Netflix en account delen binnenkort voorbij?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het lijkt mij dat men met die maatregel niet het delen van accounts wil voorkomen maar wel de ongecontroleerde verbreiding.

Met dit systeem zullen ouders/ broers en zussen nog wel kunnen delen. Maar zal de broer van de voormalige vriendin van je broer niet meer kunnen kijken.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Ik zal maandelijks de vaste pc van mijn werk en de tv van bij mijn vriendin mee naar mij thuis sleuren. :roll: Echt, wat een debiele regeling. Als ik Netflix zelf niet meer kan kijken op locatie. Geen probleem. Momenteel nog andere diensten genoeg om te kijken.

Mooie besparing op jaarbasis.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@WalterB1

Juist, daarom hebben zij een tijdje geleden de mogelijkheid ingevoerd om ongewenste 'inloggers' zelf te kunnen weren...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

SPR schreef: 02 feb 2023, 12:10 Als ik Netflix zelf niet meer kan kijken op locatie. Geen probleem.
De piratenboot zal wat harder, vaker, sneller varen, denk ik dan :).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Een apple TV steek je gewoon in een jaszak.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Een Chromecast ook, maar ik kan met de Chromecast niet inloggen op een 'publiek/werk' netwerk. Anders was er ook voor mij geen heel groot probleem. De enige workaround dat ik heb is dat ik dus een hotspot aanmaak en mijn wifi deel en zo met de Chromecast verbinding maak en dus maandelijks dat ding bij mij in steek. Ik blijf het toch omslachtig vinden om dan altijd met dat kastje te zitten sleuren ipv gewoon in te loggen op locatie. Los van het feit dat mijn werkpc dan op een andere HDMI poort staat en ik dus ook nog eens audio moet voorzien. Ik gok dat ze hiermee redelijk wat klanten zullen afschrikken, of heel veel mensen naar een goedkoper abo zullen jagen. De piratenboot begint opnieuw heel aantrekkelijk te worden.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

De strenge regels zijn alweer ingetrokken: https://tweakers.net/nieuws/206370/netf ... nline.html

Dit waren nieuwe faq's voor o.a. "costa rica" die zeer verregaand waren:
-bepalen van een "home-ip adres"
-toestellen waarop je netflix gebruikt zouden elke 31 dagen via dat IP contact moeten maken met netflix (en iets kijken)
-daarbuiten kan je wel nog kijken maar met tijdelijke codes die 7 dagen geldig waren
-ook die tijdelijke codes zouden beperkt zijn in aantal per tijdsperiode
=> ook weel een slimme manager die dat bedacht heeft :roll:

Er zijn allerhande problemen met dit model: VPN=probleem, IPv6=probleem, "huishoudelijk" gebruik mag - er zijn veel situatie waarbij dit niet op 1 ip/locatie is,....
=> als ze dat introduceren ben ik redelijk zeker dat hun omzet snel de dieperik in duikt (mensen die correct handelen die opzeggen, mensen die pricipieel gedegouteerd zijn, "echte" account sharers die een concurrerend abbo nemen of terug naar TPB kijken voor hun content,....)

We keren dus terug bij dat het maximum haalbare allicht blijft (volgens mij, zie ook viewtopic.php?p=952286#p952286) dat ze je een beetje "pesten" met sporadisch bvb een pincode naar email te sturen, die je dan moet ingeven, om toestellen te bevestigen.
=> de zijn hun imago om zeep aan't helpen nog voor ze 1€ extra verdiend hebben met hun fratsen.... :nono:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

lirec schreef: 05 feb 2023, 22:03 als ze dat introduceren ben ik redelijk zeker dat hun omzet snel de dieperik in duikt (mensen die correct handelen die opzeggen, mensen die pricipieel gedegouteerd zijn, "echte" account sharers die een concurrerend abbo nemen of terug naar TPB kijken voor hun content,....)
Ik ben daar niet van overtuigd.
Ik betaal voor Disney+, dat was in den beginne goedkoop en nu hou ik dat graag. Ook het feit dat je jaarlijks kan betalen trekt me aan.
Mijn zus heeft netflix en ik mag haar account gebruiken.
Het moment dat dit niet meer kan zal ik waarschijnlijk zelf beginnen betalen. Ik vermoed dat er wel meer mensen zijn die zullen redeneren zoals ik. "het was leuk, maar goed, dan zal ik nu maar beginnen betalen."
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

