Edpnet tonen klanten hun ongenoegen. “Ik zie de prijsverhogingen al hangen …”, vreest iemand. “Als Proximus Edpnet overneemt vindt (sic.) ik dat echt schandalig. Zo geraken we nooit van die duopolisten af”, reageert een andere persoon...
Welk forum van Edpntet ? dit forum :-)
kozzmann schreef: 16 maa 2023, 10:57 Als Proximus Edpnet overneemt vindt ik dat echt schandalig. Zo geraken we nooit van die duopolisten af.
Waarmee deze UB'er kan claimen dat ie in de meest gelezen krant van Vlaanderen geciteerd werd, inclusief typ- of taalfout :).
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dit is hoe de schulden van edpnet verdeeld zijn.

Het telecombedrijf uit Sint-Niklaas kan in ieder geval niet onafhankelijk blijven, want het torst een grote schuldenberg met zich mee. Uit gerechtelijke documenten die onze redactie kon inkijken blijkt Edpnet voor in totaal bijna negen miljoen euro schulden te hebben bij grootbank KBC, maar ook bij concurrenten Proximus (ruim 2,6 miljoen euro) en Orange (ruim 315.000 euro).



Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Ik vind het wel opmerkelijk dat ze veel meer schulden hebben bij KBC dan bij Proximus. Was waarschijnlijk een lening om eerdere schulden van Proximus terug te betalen. Maar KBC heeft hun rentabiliteit dan toch niet zo goed ingeschat destijds.

Erg spijtig dat het EDPnet verhaal nu afgelopen is.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9744
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 40 keer

Hoe komen ze aan zoveel schulden, dan moet er toch ook wel wat mis zijn met de bedrijfsvoering want het aantal klanten zal toch niet zo enorm schommelen.

Als er weinig winst te behalen was met de uitbating van de abo's dan hadden ze beter ofwel sneller actie ondernomen tegen PX ofwel de schulden niet zo laten oplopen.

het lijkt me duidelijk dat de huidige situatie niet toelaat dat anderen het duopolie het vuur aan de schenen legt, een aanpassing van de tarieven lijkt me dan ook logisch. Oh ja, dit is België dus logica geldt hier niet :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Hun prijzen lagen sinds de laatste verhoging al járen vast, onlijk bij de duopolisten die er graag elk jaar enkele procenten bijlappen en zo zelfs bóven de index blijven.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9744
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 40 keer

Tja, dat bepalen ze zelf. Als hun prijs niet volstaat om de kosten te dekken dan moeten ze ofwel de prijzen verhogen ofwel ermee stoppen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Met prijsvechters onder de hoede van Px zoals Scarlet en sinds recent ook Mobile Vikings is het helaas niet mogelijk om zo maar prijzen te verhogen alsof ze een oligopolist zijn zoals Px en Tn. Da's net het smerige aan gans die tactiek van Px en prijsvechters overnemen: de markt zodanig verstoren en onder druk zetten tot ze er allemaal aan zijn. Het blijkt ook gewerkt te hebben, want de laatste onafhankelijke provider voor vast internet via telefoonlijn is er aan.

Mijn woede is kalm maar zeer diep, van die smerige machtspelletjes door de groten om het te verpesten voor álle anderen en de ganse bevolking is iets waar ik keihard het schijt van krijg. Tijd om te rebelleren. We kunnen gans het hoger management van Px én alle verantwoorlijke ministers RAF-gewijs ontvoeren en hen afraden dat wat ze doen geen goed idee is als ze gelukkig willen blijven. Maar ja, first world problems zeker?

