Verschillende formule voor elektriciteit/gas

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
nickvers
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 dec 2011, 20:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik wou daarstraks bij mijn huidige leverancier Engie, mijn formule gas veranderen.

Blijkbaar is dit niet mogelijk bij Engie dat je voor elektriciteit plan A en voor gas plan B hebt.

Het kwam er eigenlijk op neer, dat je best naar een andere leverancier vertrekt, want bij hun ging het niet.

Is dit bij alle energieleveranciers zo?
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

Bij luminus kan je alleszinds beide contracten onafhankelijk beheren en van tariefplan wisselen in het klantenportaal

Het lijkt me onzinnig dat engie dit niet ondersteunt.
Als dat toch zo is: overdracht eigenaar gascontract naar je partner zijn/haar naam. Dan moeten ze het wel mogelijk maken :-D
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

En dan begin je met de tarieven van de meest recente tariefkaart. Is het nu überhaupt wel 'het goeie moment' om over te stappen?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

Als je reeds een variabel tarief hebt:
-Het is best mogelijk dat je een beter variabel tarief vind.
-De hoogte van de prijs die nu op tariefkaarten staat is irrelevant.

=> Je moet de prijsformule van je huidig contract vergelijken met de prijsformules op de nieuwste tariefkaarten. Je kan echter enkel vergelijken met tarieven die dezelfde index gebruiken, anders vergelijk je appels met peren....

"A x index + B" is de vorm van die formule steeds. Aan de huidige hoge indexen is het vooral belangrijk dat de A niet te hoog is. Maar de B is ook belangrijk!
nickvers
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 dec 2011, 20:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

lirec schreef: 03 okt 2022, 19:34 Als je reeds een variabel tarief hebt:
-Het is best mogelijk dat je een beter variabel tarief vind.
-De hoogte van de prijs die nu op tariefkaarten staat is irrelevant.

=> Je moet de prijsformule van je huidig contract vergelijken met de prijsformules op de nieuwste tariefkaarten. Je kan echter enkel vergelijken met tarieven die dezelfde index gebruiken, anders vergelijk je appels met peren....

"A x index + B" is de vorm van die formule steeds. Aan de huidige hoge indexen is het vooral belangrijk dat de A niet te hoog is. Maar de B is ook belangrijk!
Bedankt voor de tip, dat wist ik nog niet :-)
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”