De mensen die delen zijn waarschijnlijk al niet de grootste fans want betalen vinden ze niet de moeite. Er zullen dus wel degelijk een hoop afhaken of overschakelen op concurrentie of illegale bronnen. De vraag voor Netflix is of ze wel voldoende mensen vinden die het aanbod genoeg willen om er ook de volle pot voor te betalen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef: 06 feb 2023, 11:29 De mensen die delen zijn waarschijnlijk al niet de grootste fans want betalen vinden ze niet de moeite.
Eigenaardige redenering.
Ik vind het wel de moeite om te betalen, maar waarom zou ik als het gratis kan.
Zodra het lastig wordt zal ik betalen, maar zolang het gratis kan niet.
Illegale bronnen begin ik niet aan. Te veel gedoe.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik betaal al jaren voor vrouw en kleinkinderen en volg dus de redenering van cadsite...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Waarom? omdat je het de moeite vindt.

Wie het nu teveel geld vindt zal dat bij volle pot waarschijnlijk ook vinden, dat is de redenering.

Je zag dat ook bij muziek. Veel mensen haalden gratis muziek van het web ook al was de kwaliteit niet altijd geweldig. Dat betekent niet dat die mensen evenveel muziek gaan downloaden als dat betalend is want veel muziek downloaden ze gewoon omdat het gratis is, niet omdat ze het zo graag willen. Wie echt veel muziek beluistert zal een abo op Spotify niet zo duur vinden, wie tevreden is met mp3's minder. Bij film zit je dan nog eens met diverse platformen die vaak goedkoper zijn.

Ook in de software zijn heel wat systemen gegroeid door hun aanbod deels gratis aan te bieden en zo de concurrentie extra moeilijk te maken. Wat Netflix nu doet is een kado aan de concurrentie.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef: 06 feb 2023, 11:50 Waarom? omdat je het de moeite vindt.

Wie het nu teveel geld vindt zal dat bij volle pot waarschijnlijk ook vinden, dat is de redenering.
Nu: gratis kijken zonder gedoe

waarom dan betalen? Voor de schoon ogen van de netflix boys?

Als het lastig wordt betaal ik wel.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het is die houding die maakt dat zij het lastiger maken :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef: 06 feb 2023, 14:02 Het is die houding die maakt dat zij het lastiger maken :)
Uiteraard.
En dan?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Nee Dizzy, zij maken het lastiger omdat zij de hete adem in de nek voelen van de aandeelhouders. Mensen met dollartekens in de ogen tegenover real-life betalende klanten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

cadsite schreef: 06 feb 2023, 14:22 Uiteraard.
En dan?
Waarom deel je nu dan wel? Als het voor jou toch de moeite waard is, neem dan toch gewoon zelf een abo? Dat snap ik dus niet goed.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

wied schreef: 06 feb 2023, 14:25 Nee Dizzy, zij maken het lastiger omdat zij de hete adem in de nek voelen van de aandeelhouders. Mensen met dollartekens in de ogen tegenover real-life betalende klanten...
Wow, dat wist ik niet dat het een commercieel bedrijf is dat winst wil maken. De vraag is of dit hen klanten zal kosten en dus ook meer kan kosten dan opbrengen.

Ik heb wel meer vragen met hun model dat ze eigenlijk omgooien. Eerst was het een enorm aanbod tegen een schappelijke prijs en vooral zonder reclame. Het aanbod is afgenomen en de prijs gestegen en nu komen ze ook met reclame af. Logisch dat klanten beginnen af te vragen of dat nog is wat ze willen en eens elders gaan kijken.