Ja ik weet het, aanzetten tot geweld en illegale daden is niet ok, yadi yadi. Helaas lijkt er geen andere manier mogelijk. De spelregels worden bepaald én veranderd door die met macht en geld. Wat kunnen wij als plebs tegen doen? Niks, blijkbaar. Ik ben enorm cynisch. Prove me wrong.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

12 miljoen is wel enorm veel. Gelet op het aantal internetabonnementen is dat bijna een jaaromzet? Dat kan je toch niet aan schulden verzamelen?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

seagull schreef: 16 maa 2023, 11:08 Misschien Telenet?
Zie Handel in Telenet opgeschort op de Tijd.
De beurswaakhond FSMA kondigt de opschorting aan van de handel in het aandeel Telenet in afwachting van een persbericht.
Opvallend: net voor het persbericht noteerde Telenet 10 procent hoger.
Intussen is duidelijk geworden dat het TN aandeel opgeschort werd omdat iemand (blijkbaar van Kanaal Z) cijfers (de halfjaarresultaten) had getweet die tijdens een persconferentie met embargo waren getoond (informatie die "nabeurs" pas bekend mocht worden). Aangezien het aandeel terug aan het traden is, en er geen nieuws bestaat over overnames, kunnen we deze piste wss wel begraven.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Kennis van Test Aankoop is ook weer van een bendelijk niveau door Youfone als enige onafhankelijke operator te noemen.

Kan er zo al direct 2 andere opnoemen zonder opzoekwerk, Tchamba en United Telecom. Ongetwijfeld zijn er ook nog andere providers.
jajest
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mei 2005, 18:09
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Het BIPT is inderdaad tussen gekomen zoals iemand hierboven suggereert. Ik stuurde een mail met mijn ongenoegen als consument op de gang van zaken naar het BIPT en kreeg volgend antwoord terug:

Beste,

Er is heden een zaak hangende voor de ondernemingsrechtbank van Dendermonde waarin men wil overgaan tot een verkoop van EDPnet om de schuldeisers van deze laatste te vergoeden.

Het BIPT is als onafhankelijke telecomregulator vrijwillig tussengekomen in de zaak. We hebben hierbij de rechter meegegeven dat we de overname van EDPnet door Proximus afraden omwille van de negatieve impact op de concurrentie in de telecommarkt en dit gezien er als alternatief ook andere stevige bieders zijn uit de telecomsector waarbij dit concurrentieel probleem zich niet stel. Het is aan de rechter om na alle pleidooien gehoord te hebben een vonnis te vellen.

Met vriendelijke groeten,

Info BIPT
Fast & Curious
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2022, 00:07

RobinW schreef: 16 maa 2023, 14:37 Dit is gewoon degoutant. Ik vermoed dat de meeste die hier komen lezen, het wel weten, maar grofweg:
- Proximus mag eerst gewoon de grootste alternatieve provider, Scarlet, overnemen.
- Daarna mogen ze ook nog eens de grootste alternatieve mobile provider, Mobile Vikings, overnemen.
- Dan maken ze de enige overblijvende alternative provider gewoon kapot door hun in de schulden de steken.
- En nu willen ze via de rechtbank EDPnet overnemen, want ja, het belangrijkst is uiteraard "continuiteit voorzien voor de klanten" 🤮

De klant komt op de laatste plaats voor Proximus. Mocht Proximus kunnen, ze zouden niks liever hebben dan niet met die lastige klant te moeten omgaan. Zo denkt het bedrijf, en zo denken de meeste van hun werknemers. Wie daar werkt en het nog niet beseft, sluit ofwel zijn ogen, of werkt er nog niet lang. Maar goed, diens brood men eet…

Komt ook nog eens bij dat Proximus hun infrastructuur dikke rommel is. Ik had kort glasvezel bij Proximus omdat EDPnet nog niet op dat netwerk mocht. Later overgeschakeld naar EDPnet: snelheid +10%. Zelfde lijn, zelfde theoretische snelheden.

Rekenen op buitenlandse bedrijven voor concurrentie, is wat men hier goed kan. En achteraf komen klagen over jobverlies #Delhaize.

