hoe film directory opbouwen.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Hi
Indien jullie films downloaden hoe bowen jullie de directory structuur op
Ik gebruik serviio als steramer van pc naar tv
Ik heb heb nu als volgt:
Per film een aparte directory.
En voor series een aparte directory per serie en daar onder per directory seizoen

Directory Films:
Directory naam van de film.
Directory geziene daar in versleep ik de geziene films.
directory oorlog -> directory per film
directory serie ->directory per serie -> directory per seizoen
directory western -> directory per werstern
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik gebruik gewoon de folder movies met daarin de folders van de films, en voor series is het shows/shownaam/season x/episode
het "gezien of niet" gedeelte, samen met de metagegevens en eventuele subs laat ik over aan plex

heb zo ongeveer al mijn dvd's daarin staan, en sommige dvd's heb ik gewoon gekocht en nooit uitgepakt (makkelijker om de dvd in de kast te gooien en de film/serie te downloaden ipv te rippen)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is de nood aan een goede structuur nog zo belangrijk zoals zoekfuncties de dag van vandaag performant zijn?
Misschien moet je meer focussen op wat niet handig gaat met de zoekfunctie onder te brengen in de mapnaam.
Bijvoorbeeld voor series: "Seizoen yy Serie xxx"
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Je moet niet in de folders gaan steken wat je veel beter via een database kan doen. De folderstructuur moet zo eenvoudig mogelijk zijn.

FILMS>FILMNAAM
SERIES>SERIENAAM>SEIZOEN

Filteren op gezien en andere zaken gaat via database.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mij kan het verder geen hol schelen, maar ik vind de dubbele standaard toch straf...

Als het over iptv gaat schieten mod's in een kramp, want ola, dat is waarschijnlijk illegaal.

Maar als je openleek zegt dat je films en series download en bewaart? Dat is geen probleem hoor, we zullen even je hand vasthouden hoe we dat best catalogeren. :roll:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

cadsite schreef: 23 okt 2022, 19:40 Maar als je openleek zegt dat je films en series download en bewaart? Dat is geen probleem hoor, we zullen even je hand vasthouden hoe we dat best catalogeren. :roll:
geen idee voor de anderen, maar ik weet niet wat jij met dvd's doet die ondertussen uit de jaren stilletjes zijn ?
die zijn hier quasi allemaal geript, en toen ik dat beu werd, ben ik gewoon gaan zoeken naar de downloads ipv te rippen.

heb hier series die ik ooit in de mediamarkt het kunnen kopen (van de bompa, zomerrust, benidorm o.a.)...
die heb ik gekocht niet omdat ik ze niet kende, maar omdat het leuk leek ze te hebben (voor als ik nog eens wou kijken).
de meeste ervan zitten nog ergens in de plastic in een kast stof te verzamelen, en hetgene ik niet online heb kunnen vinden om te downloaden,
is dus nog steeds enkel op die dvd's beschikbaar en niet op mijn nas (en kijk ik bijgevolg ook niet terug, omdat ik het rippen van dvd's beu was)
.... nu is dat ook niet helemaal meer nodig, want ze hebben bij vtm besloten om o.a. de bompa terug uit te zenden natuurlijk :)

en alles op de nas moet een bepaalde structuur hebben (en of dat nu over legale, illegale, of home made content gaat maakt niet uit, dat was de OP zijn vraag ook niet).

overigens: ik kijk ook iptv, is ook niet illegaal.... want het is via de tv-vlaanderen app.
maakt het niet minder iptv (al is die app niet helemaal ideaal en had ik liever de stream gehad samen met een epg om die in plex te gooien bv)
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

@Dizzy
Hoe is je database dan opgebouwd en wat gebruik je van programma er voor?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ik gebruik geen database omdat ik films bekijk en ik kies voor zoveel mogelijk kwaliteit. De beste manier om dat onderscheid te maken is dat je goede films blijft onthouden. Als je ze onthoudt hoef je ze ook geen meerdere keren te bekijken. Ik zie het nut van een stock dus niet echt in. Er verschijnen continu nieuwe films en ik kijk liever naar iets nieuws dan naar een oude film.

Ik gebruik dus gewoon een HDD en zet de films in een mappenstructuur zoals aangegeven. Dat gaat niet over zoveel films dus ik heb geen database nodig om overzicht te hebben. Als ik de film gezien heb en het is eentje die ik niet meer opnieuw wil zien vliegt hij van de HDD.

De meeste films kijk ik bovendien via opnames op decoder. Ook daar is de ruimte beperkt. Ik begin bij de oudste omdat die het eerst gewist worden. Voor de rest programmeer ik films die uitgezonden worden, vaak op onmogelijke uren.

Tegenwoordig gebruik ik ook VRTmax veel, je moet niets opnemen.

Er bestaan wel apps die een soort van database bijhouden en waarbij je kan aangeven of je een film gezien hebt of interesse erin hebt. De naam ontsnapt me nu.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

Er zijn ook verschillende software-programmas om je collectie te visualiseren, opzoekbaar te maken,.... Een DB op te bouwen dus.
Vaak hebben die ook een scan-functie van je film/series directories zodat:
-nieuwe toevoegingen (semi)-automatisch in de DB komen
-je ze ook kunt afspelen vanuit het programme (of zelfs vanuit de html export daarvan)

Ik gebruikte ooit https://www.emdb.eu/ denk ik....
Dat was handiog maar ik heb alles gedumpt sinds de opkomst van streaming-diensten
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

@lirec
Wat voor streaming gebruik je dan
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

cadsite schreef: 23 okt 2022, 19:40 Als het over iptv gaat schieten mod's in een kramp, want ola, dat is waarschijnlijk illegaal.

Maar als je openleek zegt dat je films en series download en bewaart? Dat is geen probleem hoor, we zullen even je hand vasthouden hoe we dat best catalogeren. :roll:
De mods zullen in een kramp schieten als men illegale activiteiten aanmoedigt of faciliteert. Aangeven waar illegale IPTV streams/share's/torrents/NZB's/... te vinden zijn of helpen bij het installeren en configureren van de tools bijvoorbeeld.
Een collectie series en films catalogiseren is op zich niets mis mee.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Ik gebruik Plex, super handig.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

glda19 schreef: 30 okt 2022, 11:20 @lirec
Wat voor streaming gebruik je dan
Gewoon disney+, netflix,....
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”