Of zoals men zegt, there ain't nothing like a free lunch
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

En veel netflix' "eigen" producties zijn tegenwoordig van b-c kwaliteit...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

SPR schreef: 06 feb 2023, 15:14
cadsite schreef: 06 feb 2023, 14:22 Uiteraard.
En dan?
Waarom deel je nu dan wel? Als het voor jou toch de moeite waard is, neem dan toch gewoon zelf een abo? Dat snap ik dus niet goed.
Waarom €14 betalen als het kan voor €0? Is dat dan zo'n eigenaardige redenering?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Omdat dit diefstal is...

't Is niet omdat het kan dat het mag. Zo zie ik dagelijks mensen door het rood rijden omdat het kan maar daarom mag het nog niet hé,...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

splinterbyte schreef: 06 feb 2023, 15:54 En veel netflix' "eigen" producties zijn tegenwoordig van b-c kwaliteit...
Men zou beter de catalogi samenvoegen want nu zit je inderdaad met een pak vulling en weinig kwaliteit. Dit kost al die platformen ook veel geld maar het duurt altijd een tijd eer het gezond verstand het haalt. Eerst zal men de rest dood proberen maken om nadien alles zelf uit te melken. Ik zou veel liever het spotify model zien voor film.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

johan.devos schreef: 06 feb 2023, 16:03 Omdat dit diefstal is...
't Is niet omdat het kan dat het mag. Zo zie ik dagelijks mensen door het rood rijden omdat het kan maar daarom mag het nog niet hé,...
Begin er niet aan hé...
Diefstal. Dat is geen torrent zo. Mijn zus betaalt voor 2 streams en ze is alleen. Daarom deelt ze die 2de stream met mij. Diefstal... :roll:

Wat "door het rood rijden" te maken heeft met gebruik maken van een dienst waarvoor betaald is, dat is mij ook een totaal raadsel.
Het eerste is wettelijk verboden en levensgevaarlijk. Het 2de, tsja, wat?
Dizzy schreef: 06 feb 2023, 16:07Ik zou veel liever het spotify model zien voor film.
Dit is iets dat je in elke gelijkaardige discussie ziet naar voren komen, maar heb je al eens gezien hoeveel winst spotify maakt?
Echt aantrekkelijk is dat model blijkbaar toch niet hé.
Om dan nog maar te zwijgen van het aandeel eigen productie van spotify tov een netflix of disney+.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Er is een serieus verschil tussen hoe men de interpretatie maakt en tussen wat er volgens de terms en services (het contract) mag... Niet omdat het je niet aanstaat dat het daarom geen overtreding is.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Als je bij je zus inwoont is het geen probleem, anders is het delen van een Netflix account niet toegelaten en hou je je niet aan de regels.

De vergelijking met door het rood rijden is eenvoudig, daar hou je je ook niet aan de regels. De vergelijking is misschien overdreven maar ik heb vandaag al 5 auto's door het rood zien rijden en 't begint op mijn systeem te werken, wellicht beter voor de topic "frustratie van de dag" :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het is echter ook een feit dat er heel veel gradaties zitten in dat account sharen, gaande van zaken die toch duidelijk in de geest van de T&C zitten (bvb je kinderen op kot), tot situaties die heel duidelijk die T&C overtreden (de kosten delen met een paar maten).

Ik denk echter niet dat het hen zoveel klanten zou kosten. Ik denk dat een groot percentage van die account-sharing-gevallen situaties zijn waar de account-eigenaar al dan niet tegen betaling ook anderen laat meegenieten. Klanten verliezen zou betekenen dat die account-eigenaar zelf ook de service opzegt, en ik denk dat het merendeel daarvan gewoon klant blijft, maar dus niet langer iemand heeft met wie ze dan de kosten gaan kunnen delen. Ik denk ook dat de grootste roeptoeters net mee-surfers zijn waarvan het account dus niet op hun naam staan, en bij wijze van spreken niet eens kunnen 'weggaan' want ze zijn officieel nooit klant geweest.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Tomby schreef: 06 feb 2023, 17:43
Ik denk echter niet dat het hen zoveel klanten zou kosten. Ik denk dat een groot percentage van die account-sharing-gevallen situaties zijn waar de account-eigenaar al dan niet tegen betaling ook anderen laat meegenieten. Klanten verliezen zou betekenen dat die account-eigenaar zelf ook de service opzegt, en ik denk dat het merendeel daarvan gewoon klant blijft...
Exactly wat ze bij Netflix ook verwachten, in de VS zou dit systeem eind maart ingevoerd worden.