Schulden bouw je zelf op. Als je de jaarrekeningen eens bekijkt van alle vennootschappen die gelieerd zijn aan EDPnet (EDP Admin, EDP Systems C&T, Clancy, en waarschijnlijk nog een paar andere): de meesten hebben de laatste jaren een stevig verlies. Ze hadden dus jaren geleden al kunnen ingrijpen. En natuurlijk moet het geld voor de hobby ook ergens vandaan komen :wink:
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Als orange of citymesh hun bod niet willen/kunnen verhogen ga ik er vanuit dat Proximus de overnemer zal zijn. De krantenartikels beweren dat er eigenlijk geen juridische basis is om niet te verkopen aan Proximus.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Fast & Curious schreef: 18 maa 2023, 00:08 En natuurlijk moet het geld voor de hobby ook ergens vandaan komen :wink:
Wat ik heb opgevangen is inderdaad dat veel van de schulden van "de hobby" (vliegtuigjes en helikopters) afkomstig waren en op EDPnet afgewenteld zijn.
Laatst gewijzigd door SpecialK 19 maa 2023, 12:00, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

@Telenet
Vermoedelijk een intern lek inderdaad, maar eerder gerelateerd aan de heel lage prijs op de beurs (vandaag €15, een jaar geleden €30, 4 jaar geleden €45). Je kan daar een complottheorie rond opbouwen (grootste aandeelhouder vraagt het huidige operationeel management om aan te kondigen het dividend zowat te schrappen, zodat de koers keldert en de grootste aandeelhouder goedkoop kan bijkopen of zelfs uitkopen), maar iets staat er wel te gebeuren.
Het zou de beurswaakhond sieren als ze deze keer eens de insidertraders niet zouden laten gaan, maar er gewoon keihard achteraan gaan. Schorsen is gemakkelijk, de insidertraders aanpakken is natuurlijk wat lastiger.
Het is wel uitzonderlijk dat de beurshandel bijna 2 dagen wordt stilgelegd, dan nog in een aandeel dat 13 jaar lang in de BEL20 heeft gezeten (en eruit is gekegeld bijna dag-op-dag 1 jaar geleden)

@BIPT
Het BIPT is als onafhankelijke telecomregulator vrijwillig tussengekomen in de zaak. We hebben hierbij de rechter meegegeven dat we de overname van EDPnet door Proximus afraden omwille van de negatieve impact op de concurrentie in de telecommarkt en dit gezien er als alternatief ook andere stevige bieders zijn uit de telecomsector waarbij dit concurrentieel probleem zich niet stel. Het is aan de rechter om na alle pleidooien gehoord te hebben een vonnis te vellen.
Allemaal nogal vrijblijvend, niet?
Welke juridische argumenten kan de rechter inroepen om de schuldeisers minder geld te geven door niet te kiezen voor de doorverkoop aan Proximus, maar wel voor een andere partij die een lagere prijs heeft geboden? KBC, volgens wat in de pers verschenen is zijn zij de grooste schuldeiser, heeft toch geen boodschap aan het al dan niet in stand houden (of versterken) van het duopolie?
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Op Reddit beweerde iemand vier maand geleden dat edpnet zou geprobeerd hebben fraude te plegen via domiciliëringen. Is daar iets van aan, of is het gewoon en verzinsel van mijnheer of mevrouw de Redditor?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

dat was gewoon doordat ze beschermd waren tegen schuldeisers volgens mij. En dat bank domiciliëringen niet meer toeliet? Omdat mensen dan hun geld kunnen terugvorderen hé....
Deden er wel niet open over.....waarom het was....
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

satsurfer schreef: 18 maa 2023, 18:54 dat was gewoon doordat ze beschermd waren tegen schuldeisers volgens mij. En dat bank domiciliëringen niet meer toeliet? Omdat mensen dan hun geld kunnen terugvorderen hé....
Deden er wel niet open over.....waarom het was....
Dat heeft er niet echt mee te maken he. Reddit beschuldigt edpnet toch van iets heel specifieks: rechtstreekse debiteringen (waarschijnlijk een beter woord dan "domiciliëring", dat doet mij denken aan geld afhalen van de rekening van een ander) vanuit een eigen rekening op een andere eigen rekening om jezelf krediet te verschaffen. Wat jij aanhaalt is enkel gelinkt via het woord "domiciliëring". In het Frans zeggen ze: "un train peut en cacher un autre". Een klein probleem kan een groter probleem aan het zicht onttrekken.
Fast & Curious
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2022, 00:07