https://finance.yahoo.com/video/netflix ... 39129.html
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Hoe doen ze het dan bij ouders die bvb hun kinderen laten kijken op kot? moeten die dan wekelijks naar huis komen met hun toestel?

Niemand kan voorspellen wat de exacte impact gaat zijn maar wat wel zeker is is dat het geen positieve actie is. Voor zij die delen en anderen laten meebetalen is het een meerkost. Men kan ook overschakelen op een goedkoper abo maar ook dat is minder inkomsten.

Een ander punt is dat de markt ondertussen redelijk verzadigd is. De mensen die het willen hebben het al of delen met anderen of zitten bij een andere dienst of wisselen tussen die diensten. De tijden van grote groei zijn dus voorbij. Nu is het uitvechten wie het langs kan volhouden en daarna consolidatie.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Iets verbieden om daarna de overtreding te negeren is slappe koffie! Ze zitten daar duidelijk in hun maag met dit probleem...:-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het probleem is dat er te weinig groei is, zij die interesse hadden EN willen betalen geraken ondertussen langzaam op. Daarom probeert men nu een andere bron aan te boren. Over de omvang van het effect kan je discussiëren maar dat het niet tot een geweldige groei zal leiden lijkt me logisch.

De toevoeging van reclame dient ook deels dat doel, mensen die het te duur vinden proberen lokken met een goedkoper aanbod. Aan de andere kant verdient men ook aan de reclame. Ook dit kan je maar 1 keer doen en het is nog afwachten of het een succes wordt. Misschien dat mensen die delen erop overschakelen?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Misschien dat de versplintering toch wat kleiner begint te worden als zelfs onze vriendelijke muis er begint aan te denken om weer rechten met Netflix te delen.

Wat betreft het account delen, goh, ik deel Netflix ook, met mijn vader, dat is mijn buur, betaalt er niks voor en kijkt misschien 1 serie op een half jaar. Dat is ook niemand die nooit uit zichzelf een abo zou afsluiten. Prime deel ik niet, voor dat geld vind ik het een correcte prijs. Streamz deel ik effectief. Dat is zijn geld niet waard. Disney+ deel ik ook, dat vind ik wat nieuw aanbod zijn geld momenteel ook niet waard. Dat is de reden waarom ik persoonlijk deel. De waarde van het product en dat is uiteraard heel persoonlijk.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

SPR schreef: 07 feb 2023, 21:43ik deel Netflix ook, met mijn vader, dat is mijn buur
Ideaal, dan deel je toch ook je internet abonnement en spaar je kosten uit en netflix kan dit nooit detecteren dan :)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://businessam.be/netflix-controles-huishouden-2/

Hebben zij dan toch beslist om kordater op te treden!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

weet nog niet wat ik ga doen. ik heb het duurste abonnement en thuis kijken we nooit tegelijk op meer dan 1 toestel. Buitenshuis heb ik mijn moeder ook toegang gegeven, nu betaalt ze mij nog niks, ik zal zien of ze nog netflix wil want nu nog eens extra gaan betalen komt het rond de 20 euro per maand
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ook een Premium account en de laatste keer dat ik netflix heb gebruikt was op 16/11/2022,
Als het zo zit dat ik elke maand verplicht ga moeten inloggen en pincodes en veel vijven en zessen dan ga ik het opzeggen
en dan moeten de kinderen die nu op mijn kosten kijken maar zelf beslissen wat ze ermee gaan doen.
Maar ik denk niet dat dit een premium account zal zijn, zou me niet verbazen dat we dan met z'n allen gaan uitkijken voor iets anders. :-)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Uiteindelijk komt het neer op een prijsstijging. Mensen die gezinsleden hebben die buiten de gezinswoning verblijven moeten bijbetalen. Ook dat geklooi met codes die 15 minuten geldig zijn is niet echt klantvriendelijk. Sommigen zullen inderdaad dan overschakelen op ofwel een goedkoper abo (met reclame) of wel het abo opzeggen. De reclame is ook al geen reden om het te houden dus het wordt duurder of vervelender maw Netflix geeft hun klanten extra redenen om het af te bollen.