stefan1234 schreef: 18 maa 2023, 13:57 Op Reddit beweerde iemand vier maand geleden dat edpnet zou geprobeerd hebben fraude te plegen via domiciliëringen. Is daar iets van aan, of is het gewoon en verzinsel van mijnheer of mevrouw de Redditor?
In het verleden werden er ook al eens "vergissingen" begaan met die domiciliëringen...
FilipDPWV
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 maa 2023, 14:59

Als Edpnet er in geslaagd is om zoveel schulden op te bouwen, vraag ik me af wie die bodemloze put nog wel wil overnemen.
Best gewoon over de kop laten gaan en de eigenaars hun schulden netjes zelf terug laten betalen. Dit lijkt me nl slecht beheer en dan achteraf de calimero gaan uithangen...
Let wel: ik ben zelf al jaren een heel tevreden klant, maar dit gaat er bij mij niet in.
binnenkort bij mij: Scarlet internet, OVH Voip en Youfone mobiel.

bye bye Edpnet, bedankt voor de jaren goedkoop en stabiel internet!
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

Als je kijkt naar wat Proximus met MV en Scarlet gedaan heeft na de overname dan zal er niet veel veranderen aan de prijzen en voorwaarden bij Edpnet als Proximus hen overneemt.
Edpnet kan dan perfect tussen Scarlet en MV kwa prijs en snelheid zitten.......
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mja, de bestaansreden van. EDPNET wordt dan enkel marktbescherming van Proximus. Het is en blijft een zeer kwalijke zaak voor de telecom markt als EDPNET ook onderdeel wordt van Proximus.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Hoe je het draait of keert - en het klinkt hard 46000 lijnen is peanuts om als speler te wegen. Ik vraag me af hoeveel lijnen orange heeft. Je moet een serieuze buffer hebben om daar kunnen agressief mee te zijn.

Edpnet had voice + internet maar beiden zijn ingekocht dus niet echt een marge maker. Orange heeft het mobiele deel bv volledig in handen. Ik zie enkel hoop - en dan nog voor een echte challenger in de 4e speler en ik vrees dat men al jaren te laat is.

Fiber is ook fout gestart daar de meeste fiber opnieuw door de duopolisten gecontroleerd wordt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

[Mod]

Deze topic gaat uitsluitend over de financiële problemen van EDPnet en de eventuele overname.

Alle andere discussies zijn hier off-topic. Gelieve hier rekening mee te houden.
Nieuwe off-topic posts (inclusief de antwoorden op bestaande off-topic posts) zullen onherroepelijk verwijderd worden
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

De kogel is door de kerk, net een e-mail ontvangen dat Proximus heeft overgenomen.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Inderdaad, proximus heeft Edpnet overgenomen.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

klopt proximus heeft het persbericht uitgestuurt
https://www.proximus.com/nl/news/2023/2 ... ition.html

alle Joachim wordt dan voor de 2de keer en collega.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Welk alternatief voor Proximus en kornuiten is er dan eigenlijk nog voor DSL?

Op glasvezel is er al iets meer keuze, hoop ik, maar dat is pas voor wanneer dat wordt uitgerold én geactiveerd.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Dit is de e-mail die edpnet heeft gestuurd:
Hallo,

Door de wind, door de regen, dwars door alles heen blijft edpnet de eigenzinnige provider die we altijd al waren. Rechttoe rechtaan, met heldere communicatie, duidelijke prijzen en een helpdesk die hélpt.