Ik las vandaag ook dat Disney veel mensen gaat ontslaan en ze maken enorme verliezen ondanks een groot abobestand.

Uiteindelijk zal het gezond verstand zegevieren en komt er een consolidatie maar eerst gaan ze elkaar nog proberen kopje onder te duwen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Dat stond eigenlijk in de sterren geschreven he, hoe vaak hebben we het hier niet herhaald dat het onmogelijk is voor iedereen om 1) te abonneren op al die streamingdiensten en 2) nog kwalitatieve series en films te vinden. Vooral dat laatste. Netflix ramt er echt wekelijks series en docu's uit die ik al vast niet wil zien en wat films betreft is het nog erger. Wil je dus naar verschillende series kijken ben je ook verplicht om je op meerdere diensten aan te melden. Nu dat mensen hun uitgaven wat meer tegen het licht houden gaat men ook daar op bezuinigen want 90 euro hier en 100 euro daar op jaarbasis en ook nog eens uw vast TV abo dat ondertussen gestegen is in prijs... Gaat onhoudbaar worden en al zeker als al die diensten ook jaarlijks duurder worden.

Die codes zijn snel op te volgen door iedereen toegang te geven tot een gedeeld mail adres. Daar zie ik het nut ook niet van in.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2998
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja dat gedeelde mailadres had ik een tijdje geleden al aangemaakt zodat de kinderen ook de mails van netflix aangaande nieuwe films/series kunnen zien, ook gelijk het mailadres van netflix aangepast en voila.
Maar als het allemaal wat moeilijk word dan vliegen ze.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Dat is ook zoiets, men voert zaken in die de grote groep van klanten treft maar degenen die eigenlijk geviseerd worden hebben snel een uitweg.

Het aanbod is ondertussen enorm dus je moet al echt TV-verslaafd zijn als je niets te zien hebt met het huidig aanbod. Uiteraard is kwaliteit een subjectief gegeven. Je kan perfect om de zoveel tijd van abo wisselen, telkens als je alles gezien hebt wat u interesseerde.

Ik heb me een Apple TV aangeschaft en kijk nu via internet. Ik heb nog niet veel gemist. Het is een aanpassing om van zappen naar kiezen wat je echt wil zien te gaan maar alles went. Proximus vliegt buiten en MV in de plaats. Ik zie nog altijd dezelfde programma's maar heb een snellere lijn en dat voor minder geld. Met wat ik uitspaar kan ik TVV erbij nemen en een streamer maar het hoeft dus niet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Streamz heeft ook nieuwe regels: je kan maar op 1 adres met een TV inloggen. Lijkt me ook al een goede (tussen)oplossing. Al kijkt natuurlijk niet iedereen op TV en kan je ook gewoon elke keer weer aanmelden, maar comfortabel is dat toch niet.

Een extreme vorm zou kunnen zijn dat je maar op 1 adres TV's kan aanmelden (ook voor Netflix), buiten je adres krijg je dan gewoon een foutmelding of popup dat je moet bijbetalen. Een klein deel zou dan kunnen spelen met VPN's , maar de overgrote meerderheid van de 200 miljoen abonnees zijn daar niet in thuis vrees ik (zeker als ze VPN via TV moeten gebruiken). Dit, samen met 1 keer per 31 dagen moeten inloggen voor losse apparaten maakt het toch allemaal al een stuk moeilijker en zou al een deel kunnen overtuigen een eigen abonnement te nemen, denk ik dan.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”