We zaten de voorbije maanden in het oog van een financiële storm, edpnet vroeg bescherming tegen schuldeisers. Gelukkig draait onze onderneming nog goed – steengoed zelfs – waardoor we zonder problemen een overnemer vonden: Proximus.

We doen verder zoals je het gewoon bent van ons, en rekenen op het historisch hoge vertrouwen dat we krijgen van onze klanten. Met een stabiele 4,3 op Trustpilot, en een mooie 85% op de tevredenheidsenquête van Test Aankoop, mogen we zeggen dat we nog altijd goed bezig zijn.

Onder Proximus behoudt edpnet zijn identiteit. Wij doen ons eigen ding, zodat er voor jou als klant niks verandert. Eerlijk internet en mobiele telefonie voor een faire prijs en zonder tralala: da’s een blijver.

Heb je vragen? Contacteer ons op 03 265 67 00 of chat met ons.

Met vriendelijke groeten,
Het edpnet team
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ik heb de mail ook gekregen. Het zal wel vlug duidelijk worden hoe alles gaat evolueren.
Het zal mij benieuwen wat er na enige tijd gaat gebeuren, regelmatige prijsverhogingen zoals het moederbedrijf?

Ik heb nog steeds een pre-order voor fiber dus ook daar wachten we af hoe het daar mee evolueert.

Voor de eerste keer in mijn internetcarriere van 28 jaar ben ik dus nu (tegen wil en dank) Px klant :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
florisvdk
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2018, 16:34
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

@JamesEarlGray DTSNY voor zakelijke klanten, dit is waar ik nu naar toe ga voor mijn internet. Colo van edpnet had ik al verhuist naar ergens anders eerder deze maand.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ga een voorspelling doen hé, ze gaan hun merken zo beginnen diversifiëren:

* Proximus: Het premium merk met triple play aanbod met TV via decoder, voor wie graag teveel betaalt voor alle toeters en bellen
* Mobile Vikings: Internet met optie TV via streaming (rebranded Pickx app) plus de mobiele abonnementen
* EDPnet: Enkel internet, eventueel nog die vaste lijn via VoIP behouden, gericht op techneuten
* Scarlet: Proximus van den Aldi
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik vind het ook een spijtige zaak.
Het is de zoveelste kleine speler die weggewerkt wordt.
Hopelijk worden we nu niet verplicht om van die B-boxen te gebruiken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Hierbij de mail zelf:
Het edpnet team schreef: Hallo,

Ken je het gezegde: 'Om de kracht van het anker te voelen, moet je de storm trotseren?' Wel, wij voelen nu die kracht bij edpnet.

Nadat we de afgelopen maanden in het oog van een financiële storm zaten, merken we dat we nog altijd op een sterke basis steunen: recht door zee, met heldere communicatie, duidelijke prijzen en een helpdesk die hélpt.

Ons bedrijf draait zelfs zo goed, dat we zonder problemen een geschikte koper vonden: Proximus. Onder onze nieuwe eigenaar behoudt edpnet zijn identiteit. Wij doen ons eigen ding, zodat er voor jou als klant niets verandert.

We gaan gewoon door zoals voorheen, en rekenen op het historisch hoge vertrouwen dat we van onze klanten krijgen. Met een stabiele 4,3 op Trustpilot, en 85% op de tevredenheidsenquête van Test-Aankoop, mogen we gerust zeggen dat we nog altijd sterk staan.

Eerlijk internet en mobiele telefonie voor een faire prijs, en zonder tralala: dat blijft onze kracht.

Heb je vragen? Contacteer ons op 03 265 67 00 of chat met ons.

Met vriendelijke groeten,
Het edpnet team
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Sinna schreef: 21 maa 2023, 19:10 Hierbij de mail zelf:

Die stond hogerop ook al.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

@on4bam: had ik niet gezien, sorry!
Computer(k)nul
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Een bindend bod van 20,5 miljoen EUR, en dit voor 46.000 internetklanten. Ongeveer 445 EUR per klant...
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Afwachten wat dit geeft
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gesloten

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”